پاییز کجا بریم؟ بهترین مقصد سفر در پاییز

0

پاییز فصل مورد علاقه بسیاری از طبیعت‌گردان و سفر دوستان است. فصلی که طبیعت چهره دیگری از خود نشان می‌دهد و زیباتر از همیشه است. در این فصل رنگ‌های سبز به رنگ‌های قرمز، نارنجی و زرد در می‌آیند و جاده‌ها و جنگل‌ها زیبا تر از همیشه می‌شوند. با توجه به اهمیت پاییز و سفر در این فصل، بهترین مقصد سفر در پاییز را با هم در این مقاله بررسی می‌کنیم. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

جنگل های دیدنی در پاییز
بهترین مقصد سفر در پاییز و جنگل‌ها

پاییز فصل زیبایی و رنگ‌های شاد است. فصلی که برگ‌ها و جنگل‌های سبز به رنگ‌های قرمز و نارنجی و زرد تبدیل می‌شوند و طبیعت روی زیباتری از خود را به نمایش می‌گذارد. در این بین سفرهای پاییزی حال و هوای خاص خود را دارند و گردشگران زیادی در این فصل خوش رنگ دل به طبیعت زیبا می‌زنند و سهم خود را از پاییز برمی‌دارند. جنگل‌نوردی و پیمایش در جنگل‌های پاییزی تفریح و سرگرمی فراموش نشدنی است. در این بخش با برخی از جنگل‌هایی که مناسب سفرهای پاییزی است آشنا می‌شویم.

پارک جنگلی النگدره
بهترین مقصد سفر در پاییز و النگدره

یکی از پارک‌های معروف شمال کشور پارک جنگلی النگدره است که در پنج کیلومتری جنوب غرب گرگان قرار دارد. این پارک در دامنه جنگل‌های انبوه شمال کشور قرار گرفته و یکی از مناطق نمونه گردشگری کشور است. این پارک جنگلی می‌تواند بهترین مقصد سفر در پاییز برای شما باشد. آب و هوای این پارک جنگلی در فصل پاییز مقداری خنک است و برای شب‌مانی یا کمپینگ در این جنگل بهتر است پوشاک و لوازم حرفه‌ای داشته باشید.

در این پارک زیبا امکانات تفریحی زیادی وجود دارد. امکاناتی مانند جاده سلامتی، مسیر چوبی، ایستگاه دوچرخه سواری، زمین بازی کودکان، زمین ورزش، آلاچیق و سرویس بهداشتی برخی از امکانات پارک جنگلی النگدره هستند. این پارک طبیعتی چهار فصل و زیبا دارد اما بهترین زمان سفر به این پارک پاییز است که چهره‌ای هزار رنگ و تماشایی به خود می‌گیرد.
آدرس: استان گلستان، گرگان، بلوار ناهارخوران گرگان

جهت اجاره ویلا گرگان کلیک کنید.

جنگل الیمستان آمل

جنگل الیمستان هم می‌تواند بهترین مقصد سفر در پاییز باشد. این جنگل انبوه چهار فصل؛ در هر فصل زیبایی خیره کننده و منحصر به فردی دارد اما در پاییز رنگ‌های متنوع و آب و هوای دلپذیرتری را از این جنگل خواهید دید. این جنگل که یکی از بهترین مناطق گردشگری شمال کشور است، طبیعت بکر و زیبا به همراه مراتع سرسبز و وصف نشدنی دارد. وجود چشمه‌های آب زلال و اسب‌های چابک، زیبایی این جنگل را دوچندان کرده است.

هر سال گردشگران و مسافران زیادی از جنگل الیمستان دیدن می‌کنند و این جنگل هر چیزی که برای یک گردش خوب در طبیعت نیاز داشته باشید، دارد. دشت‌‌های طلایی رنگ و پوشش گیاهی متنوع به همراه آب و هوای بسیار خوب و لذت‌بخش هدیه طبیعت الیمستان است که هر گردشگری را شیفته خود می‌کند.
آدرس: استان مازندران، آمل، کیلومتر ۲۰ جاده هراز، نزدیکی روستای الیمستان

جهت اجاره ویلا آمل کلیک کنید.

جنگل ابر شاهرودبهترین مقصد سفر در پاییز و جنگل ابر

جنگل ابر شاهرود تلاقی و پیوند آسمان و زمین است و بر بلندای جنگلی درخشان و سرسبز قرار گرفته است. این جنگل تاریخی و قدیمی بازمانده‌ی جنگل‌های انبوه هیرکانی ایران است و در مرز سمنان و گلستان قرار گرفته است. سفر شما به جنگل ابر می‌تواند بهترین مقصد سفر در پاییزتان باشد. این جنگل ابر یکی از جاهای طبیعی و فوق‌العاده شاهرود است که اکو سیستم عجیب و پیچیده‌ای دارد.

این جنگل بزرگ و رویایی نزدیک به چهل میلیون سال قدمت دارد و متعلق به دوران سوم زمین شناسی و عصر ژوراسیک است. در اتفاعات این جنگل چشمه‌های فراوان و پوشش گیاهی زیادی وجود دارد و همچنین درختان میوه‌‌ همچون آلو، گلابی وحشی، تمشک و چند درخت دیگر نیز وجود دارد. این جنگل زیبا و شگفت‌انگیز در سال 1398 به عنوان اثر ملی و طبیعی ایران به ثبت رسیده است.
آدرس: سمنان، شهرستان شاهرود، ۴۵ کیلومتری شمال شاهرود، روستای ابر

جنگل‌های راش سوادکوه

جنگل راش سنگده در منطقه سوادکوه برای طبیعت‌گردان و عاشقان پاییز رنگ و بوی دیگری دارد. این جنگل قدیمی هم قطعه‌ای از جنگل‌های کهن هیرکانی محسوب می‌گردد. درختان سربه فلک کشیده راش به همراه رودخانه‌های گاها پرآب، جنگل راش را به بهترین مقصد سفر در پاییز تبدیل کرده است. آب و هوای خنک این جنگل در فصل پاییز به همراه طبیعت هفت رنگ آن چشم‌انداز زیبا و بی‌نظیری را برای گردشگران فراهم آورده است.

دلیل نامگذاری این جنگل به نام راش، به خاطر وجود درختان کهنسال راش است که شاخ و برگ فراوانی دارند و پوشش گیاهی اغلب این جنگل را همین درختان راش تشکیل داده‌اند. عمر این درختان نزدیک به 250 سال است و چوب بسیار ارزشمندی دارند که متاسفانه در برخی از صنایع استفاده می‌شود. برای شب‌مانی دراین جنگل باید وسایل مناسب و حرفه‌ای را به همراه داشته باشیذ؛ چون این جنگل امکانات رفاهی خاصی ندارد و این دلیل شاید موجب شده که طبیعت این جنگل همچنان زیبا و سرسبز باقی بماند.
آدرس: استان مازندران، بخش دودانگه، نزدیکی روستای سنگده

جاده‌های دیدنی در پاییز
بهترین مقصد سفر در پاییز و جاده ها

جاده‌ها معمولا مسیری هستند برای رسیدن به مقصد و البته در مسیر و جاده بودن جزیی جدایی ناپذیر از سفر است. برخی از جاده‌ها اما حال و هوای متفاوت و هیجان‌انگیزی نسبت به دیگر جاده‌‌ها دارند. جاده‌هایی مه گرفته با درختان سر به فلک کشیده که گذر از آن‌ها لذت سفر را برای گردشگران دو چندان می‌کند. شاید جالب باشد که بدانید برخی از جاده‌ها هم می‌توانند بهترین مقصد سفر در پاییز باشند. در ادامه این مقاله برخی از جاده‌های پاییزی و خوش رنگ را با هم بررسی می‌کنیم.

جاده رویایی اسالم به خلخال
بهترین مقصد سفر در پاییز و جاده اسالم

جاده اسالم به خلخال به طبیعت بکر و رویایی خود معروف است. این جاده تنها برای گذر و رسیدن به مقصد نیست، بلکه مسیری است برای لذت بردن از زیبایی و نفس کشیدن در طبیعت خوش آب و هوایی که در هر جایی نصیبتان نخواهد شد. طول این جاده حدودا 70 کیلومتر است و از اسالم شهری در گیلان سرسبز آغاز می‌شود و تا خلخال که شهری در جنوب استان اردبیل است می‌رسد.

این جاده رویایی در فصل بهار همیشه خنک‌تر از مسیرهای جاده‌ای دیگر است و در فصل پاییز نیز زیبایی این جاده بیشتر از قبل شده و طبیعت چهره زیباتری از خودش به شما نشان می‌دهد. بهترین مقصد سفر در پاییز برای شما می‌تواند این مسیر 70 کیلومتری باشد. دیدنی‌های اطراف این جاده هم کم نیستند، از جنگل تالش تا پارک جنگلی گیسوم و روستای ناو زیبایی‌های اطراف جاده اسالم به خلخال هستند.

جاده چالوس بهترین مقصد سفر در پاییز
بهترین مقصد سفر در پاییز و جاده چالوس

جاده چالوس یکی از معروف‌ترین جاده‌های کشور است که هر ایرانی حداقل برای یک بار از این جاده گذر کرده است. جاده چالوس محبوبیت بالایی در بین ایرانیان دارد و یکی از مسیرهای اصلی به سمت شهرهای شمالی کشور همین جاده چالوس است. اکثر مسافران و گردشگران برای سفر به شمال کشور این مسیر را به دلیل زیبایی و جذابیتی که دارد انتخاب می‌کنند. این جاده زیبا در تمام فصول زیبایی‌های خاص خود را دارد.

در فصل پاییز درختان اطراف جاده چالوس و روستاهای اطراف جاده چالوس به رنگ‌های زرد و نارنجی و قرمز تبدیل شده‌اند و طبیعت این جاده خاطره‌انگیز را زیبا تر از قبل کرده‌اند. جاده چالوس در لیست بهترین مقصد سفر در پاییز قرار دارد و شما می‌توانید از زیبایی‌های این جاده برای رسیدن به مقصد دلخواهتان استفاده کنید.

جاده عباس آباد به کلاردشت
بهترین مقصد سفر در پاییز و عباس آباد

یکی از جاده‌های زیبا و رویایی برای سفر جاده عباس آباد به کلاردشت است. پیچ‌های این جاده حس خوبی از سفر به شما منتقل می‌کنند و در فصل پاییز بیشترین لذت را از این جاده خواهید برد. تصورکنید هنگامی که باران‌های پاییزی به همراه مه و هوای خنک با هم ترکیب‌ می‌شوند و شما در حال گذر از این جاده زیبا هستید؛ قطعه یکی ار سفرهای خوب و خاطره انگیز خود را تجربه خواهید کرد.

این جاده 25 کیلومتری از میان جنگل‌های انبوه عباس آباد گذر می‌کند و آرامش واقعی را در این مسیر تجریه خواهید کرد. در طول این مسیر علاوه بر دیدن جاذبه‌های طبیعی و گردشگری می‌توانید از خدمات رستوران‌های بین راهی نهایت استفاده را ببرید و از غذاهای خوشمزه شمالی میل کنید. بهترین مقصد سفر در پاییز شما می‌تواند همین جاده رویایی باشد.

جاده مرزی ارس؛ مسیری با چشم‌انداز رودخانه
بهترین مقصد سفر در پاییز و ارس

یکی دیگر از جاده‌های پاییزی و زیبای کشورمان، جاده مرزی ارس است. این جاده از منطقه ارسباران شروع می‌شود و در منطقه جلفا به پایان می‌رسد. این جاده در دل خود زیبایی‌های بی‌نظیری دارد و در طول مسیرتان از یک طرف به جنگل‌ها و کوه‌های ارسباران چشم خواهید داشت و از سمت دیگر رود زیبای ارس را مشاهده خواهید کرد.
منطقه آزاد ارس یکی از مناطق آزاد ایران است که از گذشته‌های دور مورد استقبال بازرگانان، تجار ایرانی و خارجی قرار گرفته است. تاریخ این منطقه بسیار کهن است و به قرن پنجم قبل از میلاد باز می‌گردد. در مسیر گذر از این جاده زیبا می‌توانید از جاذبه‌ها و جاهای دیدنی این منطقه کمتر شناخته شده استفاده کنید. توجه کنید که این جاده هم می‌تواند بهترین مقصد سفر در پاییز برای شما باشد.

شهر های دیدنی در پاییز

برای سفر کردن در هر فصل و زمانی می‌توان اقدام کرد، اما سفر در پاییز هزار رنگ زیبایی‌ها و ویژگی‌های خاص خود را دارد. سفری که رنگ‌های درخشانی از طبیعت را خواهید دید و لذت جدیدی از سفر را تجربه خواهید کرد. در ادامه این مقاله چند شهر که در پاییز زیباتر از همیشه هستند را معرفی می‌کنیم. شاید بهترین مقصد سفر در پاییز شما همین شهرهای پاییزی باشد.

فیلبند، بهترین مقصد سفر در پاییز رنگارنگ
بهترین مقصد سفر در پاییز و فیلبند

فیلبند نام روستایی در ارتفاعات غربی شهرستان بابل است که در استان مازندران واقع شده است و به بام شرقی این استان معروف شده است. برای تماشای آسمان از فراز ابرها و نفس کشیدن در یک هوای خنک و عالی می‌توانید به فیلبند سفر کنید. فیلبند در فصل پاییز مقداری سردتر است اما طبیعت بسیار زیبا و رویایی را در این فصل تجربه خواهید کرد.

بهترین زمان سفر به ییلاق فیلبند اواسط بهار تا اواسط پاییز است و در این منطقه مرتفع می‌توانید پاییز زیبا و خاطره‌انگیزی را تجربه کنید. برای اقامت در فیلبند می‌توانید از سایت شب جهت اجاره ویلا اقدام کنید.
آدرس: استان مازندران، جنوب بابل، بخش بندپی غربی، روستای فیلبند

روستای برگ جهان
بهترین مقصد سفر در پاییز و روستای برگ جهان

بهشتی از جنس پاییز را می‌توانید در روستای برگ جهان تجربه کنید. روستای برگ جهان به دلیل نزدیکی به تهران در تمام فصول گردشگران و طبیعت‌گردان زیادی را به خود جلب می‌کند و فصل پاییز یکی از زیباترین فصل‌های روستای برگ جهان است. در این روستا چشم‌اندازهایی همچون کوچه باغ، رودخانه و درختان رنگارنگ زیادی را مشاهده خواهید کرد.

مسیر رسیدن به این روستا از یک جاده پرپیچ وخم گذر می‌کند و حدودا فاصله‌ 40 کیلومتری با تهران دارد. فصل پاییز روستای برگ جهان مقداری سرد است اما تجربه شیرین و لذت‌بشخی را در این روستا تجربه خواهید کرد و شما می‌توانید بهترین مقصد سفر در پاییزتان را در این روستای خوش آب و هوا تجربه کنید.
آدرس:  استان تهران، ۱۳ کیلومتری لواسان

جهت اجاره روزانه خانه در تهران کلیک کنید.

بندر همیشه بهارِ چابهار
بهترین مقصد سفر در پاییز و بندر چابهار

چابهار یکی از شهرهای استان سیستان و بلوچستان است. همچنین این بندر یکی از مهم‌ترین بندرهای تجاری ایران است. یکی از بهترین فصل‌های سفر به این استان و دیگر شهرهای جنوبی، پاییز است. در فصل پاییز می‌توانید بهترین آب و هوای این شهر را تجربه کنید و نسیم‌های خنکی را در این بندر زیبا حس می‌‎کنید.

هر سال گردشگران زیادی در این فصل به بندر چابهار سفر می‌کنند و برخی گردشگران نیز برای خرید و داد و ستد به این بندر سفر می‌کنند. بهترین مقصد سفر در پاییز می‌تواند بندر چابهار باشد و شما می‌توانید از دیگر جاذبه‌های گردشگری این شهر تاریخی و کهن استفاده کنید.

بندر بوشهر، بهترین مقصد سفر پاییز

بهترین مقصد سفر در پاییز و بندر بوشهر

همان‌طور که در این مقاله اشاره کردیم یکی از بهترین مقاصد سفر در پاییز، جنوب کشور است. شهرهای جنوبی به دلیل آب و هوای بسیار مناسب و دلپذیر، انتخاب اول گردشگران و مسافرانی است که در فصل پاییز سفر می‌کنند. بی شک یکی از زیباترین بنادر خلیج فارس، بندر بوشهر است. جاهای دیدنی بوشهر کم نیستند و از بازار سنتی بوشهر تا عمارت‌های تاریخی این شهر را می‌توانید در برنامه سفر هیجان‌انگیز خود بگنجانید. بهترین مقصد سفر در پاییز برای شما می‌تواند سفر به بندر بوشهر باشد.

اهواز؛ شهر شب زنده دار جنوب
بهترین مقصد سفر در پاییز و اهواز

یکی از کلان‌ شهرهای مهم کشور، شهر اهواز است. اهواز مرکز استان خوزستان  و یکی از گرم‌ترین شهرهای ایران است. رودخانه کارون شهر اهواز را به دو قسمت شرق و غرب تقسیم کرده است و همچنین این رودخانه پر آب ترین و طولانی‌ترین رودخانه ایران است. جاذبه‌های گردشگری و توریستی اهواز کم نیستند و هر قسمتی از این شهر زیبایی‌های خاص خود را دارد.

بهترین مقصد سفر در پاییز می‌تواند شهر اهواز باشد به دلیل اینکه در این فصل آب و هوای بهتری نسبت به دیگر ایام سال دارد و شما می‌توانید در این شهر شب زنده دار ساعات خوشی را بگذرانید و از زیبایی‌های کشورمان استفاده کنید.

جهت اجاره سوئیت در اهواز کلیک کنید.

سفر به جزایر جنوبی کشور
بهترین مقصد سفر در پاییز و کیش

همان‌طور که در این مقاله اشاره کردیم سفر به جنوب کشور در فصل پاییز بهترین سفر پاییزی می‌تواند باشد. شهرهای جنوبی در این فصل آب و هوای بسیار دلپذیری دارند و گردشگران می‌توانند به راحتی از امکانات و تفریحات آبی استفاده کنند. جزیره کیش و قشم مهمترین‌ جزیره‌های شهرهای جنوبی کشور هستند که امکانات رفاهی بسیار زیادی دارند و بهترین مقصد سفر در پاییز می‌تواند سفر به این دو جزیره زیبا باشد.

جزیره کیش و قشم علاوه بر طبیعت بسیار زیبا و جاهای دیدنی بسیار زیاد پاساژهای بزرگ و مراکز خرید مجهز و مدرنی دارند که سفر به این بخش از کشورمان را برای هر گردشگر و مسافری لذت بخش می‌کند. همچنین جزیره هرمز، ناز و هنگام جزیره‌های شاخصی هستند که در پاییز گردشگران زیادی به این جزیره‌ها سفر می‌‌کنند.

سفر به شیراز پر رمز و راز

سفر به شیراز در هر فصل و زمانی لذت‌بخش است و فصل پاییز یکی از بهترین زمان‌های سفر به شیراز است. شیراز شهری که به واسطه فرهنگ غنی و کهن و همچنین تاریخ بزرگی که دارد، گردشگران و مسافران زیادی را به سمت خود می‌کشاند. سفر پاییزی به شیراز به دلیل آب و هوای دلپذیر و رها شدن در کوچه باغ‌های شیراز بسیار لذت‌بخش است. روستاهای اطراف شیراز در این فصل بسیار رنگارنگ و زیبا تر از همیشه هستند و این سفر می‌تواند به بهترین مقصد سفر در پاییز برایتان تبدیل شود.

جهت رزرو سوئیت شیراز کلیک کنید.

یزد؛ بهترین مقصد سفر در پاییز
بهترین مقصد سفر در پاییز و یزد

یکی از شهرهای کهن و تاریخی کشورمان، یزد است. یزد که به شهر بادگیرها معروف است در سال 1396 در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است بافت سنتی و بسیار ارزشمندی دارد. این استان کهن با مردمان مهربان و خونگرم در فصل پاییز میزبان گردشگران و مسافرانی هستند که قصد لذت بردن از طبیعت و تاریخ بزرگ یزد را دارند و در این فصل شهر تاریخی یزد همچون اوایل بهار شلوغ و پر از مسافر است.

کویرگردی در پاییز

کویرگردی و بیراهه نوردی یکی از تفریحات طبیعت‌گردان و گردشگران حرفه‌ای است که در فصل پاییز به اوج خودش می‌رسد. شب‌مانی‌های کویری در این فصل مقداری سردتر از زمان‌های دیگر است اما با وسایل و تجهیزات حرفه‌ای می‌توانید تجربه سفری لذت بخش را در شب‌های سرد پاییزی داشته باشید. در ادامه این مقاله چند کویر پر طرفدار را با هم بررسی می‌کنیم.

بخوانید از معرفی بهترین مناطق ایران برای کویرگردی

لذت کویرگردی در کویر مصر
بهترین مقصد سفر در پاییز و کویر مصر

کویر مصر یا روستای مصر یکی از پرطرفدارترنی کویرهای ایران است که هر ساله گردشگران زیادی در فصل پاییز به این منطقه سفر می‌کنند. رمل‌های طلایی زیبا به همراه چشم‌اندازهالی بی‌نظیر و نفس گیر لذت کویرگردی را دوچندان می‌کند. آب و هوای کویر مصر گرم و خشک است اما این وضعیت در فصل پاییز کمی متفاوت است و در روز هوای معتدل‌تری را تجربه خواهید کرد.
اما در هنگام شب هوا رو به سردی پیش می‌رود و دمای هوا به شدت کاهش می‌یابد. از جمله تفریحات کویر مصر می‌توان به رصدهای نجومی اشاره کرد که به دلیل نداشتن آلودگی نوری و دور از شهر بودن می‌توان آسمان پاک را مشاهده کرد. بهترین مقصد سفر در پاییز شما می‌تواند سفر به کویر مصر باشد.

کویر خارتوران؛ بهشت کویرهای ایران
بهترین مقصد سفر در پاییز و کویر خارتوران

جالب است بدانید که کویر خارتوران به آفریقای ایران مشهور است. این کویر در 250 کیلومتری جنوب شرق شاهرود قرار گرفته است. سفر به این کویر کمتر شناخته شده را بهتر است با تورهای طبیعت گردی و کویرنوردی انجام دهید. هم به دلیل وسعت کویر و مسیرهای مشابه که ممکن است در ردیابی دچار مشکل شود هم به دلیل اینکه کویر خارتوران منطقه‌ای محافظت شده است و برای رفتن به این منطقه باید مجوزهای لازم را از سازمان‌های مربوطه داشته باشید.

منطقه محافظت شده خارتوران، یکی از مهم‌ترین مناطق محافظت شده ایران است که دارای پوشش قوی گیاهی و جانوری است همچنین این منطقه بزرگ‌ترین زیستگاه ایران در منطقه است. کویر خارتوران محل زندگی یوزپلنگ ایرانی است و این یکی از دلایل متعددی است که این کویر را به یکی از مهم‌ترین مناطق ایران تبدیل کرده است. پس فراموش نکنید بهترین مقصد سفر در پاییز شاید سفر به کویر خارتوران باشد.

چشمه‌های درخشان آبگرم بهترین مقصد سفر در پاییز

چشمه‌های آبگرم مکان‌هایی هستند که به صورت مداوم در تمام ایام سال یا بخشی از ایام سال از آن‌ها آبگرم و لذت‌بخشی جاری می‌شود. بعضی از چشمه‌های آبگرم در ایران خواص درمانی دارند و در ادامه این مقاله چند چشمه آبگرم که شاید بهترین مقصد سفر در پاییز باشد را با هم بررسی می‌کنیم.

چشمه آبگرم لاویج
بهترین مقصد سفر در پاییز و لاویج

لاویج یکی از روستاهای شهر چمستان در شهرستان نور مازندران است که به وسیله چشمه آبگرم خروشانی که دارد، بسیار معروف است. این منطقه که دور تا دور توسط کوه‌های بلند احاطه شده است در ایام بهار و تابستان آب و هوای بسیار دلپذیر و خنکی دارد و میزبان گردشگران و مسافران بسیار زیادی است. آبگرم این منطقه از دامنه کوه‌های شرقی لاویج از دل زمین بیرون می‌آید.

این آبگرم دارای املاح معدنی و گوگرد است که به همین جهت برای رفع دردهای عضلانی و مفصلی بسیار مفید است. همچنین برای پا درد، کمر درد و تمدد اعصاب کارساز است. این آبگرم در 18 کیلومتری جنوب چمستان قرار گرفته است و بهترین مقصد سفر در پاییز می‌تواند باشد. این منطقه در فصل پاییز مقداری سرد است اما لذت آبتنی در چشمه طبیعی آبگرم را نمی‌توان در هوای سرد از دست داد.

آدرس: استان مازندران، شهرستان نور، ۱۸ کیلومتری جنوب چمستان، روستای لاویج

چشمه آبگرم سیرج کرمان
بهترین مقصد سفر در پاییز و سیرج

چشمه آبگرم سیرج یکی از جاذبه‌های گردشگری جنوب شرق کشور است. روستای سیرج در دل کویر و 80 کیلومتری کرمان و در 25 کیلومتری شهداد قرار گرفته است. این روستای خوش آب و هوا یکی از بخش‌‌های ییلاقی شهداد محسوب می‌شود. چشمه طبیعی سیرج به علت داشتن املاح معدنی مناسب بسیاری از بیماری‌هایی همچون، بیماریه‌های پوستی، بیماری‌های مفصلی و روماتیسم است.

این چشمه معدنی به طور میانگین در هر ثانیه 15 لیتر آب دهی دارد که به صورت پاششی از دل سنگ‌های آهکی در این منطقه می‌جوشد. چشمه آبگرم سیرج می‌تواند بهترین مقصد سفر در پاییز برای شما باشد.

چشمه آبگرم فردوس مشهد
بهترین مقصد سفر در پاییز و فردوس

یکی از مهم‌ترین شهرهای ایران باستان در استان خراسان جنوبی، شهر فردوس مشهد است. یکی از جاهای دیدنی فردوس آبگرم طبیعی این منطقه است که هر ساله مسافران و گردشگرانی که به مشهد مقدس سفر می‌کنند از این چشمه معدنی هم دیدن می‌کنند. این چشمه آبگرم قدمتی حدودا 200 ساله دارد و در مسیر جاده اصلی به استان‌های مرکزی و در کیلومتر 22 جاده فردوس به بجستان قرار گرفته است.

چشمه آبگرم این منطقه هم مانند دیگر چشمه‌های آبگرم دارای خواص معدنی و درمانی است و آبی که از دل صخره‌های سنگی این منطقه جاری می‌شود بسیار ارزشمند است. بهترین مقصد سفر در پاییز برای شما می‌تواند همین سفر به شهر فردوس و چشمه آبگرم فردوس باشد.

آدرس: استان خراسان جنوبی، فردوس، کیلومتر 22 جاده فردوس به سمت مشهد

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب