چند نکته مهم برای سفری ایمن 2

0

در بیشتر موارد جهان مکانی بسیار امن برای مسافران است. با این حال عاقلانه این است که هنگام سفر آماده هر اتفاقی باشیم.

در ادامه مطلب پیشین به نکاتی دیگر از ایمنی سفر میپردازیم. با این هدف که در زمان سفر و ماجراجویی، بروز اتفاقات و حوادث ناخوشایند به حداقل برسد.

دفاع شخصی یاد بگیرید

البته که این حرف به معنی گرفتن کمربند سیاه نیست اما فراموش نکنید که پیوستن به چند کلاس دفاع شخصی سرمایه گذاری ارزشمند است. ” کراو ماگا” و ” موای تای” از جمله سبکهای مناسب برای یادگیری دفاع شخصی هستند.

در مرحله بعد بیاموزید که چه زمانی از خودتان دفاع کنید. اینکه می توانید کسی را بزنید به این معنی نیست که باید در همه شرایط این کار را انجام دهید. به قول “سام هریس” ِ نویسنده:

“برای جلوگیری از درگیری فیزیکی هر کاری که می توانید انجام دهید، اما اگر در این موضوع ناکام ماندید برای فراری موفق به صورت انفجاری حمله کنید.”

یک راه عالی برای خنثی کردن تهدید این است که خود را از نظر فیزیکی به آدمها نزدیک نکنید.اگر کسی با اسلحه یا چاقو موبایل شما را خواست، بدون درگیری موبایل را بدهید، فرار کنید و سعی کنید این موضوع را به فراموشی بسپارید.

تنها زمانی که زندگی شما در معرض تهدید است و گزینه دیگری ندارید از زور استفاده کنید.

اگر سطح امنیتی بیشتری می خواهید، میتوانید از قلم های تکتیکال (که به منظور دفاع شخصی ساخته شده است) استفاده کنید.در اینصورت حتما دستور کار با آن را یاد بگیرید.

زبان بدن!

بیشتر ارتباطات انسانی بر اساس زبان بدن شکل میگیرد. دانستن این موضوع و پیش بینی رفتار دیگران می تواند شما را از هدف قرار گرفتن دور کند.

سرتان را بالا نگه دارید، هوشیار باشید و نسبت به محیط اطرافتان آگاه باشید. وقتی اعتماد به نفس دارید مهاجمان بالقوه می توانند این موضوع را از طریق زبان بدن و تماس چشمی شما درک کنند. بیشتر آنها تصمیم می گیرند که حرکت کنند و یک قربانی آسان تر برای حمله پیدا کنند.

در بسیاری از مکان ها برقراری تماس مستقیم چشمی می تواند به جلوگیری از حادثه کمک کند. سارقان با تماس چشمی شما متوجه میشوند که آنها را نگاه می کنید و متوجه برنامه آنها هستید. البته تماس چشمی بیش از حد ممکن است مشکلاتی هم ایجاد کند.

به طور کلی باید از وجود اطرافیان خود آگاه باشید، با هدف پیاده روی کنید و نگران، گمشده یا ترسیده به نظر نرسید (حتی اگر واقعآ چنین احساسی دارید) .

مقداری پول نقد اضطراری مخفی کنید

امیدواریم که هرگز در سفر به چنین موردی برخورد نکنید. اما ممکن است پولتان دزدیده یا تمام شود پس بهتر است درباره نگه داشتن بودجه اضطراری در مکانی امن فکر کنید.

برخی از مخفیگاه های مورد علاقه توریستها برای پنهان کردن پول عبارتند از:

جیب مخفی که در شلوار شما دوخته شده باشد

پشت یک وصله روی کوله پشتی

قوطی های چپ استیک

داخل یک محفظه مخفی (مانند برس مو یا کیسه کمربند)

اما چه مقدار پول نقد اضطراری؟ این موضوع اولویتی شخصی است. بسیاری ترجیح میدهند مثلآ 200 هزار تومان خود را در 2 جای مختلف پخش کنند. بعضی ها در لباسها و بعضی دیگر در کیف. کارت اعتباریِ پشتیبان مخفی هم میتواند گزینه عاقلانه ای به نظر برسد.

اما اگر اوضاع به شدت خراب باشد و همه چیز از بین رفته باشد باید چه کرد؟

با یکی از دوستان یا اعضای خانواده تماس بگیرید و از آنها بخواهید تا پول اضطراری را که قبل از مسافرت به آنها داده اید برای شما ارسال کنند.

آب و غذای سالم

هنگام سفر از غذا خوردن نترسید! خوردن غذاهای جدید و عجیب و غریب می تواند نکته برجسته ای در ماجراجوییهای مسافرتی باشد.

اما توصیه هایی هم برای صرف غذا در سفر وجود دارد:

در مکان های معروف که صف های طولانی دارند غذا بخورید

سعی کنید نحوه تهیه غذای خود را مشاهده کنید

اگر آلرژی دارید کارتهای ترجمه را برای گفتن این موضوع آماده کنید

غذای کاملاً پخته شده همیشه ایمن ترین غذاست

فقط میوه های پوست دار بخورید تا از ورود باکتری ها جلوگیری شود.

همچنین توصیه میشود یک بطری آب فیلتر شده هم تهیه کنید. در بسیاری از شهرهای مدرن دنیا نوشیدن آب بی خطر است اما در خارج از این مکان ها اغلب چنین نیست.

البته که می توانید به هرجایی مراجعه کنید و آب بطری دار خریداری کنید. اما زباله های پلاستیکی یک مشکل بزرگ زیست محیطی است . با خرید بطری فیلتر شده محکم و قابل استفاده مجدد، هم هزینه کمتری میپردازید و هم محیط زیست را نجات میدهید.

از خودپردازها با دقت استفاده کنید

ممکن است شنیده باشید که هنگام وارد کردن شماره پین ​​در دستگاه خودپرداز باید دستتان پوشانده شود. این توصیه خوبی است که میتوانید در سفر رعایت کنید. پوشاندن دست در این زمان ، هم برای دیگرانی که از بالای شانه شما نگاه می کنند و هم دوربین های مخفی که می خواهند پین شما را ضبط کنند یک مانع اساسی است.

همیشه قبل از استفاده از دستگاههای خودپرداز به دستگاه ATM  نگاهی بیندازید. آیا نشانه های مشکوکی از دستکاری  میبینید؟ در این صورت به بانک بروید و از کسی بخواهید تا بیرون بیاید و آن را چک کند (و سپس از دستگاه دیگری استفاده کنید، بدون توجه به هرچه که اتفاق می افتد).

اگر به نظر می رسد دستگاه خودپرداز کارت شما را خورده است ، انگشت خود را در امتداد شیار کارت قرار دهید تا ببینید آیا چیزی بیرون زده احساس می کنید یا نه.Lebanese loop یک ترفند است که در آن یک قطعه پلاستیکی نازک کارت شما را می گیرد و از خواندن دستگاه جلوگیری می کند. سپس زمانی که از آنجا دور شدید فرد کلاهبردار کارت را برمیدارد.

یکی دیگر از عواملی که نادیده گرفته می شود مکانی است که افراد مختلف هنگام کار با دستگاه حضور دارند. آیا کسی می تواند فعالیت شما را نگاه کند؟ آیا افراد به اندازه کافی نزدیک هستند که بتوانند پول نقدتان را بگیرند و فرار کنند؟

در این صورت از خودپرداز دیگری در جای دیگر استفاده کنید. کار از محکم کاری عیب نمیکند.

جیب های پشت شلوار را فراموش کنید

صادقانه بگوییم که این قسمت از شلوار شما اولین جایی است که هر جیب بری به سراغ آن میرود! پس بهترین راه برای مقابله با سرقت از جیب پشت این است که هرگز از آن استفاده نکنید.

اگر قرار دادن پول در جیب پشت شلوارتان عادتی است که نمی توانید آن را ترک کنید، مقداری سوزن و نخ بگیرید و جیبتان را بدوزید!

اگر واقعاً نگران هستید یا قصد سفر به شهری را دارید که جیب بری در آن وجود دارد می توانید از کیفهای پول کمری استفاده کنید.

همسفران بیشتر، خطر کمتر

تعداد همسفر بیشتر به معنی مراقبت و دقت بیشتر است. چشمان بیشتری به اطراف نگاه میکنند و پاهای بیشتری برای دویدن به دنبال سارقان هستند.یک گروه مسافرتی همچنین حضور فیزیکی ترسناک تری دارند و شکارچیان و کلاهبرداران را دور میکنند.

اگر به صورت انفرادی سفر می کنید دوستانی جدید پیدا کنید و با هم گردش کنید.

اقامت در هاستل ها راهی عالی برای پیدا کردن دوستان جدید است. در این شرایط میتوانید مسافرانی را پیدا کنید که برنامه های مشابهی دارند.

با این حال تاکید میشود که به سرعت به افراد اعتماد نکنید. برخی از کلاهبرداران حرفه ای از مسیر backpacker و توجه به مسافرانِ تنها برای رسیدن به اهداف خود استفاده میکنند. هرچقدر هم که دوستانه و خوشرو به نظر برسند اما شما وسایل گران قیمت و مهم خود را پیش شخصی که ملاقات کرده اید نگذارید.

بسته کمک های اولیه

بریدگی، پیچ خوردگی، ناراحتی معده و سوختگی از جمله مشکلاتی است که ممکن است در زمان مسافرت رخ دهد، پس همراه داشتن جعبه کمک های اولیه انتخابی درست و عاقلانه است.

در کنار جعبه ای ضد آب برای کمکهای اولیه، خوب است که چنین مواردی را هم با خود همراه داشته باشید:

یک قوطی کوچک ضد آفتاب

قرص جوشان او آر اس

قرص آنتی هیستامین

یک قیچی کوچک

قرص های مسکن (ایبوپروفن)

ملحفه کوچک

پماد ضد سوختگی

هوشیار باشید

نوشیدنی های الکلی را کنار بگذارید و از  مواد مخدر و روانگردان دوری کنید .توریستهای ناهشیار و مستی که نسبت به محیط اطرافشان آگاهی ندارند و در خیابان و مهمانی های شبانه هستند، طعمه خوبی برای سارقان و کلاهبرداران شناخته میشوند.

به غرایز خود اعتماد کنید!

بدن شما ممکن است علائم خطر را قبل از آگاهی کامل مغز احساس کند.اگر احساس ناراحتی می کنید و نمی دانید چرا، سعی کنید آن را به عنوان ترسی غیر منطقی نپندارید. متوقف شوید و بیشتر به وضعیت توجه کنید. شاید بتوانید بفهمید که مشکل از کجاست؟

ریسک و خطر

هیچوقت نمی توانید 100٪ از هر گونه تهدیدی در امان باشید. خطر بخش جدا ناپذیری از ماجراجویی است. به هرجا که بروید ممکن است مورد سو استفاده یا کلاهبرداری قرار بگیرید یا در شرایط چالش برانگیز واقع شوید. شرایطی که میتواند برای همه اتفاق بیفتد.

خطر اجتناب ناپذیر است اما می شود آن را مدیریت کرد. اخبار به شدت منفی را دنبال نکنید، نکات ایمنی در سفر را یاد بگیرید و با دانش و اعتماد به نفس از لحظات خود لذت ببرید.

برگردان از

https://expertvagabond.com/

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب