انعکاس جاذبه های گردشگری یزد توسط خبرنگاران چینی

0

به نقل از ایرنا، یک گروه ۳۷ نفره از خبرنگاران کشور چین در قالب تور گردشگری با نام فَم تور سفری به استان یزد داشته اند. این گروه یک روز در یزد اقامت و از جاذبه های این استان بازدید کردند. بعد از این بازدید آن ها جاذبه های گردشگری و تاریخی این دیار را انعکاس دادند.

آن طور که ایرنا از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد، روز دوشنبه، ۱۷ آبان، گزارش می دهد، این خبرنگاران از تلویزیون ملی و وب سایت های دولتی، رادیو و تلویزیون خنگونگ، شبکه های ماهواره ای استان های شی اِن، چینگ های، لانگو، نی اِگ شیا، راسیو، روزنامه دیلی چین، روزنامه خلق، صدا و سیمای دولتی و وب سایت های خبری در قالب فَم تور به این دیار سفر کردند.

فَم تور، در واقع سفر رایگان و یا ارزانی است که با هدف خاصی صورت می گیرد؛ هدف این نوع سفر بازاریابی و تبلیغ خدمات و یا مقصد سفر توسط تور گردانان و آژانس های هواپیمایی به متخصصان صنعت گردشگری از جمله روزنامه نگاران، راهنمایان تور، عکاسان، فیلم سازان و مشاوران سفر است.

سید مصطفی فاطمی، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد پیرامون این خبر گفت:

این تور بزرگترین تور آشناسازی خبرنگاران چینی است که در سفر یک روزه به یزد از بافت تاریخی، مسجد جامع کبیر، باغ جهانی دولت آباد، پایاب قنات زارچ، زندان اسکندر، قبه دوازده امام، آتشکده و دخمه زرتشتیان و باغ صدری تفت بازدید و هریک به صورت جداگانه گزارش هایی را از روند رشد و توسعه گردشگری استان یزد برای رسانه های خود تهیه کردند.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد ادامه داد:

این نخستین تور خبرنگاران چینی از چهار استان لینگ ‌چیا، شنلی، چینک ‌های و کنسو است که چندی پیش به عنوان پیام‌آور صلح‌، امنیت و آرامش وارد کشورمان شدند.

او افزود:

این خبرنگاران با خودرو از چین حرکت کرده و پس از ورود به کشور از استان اردبیل و جاذبه های گردشگری این شهر بازدید کردند و سپس عازم استان های تهران، اصفهان و یزد شدند.

وی اضافه کرد:

خبرنگاران چینی در ادامه سفر‌ خود از استان های فارس و سیستان وبلوچستان بازدید می کنند و سپس از طریق مرز پاکستان و گذر از کشور هندوستان به کشور خود بازخواهند گشت.

این مسئول گفت:

بزرگترین عامل صلح، دوستی و آرامش بین ملتها وجود مشترکات فرهنگ و تمدنی بین آنهاست که مهمترین وجه مشترک بین کشورهای بزرگی از جمله چین و ایران، وجه فرهنگی، تمدنی و تاریخی آنهاست.

استان های اصفهان، فارس و یزد از شهرهای توریست پذیر ایران هستند؛ یزد با داشتن 2 هزار و ۲۷۰ هکتار بافت تاریخی، به عنوان نخستین شهر خشت خام و دومین شهر تاریخی جهان دارای بافت تاریخی است و گنجینه های زیادی از هنر و فرهنگ و تاریخ ایران را در خود جای داده است.از جمله بناهای نذهبی این استان می توان  بقعه، مساجد، حسینیه ها، زیارتگاه های زرتشتیان، خانه های تاریخی، آب انبارها، باغ های تاریخی، بادگیرها و بازارچه ها را نام برد.

آن طور که از این گزارش بر می آید، یکی از هنرمندان مشهور کشور چین در فعالیتی مشترک با یکی از هنرمندان ایران، اثری از صلح و دوستی خلق کرد.

در حاشیه ی بازدید این خبرنگاران چینی از استان یزد، با پیشنهاد اداره کل میراث فرهنگی استان یزد، تابلو مشترکی با عنوان ‘صلح و دوستی بین ایران و چین’ با خط استاد خوآ هنرمند چینی و خطاط و هنرمند برجسته نقاشی خط ایران محمدمهدی راضی به تحریر درآمد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت:

این هنرمندان با حضور در یکی از هتل های سنتی یزد سه تابلوی زیبا با طرحی مشترک را در اجرای هنرمندانه خود به تصویر کشیدند که توسط شبکه های مختلف چنین نیز به نمایش درآمد.

فاطمی افزود:

از این سه اثر، یک اثر به هریک از هنرمندان خلاق تحویل و مقرر شد دیگر اثر خلق شده در آینده نزدیک به سفیر چین در ایران به عنوان نماد صلح و دوستی ۲ کشور اهدا شود.

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب