بندر انزلی زادگاه نیلوفرهای آبی

2

بندر انزلی در مرکز استان گیلان یکی از زیباترین و خاطره‌انگیزترین بنادر تفریحی-تجاری ایران می‌باشد که همه‌ی ما با نام این بندر زیبا آشنا هستیم . و شاید کمتر کسی پیداشود که دوست نداشته باشد در فصل پاییز تصویر سفر به بندر انزلی را در ذهن خود نسازد. خیابان ساحلی – موج شکن قدیمی و کوچه پس کوچه‌هایی که بوی خاطره می‌دهد.

اگر قصد سفر به بندرانزلی را دارید حتما تا پایان این مقاله همراه ما باشید تا با هم گذری کنیم  در این شهر زیبا و با هم از اقامت در بندر‌ انزلی لذت ببریم.

blogpost-345

تالاب انزلی زیستگاه نیلوفر آبی

تالاب انزلی که محل تخم ریزی آبزیان و مامن بسیار امنی برای پرندگان مهاجری که از هزاران کیلومتر آنطرف‌تر پرواز کرده‌اند و به این تالاب زیبا رسیده‌اند می‌باشد و  در میان دوشهر انزلی و آبکنار قرار گرفته. تالاب  بندر‌ انزلی در فصل بهار و زمستان به دلیل افزایش بارندگی وسعتش به حدود ۱۲۰کیلومتر مربع می‌رسد و در پاییز و تابستان به ۸۰ کیلومتر تقلیل می‌یابد که همین امر باعث جریان زیستی عجیبی در آب این تالاب می‌شود.

بد نیست بدانید که در تالاب انزلی بیشتر از ۱۰۰ گونه پرنده و چیزی در حدود ۵۰ نوع ماهی زندگی می‌کنند و همچنین گونه‌های بسیار کمنظیری از گیاهان نیز در این اکوسیستم جالب نفس می‌کشند.که البته بخش قابل توجهی از این مجموعه گیاهی و جانوری در منطقه حفاظت شده سرخانکل می‌باشند.

اگر قصد سفر به بندر انزلی را داشتید حتما به دیدن این تالاب زیبا بروید تا از نزدیک شاهد حجم بیکران زیباییش مخصوصا در فصل پاییز باشید تا از اقامت در بندر انزلی لذت ببرید.

blogpost-347

بلوار ساحلی خیابانی برای خاطره سازی

اگر می‌خواهید با سفر به بندرانزلی برای خود خاطره سازی کنید قبل از غروب خورشید در بلوار ساحلی بندرانزلی قدم بزنید تا بوی گیلان به مشامتان برسد و خاطرات سبز این بندر زیبا در ذهنتان نقش ببندد.

blogpost-350

دهکده ساحلی انزلی بزرگترین باغ شهر ایران

دهکده ساحلی بندر انزلی بزرگترین باغ شهر ایران می‌باشد که در محله غازیان انزلی می‌باشد. بدون شک از سال ۴۸ که این شهرک زیبا ساخته شد تا امروز با وجود ساخت صدها شهرک ساحلی و جنگلی در شمال ایران دهکده ساحلی انزلی یکی از زیباترین و دلنشین ترین شهرک‌های گردشگری شمال ایران می‌باشد . نکته ای که دهکده ساحلی را از بسیاری از شهرک‌های مشابه آن متمایز می‌سازد طراحی بسیار هوشمندانه آن است بطوری که تنها ۲۰درصد از فضای کل مجموعه مختص ویلاها شده و ۸۰ درصد دیگر به فضای سبز و محوطه سازی و امکانات رفاهی اختصاص یافته و همین دلیل کافی‌ست که شما حسی متفاوت در این مجموعه داشته باشید.

شما می‌توانید با رزرو و اجاره آنلاین اقامتگاه خود را قبل از سفر با خیالی راحت انتخاب کرده و دیگر نگران محل اقامت در شهرهای ایران نباشید.

blogpost-348

برج ساعت نمادی تا ابد

یکی دیگر از ویژگی هایی که سفر به بندر انزلی را از بسیاری بنادر دیگر ایران متمایز می‌کند نماد شهری یا همان برج ساعت انزلی می‌باشد. این بنا که یکی از قدیمی‌ترین بناهای تاریخی بندر انزلی می‌باشد و هنوز نیز به درستی ساعت را نمایش می‌دهد پشت بازار سپه و میدان انزلی  واقع شده . این برج بدستور خسروخان گرجی حاکم ناصرالدین شاه در سال ۱۱۹۴شمسی ساخته شده و برای کسانی که قصد سفر به بندر انزلی را دارند بسیار جالب می‌باشد.

blogpost-346

موج شکن انزلی به وقت غروب

کمتر کسی پیدا می‌شود که قصد سفر به بندر انزلی را داشته باشد و به دیدن این موج‌شکن زیبا نرود . موج‌شکن انزلی برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی از امواج دریا ساخته شده ولی به‌واقع بیشتر محلی‌ست برای گذران زمان و دیدن بخشی از زیبایی روزمره بندرگاهی که پراز خاطره است . خاطراتی که در ذهن هر کسی که به این بندر آمده با شکلی متفاوت نقش بسته است. و همین امر باعث می‌شود اقامت در بندر انزلی بسیار دلچسب و خوشایند شود.

فصل پاییز فصل بسیار مناسبی‌ست برای دیدن بندر انزلی و حتما با سفر به بندر انزلی برای خودتان تجربه‌ای متفاوت رقم بزنید. تجربه‌ای که اقامت در بندر انزلی را برایتان تبدیل به خاطره‌ای فراموش نشدنی کند و برای راحتی خیالتان ما به شما رزرو و اجاره آنلاین اقامتگاه را پیشنهاد می‌کنیم تا دیگر نگران محل اقامت خود در این بندر زیبا و سایر شهرهای ایران نباشید.

2 پاسخ
  1. […] زیادی است. از شهرهای مهم این استان می توان به رشت، بندر انزلی، لاهیجان، تالش، لنگرود رودسر، بندر آستارا اشاره کرد […]

  2. […] بندر انزلی زادگاه نیلوفرهای آبی […]

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب