مسیر و فاصله انزلی تا ماسال؛ عبور از بهشت ایران

1

باز هم با فرارسیدن فصل بهار، همگی وسایل سفر را جمع کرده و راهی شهرهای شمالی می‌شوند. شهرهای سرسبز با آب‌وهوای دلپذیری که در این مناطق وجود دارد، باعث می‌شود که از گذراندن اوقات فراغت در این مناطق خسته نشوید. تنفس هوای مطبوع و پر کردن ریه‌ها از اکسیژن تازه حس خوبی به انسان می‌بخشد.

اگر قصد دارید به مناطق شمالی کشور سفر کنید، بهتر است این مرتبه از مناطق جدید که شاید تابه‌حال آن را مشاهده نکرده‌اید، بازدید کنید و از دیدن این زیبایی‌های خدادادی لذت ببرید. در این مطلب قصد داریم شما را با مسیر بندر انزلی به ماسال آشنا کنیم.

بندر انزلی در کجای ایران قرار دارد؟

بندر انزلی یکی از مهم‌ترین بنادر در کشور ایران شناخته‌شده که در غرب استان گیلان قرارگرفته است. این بندر با نام‌های بندر پهلوی، چراغ پوشتان و… نیز شناخته می‌شود و در فاصله‌ای حدود 366 کیلومتری از تهران قرار دارد. بندر انزلی دارای آب‌وهوای مرطوب و شرجی است که همواره در طی سال موردتوجه گردشگران زیادی قرار می‌گیرد. این خطه از ایران با داشتن مردمانی مهمان‌نواز و خونگرم به زبان گیلکی صحبت می‌کنند.

آشنایی با ماسال

ماسال را می‌توان بهشتی کوچکی در زمین دانست که در شمال غرب رشت، مرکز استان گیلان قرارگرفته است. ماسال در فاصله 55 کیلومتری از رشت و حدود 380 کیلومتری از تهران قرار دارد. این منطقه با توجه به آب‌وهوای بی‌نظیر، آرامش غیر‌قابل وصف حاکم بر آن، آبشارهای خارق‌العاده و زیبایی‌های دیگر همواره موردتوجه افراد زیادی قرار می‌گیرد. مردم ماسال نیز به زبان گیلکی صحبت کرده و با مهربانی از مهمانان خود پذیرایی می‌کنند.🌳

مسیر رفتن (فاصله) بندر انزلی به ماسال

بندر انزلی و ماسال هر دو در بخشی از مناطق شمالی کشور و استان گیلان قرار دارند. شاید به جرات بتوان گفت یکی از زیباترین مسیرها و جاده‌های شمالی را از بندر انزلی به سمت ماسال طی می‌کنید. این مسیر تقریبا حدود 60 کیلومتر طول دارد و اگر بتوانید با سرعتی معادل 100 کیلومتر بر ساعت این مسیر را طی کنید، درزمانی کمتر از یک ساعت به مقصد خود خواهید رسید. در واقع فاصله ماسال تا انزلی چیزی نزدیک به 60 کیلومتر است!

برای رفتن از بندر انزلی به سمت ماسال باید از شهر زیبا و سرسبزی مانند رضوان‌شهر عبور کنید. بهتر است برای رسیدن به مقصد عجله نکنید و از زیبایی‌ها و جاهای دیدنی که در نزدیکی مسیر حرکت شما قرارگرفته نیز دیدن کنید.

جاهای دیدنی در مسیر بندر انزلی به سمت ماسال

 

مناطق شمالی کشور لبریز از جاهای دیدنی و حذاب است که قطعا برای بازدید از تمامی آن‌ها باید یک برنامه‌ریزی مناسب داشته باشید. در مسیری که از بندر انزلی به سمت ماسال طی می‌کنید، جاهای دیدنی گیلان قرار دارند که با دیدن آن‌ها شاید در زیبایی وصف‌نشدنی آن غرق شوید. با ما همراه باشید که خلاصه‌ای از این جاهای زیبا و دیدنی را برای شما توصیف کنیم.

ساحل گیسوم

ساحل گیسوم 🌊 یکی از زیباترین و مهیج‌ترین مناطق دیدنی است که در شمال کشور و نزدیکی مسیر انزلی به ماسال قرار دارد. در کنار این ساحل زیبا یک پارک جنگلی قرارگرفته که جذابیت ساحل گیسوم را دو برابر کرده است. شما برای رسیدن به این ساحل آرامش‌بخش باید از دل پارک جنگلی گیسوم با درختان بلند که شاخ و برگ‌های آن‌ها در یکدیگر پیچیده شده، عبور کنید. این پارک جنگلی به حدی زیباست که توصیف آن کار بسیار دشواری است.

دریای خزر

ساحل کپور چال

ساحل کپور چال یکی از جاهای دیدنی در شمال کشور و مسیر انزلی به سمت ماسال است. معمولا گردشگران زیادی سالیانه از این ساحل دیدن می‌کنند و با دیدن زیبایی آن به وجد می‌آیند. منطقه کپور چال که به ‌نام شهر ماهی نیز معروف است را می‌توان بزرگ‌ترین روستا در استان گیلان دانست که صید و پرورش ماهی جز فعالیت‌های روزانه مردم آن است. در این منطقه روزهای دوشنبه‌بازار محلی برپا می‌شود که برگزاری آن بر جذابیت این منطقه افزوده است.

تالاب انزلی

تالاب انزلی یکی از مهم‌ترین تالاب‌ها در کشور بوده که دارای آب شیرین است. این تالاب که به زبان محلی مردم گیلان به نام انزلی سل شناخته می‌شود در جنوب غربی بندر انزلی قرار دارد. تالاب انزلی با داشتن جاذبه‌های دیدنی مانند لاله‌های دریایی، نیلوفرهای آبی، تماشای پرندگان مهاجر و موارد دیگر هرساله بازدیدکنندگان زیادی را به سمت خود جذب می‌کند. در این تالاب امکانات تفریحی مختلفی مانند قایق‌رانی و ماهیگیری برای گردشگران در نظر گرفته‌شده است.

پل آجری پونل

پل آجری پونل یکی دیگر از قدیمی‌ترین جاهای دیدنی مناطق شمالی کشور است که بر روی رودخانه شفا رود ساخته‌شده است. این پل در مسیر بندر انزلی به سمت ماسال قرارگرفته و در فاصله 14 کیلومتری از رضوان‌شهر قابل‌مشاهده است. این پل طولی به حدود 30 کیلومتر دارد و یکی از بناهای تاریخی در استان گیلان است.

پناهگاه حیات‌وحش سرخانکل

پناهگاه حیات‌وحش سرخانکل یکی از بخش‌های مهیج در تالاب انزلی است. این پناهگاه در بخش مرکزی تالاب قرار دارد. در این تالاب فصل‌های سرد سال انواع مختلفی از پرندگان زیبا مانند قو، غاز، مرغابی، طاووسک دیده می‎شوند. در سرخانکل انواع گونه‌های گیاهی رشد کرده که بر زیبایی این منطقه افزوده است. از این نوع گیاهان می‌توان به نیلوفرهای آبی، آزولا، سه کوله خیز، لاله تالابی و… اشاره کرد. 🌼

آبشار مهیج رامینه

در نزدیکی ماسال آبشارهای زیادی وجود دارند؛ اما آبشار رامینه یکی از زیباترین و هیجان‌انگیزترین آبشارها در مناطق شمالی کشور است. این آبشار در نزدیکی ماسال قرار دارد که بازدید از آن شما را به وجد خواهد آورد. آبشار رامینه در دل انبوهی از درختان و ارتفاعی حدود 629 متر از سطح دریا با شیب زیاد به سمت پایین سرازیر می‌شود.

بام ماسال

ماسال کجاست

بام ماسال را می‌توان یکی از چشم‌نوازترین مناطق شمالی دانست که در فاصله کوتاهی از ماسال قرار دارد. با رفتن به بام ماسال علاوه بر اینکه تمام شهر برای شما قابل‌مشاهده است، همچنین سایر شهرستان‌های دیگر نیز مانند صومعه‌سرا و بندر انزلی نیز به‌راحتی دیده می‌شود. این بام زیباترین تصویری است که شاید تابه‌حال دیده باشید.

کدام رستوران‌‎ها در فاصله بندر انزلی تا ماسال قرار دارد؟

بعد از طی کردن بخشی از مسیر گرسنگی و خستگی انرژی شما را کاهش می‌دهد؛ بنابراین به دنبال یک مکان و رستوران خوب برای ساعتی استراحت و میل کردن غذا خواهید گشت. ما به شما چند نمونه از رستوران‌های معروف با غذاهای خوشمزه را معرفی می‌کنیم. 🍜

رستوران محلی چیچلاس

این رستوران محلی یکی از محبوب‌ترین رستوران‌های شمالی است که در آن انواع مختلفی از غذاهای محلی شمال کشور طبخ می‌شود. از دسته رستوران‌های محلی سنتی می‌توان به رستوران چیچلاس اشاره کرد. این رستوران با طراحی فضای سنتی و زیبا در شهرستان صومعه‌سرا و نزدیکی ماسال قرارگرفته است. در نزدیکی چیچلاس رستوران محلی دیگری بانام جقلان قوربان قرار دارد.

رستوران حاج مرتضی

اگر از هر فردی که در بندر انزلی اقامت دارد درباره یک رستوران خوب سوال کنید، قطعا در پاسخ‌هایی که به شما داده می‌شود نام رستوران حاج مرتضی را خواهید شنید. این رستوران در بندر انزلی قرار دارد و می‌توانید باکیفیت‌ترین غذاها را باقیمتی مناسب از آنجا تهیه کنید. در رستوران حاج مرتضی انواع مختلف غذاها طبخ می‌شود و شما می‌توانید به‌راحتی یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

رستوران کاج ماسال

رستوران کاج ماسال یکی دیگر از رستوران‌های معروف است که غذاهای باکیفیت و خوشمزه‌ای را برای پذیرایی از مهمانان خود آماده می‌کند. این رستوران در کنار یک کوه‌پایه قرار دارد که محل قرارگیری آن در یک فضای دنج و آرام است.

غذاهای لذیذ گیلانی

بعد از پیدا کردن یک رستوران خوب نوبت به انتخاب غذا است. به شما توصیه می‌کنیم از غذاهای محلی شمالی که بسیار خوشمزه است، تست کنید. در بین غذاهای شمالی برخی از آن‌ها با طعم و عطر دلپذیری که دارد طرفداران زیادی به خود جذب کرده‌اند. 🍲

از این غذاهای لذیذ می‌توان به باقلاقاتق، میرزاقاسمی، ترش تره، کویی تره، سیر قلیه، سیرابیج، خورش آلو مسما، انار بیج و ماهی شکم پر اشاره کرد. می‌توانید این غذاها را همراه با مخلفات خاصی مانند فلفل سبز، ترب و برگ ترب، سیر و… سرو کرده تا مزه دلنشین و به‌یادماندنی آنها تجربه کنید.

کلام آخر

بعد از انتخاب مناطق شمالی برای مسافرت حتما به شهرهای مختلف آن مانند بندر انزلی و ماسال سری بزنید. این دو شهر با داشتن طبیعتی بکر و فوق‌العاده، سالیانه گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می‌کند. برای رفتن از بندر انزلی به سمت ماسال باید از رضوانشهر عبور کنید. بهتر است برای رسیدن به مقصد عجله نکنید و در طی مسیر از تماشای زیبایی‌های آن نیز غافل نمانید. ضمنا در تمام این مسیر میتونید با اجاره ویلا از سایت شب ، اقامتی به یاد ماندنی تجربه کنید.

1 پاسخ
  1. Sara نظر داده:

    خیلی الکی بود.
    حالا من فکر کردم برای اونایی که ماشین شخصی هم ندارند روش رفتن را مشخص کردید

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب