لیستی از بهترین ییلاقات ماسال

0

ماسال، از جمله شهرهای پرطرفدار، معروف و سرسبز در استان گیلان شناخته می‌­شود. این شهر با عنوان نگین سبز و قطعه‌ای از بهشت نیز یاد شده و از جاذبه‌های گردشگری بسیاری برخوردار است. ماسال هم اکنون در نزدیکی کوهستان­‌هایی نزدیک به تالش قرار دارد. در گذشته این شهر جزیی از تالش بوده و امروزه از آن جدا شده است

ماسال را به دلیل تعداد آبشارها در این شهر، با عنوان شهر آبشارها نیز می­‌شناسند. طبیعت ماسال با سایر شهرها متفاوت بوده و از سرسبزی بیشتری نسبت به سایر مکان­ها برخوردار است. در ادامه به معرفی مناطق ییلاقی ماسال و جاذبه­‌های این شهر می‌­پردازیم.

سفر به ماسال و مناطق ییلاقی معروف آن

ماسال در 50 کیلومتری رشت واقع شده و از شهرهای قدیمی در شمال کشور محسوب می­شود. اهالی این منطقه به زبان تالشی صحبت کرده و آب و هوای این شهر مرطوب است. از همین جهت سفر به ماسال خاطرات بسیاری را برای شما رقم خواهد زد. در ادامه برخی از مناطق معروف در این منطقه را معرفی خواهیم کرد.

روستای اولسبلنگاه، منطقه بهشتی ماسال

ییلاق گردشگری ماسال

یکی از زیباترین مکان­‌های دیدنی در ماسال، روستای اولسبلنگاه است. این روستا از آب و هوایی بی‌­نظیر برخوردار بوده و سالانه گردشگران بسیاری را به خود جذب می­‌کند. معرفی مناطق ییلاقی ماسال و روستای اولسبلنگاه شامل موارد مختلفی می­‌شود. این روستا تحت نظارت منابع طبیعی قرار گرفته و هرگونه ساخت­‌ و ساز با مصالحی به جز چوب ممنوع است. در هنگام غروب نیز آرامش عجیبی بر روستا حکم‌­فرما خواهد شد.

از همین جهت، سفر به روستای اولسبلنگاه جهت فرار از آلودگی و شلوغی زندگی شهری بسیار مناسب است. هنگام سفر به این روستا، هر ماشین باید مبلغی با عنوان ورودی پرداخت کند. سفر به این شهر در فصل­‌های بهار و تابستان توصیه شده که بهترین منظره و طبیعت را خواهد داشت. روستای اولسبلنگاه در 25 کیلومتری جنوب ماسال واقع شده است.

ییلاق سوئه چال از جاهای دیدنی ماسال

در معرفی مناطق ییلاقی ماسال به بررسی ییلاق سوئه چال می­‌پردازیم. سوئه چال از بهترین مقاصد گردشگری در فصل تابستان است. این شهر گزینه‌­ای مناسب برای فرار از گرما بوده و ییلاقی مناسب برای مسافران محسوب می­‌شود. برخورداری این روستا از خانه­‌های رنگارنگ، زیبایی آن را دو چندان می‌­کند.

سوئه چال را با عنوان سوچاله نیز شناخته و از سطح دریا 1900 متر فاصله دارد. همان‌طور که اشاره شد این منطقه از آب و هوایی خنک برخوردار است؛ بنابراین، سفر به سوئه چال در فصول بهار و تابستان توصیه می‌­شود. در فصل پاییز و زمستان هوای این منطقه بسیار سرد بوده و بارندگی فراوان است.

ییلاق دشت آلنزه، ییلاق خوش آب و رنگ ماسال
یییلاق ماسال

از دیگر مکان­‌های مورد معرفی مناطق ییلاقی ماسال، به دشت آلنزه اشاره می‌توان اشاره کرد. این دشت از جمله مناطق زیبا و سرسبز جهت ییلاق در فصل تابستان است. هنگام مراجعه به این شهر طبیعت بی‌­نظیر دشت آلنزه شما را مجذوب خود می‌­کند. خانه­‌های روستایی موجود در این منقطه، زیبایی بی­‌نظیری در این نقطه به وجود آورده­‌اند.

از جمله دیدنی­‌های مهم در این منطقه، وجود درخت تنومندی بوده که بالای 200 سال قدمت دارد. همین مورد، نشان­دهنده قدمت بالای ییلاق دشت آلنزه است. همچنین، امامزاده ابراهیم نیز در این منطقه واقع شده و گردشگران بسیاری را به سمت خود می­کشاند.

بام سبز ماسال منطقه بکر گردشگری

یکی از نقاط فوق­‌العاده در معرفی مناطق ییلاقی ماسال، بام سبز است. بام سبز در فاصله یک کیلومتری از جنوب غربی ماسال واقع شده و منطقه کوهستانی سرسبزی دارد. از همین جهت، طبیعتی با چشم­‌انداز فوق‌­العاده در اختیار بازدیدکنندگان می­‌گذارد.

به علاوه، در نقطه‌­ای مرتفع واقع شده و با عنوان قطعه‌­ای از بهشت نیز یاد می­‌شود. هنگام قرارگیری در بام سبز ماسال، به شهرهای اطراف بندر انزلی و صومعه سرا دسترسی خواهید داشت. عکاسی در این منطقه بسیار زیبا و خاطره­‌انگیز بوده و خود را به آرامشی بی­‌نظیر دعوت می‌­کنید.

ییلاق شالما، بخش مرکزی منطقه ماسال

از دیگر مناطق دیدنی در ماسال به ییلاق شالما اشاره می­‌شود. این نقطه از جاذبه­‌های گردشگری و چشم‌­نواز در ماسال است. از همین جهت در معرفی مناطق ییلاقی ماسال، شالما نیز نقش ویژه‌­ای دارد. شالما واقع در 12 کیلومتری غرب ماسال بوده و توسط کوه­‌های البرز احاطه شده است.

در روستای شالما، 5 چشمه وجود داشته که از دل زمین می­‌جوشند. به علاوه، دو رود بزرگ با نام­‌های چسلی و شالما در این منطقه با یکدیگر پیوند خورده و ترکیب می‌­شوند. زیبایی این منطقه تنها منحصر به طبیعت آن نبوده و مکان‌­های مذهبی نیز در این ناحیه وجود دارد. بقعه سید رضا علی و سید مهرعلی از جمله آن­ها است.

این روستا منطقه­‌ای کم جمعیت بوده و از اهالی بسیار خونگرم و مهمان دوستی برخوردار است. خانه­‌های زیبا در معرفی مناطق ییلاقی ماسال نقش موثری داشته و چشم‌­اندازی بی‌­نظیر دارد.

ییلاق خشکه دریا دره‌ای با طبیعت زیبا
ییلاق خشکه دریا ماسال

ییلاق خشکه دریا ییلاقی با ارتفاع 1500 متر از سطح دریا بوده که در میان کوه‌­های دشته قرار دارد. در زمان‌­های دور در این منطقه دریاچه‌­ای زیبا وجود داشته که با گذشت زمان خشک شده است. با این حال، خشکه دریا همچنان زیبایی خود را حفظ کرده و رودهای بسیاری در آن وجود دارد.

دسترسی به این منطقه با 4 کیلومتر پیاده­روی امکان­پذیر است. هنگام مواجه با طبیعت بی­نظیر این منطقه، تمام خستگی از بدن شما خارج خواهد شد. درصورت قصد اقامت در خشکه دریا، معرفی مناطق ییلاقی ماسال و خشکه دریا بسیار مفید است. وجود کلبه‌های جنگلی در این منطقه یک شب رویایی را برای افراد به ارمغان می‌­آورد. خشکه دریا واقع در ییلاقات غربی در ماسال بوده که دسترسی آسانی دارد.

مسیر دسترسی و اجاره کلبه در ماسال

همان‌طور که اشاره شد، ماسال در 55 کیلومتری رشت و 60 کیلومتری تالش واقع شده است. درصورت حرکت از سمت تهران حدود 380 کیلومتر در مسیر این شهر خواهید بود. پیش از رسیدن به رشت، از امامزاده هاشم، صومعه‌­سرا عبور می­‌کنید. پس از طی این مسیرها، به شهر زیبای ماسال رسیده و از طبیعت آن بهره­‌مند خواهید شد.

معرفی مناطق ییلاقی ماسال شامل اقامت و اجاره کلبه در این شهر نیز می‌­شود. رزرو اقامتگاه از مهم­ترین موارد هنگام مسافرت به هر شهری است. بنابراین، پیش از مراجعه به هر شهری از جمله ماسال، ابتدا به رزرو کلبه در این شهر بپردازید. شهرهای شمالی از جمله ماسال، اقامتگاه­های مناسبی را در اختیار مسافران قرار می­دهد.

ماسال منطقه‌­ای کوهستانی بوده و از گزینه‌­های مناسب جهت اقامت، کلبه‌­های موجود در این شهر است. در ماسال کلبه­‌های متعددی وجود داشته که از انواع پرطرفدار اقامتگاه در این نقطه محسوب می­‌شود. به علاوه، هتل و اقامتگاه‌­های بومگردی نیز در این شهر وجود دارد. اما اجاره کلبه از پرطرفدارترین آن­ها است.

بهترین زمان برای سفر به ماسال

جاهای دیدنی ماسال

در معرفی مناطق ییلاقی ماسال، بهترین زمان سفر نیز از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود. همانطور که اشاره شد ماسال واقع در ارتفاعات شمالی کشور است. بنابراین، آب و هوای این شهر با توجه به نقطه قرارگیری آن کوهستانی خواهد بود. تا حد امکان در ماه­‌های تیر، مرداد، بهمن و اسفند از سفر به این شهر خودداری کنید.

در تیر و مرداد ماسال آب و هوایی شرجی داشته و بهمن و اسفند نیز از ماه­‌های سرد شناخته می­‌شوند. بهار و پاییز از فصل‌­های مناسب جهت سفر به این نقطه هستند. با سفر به هریک از ییلاقات ماسال در این فصول، از آب و هوای مطلوب آن لذت خواهید برد.

پایان بندی

معرفی مناطق ییلاقی ماسال موارد مختلفی را در بر می‌گیرد. در مراجعه به این شهر ابتدا ییلاق‌­های موجود در آن را بررسی کنید. سپس مکانی مناسب جهت اقامت رزرو کرده و به این شهر سفر کنید. به علاوه، به فصل سفر خود به ییلاقات ماسال نیز توجه داشته باشید. با مطالعه این مقاله با ییلاق­های ماسال و نکاتی هنگام سفر به این شهر آشنا خواهید شد.

 

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب