بهترین رستوران مشهد کجاست؟

1

خوشبختانه شهر مشهد از نظر امکانات تفریحی و گردشگری دست کمی از تهران ندارد و با داشتن مراکز رفاهی و مکان های تفریحی فراوان، گزینه‌ای مناسب برای گردش و استراحت محسوب می‌شود. در این مقاله قصد داریم تا بهترین رستوران‌ مشهد و کافه‌های این شهر را به شما معرفی کنیم، بهترین‌هایی که این شهر تاریخی و تفریحی را به یکی از مناسب‌ترین مناطق برای شکم‌چرانی و کافه گردی تبدیل کرده‌اند.

مشهد، بهترین شهر برای شکم گردی

شهر مشهد بعد از تهران دومین شهر پراهمیت، بزرگ و پرجمعیت کشور به شمار می رود. این شهر پایتخت معنوی و مذهبی ایران است و همواره به عنوان یکی از توریستی ترین شهرهای ایران مطرح می‌شود. در طول سال افراد زیادی از شهرهای مختلف کشور و حتی کشورهای دیگر به مشهد سفر می کنند و به همین دلیل لازم است که امکانات و جاذبه‌های گردشگری متعددی در این شهر وجود داشته باشد. شیشلیک های معروف مشهد و رستوران های پرطرفدار شاندیز محبوبیت زیادی داشته و دارند و افراد زیادی برای خوردن غذاهای کبابی به این رستوران ها می روند. اما تنها شاندیز نیست که رستوران های بسیار خوبی برای غذا خوردن دارد.

رستوران های دیگری هم در شهر مشهد وجود دارند که بسیار شناخته شده هستند و حتی در مجلات گردشگری مشهور بین المللی هم از آنها یاد شده است.

جهت مشاهده و اجاره سوئیت مشهد کلیک کنید.

بهترین رستوران‌های مشهد را بشناسید

در ادامه قصد داریم جذاب ترین و بهترین رستوران مشهد و دیگر غذاخوری‌های محبوب این شهر را به انتخاب مسافران به شما معرفی کنیم. این رستورانها نه تنها از نظر مردم شهر به عنوان رستورانهای درجه یک شناخته میشوند، بلکه از نظر گردشگران شهرهای دیگر نیز به عنوان معروفترین، خاصترین و بهترین رستورانهای مشهد به حساب می‌آیند!

معروف ترین و بهترین رستوران مشهد، رستوران پسران کریم

بهترین رستوران مشهد

یکی از بهترین رستوران های مشهد و البته معروف ترین رستوران مشهد عناوینی است که می توانیم از آن برای معرفی رستوران پسران کریم استفاده کنیم. زمان تاسیس این رستوران به سال ۱۳۰۰ باز می گردد. شهرت رستوران پسران کریم به قدری زیاد است که در وبسایت گردشگری مشهور tripadvisor از آن به عنوان اولین رستوران مشهد یاد شده است. جالب است که بدانید آنچه باعث شهرت این رستوران شده استفاده از مواد اولیه با کیفیت و کاملا بهداشتی در طبخ غذاست. پیشنهاد ما این است که چلو ماهیچه رستوران پسران کریم را برای یکبار هم که شده امتحان کنید.

آدرس شعبه ۱ بلوار سجاد، خیابان فرهاد، فرهاد ۲۲، انتهای کوچه سمت راست، رستوران پسران کریم
شماره تماس شعبه ۱ ۰۵۱۳۷۶۲۳۴۵۰ – ۰۵۱۳۷۶۸۵۰۵۳
آدرس شعبه ۲ انتهای بلوار خیام شمالی، مجتمع مروارید، رستوران پسران کریم
شماره تماس شعبه ۲ ۰۵۱۳۷۵۳۰۰۱۴
آدرس شعبه ۳ خیابان دانشگاه، برج تجاری آلتون
شماره تماس شعبه ۳ ۰۵۱۳۸۴۹۱۲۰۸

 

رستوران معین درباری مشهد، قدیمی‌ترین رستوران مشهد

رستوران معین درباری + آدرس

معین درباری نیز مانند پسران کریم یکی دیگر از رستورانهای معروف و قدیمی شهر مشهد محسوب می شود. قدمت این رستوران به بیش از یک قرن می‌رسد و زمان تاسیس آن به سال ۱۲۸۰ هجری شمسی باز می گردد. نکته جذاب در مورد رستوران معین درباری این است که میتوانید با قیمت مناسب بهترین و باکیفیت‌ترین غذاهای ایرانی را نوش جان کنید. رستوران معین درباری یکی از رستوران های محبوب در میان گردشگران و زائران شناخته می‌شود.

از آنجا که بهترین غذای این رستوران قدیمی شیشلیک است، پیشنهاد می‌کنیم که حتما شیشلیک رستوران معین درباری را امتحان کنید. البته نکات خوب دیگری هم در مورد این رستوران وجود دارد. مثلا اینکه کارکنان این رستوران بسیار خوش رفتار هستند و محیط داخلی آن هم جذاب و متفاوت است. بر خلاف بسیاری از رستوران های شیک و مدرن مشهد، این رستوران فضایی سنتی دارد. دیوارها و سقف ها آینه کاری شده هستند و داخل رستوران با گل های طبیعی و مصنوعی و آکواریوم زیباتر شده است.

آدرس خیابان پاسداران (جم)، بین پاسداران ۲ و ۴، مقابل هتل باختر
شماره تماس ۰۵۱۸۵۹۸۸۹۸ – ۰۵۱۸۵۹۸۹۸۵

 

رستوران پدیده شاندیز مشهد

احتمال اینکه تا به حال نام رستوران های پدیده شاندیز مشهور به به عنوان یکی از بهنرین رستوران‌های مشهد به گوشتان نخورده باشد بسیار کم است. این رستوران در شهرهای مختلف شعبه دارد، اما مهمترین و اولین شعبه آن در شهر مشهد افتتاح شده است. محیطی زیبا و بزرگ به همراه طبخ غذاهای با کیفیت در این رستوران باعث شده است تا این مجموعه شهرت فراوانی داشته باشد. بهترین و معروف ترین غذای پدیده شاندیز هم شیشلیک است؛ غذایی که بیشتر مسافران مشهد برای امتحان کردنش سر و دست می‌شکنند.

این رستوران در منطقه شاندیز مشهد قرار دارد و به دلیل واقع شدن در محدوده خوش آب و هوا، انتخابی عالی برای فصلهای بهار و تابستان به حساب می‌آید. البته برای فصول سرد در این رستوران نیز مکانهای مخصوص و بی نظیری در نظر گرفته شده است. در واقع رستوران پدیده شاندیز ترکیبی از رستوران بین المللی، رستوران انتخاب آزاد، لمکده، رستوران تابستانی و باغ پرندگان است.

آدرس شاندیز، بعد از میدان اول شاندیز، رستوران پدیده شاندیز
شماره تماس ۰۵۱۳۴۲۸۱۷۰۱ – ۰۹۱۵۳۱۸۱۸۱۵

 

رستوران شایان، یکی دیگر از بهترین رستوران های مشهد

بهترین رستوران مشهد

بسیاری از مردم دیار خراسان، رستوران شایان را بهترین رستوران مشهد معرفی می‌کنند. چرا که اعتقاد دارند این مجموعه بهترین شیشلیک‌ها را طبخ و اماده سرو می‌کند. به جز غذای خوشمزه و باکیفیت، آنچه در مورد رستوران شایان مشهور است سرویس دهی بی نظیر این رستوران است. این مجموعه با داشتن فضای روباز و سرپوشیده، همه جور سلیقه‌ای را راضی و خوشحال نگه میدارد.

آدرس نرسیده به شاندیز، قبل از میدان پدیده
شماره تماس ۰۵۱۳۴۲۸۲۷۰

 

بخوانید از: جاهای دیدنی مشهد

رستوران ایتالیایی لیو، معروف ترین رستوران ایتالیایی مشهد

اگر به دنبال رستوران ایتالیایی دنج با غذاهای عالی و قیمت خوب می گردید قطعا رستوران ایتالیایی لیو می تواند برای شما مناسب باشد. سالادهای این رستوران هم کیفیت بسیار خوبی دارند و در کنار غذاهای ایتالیایی میتوانند تجربه خوبی را برای شما فراهم کنند. محیط داخلی این رستوران نیز طراحی ساده و دوست داشتنی‌ای دارد و ساعاتی آرام و دلنشین را برایتان فراهم می کند. جالب است بدانید که رستوران لیو از بین ۴۳ رستوران مشهد در سایت تریپ ادوایزر به عنوان چهارمین رستوران خوب این شهر معرفی شده است.

آدرس بلوار احمدآباد، بلوار ملاصدرا، نبش ملاصدرا ۱۹
شماره تماس ۰۵۱۳۸۴۰۳۳۹۰

 

بخوانید از: بهترین مراکز خرید مشهد

رستوران خانه گیاهی، بهترین رستوران غذاهای گیاهی مشهد

اگر شما هم از دسته گیاهخواران هستید و غذاهای گیاهی را به غذاهایی با ترکیب گوشت ترجیح می دهید، رستوران خانه گیاهی گزینه‌ای ایده‌ال برایتان خواهد بود. صفر تا صد غذاهای این رستوران را غذاهای غیرگوشتی جذابی تشکیل میدهند که از ترکیبات متنوع و خوشمزه تشکیل شده اند. مواد اولیه غذاهای این رستوران نیز کیفیت بالایی دارند. در میان ۴۳ رستوران ثبت شده در لیست تریپ ادوایزر از رستوران های مشهد، رستوران خانه گیاهی در رتبه ۱۵ قرار دارد. محیط داخل این رستوران ساده و مینیمال است و همه چیز با نظم و چیدمانی فکر شده، به چشم می‌آید. 

آدرس بلوار هاشمیه، هاشمیه ۲۸، پلاک ۳۶
شماره تماس ۰۵۱۳۸۸۴۰۹۰۱

 

رستوران نسیم لبنان، تجربه غذاهای عربی در مشهد

در صورتی که به غذاهای عربی علاقه دارید، سر زدن به رستوران نسیم لبنان را به شما پیشنهاد میکنیم. البته اگر به غذاهای عربی هم علاقه نداشته باشید حتما با امتحان کردن گزینه‌های جذاب این رستوران عاشق غذاهای لبنانی می شوید. مشهورترین غذای این رستوران شاورما است که پیشنهاد می کنیم حتما آن را امتحان کنید.

آدرس سه راه ادبیات، رو‌به‌روی جهاد دانشگاهی مشهد
شماره تمس ۰۵۱۳۸۴۸۴۰۱۰

 

رستوران باغ زیتون مشهد، ساده و صمیمی

اولین موردی که شاید نظر مشتریان این رستوران رابه خود جلب کند، محیط گرم و دوستانه و فضای محیطی اطراف رستوران است. رستوران باغ زیتون یا سجاد دکوراسیون لوکس و چشمگیری ندارد اما سادگی محیط اطرافش، آن را به پاتوقی دنج و دلنشین تبدیل کرده است.

آدرس بلوار سجاد، بهار ۱۰، خیابان ۱۰/۳
شماره تماس ۰۵۱۳۷۶۲۱۳۸۲

 

رستوران امید، قدیمی‌ترین چلوکبابی مشهد

رستوران ها به عنوان یکی از جاهای دیدنی مشهد حساب می‌شوند. هیچ چیز بهتر از چشیدن طعم کباب عالی در یک چلوکبابی که بیش از ۱۰۰ سال قدمت دارد، نیست. رستوران و چلوکبابی امید هنوز هم به همان سبک قدیم و با همان دستور پخت و به صورت سنتی اداره می‌شود. اصلا همین سبک سنتی است که امید را جزو بهترین رستوران‌های شهر مشهد نگاه داشته است. اگر به رستوران امید مراجعه کردید حتما کباب لقمه آن را تست نمایید و از مزه بی‌نظیرش لذت ببرید!

آدرس خیابان فدائیان اسلام، فدائیان اسلام ۲۱، بین شهید عرفانی ۱ و ۳.
شماره تماس ۰۵۱۳۳۴۲۲۱۶۵ – ۰۵۱۳۳۴۱۰۹۸۲

 

رستوران قصر درویش، یکی از لوکس‌ترین رستوران‌های مشهد

 این رستوران بیشتر از آن که شبیه به یک غذاخوری معمولی باشد، به تالارهای لوکس پذیرایی شباهت دارد. رفتار خوب پرسنل، غذای عالی و محیط بسیار شیک از جمله مزیت‌های رستوران درویش به حساب می‌آید.

آدرس خیابان کوهسنگی، بین کوهسنگی ۳ و ۵
شماره تماس ۳۸۴۵۱۸۰۰ – ۰۵۱

 

بخوانید از: سوغات مشهد

کافه رستوران تراس، فضایی مدرن و جذاب

یکی از بهترین کافه رستوران‌های مشهد، رستوران تراس است که در کنار منوی متنوع غذا، خدمات و سرویس‌های کاملی هم برای کافه نشینی ارائه می‌دهد. این رستوران به دلیل فضای خوب و زیبایی که دارد، مشتریان زیادی را که شامل مسافران و افراد مقیم این شهر می‌شوند، به خود جذب می‌کند.  چشم‌انداز کافه‌ تراس نیز بینهایت زیباست و شهر را از منظره دیگری پیش چشمانتان خواهد آورد.

آدرس بلوار وکیل آباد، بلوار امامت، بین امامت ۶ و ۸
شماره تماس ۰۵۱۳۱۶۶۰

 

رستوران سنتی هزاردستان، صرف غذا در تاریخ!

رستوران سنتی هزار دستان بیشتر شبیه به یک موزه آثار قدیمی است. تخت‌های سنتی، سماورهای ۱۰۰ ساله و کلا هر وسیله‌ای که در آن دیده می‌شود، رنگ و بویی از قدیم دارد. یکی دیگر از مزیت‌های رستوران هزاردستان علاوه بر کیفیت بالای غذایش، فاصله ۱۵ دقیقه‌ای آن با حرم مطهر است.

آدرس خیابان جنت، بین جنت ۴ و ۶
شماره تماس ۰۵۱۳۲۲۲۲۹۴۳

 

خانه استیک تنور، بهترین رستوران مشهد برای صرف غذاهای فرنگی

تا به این‌ جای کار تمامی مواردی که معرفی شده‌اند از منو غذای اصیل و ایرانی بهره‌مند بوده‌اند. اما بی شک در بین غذاهای فرنگی، «خانه استیک تنور» جزو سردمداران و بهترین رستوران‌های ایتالیایی مشهد است. معروف‌ترین غذای آن استیک ایتالیایی است که به حالت گریل طبخ می‌شود.

آدرس خیابان شهید کلانتری، انتهای نوفل لوشاتو، جنب استخر راد
شماره تماس ۰۵۱۳۸۷۸۱۵۵۱

 

رستوران الماس، لوکس ترین و بهترین رستوران مشهد

اگر به دنبال یک بام رستوران هستید که هنگام سرو غذا به شهر مشهد هم دید و منظره خوبی داشته باشد، رستوان الماس که در طبقه ۸ یک برج مرتفع احداث شده، گزینه‌ای ایده‌ال برایتان خواهد بود. رستوران الماس در دسته رستوران‌های لوکس با منو ایرانی و کباب مشهد قرار دارد.

آدرس خیابان امام رضا (ع)، بعد از امام رضا ۲۹
شماره تماس ۰۵۱۳۵۵۹۰۴۹۰

 

رستوران کلبه، لذت چشیدن بهترین غذاهای ایتالیایی مشهد

اگر هوس کرده‌اید تا در مشهد به سراغ یک رستوران ایتالیایی حرفه‌ای بروید و یک اسپاگتی خوش عطر و طعم نوش جان کنید، بدون شک مسیرتان را به سمت رستوران کله تغییر دهید. رستوران کلبه که پیش از این با نام کلبه اسپاگتی نیز شناخته میشده، یکی از بهترین غذاخوری‌های مشهد است که علاوه بر اهالی شهر، زائران و مسافران هم برای چشیدن غذاهایش سر و دست می‌شکنند.

منوی غذایی این رستوران در گذشته فقط به اسپاگتی و پاستا اختصاص داشت اما شهرت و کیفیت بالای این مجموعه باعث شد تا منوی آن به غذاهای بین‌الملل، ایرانی، فرنگی و دریایی گسترش پیدا کند.

آدرس نبش هاشمیه ۱۸، جنب بانک رفاه، رستوران کلبه
شماره تماس ۰۵۱۳۸۸۳۱۸۵۵
وبسایت kolbeh-restaurant.com

 

جهت مشاهده و اجاره بوم گردی کلیک کنید

رستوران روژه فود فکتوری، غذای باکیفیت زیرنظر سرآشپزان حرفه‌ای

رستوران روژه فود فکتوری یکی از فست فودهای جذاب مشهد است که دیزاین و دکوراسیون داخلی متفاوتی دارد و غذاهایش با نهایت سلیقه و کیفیت سرو می‌گردد. به گفته مشتریان همیشگی این مجموعه، حجم زیاد غذاها و تناسب آن با قیمت منو، این رستوران را به یکی از پرطرفدارترین غذاخوری‌های مشهد تبدیل کرده است. بعضی از خوشمزه‌ترین غذاهای رستوران روژه فود فکتوری شامل فیله استریپس و صبحانه ویژه آن می‌شوند.

آدرس بلوار ملک آباد، ملک آباد ۱۵، هوشیار
شماره تماس ۰۵۱۳۷۶۶۶۷۹۳

 

رستوران راستگو مشهد

رستوران راستگو، رستورانی بیش از پنجاه سال قدمت دارد و غذاهایش را با مواد اولیه تازه و درجه یک و زیرنظر آشپزهای مجرب طبخ و سرو می‌کند. این رستوران منوی کاملی از انواع غذاهای ایرانی مانند شیشلیک، چلوماهیچه، کباب لقمه، کباب بختیاری، چلو کباب فیله، چلو جوجه کباب و چلوگوشت گردن را پیش روی مراجعه کنندگان می‌گذارد.

آدرس بلوار وکیل‌آباد، بعد از پل هاشمیه، بین وکیل آباد ۲۳ (سید مرتضی) و ۲۵ (مفید)
ساعت کاری همه روزه صبح از ۱۲:۳۰ تا ۱۵:۳۰ و عصر از ساعت۲۰:۳۰ تا ۲۳
شماره تماس ۰۹۱۵۱۶۷۹۳۹۹

 

طباخی هفت تیر

حتما که نباید در سفر به سراغ رستوران‌های لوکس و غذاهای ایتالیایی رفت و در فضاهای خاص و منحصر به فرد غذاهای فرنگی نوش جان کرد! گاهی اوقات لذت چشیدن یک کله پاچه جا افتاده و خوشمزه به اندازه چند بار رستوران رفتن، شما را راضی و خوشحال به خانه می‌فرستد!

طباخی هفت تیراز جمله طباخی‌های معروف و پرطرفدار مشهد است که برای تمام علاقه‌مندان به کله پاچه و غذاهایی در این سبک، گزینه‌ای هیجان انگیز به حساب می‌آید. این رستوران سرویس ۲۴ ساعته دارد و در هر ساعتی از روز غذاهایش را با بهترین کیفیت سرو می‌کند.

آدرس نیروی هوایی، بلوار پیروزی، خیابان هفت تیر
شماره تماس ۰۵۱۳۸۶۴۵۹۸۸

 

رستوران سنتی ترمه

رستوران سنتی ترمه در هتل بین المللی گلدن پالاس مشهد واقع شده است و با تلفیقی از معماری سنتی ایرانی، طرح‌های اسلیمی و دکوراسیونی متفاوت به چشم می‌آید. اغلب غذاهای این رستوران خوراک محلی ایرانی هستند و با بهترین و تازه‌ترین مواد اولیه آماده می‌شوند. بد نیست که بدانید در رستوران ترمه نان به صورت تازه پخته می‌شود و با گرما و عطر مطبوعش روی میز قرار می‌گیرد.

آدرس خیابان امام رضا (ع)، میدان بسیج، هتل بین المللی قصرطلایی
شماره تماس ۰۵۱۳۸۰۳۸

رستوران لیالی لبنان

یکی دیگر از رستوران های عربی مشهد، رستوران لیالی لبنان است که غذاهایش توسط آشپزان غیرایرانی پخته می‌شود. این رستوران دو ویژگی جذاب و منحصربه‌فرد دارد: اول اینکه غذاها پیش چشم مشتریان درست می‌شوند و هرکس می‌تواند مراحل تولید غذای خود را ببیند و از کیفیت آن مطمئن شود. ویژگی دوم دیگر این است که آشپزان این مجموعه در تولید غذاهای خود از سوسیس و کالباس استفاده نمی‌کنند و به جای گوشت‌های فرآوری شده، از مواد باکیفیت طبیعی کمک می‌گیرند.

رستوران لیالی لبنان مشهد دو شعبه دارد که اولین شعبه در سال ۱۳۹۴ در چهارراه شهدا افتتاح شد و شعبه دوم آن در هم در سال ۱۳۹۶ در حاشیه بلوار وکیل آباد مشهد به بهره‌برداری رسید. این رستوران همه روزه از ساعت ۱۱ صبح تا ۳ صبح آماده سرویس‌دهی است.

آدرس چهارراه شهدا، خیابان بهجت، بین بهجت ۱ و ۳
شماره تماس ۰۵۱۳۶۰۱۵۰۰۰

باغ رستوران مهستان شاندیز

شما را نمی‌دانیم اما ما اعتقاد داریم که غذاهای اصیل ایرانی در فضایی روباز و سرسبز، با لذت و مزه بیشتری زیر زبان می‌آیند. مخصوصا اگر قرار باشد که این غذاها به کمک آشپزهای حرفه‌ای و باتجربه آماده شوند! باغ رستوران مهستان شاندیز از آن دسته رستوران‌هایی است که هم غذایش را به کمک سرآشپزان مجرب طبخ می‌کند و هم آنها را در فضایی باز و سرسبز سرو می‌نماید. این مجموعه یکی از پرطرفدارترین رستوران‌های مشهد است که آخر هفته‌ها با صفی طولانی از مسافران و زائران دیده می‌شود.

از غذاهای موجود در منو این رستوران می‌توان به چلو شیشلیک مخصوص، چلو ماهیچه مخصوص، چلو گوشت مخصوص، چلو برگ مخصوص، چلو فیله مخصوص، چلو کباب بختیاری، چلو کباب لقمه، چلو جوجه بدون استخوان، چلو جوجه مخصوص با استخوان، چلو ماهی کبابی قزل‌آلا و چلو ساده به همراه انواع مخلفات مانند سوپ، زیتون، ماست اشاره کرد.

آدرس بلوار هفت تیر، هفت تیر ۸، روبروی برج آرمیتاژ
شماره تماس ۰۵۱۳۸۶۹۶۶۸۸

 

جهت مشاهده و اجاره ویلا استخردار کلیک کنید.

کلام آخر، لذت چشیدن غذاهای محلی در بهترین رستوران مشهد

مشهد یکی از بزرگترین و جذاب‌ترین شهرها برای سفر است. واقع شدن حرم مطهر امام رضا (ع) در این شهر باعث شده است تا این خاک دوست داشتنی در هر لحظه‌ای از سال پذیرای مسافران از سراسر ایران و حتی کشورهای همسایه باشد. به همین دلیل است که در این شهر رستورانها و کافه‌های متنوعی هم برای استراحت و تجربه لحظات آرامش بخش و فراموش نشدنی ساخته شده است! تازه جدا از شهر های نزدیک مانند شاندیز و طرقبه…!

به دلیل توریستی بودن مشهد در این شهر اقامتگاه‌ها و خانه‌های متعددی هم برای اتراق گردشگران وجود دارد و مسافران می‌توانند در هر زمانی از سال با خیال آسوده بهترین گزینه‌ها را برای خود انتخاب نمایند. شما می‌توانید برای اجاره ویلا، کلبه، اقامتگاه و رزرو آپارتمان در مشهد از سایت شب کمک بگیرید و به‌صورت آنلاین و در کمترین زمان، مناسب‌ترین مکان برای اقامتی جذاب و فراموش نشدنی را پیدا کنید.

1 پاسخ
  1. مرتضی حامد نظر داده:

    سلام. ممنون بابت مطلب تون
    بعضی از رستوران هایی که معرفی کردین خیلی خوب هستن مثل ارم و پسران کریم. ولی به نظرم این لیست خیلی ایده آل و کامل نیست.

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب