نکاتی در مورد سفر با دوچرخه

0

امروز که در حال تجربه دومین سفرم با دوچرخه هستم  به این فکر میکنم که کاش تمام آموخته های سفر اولم را از ابتدا میدانستم.

از آنجایی که سفر با دوچرخه باید ها و نبایدهای خاص خودش را دارد تصمیم گرفتم تا  نکات و تجربیات خودم را با شما در میان بگذارم :

 قدم اول : شما از پس این سفر بر می آیید!

اولین چیزی که به شما اجازه میدهد برای این سبک سفر آماده باشید این است که به خودتان و توانایی هایتان ایمان داشته باشید .اگر واقعا تصمیم به انجام این سفر گرفته اید و به خودتان باور دارید، پس حتمآ از پس آن خواهید برآمد. فقط فراموش نکنید که هر روز توانایی هایتان را به خودتان یادآوری کنید.

قدم دوم: سبک و راحت سفر کنید.

دوچرخه سواری راحت

بگذارید برایتان خاطره ای خنده دار تعریف کنم :

در اولین سفرم با دوچرخه فکر میکردم سبک تر از این نمیتوانم حرکت کنم، در حالی که که بعد از طی کردن مسیری کوتاه  مجبور شدم دو جعبه از وسایل اضافه را به خانه بفرستم !

پس لطفآ به من اعتماد کنید: شما به کفش های اضافه نیازی ندارید. نیازی ندارید تا ماهیتابه  یا کمربند مورد علاقه تان را همراه داشته باشید. احتیاح شما تنها به لباس های مناسب خلاصه میشود : دو جفت لباس دوچرخه سواری  و حداقل وسایل مفید برای یک سفر.

اگر میتوانید وسیله ای را کنار بگذارید، کنار بگذارید! بیشتر سعی کنید تا از ابزار دو منظوره استفاده کنید.

و در نهایت اینکه مصداق بارز این جمله باشید : هرچه سبک تر بهتر!

قدم سوم : حواستان به همسفرانتان باشد

مواقع همسفرانی که تجربه بیشتری دارند به نکات درستی اشاره میکنند، پس به توصیه های با تجربه ها گوش کنید .

اگر درد دارید، ناراحتید ، خسته شده اید و یا مشکلی پیش آمده است از دیگران بخواهید مدتی توقف کنند. به خاطر داشته باشید که این استراحت کوتاه به خراب شدن دوچرخه و توقف چند هفته ای سفر می ارزد .

وقتی به مقصدتان رسیدید، کارها و وظایف را بین خودتان تقسیم کنید . میتوانید برای بهتر پیش رفتن اوضاع لیستی از کارها تهیه کنید و بر اساس آن وارد عمل شوید .

قدم چهارم: دوچرخه را با وضعیت بدنیتان هماهنگ کنید

دوچرخه را با وضعیت بدنتان هماهنگ کنید

در بسیاری از فروشگاه های ورزشی از قد و وزنتان گرفته تا ارتفاع زین دوچرخه را بررسی می کنند و وسیله ای متناسب با خودتان پیشنهاد می دهند. دوچرخه ای که با وضعیت بدنیتان هماهنگ باشد به شما کمک میکند با تمام قوا حرکت کنید و احساس خستگی نداشته باشید.

بسته به نوع و طول مسافرت ، شما با هر نوع دوچرخه ای قادر به سفر هستید، فقط باید با وسیله تان راحت باشید. البته که دوچرخه های مسافرتی مزایای بیشتری دارند .آنها قدرتمندند و در حفظ تعادل بهتر عمل میکنند .ضمن اینکه شما با این نوع دوچرخه کنترل بیشتری دارید.

قدم پنجم: تمرین کردن قبل از سفر فراموش نشود

این موضوع شامل بالا بردن شرایط بدنی و تمرین کردن در هر موقعیتی است : در جاده های پر پیج و خم و در میان شن ها و سنگ ریزه ها. در باران ، باد ، آفتاب و  حتی گرگ و میش اول صبح سواری کنید و به خودتان اجازه  دهید تا با محیط سازگار شوید .  در طول خط سفید کنار جاده ها برانید و تعادلتان را تا جایی که امکان پذیر است حفظ کنید.

قدم ششم : با نگرشی مثبت شروع کنید

لبخند به لبتان باشد و افکار مثبتتان را با صدای بلند بیان کنید. یادتان نرود که این نگرش مثبت ،شما را تا هرجا که بخواهید همراهی میکند .

روزی که با رفتار و احساس خوب توام باشد ، بهتر ، آسان تر و حتی کوتاه تر میگذرد ، هم برای خودتان و هم برای همسفرانتان!

قدم هفتم: از همه ی دنده های دوچرخه تان استفاده کنید!

لطفا قهرمان بازی در نیاورید و برای بالا رفتن از تپه ها و ارتفاعات از دنده های سبک تر استفاده کنید . این تنها یک سفر است و مسابقه ای برای اول شدن نیست. تپه ها یکی بعد از دیگری سر راهتان پدیدار خواهند شد  پس به خودتان سخت نگیرید.

به جای رکاب زدن های آرام با دنده سنگین، سریعتر رکاب بزنید و از دنده سبک تر استفاده کنید. با رعایت این موضوع فشار کمتری به زانوها و ماهیچه هایتان وارد می شود.

قدم هشتم: هدف های واقع گرایانه بسازید

روزتان را به قسمت های قابل مدیریت تقسیم کنید .از رستوران ها یا جاذبه های گردشگری تعبیه شده در طول راه به عنوان مکان های استراحتی استفاده نمایید. به خودتان وقت دهید و تمام روز را در اختیار خودتان باشید ، هیچ نیازی به عجله کردن نیست .

اگر بر حسب برنامه ای خاص سفر میکنید، سعی کنید به جای شب، صبح زود حرکت کنید.

نکته نهم : مثل یک دوچرخه سوار رفتار کنید.

مثل یک دوچرخه سوار رفتار کنید

مثل یک دوچرخه سوار رفتار کردن یعنی اهمیت به سه نکته اصلی :  لباس مناسب، تغذیه درست و حفاظت از بدن.

اول از همه ، لباس مناسب دوچرخه سواری بپوشید  : لباس هایی از جنس “لاکرا “، تاپ های سبک وزن و جوراب هایی که هوا از آنها عبور میکند.

دوم ، گرسنگی و تشنگی خود را برطرف کنید ، بیشتر از حدی که نیاز دارید آب بنوشید و نوشیدن جرعه های بزرگ آب را تکرار کنید. میان وعده های پر انرژی مثل موز ، میوه های خشک و آجیل در طول روز به شما انرژی کافی برای یک سواری طولانی میدهد.

و سوم، بعد از هر دوچرخه سواری حرکات کششی را فراموش نکنید ! این حرکات باعث میشود تا روز بعد با کنترل بیشتری ادامه دهید.

قدم دهم:  باهم دوچرخه سواری کنید

قدم دهم توصیه ای اختیاری است و عملی کردن آن ممکن است کمی سخت به نظر بیاید. بر اساس تجربه ی من سواری با یک تیم یا همسفر، لحظات مفرح مشترکی را برایتان رقم میزند. شما میتوانید با هم حرف بزنید، آواز بخوانید یا عکاسی کنید و این تفریحات تیمی، سفر را لذت بخش تر خواهد کرد.

البته که ممکن است در زمانهایی بخواهید با سرعت دلخواهتان حرکت کنید و همراهی نداشته باشید ، اما من با تمام وجود به شما پیشنهاد میکنم که در سفر با دوچرخه ، تنها نباشید!

برگردان :

https://www.cyclingabout.com/

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب