راهنمای سفر به گرگان، بهشت هزار رنگ استان گلستان

0

بسیاری از ما در ایام تعطیلات یا به هر بهانه دیگری که چند روزی فرصت داشته باشیم، راهی شمال کشور می‌شویم. اما شمال بیش‌تر برایمان محدود می‌شود به چند شهر شلوغ و توریستی از استان‌های مازندران و گیلان. در این میان برای بعضی‌هایمان شهری مانند گرگان چندان شناخته شده نیست و با جاذبه‌ها و فرصت‌های گشت و گذار و خوش گذرانی در آن زیاد آشنا نیستیم. بهار و پاییز بهترین زمان سفر به گرگان و لذت بردن از طبیعت رنگارنگ آن است. پس اگر تا به حال به این شهر سفر نکرده‌اید هر چه زودتر برای سفر به آن برنامه بریزید و بهترین استفاده را از تعطیلات خود کنید. گرگان مرکز استان گلستان شهری با طبیعت شگفت‌انگیز و اقلیم و آب و هوای متنوع است.

جاذبه های طبیعی گرگان مرکز استان گلستان

در سفر به گرگان از جنگل و دشت و کوه گرفته تا خلیج و تالاب و رودخانه، هر آن چه که از طبیعت طلب کنید پیش رویتان قرار می‌گیرد و فرصت‌های بسیاری برای گذراندن اوقات فراغت خود خواهید داشت. گرگان جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بسیاری را در خود جای داده که در ادامه تعدادی از معروف‌ترین آن‌ها را معرفی می‌کنیم تا بیش‌تر با این شهر زیبا و تماشایی آشنا شوید. همچنین زمانی که قصد سفر به این شهر را داشته باشید این مطلب به شما کمک می‌کند تا در مدتی هر چند کوتاه حسابی خوش بگذرانید.

مکان های  دیدنی گرگان، از ناهارخوران تا بازار نعلبندان

پارک جنگلی ناهارخوران:

در سفر به گرگان یکی از جاهایی که حتما باید بروید پارک جنگلی ناهارخوران است. این پارک جنگلی زیبا و سرسبز معروف‌ترین جاذبه گردشگری گرگان است که حتی خیلی از افراد فقط به قصد گشت و گذار در آن به گرگان می‌آیند. ناهار خوران در فاصله ۴ کیلومتری جنوب گرگان واقع شده و مسیر دسترسی خوبی هم دارد. در این پارک جنگلی خوش آب و هوا امکانات گردشگری و اقامتی مناسبی جهت رفاه حال گردشگران تعبیه شده است. برای مثال هتل جهانگردی ناهارخوران با چشم اندازی رویایی در دل جنگل قرار دارد و می‌تواند انتخاب خوبی برای اقامت در گرگان باشد. همچنین می‌توانید در کلبه‌هایی که در محوطه مجموعه جهانگردی است ساکن شوید و اقامتی خاطره‌انگیز را تجربه کنید.
در سفر به گرگان معروف‌ترین و بهترین رستوران‌های این شهر را در امتداد بلوار ناهارخوران می‌توانید پیدا کنید. پیشنهاد ما نوش جان کردن غذایی دلچسب با کیفیت خوب در رستوران عمارت است. انواع غذاهای دریایی، خورشت‌ها، کباب‌ها و فست فود در منوی این رستوران موجود است.

پارک جنگلی النگدره گرگان


پارک جنگلی النگدره:

اگر در شهر خودتان بیش‌تر روزهای سال دود و ترافیک نصیبتان می‌شود، در عوض در گرگان و جنگل‌های انبوه آن قرار است فقط در هوای تازه نفس بکشید و آرامشی بی‌انتها را تجربه کنید. النگدره در مسیر ناهارخوران قرار دارد و پیاده روی و عکاسی در آن می‌تواند خاطراتی فراموش نشدنی را از سفر به گرگان برایتان رقم بزند. همچنین رودخانه‌ای زیبا که در میان جنگل واقع شده جذابیت این فضا را دو چندان کرده است. در سفر به گرگان اگر قصد کمپ زدن در طبیعت را داشته باشید النگدره با امکاناتی که دارد می‌تواند بهترین انتخاب برای این کار باشد.

روستای زیارت:

روستای زیارت گرگان با چشم انداز جنگلی و کوهستانی

در ۷ کیلومتری جنوب جاده ناهارخوران یکی از زیباترین روستاهای ایران با چشم‌اندازهای جنگلی و کوهستانی قرار دارد. البته این را هم بگوییم که متاسفانه در چند سال گذشته ساخت ویلا و ساختمان‌های چند طبقه در این منطقه بیش‌تر شده و همین موضوع باعث شده تا مثل سابق روستای بکری نباشد. با این وجود در سفر به گرگان حتما به این روستا سر بزنید و از آبشار تماشایی آن نیز دیدن کنید. همچنین وجود چشمه آبگرمی که خاصیت درمانی دارد دلیل دیگر استقبال گردشگران از این روستاست. برای اقامت در گرگان هتل زیارت واقع در این روستا نیز یکی از گزینه‌های پیش روی شماست.

توسکستان:

یکی از زیباترین جاده‌های ایران همین جاده‌ای است که برای رسیدن به روستا و جنگل توسکستان باید از آن عبور کنید. جاده‌ای پر پیچ و خم که درختان آن را احاطه کرده و منظره‌ای رویایی و تماشایی را خلق کرده‌اند. جنگل توسکستان از این روستا آغاز شده و تا جهان نما (بام گلستان) ادامه می‌یابد. اگر می‌خواهید در حین گوش دادن به صدای آبشار در جنگل‌ها و مراتع سرسبز قدم بزنید و در میان ابرها غرق شوید، حتما در سفر خود به توسکستان سر بزنید. فقط حواستان باشد لباس گرم و مناسب بردارید که سرمای هوا اذیتتان نکند.

دریاچه توشن جاذبه گردشگری گرگان


دریاچه توشن:

حدود ۵ کیلومتر که از مرکز شهر دور شوید به دریاچه توشن واقع در روستایی به همین نام می‌رسید. یکی از جاذبه‌های طبیعی گرگان که مورد استقبال گردشگران بسیاری در سفر به گرگان قرار می‌گیرد، همین دریاچه زیباست که جنگلی سرسبز آن را در آغوش کشیده است. آب و هوای مطبوع و مناظر و چشم‌اندازهای تماشایی سبب شده تا این منطقه مکانی محبوب نزد محلی‌ها و مسافران برای پیک نیک  باشد.

تپه هزار پیچ:

تپه هزار پیچ یا هزار خم که به بام گرگان نیز معروف است در ورودی غربی این شهر قرار دارد. در سفر به گرگان حتما به این تپه بروید و از فراز آن شهر زیبای گرگان را به تماشا بنشینید. به خصوص هنگام غروب و شب که چراغ‌های شهر چشمک می‌زنند و جذابیتش چندین برابر هم می‌شود. تجربه لذت بخش پاراگلایدر سواری نیز در این منطقه نصیبتان می‌شود.

کاخ موزه گرگان:

کاخ موزه گرگان واقع در پارک شهر (کتابخانه سابق) یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های تاریخی این شهر است که در سفر به گرگان می‌توانید از آن بازدید کنید. این کاخ که امروزه به موزه تبدیل شده یکی از کاخ‌های سلسله پهلوی است که در واقع به دستور رضا شاه آن را بنا کرده بودند. در این موزه می‌توانید تندیس‌هایی از مشاهیر و شخصیت‌های برجسته استان گلستان، لوازم و آثار به جا مانده از خاندان پهلوی و آثار دیگری که راوی تاریخ چندهزار ساله گرگان است را ببینید.

کاخ موزه گرگان

بازار نعلبندان:

در گرگان هم مانند تمام شهرهای دیگر کشورمان هم بازارها و پاساژهای مدرن پیدا می‌شود و هم بازارهای قدیمی و سنتی. در سفر به گرگان بازارگردی به خصوص گشت و گذار در بازار تاریخی و قدیمی نعلبندان می‌تواند تجربه لذت بخشی برایتان باشد. از خوراکی‌های خوشمزه شمالی گرفته تا صنایع دستی هر چه بخواهید در این بازار پیدا می‌شود و این یعنی برای خرید سوغاتی هم جای مناسبی است. بازار نعلبندان قلب تپنده گرگان است و با رفتن به آن‌جا می‌توانید با یک تیر چند نشان بزنید. در میان دنیایی از رنگ‌ها غرق تماشا شوید، از مسجد جامع که قدیمی‌ترین مسجد شهر است دیدن کنید و در نهایت کباب لذیذی هم در رستوران سرحدی (فردوسی) نوش جان کنید.
همچنین اگر به خانه‌های تاریخی علاقه‌مند باشید بازدید از خانه تاریخی امیر لطیفی که امروزه به موزه صنایع دستی گرگان تبدیل شده، تجربه جالبی برایتان خواهد بود. این خانه که یادگاری از دوره قاجار است جنب مسجد جامع گرگان قرار دارد.
البته که جاذبه‌های گردشگری گرگان فقط به موارد بالا محدود نمی‌شود، اما در سفری کوتاه و چند روزه هم اصولا بازدید از همه جاذبه‌های آن ممکن نیست. به همین خاطر سعی کردیم تعدادی از مهم‌ترین جاهای دیدنی گرگان را در این مطلب معرفی کنیم.

بازار سنتی نعلبندان گرگان


اقامت در گرگان

در سفر به گرگان اگر قصد اقامت در هتل‌های این شهر را داشته باشید می‌توانید از میان هتل‌های لوکس، هتل‌هایی با قیمت متوسط و یا هتل‌ها و هتل آپارتمان‌های ارزان بنا به بودجه خود یکی را انتخاب و رزرو کنید. اما به طور کل قیمت هتل‌ها در گرگان به نسبت سایر شهرهای شمالی ارزان‌تر و معقول‌تر است. در گرگان تا دلتان بخواهد جنگل است و فرصتی عالی برای تجربه کمپینگ در طبیعت. اگر اهل کمپ زدن هستید حتما چادر مسافرتی همراه خود ببرید تا اقامتی خاطره‌انگیز را در دل جنگل‌های سرسبز گرگان تجربه کنید. گزینه دیگری که برای اقامت پیش روی شماست و اتفاقا بسیاری از مسافران در سفر به شهرهای شمالی از آن استقبال می‌کنند، اجاره ویلا و آپارتمان است. اگر شما هم قصد اجاره ویلا در گرگان را داشتید پیش از سفر به گرگان می‌توانید به سایت شب سر بزنید و اقامتگاه مورد نظرتان را رزرو کنید.

 

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب