بهترین کافه های معروف و رستوران های یزد

بهترین کافه های معروف و رستوران های یزد

0

اگر به نزدیک ظهر رسیدید، احساس گرسنگی شدید کردید، از سحر تا الان در لابه‌لای کوچه پس کوچه‌های بی‌انتهای یزد با آن خانه‌های خشتی‌ عجیبش پرسه می‌زدید و از تماشای بافت سنتی و تاریخی یزد لذت می بردید؛ وقت خوردن غذاهای خوشمزه رسیده تا رستوران‌ها و کافه‌های معروف یزد را هم بگردید.

رستوران‌ها و کافه‌های معروف یزد

قبلا رستوران‌ها و کافه‌های معروف یزد را در برگه‌ای لیست کنید و آماده شوید. وقت آن رسیده که سری به این مراکز شکم گردی و خوشمزه پرور یزد بزنیم:

رستوران مشیر الممالک

رستوران مشیر الممالک معروف یزد

یکی از رستوران‌های پرطرفدار یزد که در خانه‌ای باغی واقع شده است، «مشیر الممالک» می‌باشد که شامل سه رستوران و یک کافی شاپ است و انواع غذاهای ایرانی، خارجی و دریایی را ارائه می دهد.

«نقاشی» بزرگ‌ترین و اصلی‌ترین رستوران در این مجموعه است که ظرفیتی در حدود 250 نفر را دارد. همچنین رستوران دیگر آن به نام یزد و باغ است. مشیر الممالک در کنار دیوارها و پنجره‎‌های رنگی تزئین شده و نهر روان و درختان بلند، دارای خدمات کامل برای هتل سنتی خود که در مرکز باغ واقع شده نیز است.

هتل باغ مشیر الممالک نیز از جمله مجهزترین هتل‌های شهر یزد برای اقامت است که امکانات فراوانی را با سرویس‌دهی عالی در اختیار مسافران و گردشگران قرار می دهد.

رستوران هتل داد معروف یزد

برای رزرو بوم گردی یزد کلیک کنید.

رستوران هتل داد

«رستوران هتل داد» یکی از رستوران‌ها و کافه‌های معروف یزد است که بافتی کاملا سنتی دارد، زیرا از خشت ساخته شده است. این رستوران بخشی از هتل داد است که در قلب شهر تاریخی یزد واقع شده است. اینجا دارای یک کافی شاپ در حیاط مرکزی، لابی کافه تریا، یک رستوران آینه‌ای لوکس و یک رستوران در پشت بام با فضایی شیک و چشم اندازی بی نظیر است.

هرچند معماری سنتی دارد، اما دارای امکانات بسیار پیشرفته‌ای است. با داشتن انواع غذاهای ایرانی و فرنگی همراه با نوشیدنی‌های گرم و سرد در کنار پنجره‌های چوبی و حوضچه‌های آب، بدون شک، به یاد ماندنی‌ترین لحظه‌ها را در اختیارتان قرار می‌دهد که شاید هرگز تجربه نکنید.

کافه این رستوران بر روی پشت بام واقع شده است، مکانی عالی برای تماشای جاذبه‌های زیبای شهر یزد است. علاوه بر این، تماشای آسمانی پر‌ستاره و احساس خنکی باد در شب، خاطره‌ای فراموش ناشدنی را برایتان به وجود می آورد.

رستوران سنتی مظفر

رستوران سنتی مظفر معروف یزد

«مظفر» با ظرفیت 350 نفر یکی از بزرگ‌ترین رستوران‌های سنتی یزد است که در طبقه اول و حیاط هتل قرار دارد. همچنین، اگر می‌خواهید یک لیوان چای سنتی لب‌ریز و لب‌سوز را امتحان کنید، حتما سری به کافی شاپ این رستوران بزنید.

نیمکت‌های چوبی در کنار حوضچه‌های آبی خیره کننده و همچنین درختان سرسبز و با‌شکوه، همگی در هماهنگی کامل برای ایجاد باغی کوچک و دلپذیر در قلب صحرا برای مهمانان است.

رستوران تالار یزدرستوران تالار یزد معروف یزد

بیشتر مردم یزد بر این باورند که تالار یزد یکی از بهترین و قدیمی‌ترین رستوران های شهر است. این رستوران که به نام قهوه‌چی شناخته می شود که در سال 1985 توسط آقای حاج غلامعلی قهوه‌چی تاسیس شد. آقای قهوه‌چی با صداقت و استقامت در طول سال‌ها لقب  بهترین آشپز را در یزد به خود اختصاص داده بود.

همچنین این تالار، سالن های عروسی متعددی در نزدیکی رستوران دارد که موجبات شادمانی و خوشنودی مهمانان را در رستوران فراهم می کند. تالار یزد دارای غذای بسیار با کیفیتی است، سعی کنید قبل از ساعت 1 ظهر، را میزی برای پیش غذای ناهار خود تهیه کنید، در غیر این صورت باید در صفی طولانی منتظر بایستید. اگر به دنبال غذای خوشمزه با امکان بیرون بر در شهر یزد هستید، تالار یزد با فضایی دنج و البته جای پارک فراوان می تواند انتخاب اول شما باشد. قیمت های مناسب در کنار سیستم مکانیزه و طعم دلپذیر غذاها، تالار یزد را نه فقط یک تالار مراسم، بلکه به یک رستوران همه فن حریف تبدیل کرده است. آدرس: یزد، شهرک دانشگاه، خیابان فردوسی

رستوران سنتی خوان دوحدرستوران سنتی خوان دوحد معروف یزد

بیشتر گردشگرانی که به یزد سفر می‌کنند، علاقه مند هستند غذاهای سنتی این شهر را امتحان کنند. برای رفتن به رستوران سنتی خوان دوحد باید به بلوار عزیز‌زاده و کوچه سنگریزی بروید. این رستوران در ساختمانی قدیمی با نمای آجری و با دو حیاط، یکی در سبک قاجاری و دیگری با سبک صفویه طراحی شده است.

اگر نام این رستوران برایتان سوال برانگیز است، باید بگوییم دوحد در گویش یزدی به دو سمت یا دو طرف است که اشاره به  دو حیاط دارد. هر یک از حیاط ها در دو طرف دارای درب ورودی برای مهمانان است که بعد از داخل شدن با اتاق هایی به سبک معماری قدیمی مورد استقبال قرار می گیرند. البته در اینجا می توان چلوکباب، دیزی، فسنجان، شولی و برخی دیگر از غذاهای ایرانی را امتحان کنید.

بخوانید از: جاهای دیدنی یزد

رستوران سنتی حمامِ خانرستوران سنتی حمامِ خان معروف یزد

«حمامِ خان»، رستورانی سنتی در خیابان قیام شهر یزد می‌باشد که بازسازی شده حمامی قدیمی است. این رستوان معروف دارای ظرفیت 120 صندلی و آماده ارائه خدمات صبحانه، ناهار و شام به مهمانان خود است. رستوران و خانه چای حمامِ خان با انواع مختلف غذاهای ایرانی و محلی از جمله چلو کباب، کشک بادمجان، شولی، قیمه یزدی، دیزی و غیره.

کافه رستوران سزار یزد

اگر به دنبال رستورانی مدرن هستید، «سزار» را فراموش نکنید. در اولین گام شما را جذب می‌کند، زیرا دارای دکوراسیون داخلی بسیار لوکس به همراه یک پیانو زیبا است. در شب‌ها می‌توانید به موسیقی زنده گوش دهید و خاطره‌ای به یادماندنی را برای خود رقم بزنید. رستوران سزار برای ناهار و شام علاوه بر پیتزا، انواع غذاهای ایتالیایی و ایرانی و نوشیدنی‌های گرم و سرد و دسرهای خوشمزه را ارائه می‌دهد. این رستوران در میدان ابوذر واقع در شهر یزد واقع شده است.

کافی شاپ فوکا

رستوران فوکا معروف یزد

رستوران فوکا واقع در یزد دارای ظرفیتی در حدود 150 تا 200 نفر با انواع غذاهای سنتی ایرانی، کیک تازه، دسر و نوشیدنی‌های گرم و سرد است. این کافه یکی از جذاب‌ترین و محبوب‌ترین رستوران‌ها و کافه‌های یزد با دکوراسیونی شیک و اجرای موسیقی زنده است.

فست فود کرنوپیچ

«کرنوپیچ» به دلیل کیفیت بالای غذاهای خود از محبوبیت بالایی در نزد مردم برخوردار است. اگر چه همیشه پر از مشتری است، سرعت خدمات آن بالا است. دلیل نامگذاری این رستوران به نوع پیتزا آن به نام کورنوپیچ است که در آن سیب زمینی به جای خمیر پیتزا استفاده می شود. این فست فود در خیابان وزیری در منطقه صفاییه قرار دارد.

پیتزا فروتن در یزد

پیتزا فروتن معروف یزد

«پیتزا فروتن» یکی از قدیمی‌ترین فست فودهای شهر یزد است. حدود سی سال پیش، در بلوار باهنر شعبه اصلی پیتزا فروتن افتتاح شد. با توجه به کیفیت خوب و خدمات عالی این شعبه و به دلیل فقدان فضا پارک مناسب خودرو، شعبه دوم در خیابان مجدالعلما باز شد. سس مخصوص فروتن یکی از دلایلی است که مشتریان پیتزاهای آن را دوست دارند. توصیه ما به غیر از پیتزا، سفارش همبرگر با سیب زمینی سرخ کرده است.

رستوران ایتالیتایی شگالیو

شگالیو با آن دکوراسون زیبایش در میان رستوران‌های مشهور ایتالیایی یزد قرار دارد. نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که اینجا یکی از بهترین رستوران‌های یزد است، البته به سبک ایتالیایی. در شگالیو پیتزا سیسیلی، گوشت استیک، سالاد، سیب زمینی و دیگر غذاهای مورد علاقه مشتریان یافت می‌شود. این رستوران در خیابان نیرنگ واقع در منطقه صفاییه قرار دارد.

کافه پناهنده؛ از بهترین کافه رستوران های یزد

کافه پناهنده معروف یزد

«کافه پناهنده» با سابقه ای بیش از 70 سال یکی از بهترین و قدیمی‌ترین رستوران‌های یزد است. این کافه همچنین به عدسی پناهنده نیز شناخته می‌شود، زیرا این مکان خوشمزه‌ترین و با کیفیت‌ترین سوپ عدسی را ارائه می‌دهد که برای سالیان دراز در بین مردم محبوب شده است. به همین دلیل، بیش از نیمی از مشتریان به طور مرتب به این کافه می‌آیند تا فقط یک کاسه سوپ عدسی لذیذ آن را بخورند. پناهنده در فضای تاریخی و جذاب بازار یزد یعنی «پنجه علی» واقع شده است. همچنین این کافه دارای منوی باز برای صبحانه نیز است.

بخوانید از: سوغات یزد

رستوران ملک التجار یزد

رستوران ملک التجار یزد

یکی از بهترین رستوران های یزد که البته قیمت ارزانی ندارد و لوکس محسوب می‌شود را میتوان رستوران ملک التجار نامید. این مجموعه درواقع یک هتل سنتی است که رستورانی مجلل با غذاهایی خوشمزه را نیز در خود جای داده. لازم نیست برای استفاده از رستوران ملک التجار یزد حتما از هتل آن اتاقی رزرو کرده باشید؛ شما میتوانید وعده های خود را در این رستوران شیک یزد بگذرانید. حاج علی عسکر شیرازی (تاجر) زمانی که این هتل بسیار قدیمی را می ساخت احتمالا تصور نمی‌کرد روزی تبدیل به یکی از بهترین رستوران های یزد شود. آدرس: یزد، خیابان قیام، بازار پنجه علی

رستوران ترمه و ترنج یزد

از دلنشین ترین رستوران های یزد که فضایی گرم و صمیمی در محوطه ای دلبر دارد میتوان ترمه و ترنج را نام برد. این رستوران که گویی در دل تاریخ معاصر یزد بنا شده میتواند با غذاهای خوش طعم در کنار حوض آب، اوقات زیبایی برای شما بسازد. ظرفیت بسیار بالای این رستوران نیز از دیگر ویژگی های شاخص آن است. آدرس: یزد، خیابان امام خمینی، خیابان فهادان

رستوران هتل باغ مشیرالممالک یزد

مشیرالممالک اگر بخواهید در دوران قاجار یک وعده غذایی را سرو کنید، میتوانید در باغ مشیر الممالک وقت بگذرانید. فضایی دنج و دلنشین با عطر و رنگی خاص قطعا لذت غذا را برای شما دوچندان میکند. به طور کلی در شهر یزد میتوانید ترکیب های زیبایی از طبیعت چشم نواز با سنت زرتشتیان تا قاجار را ورق بزنید که اثر آن در معماری رستوران ها و به خصوص این باغ رستوران زیبا به وضوح هویداست. احتمالا میتوان گفت که غذاهای خوشمزه از آداب و رسوم سنتی و فرهنگ مردم یزد بوده و هست. آدرس: یزد، خیابان انقلاب، مشیرالممالک

کبابی حاجی زاغ یزد

مژده برای عاشقان کباب و گوشت! یکی از بهترین کبابی ها و رستوران های یزد، کبابی قدیمی حاجی زاغ بوده که کبابی با بالاترین کیفیت و در حضور مشتری طبخ میکند. به قدری این کباب ها خوشمزه اند که از تمام یزد به آن سر میزنند و حتی هر گردشگر حداقل یک بار به آن مراجعه می کند. این مغازه طی نسل های مختلف منتقل شده است و بافت قدیمی خود را کاملا حفظ کرده. آدرس: یزد، خیابان مطهری، مقابل فناوری اقبال

کافه دپسا یزد

کافه دپسا یزد در لیست بهترین کافه رستوران های یزد از دید مشتریان، نام کافه دپسا به وضوح به چشم می‌خورد. کافه ای با دیزاین سنتی به همراه ترکیبی از مدرنیته که غذاهای ایرانی و فرنگی را شامل می ‌شود. اگر عازم یزد هستید، قطعا شکم گردی های لذت بخشی را تجربه خواهید کرد؛ پس بد نیست در این بین با سوغات یزد هم آشنا شوید. در کافه دپسا می‌توانید در فضای مخصوص استعمال دخانیات بنشینید و بدون مزاحمت برای سایرین از آن استفاده کنید. آدرس: یزد، بعد از هتل سرای درویش

کافه هنر یزد

«کافه هنر» یکی از دنج‌ترین کافه های شهر یزد است. اینجا جایی است که می‌توانید در پشت بام نشسته و در حالی که از چای گیاهی گرم یا نوشیدنی‌های سرد خود در کنار مقدار کمی باقلوا لذت می برید، به تماشای چشم اندازه زیبای شهر بنشینید.

کلام آخر؛ کدام رستوران یزد دیدنی تر است؟

بعد از خواندن لیستی از کافه‌ها و بهترین رستوران یزد، انتخاب محل سرو ناهار و شام ساده تر خواهد شد. اما اینکه کدام یک باب میل شماست، کاملا انتخابی شخصی است! از آن جهت که یزد شهر کیک یزدی، قطاب و باقلواست، رفتن به یکی از همین کافه‌ها، کاری اجتناب ناپذیر است. همچنین فالوده و شولی هم فراموش نشود.

ضمنا برای سفری بهتر به این شهر اعجاب انگیز، جهت اجاره ویلا و اجاره روزانه خانه می توانید به وبسایت شب مراجعه کرده و با اطمینان خاطر اقامتگاه خود را رزرو کنید.

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب