مشکلات اجاره اقامتگاه های شخصی بصورت آفلاین

0

امروزه تمام خدماتی که در گذشته بصورت دستی و با مراجعات فیزیکی انجام می شدند، تنها به راحتی چند کلیک و صرف کوتاهترین زمان ممکن قابل انجام اند. در سال های اخیر به لطف وجود اینترنت تمام خدمات در حوزه های بانکداری، خرید بلیط برای سفر، امور اداری و غیره به صورت آنلاین در دسترس هستند و باعث تسهیل امور شده اند. اما یکی از بهترین موارد استفاده از اینترنت در بخش خدمات مسافرتی را باید مرتبط با اجاره اقامتگاه های مسافرتی بدانیم.

تا همین چند سال گذشته اگر به شهرهای شمالی سفر می کردید برای اجاره ویلا و منزل شخصی یا باید به سراغ آژانس های املاک می رفتید و یا از افراد رهگذر و غریبه ها کمک می خواستید. شاید حتی ساعت هایی هم برای پیدا کردن یک مکان مناسب معطل می شدید و در بیشتر مواقع هم با قیمت های عجیب و غریب مواجه می شدید.

در بعضی موارد هم خدمات و کیفیتی که در اختیار شما قرار می گرفت خیلی کمتر از بهایی بود که برای اقامت در محل اجاره شده می پرداختید. همانطور که احتمالا پیش از این تجربه داشته اید، سفر بدون اجاره آنلاین ویلا مشکلات زیادی در بر دارد. اما چند سالی است که با وجود سایت های اجاره آنلاین اقامتگاه چنین مشکلاتی برطرف شده اند و به راحتی می توانید برای سفر خود اقامتگاه مناسبی پیدا کنید. اما برویم به سراغ موضوع اصلی بحث، یعنی مشکلاتی که در استفاده از خدمات آنلاین رزرو اقامتگاه ها وجود دارد.

در فصل های شلوغ سال ممکن است مکانی پیدا نکنید!

در فصل های شلوغ سال ممکن است مکانی پیدا نکنید!

همیشه در فصل های شلوغ سال از جمله مشکلاتی که مسافران با آن مواجه هستند پیدا کردن جای مناسب برای اقامت است. برای مثال به ایامی مانند عید نوروز، تابستان و یا همین آخر هفته ها دقت کنید. میزان تقاضا برای مکان اقامتی به قدری زیاد می شود که ممکن است حتی موفق به پیدا کردن یک اقامتگاه مناسب نشوید. چگونه می توان در ایام شلوغ سال ویلای مناسبی را برای اقامت در سفر اجاره کرد؟

با اجاره اینترنتی ویلا پیش از سفر دیگر نگرانی و دغدغه ‌ای در این خصوص وجود نخواهد داشت و با خیال راحت می‌توانید راهی سفر شوید. فقط اگر خواستید در روزهای شلوغ راهی سفر شوید، مخصوصا اگر مقصدتان شهرهای شمالی است، پیشنهاد می کنیم از چند روز قبل حتما نسبت به رزرو و اجاره ویلا اقدام نمائید.

هزینه های اضافی بخاطر وجود واسطه ها

همیشه برای اجاره آفلاین یک اقامتگاه تعدادی واسطه و یا دلال وجود دارند. استفاده از چنین روش های قدیمی همیشه منجر به هزینه اضافی برای خودتان می شود و وجود واسطه هایی مانند صاحبین آژانس های املاک باعث می شوند هزینه ای اضافه تر بپردازید. در صورتی که با اجاره آنلاین محل اقامت با چنین دشواری هایی روبرو نخواهید بود.

هزینه های اضافی بخاطر وجود واسطه ها

عدم وجود نظارت و یا معیار قیمت گذاری صحیح

وقتی به دنبال اجاره آفلاین یک مکان اقامتی هستید، حتما متوجه قیمت های سلیقه ای و به قول گفتنی، بی حساب کتاب موجود در بازار شده اید. در استفاده از محل های اقامتی و رزرو آفلاینشان همیشه با قیمت هایی غیر واقعی روبرو هستید و خبری از یک قیمت مصوب نخواهد بود. اما معمولا در خدمات آنلاین سایت هایی که مکان های اقامتی را در اختیار افراد قرار می دهند، علاوه بر اینکه واحد های نطارتی مصوبی وجود دارند، فرصت بررسی قیمت سایت های مختلف را هم خواهید داشت.

در رزرو آفلاین همیشه آماده مشکلات احتمال باشید

وقتی به دنبال خانه یا اقامتگاه هستید و بصورت افلاین خدمات خود را انتخاب می کنید، نمی توانید از قبل از نظافت و تمیزی خانه اطلاع حاصل کنید. حتی ممکن است با مشکلات امنیتی نیز مواجه شوید. یا اصلا با افراد اشتباهی معامله کرده باشید.

اما در رزرو آنلاین اقامتگاه ها چنین مشکلاتی وجود ندارد و تمام ویژگی ها و خدمات موجود در هر مکان برای شما نمایش داده می شود. علاوه بر این نام و گاهی تصویر مالکان نیز قرار داده شده است و در صورت بروز هرگونه مشکل می توانید برای رفع آن اقدام کنید.

در رزرو آفلاین همیشه آماده مشکلات احتمال باشید

انتخاب هایی محدود و دردسرهای بسیار

اگر پیش از سفر برای اجاره یک مکان اقامتی اقدام نکنید و تمام کار را به زمانی موکول کنید که به شهر مقصد می رسید، تنها هزینه های اضافی و سختی های بی شمار را برای خود به وجود آورده اید.

وقتی اجاره مکان اقامتی را به وقتی موکول کنید که به مقصد سفرتان می رسید، نه تنها که انتخاب هایتان محدود و کم می شود، هزینه های بیشتری هم پیش روی شماست.

امنیت کمتر با مراجعه به واسطه های مختلف برای رزرو محل اقامت

شاید برایتان عجیب به نظر برسد، اما مواردی هم مشاهده شده است که برخی افراد سودجو مسافران بی خبر را برای نشان دادن محل اقامت همراه خود کرده و به مکان هایی دور از شهر برده اند و تمام اموال آنها را سرقت کرده اند.

پس اگر به فکر امنیت خود هستید بهتر است به دلالان بازارهای املاک در شهر های توریستی اعتماد کمتری داشته باشید و امنیت خود و خانواده تان را به خظر نیاندازید. اما در صورتی که از خدمات آنلاین رزرو محل اقامت استفاده کرده باشید، علاوه بر اینکه امنیت لازم برای اقامت را خواهید داشت، خیالتان هم راحت خواهد بود که در صورت بروز مشکلات احتمالی می توانید به راحتی از راه های قانونی پیگیری های لازم را انجام دهید.

امنیت کمتر با مراجعه به واسطه های مختلف برای رزرو محل اقامت

بهداشت نامناسب حمام، آشپرخانه و سرویس های بهداشتی در اقامتگاه های آفلاین

یکی دیگر از بزرگترین مشکلاتی که در اقامتگاه هایی که آفلاین رزرو می کنید این است که بهداشت محیط هرگز به خوبی حفظ نمی شود. به ندرت می توانید مکان هایی را پیدا کنید که بهداشت محیط را آن طور که باید و شاید رعایت کرده و سلامت شما را به خطر نیاندازند. اقامتگاه هایی که دارای آشپزخانه و سرویس های تمیز هستند به معنای واقعی نعمت اند، اما وقتی خبری از چنین مواردی نباشد چطور می خواهید از سفرتان خاطره ای بیاد ماندنی بجا بگذارید و از سفر لذت ببرید؟

مزایا استفاده از خدمات آنلاین رزرو محل اقامت چیست؟

تابدین جای کار در مورد نکات منفی استفاده از مراجع فیزیکی برای رزرو محل اقامت صحبت کردیم. اما نگاهی هم به مزیت های استفاده از خدمات آنلاین برای رزرو محل اقامت تان داشته باشیم.

 زمانیکه از سایت های معتبر اقدام به رزرو اقامتگاه می کنید می توانید تصاویر متعددی از مکان مورد نظر خود را ببینید و اطلاعات کاملی در مورد متراژ و خدمات موجود در آن داشته باشید. می توانید تعداد اتاق ها و حتی آدرس دقیق آن و محیط های اطرافش را هم داشته باشید و بدون آنکه دردسر های اضافی داشته باشید، از تمام ویژگی های محل اقامتتان مطلع شوید.

بر خلاف اینکه ممکن مراکز اقامتی که بصورت آفلاین پیدا می کنید در محدوده خارج شهر قرار داشته باشند، بیشتر اقامتگاه های آنلاین در نواحی نزدیک به مراکز شهر و یا با دسترسی های عالی قرار دارند.

اما یکی از مهمترین نکاتی که در استفاده از خدمات آنلاین وجود دارد این است که احتمال بروز هرگونه مشکلات بعدی بسیار کمتر است و همگی قابل پیگیری و مراجعه به نهاد های انتظامی و قضایی است.

همچنین از آنجا که در فضای کسب و کار های اینترنتی کیفیت خدمات و قیمت ناسب حرف اول را می زنند، می توانید از اقامتگاه هایی با خدمات، بهداشت، امنیت و کیفیت مناسب بهره مند شود. موضوعی که در صورت استفاده از مراکز آفلاین در اختیار شما نیست. بدتر از همه اینکه وقتی به دنبال محل اقامت می گردید بلاخره حوصله تان سر می رود و ممکن است به مکان هایی کاملا نا مناسب هم قانع شوید.

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب