۲ نکته برای انداختن عکس های خوب از سفر

0

شما با دیدن عکس هایتان پس از سفر می توانید تا همیشه خاطرات خوب آن را در ذهن خود ترسیم کنید. برای اینکه بتوانید عکس های خوب و باکیفیتی از مسافرت های خود به یادگار داشته باشید به رعایت اصولی نیاز دارید که در پایین آن را به شما شرح می دهیم.

 

از نرم ‌افزارهای ویرایش عکس استفاده کنید

فرض کنید با دوربین موبایل خود یک عکس زیبا گرفته اید، قدم بعدی شما چه ‌کاری است؟ کاری که پس از گرفتن عکس می ‌توان با آن کرد، به‌اندازه خود عکس برای شکل‌ دهی به ویژگی‌ ها و کیفیت آن مهم است. بیشتر تلفن‌ های همراه هوشمند به نرم‌ افزارهای ویرایش عکس مجهز هستند که به شما اجازه می دهند تا تغییراتی اولیه مانند اعمال فیلترها، بریدن و یا چرخاندن عکس را انجام بدهید. با این ‌وجود تجربه استفاده از نرم ‌افزارهای دیگری مانند ProCamera یا Snapseed به شما گزینه‌ های بیشتری مانند تصحیح رنگ، کاهش پارازیت تصویری و حتی تنظیم زوایا و انحناهای موجود در تصویر را خواهد داد.
برای عکس ‌هایی که با تلفن همراه خود نگرفته ‌اید نیز پیشنهاد من استفاده از نرم ‌افزار بریج شرکت ادوبی (Adobe Bridge) و یا فتوشاپ به‌عنوان یک نرم‌ افزار ویرایشگر است. بسیاری از عکاسان نیز از برنامه لایت روم (Lightroom) استفاده می ‌کنند. این برنامه قابلیت‌ هایی مشابه با بریج دارد ولی یادگیری کار کردن با آن آسان ‌تر است.

به فکر بهبود تجهیزات خود باشید

شاید این گفته قدیمی را شنیده باشید که دوربین خوب عکس خوب را نمی‌ گیرد بلکه این عکاس است که عکسی خوب را ثبت می‌ کند. با وجود این‌که من هم موافق هستم که برای عکاسی لازم نیست تا تجهیزاتی هزار دلاری داشته باشید ولی بازهم مولفه‌ ای به نام مگاپیکسل می‌تواند یک عنصر تعیین‌کننده برای کیفیت عکاسی شما باشد. من همیشه با تلفن همراه آیفون و دوربین کنون ۵D Mark II (Canon) خودم عکس ‌های یکسانی می ‌گیرم و عکس ‌های گرفته ‌شده با دوربین من همیشه بهتر هستند. دوربین خوب با ظرفیت مگاپیکسلی بالا به این معنی است که شما برای ویرایش عکس نیازی به بیش ‌ازحد دقیق شدن نخواهید داشت. تنها کافی است بخشی از عکس که مدنظر شما است را برش بدهید و بازهم یک تصویر با کیفیت در اختیار داشته باشید. همچنین گزینه‌ های بیشتری مانند گرفتن عکس با فرمت RAW به‌جای فرمت JPG و یا استفاده از سیستم ISO برای عکاسی در شب نیز به‌واسطه این دوربین‌ ها در اختیار شما قرار خواهند داشت.

دوربین ۵D Mark II تا حدی برای عکاسی روزانه بیش ‌از اندازه نیرومند به نظر می ‌رسد و به همین دلیل نیز به ‌شخصه به مسافران پیشنهاد می‌ کنم که از دوربین فاقد آینه سونی a7 یا مدل پاورشات G16 شرکت کنون استفاده کنند.

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب