تکنیک‌هایی برای عکاسی در سفر (2)

0

در مطلب قبل چند راهکار ساده برای گرفتن عکسهایی تاثیرگذار معرفی کردیم. مقاله زیر ادامه همان راهکارهاست اما حاوی پیشنهاداتی است که از شما عکاسی حرفه ای تر و مسلط تر میسازد.
اگر میخواهید با زیرو بم های عکاسی و دنیای شگفت انگیز آن آشنا شوید، پیشنهاد میکنیم که از پست اول این مقاله شروع کنید و در ادامه به سراغ توصیه های زیر بیایید :

صبور باشید!

عکاسی در سفر

تمام هنر عکاسی به این است که ببینید چه چیزی مقابل چشمانتان قرار گرفته است. البته نه تنها با چشمانتان، که با قلب و ذهنتان! و این موضوع زمانی اتفاق می افتد که زمان و توجه تان را وقف عکاسی کنید.پس قبل از فشردن دکمه شاتر، عجله را کنار بگذارید و تلاش کنید از محیط اطرافتان آگاه شوید.
به جزئیات توجه کنید. آیا ابرها در نقطه ای چشم نواز قرار گرفتند؟ اگر پاسختان منفی است ، آیا در 15 دقیقه بعد وضعیت بهتری خواهند داشت؟
در گوشه ای از خیابانی با سوژه های مناسب بنشینید و منتظر بمانید. و باز هم صبر کنید ، چون ممکن است عکس های بهتری بگیرید. اگر به اندازه کافی صبر نکنید، ممکن است یک فرصت خارق العاده را از دست بدهید!
عکاسیِ خوب زمان می برد. آیا حاضرید چند ساعت در انتظار گرفتن عکسی عالی صبر کنید؟ این همان کاری است که عکاسان حرفه ای انجام می دهند. هرچه صبر و شکیبایی بیشتری داشته باشید ، در طولانی مدت عکسهایتان بهتر میشوند.

حواستان به دزدی باشد

این موضوع کمی خارج از بحث است اما گفتن آن خالی از لطف نیست. همه ما داستانهای غم انگیزی از زبان مسافران درباره سرقت وسایلشان شنیده ایم. دوربین ها محصولات کوچک و گران قیمتی هستند که یکی از هدف های اصلی سرقت در زمان مسافرت به شمار میروند.
اول از همه، بیمه های مربوط به دوربین را تهیه کنید. این بهترین راه برای به حداقل رساندن خسارت است. در بعضی موارد ممکن است صاحبِ خانه یا اجاره نامه اقامتگاه شما این بیمه را تحت پوشش قرار داده باشد.
در زمانهایی که عکاسی نمی کنید، نکات ایمنی را رعایت کنید. مثلآ دوربینتان را در صندوق های ایمنی اتاق یا هتل قرار دهید. هیچ وقت وسایل عکاسی را به قسمت بار هواپیما منتقل نکنید. آنها را همیشه با خود به داخل هواپیما بیاورید. در مناطق ناشناخته دوربین را به نمایش نگذارید. تا زمانی که آماده عکاسی نشده اید، دوربین را در کیفی که جلب توجه نکند نگه دارید.

شماره سریال و رسید خرید دوربین را جایی بنویسید. این موضوع باعث تسریع پیگیری وضعیت بیمه میشود. همچنین میتوانید با وارد کردن مدل دوربین و شماره سریال در سایت StolenCameraFinder.com وضعیت دوربین گم شده خود را بصورت آنلاین بررسی کنید.

در حالت دستی (Manual) عکاسی کنید

دوربین عکاسی
این تصور وجود دارد که دوربین های مدرن آنقدر هوشمند هستند که به صورت خودکار و در حالت AUTO عکس هایی باورنکردنی می گیرند. این باور چندان درست نیست. گرچه در این حالت دوربینها عکسهای خوبی میگیرند، اما اگر می خواهید تصاویر خیره کننده ای بیندازید، باید یاد بگیرید چگونه خودتان تنظیمات دوربین را کنترل کنید.
اگر تازه وارد عکاسی شده اید، ممکن است متوجه تمام تنظیمات دوربین نشوید. نکاتی مثل ISO ، دیافراگم و سرعت شاتر. اگر میخواهید بهترین تصاویر را ثبت کنید، باید رابطه و نحوه تنظیم این نکات را بدانید.
برای این منظور، دوربین خود را به حالت دستی برگردانید. این حالت به شما امکان کنترل بیشتری می دهد. با تنظیم دستی دیافراگم، کنترل بیشتری بر عمق میدان در تصویر خواهید داشت.
با کنترل دستی سرعت شاتر، می توانید حرکات را به روش های خلاقانه تری ثبت کنید. با کنترل دستی ISO ، می توانید نویز تصاویر را کاهش داده و با شرایط پیچیده نور کنار بیایید.
میتوانید با مراجعه به این وبسایت، از یک آموزش آنلاین رایگان و مناسب درباره Manual Mode بهره بگیرید.
https://www.lightroompresets.com/blogs/pretty-presets-blog/17796936-7-days-to-mastering-manual-mode-why-shoot-in-manual-mode

همیشه دوربین همراهتان باشد

دختران با ذوربین

جمله ای در عکاسی وجود دارد که می گوید: “بهترین دوربین همان است که با خود دارید”.
برای همه چیز آماده باشید و همیشه دوربین همراهتان باشد. فراموش نکنید که شانس، نقش بزرگی در ثبت عکسهای شگفت انگیز دارد.تفاوت بین عکاس آماتور و حرفه ای در این است که عکاس حرفه ای از قبل برای این شانس برنامه ریزی میکند و آماده است تا از لحظات ویژه ای که هر از گاهی اتفاق می افتد، استفاده کند.
شما هیچوقت نخواهید دانست که زمان سفر چه موقعیت هایی به سراغتان می آید.شاید در حین پیاده روی با یک غروب دل انگیز مواجه شوید، یا حیوانی نادر ببینید یا حتی نمایشی خیابانی پیش رویتان برگذار شود.
همیشه از قبل دوربینتان را شارژ کنید و برای موقعیت های مختلف آماده باشید.

خارج از مسیر حرکت کنید

خارج از مسیر حرکت کنید

تمام نقاط گردشگری را دیده اید و عکسهایی که خواسته اید را گرفته اید.حالا وقت آن است که جدا از برنامه های مشخص حرکت کنید و به عمد خودتان را خارج از مسیرهای تایید شده قرار دهید.
اگر می خواهید عکسهایی بدون رقیب بگیرید، باید بیشتر از قبل سرگردان شوید. بهترین راه برای انجام این کار پیاده روی است، بدون دانستن اینکه دقیقاً کجا می روید. کارت یا نشانی اقامتگاهتان را داشته باشید تا در صورت لزوم بتوانید با تاکسی برگردید. سپس یک مسیر را انتخاب کرده و پیاده روی را آغاز کنید.
دوربینتان را بیاورید و به سمت ناشناخته ها بروید. در طول راه از افراد محلی درباره درست بودن مسیر بپرسید و مطمئن شوید که در جایی خطرناک نیستید. در کوچه ها، کوهها و تپه ها و پیچ و خم ها راه بروید و سرگردان شوید.
در بسیاری از مناطق، افراد محلی تمایل دارند تا دور از نقاط توریستی بمانند. بنابراین اگر می خواهید ماهیت واقعی یک مقصد و افراد آن را ثبت کنید، باید از جمعیت دور شوید و به تنهایی کاوش کنید.

از عکسهایتان بک آپ بگیرید

بک آپگیری
در کنار بیمه دوربین، داشتن نسخه بک آپ عکسهایتان اهمیت بسیاری دارد. بک آپ گرفتن هم به صورت آنلاین و هم بصورت فیزیکی انجام میشود.
بک آپِ عکسهای شما میتواند شامل ذخیره عکسهای خام روی هارد اکسترنال و عکسهای انتخابی و عکسهای ویرایش شده نهایی به صورت آنلاین شود. میتوانید از هارد اکسترنال های Western Digital برای ذخیره فیزیکی و از Google Drive برای ذخیره آنلاین استفاده کنید.

عملیات بعد از عکاسی

عملیات بعد از عکاسی
باورخنده داری بین مردم وجود دارد که تغییر عکس توسط نرم افزارهای کامپیوتری را “تقلب” میدانند!
بگذارید خیالتان را راحت کنیم! تمام عکاسان حرفه ای تصاویر دیجیتالی خود را با استفاده از نرم افزارهایی مانند Lightroom ، Photoshop یا GIMP ویرایش می کنند.برخی حتی بیشتر از معمول به سراغ این ابزار میروند، اما اساساً همه این کار را انجام میدهند.
عملیات تغییر و ویرایش عکس قسمت جدایی ناپذیر کار عکاسان مسافرتی است، درست مانند تنظیمات نور اتاق تاریک که بخشی از کار یک عکاسِ فیلم است. یاد گرفتن نحوه تغییر و ویرایش تصاویر بسیار مهمتر از نوع دوربینی است که با آن عکاسی میکنید.

بهبود کنتراست، واضح کردن عناصر تصویر، نرم کردن رنگ ها، کاهش نقاط برجسته، تقویت سایه ها، به حداقل رساندن نویز و تنظیم سطوح از جمله نکاتی است که باید یاد بگیرید و در عکسهایتان استفاده کنید.
پول خود را به جای خرج کردن برای به روزترین تجهیزات دوربین، صرف آموزش های حرفه ای پس از عکاسی کنید. دانش تغییر و پردازش تصاویر به طور شگفت انگیزی روی کیفیت کار شما تاثیر میگذارد.

برای خرید تجهیزات عکاسی وسواس نداشته باشید

 تجهیزات عکاسی

دوربین و تجهیزات آن ابزاری نیستند که از شما عکاس حرفه ای بسازند. دقیقاً مثل اینکه نوع قلم موی یک نقاش تاثیری در خوب بودن آن نقاش ندارد.دانش، تجربه و خلاقیت است که باعث می شود کار یک عکاس حرفه ای باشد.
کمپانی های سازنده دوربین بیشتر از همه در بازاریابی توانمند هستند. به همین دلیل است که شما دلتان میخواهد دوربینی 3 هزار دلاری بخرید و با آن عکاسی کنید!
یادتان نرود که حرفه ای ها از دوربینهای گران قیمت استفاده می کنند چون از این طریق میتوانند طیف های بالاتری از تصاویر را تولید کنند. مثلا عکاسی از ستاره ها با نور بسیار کم، یا عکسبرداری با سرعت بالا از حیوانات. یا به این دلیل که می خواهند عکسهایشان را در قطع بزرگ به چاپ برسانند و بفروشند.
به جای خرید تجهیزات جدید، وقتتان را صرف یادگیری استفاده از تنظیمات دوربین فعلی کنید. این موضوع به مراتب سرمایه گذاری بهتر و ارزانتری به حساب می آید.

تا میتوانید یاد بگیرید

تا میتوانید یاد بگیرید
در کلاسهای آنلاین آموزش عکاسی ثبت نام کنید. در کارگاه های عکاسی مسافرتی شرکت کنید. به طور مرتب بیرون بروید و تمرین کنید. با این روشهاست که عکاسی شما بهتر میشود، نه با خرید آخرین مدل دوربین یا فیلترهای معروف اینستاگرم.
همیشه چیز جدیدی برای یادگیری وجود دارد.به طور مرتب با دوره های آنلاین و کتاب های عکاسی سروکله بزنید تا عکاسیتان بهتر شود.
اگر فکر میکنید در عکاسی از طبیعت خبره شده اید، بیرون بروید و خود را با عکس گرفتن از پرتره های افراد غریبه به چالش بکشید. حیوانات را دنبال کنید و دشوار بودن عکاسی از حیات وحش را تجربه کنید. تا دیروقت بیدار بمانید و در محیطهای باز از ستاره ها و کهکشان راه شیری عکس بیندازید.
زمانی که وقت خود را برای یادگیری مهارت ژانرهای دیگر عکاسی بگذارید، آن زمان است که به عکاسی ماهر تبدیل میشوید.
برگردان از:

https://expertvagabond.com/travel-photography-tips/

مترجم : شبنم بهروز


سایت شب؛ رزرو آنلاین ویلا، سوئیت و اقامتگاه

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب