اقامتگاهی مناسب برای افراد با شرایط ویژه

0

مسافران در زمانِ سفر، شرایط متفاوتی دارند. بعضی از آنها با مشکلات جسمی و حرکتی دست و پنجه نرم می‌کنند. برخی دیگر سالمند ? هستند و رفت و آمد برایشان سخت‌تر از جوانان است. بعضی خانواده‌ها کودکان خردسال دارند و با کالسکه یا وسایل مخصوص نوزادان به سفر می‌آیند. در نهایت ممکن است مهمانان برای دسترسی به امکانات مختلف اقامتگاه شما، محدودیت‌هایی داشته باشند.

می‌خواهید خیال همه مسافران را برای استفاده از امکانات خانه راحت کنید؟

راه حل آن ساده است! این نکات مهم را در نظر بگیرید:

امکانات ویژه اقامتگاه خود را توضیح دهید

مسافران همیشه قبل از رزرو اقامتگاه، به امکانات خانه و راحتیِ استفاده از آنها توجه می‌کنند. برای اینکه گردشگران علاقه بیشتری به رزرو فضای شما نشان بدهند، درباره امکانات ویژه‌ای که در خانه وجود دارد توضیح دهید. مخصوصا اگر امکانات شما شامل موارد زیر باشد:

  • اگر راه ورودی خانه بدون پله است.
  • اگر مسیر فضای بیرونی تا ورودی اقامتگاه، نور و روشنایی خوبی دارد.
  • اگر درب‌های ورودی خانه بزرگ است.
  • اگر برای وارد شدن به اقامتگاه، پله یا راه پله‌ طولانی وجود ندارد.
  • اگر قسمتی برای جای پارک معلولان در نظر گرفته شده است.
  • اگر در حمام، خبری از سطح مرتفع یا پله نیست.
  • اگر توالت ثابت و میله‌های نگه دار ایمن در حمام یا دستشویی نصب شده است.
  • اگر یک صندلی راحتی در حمام و برای کمک به افرادی که محدودیت حرکتی دارند، وجود دارد.

 

از امکانات خانه عکس بگیرید

یکی از مهمانان سایت شب در نظرات اقامتگاهی گفته بود: «عاشق سفر هستم و با این حال از آتروفی عضلانی ستون فقرات رنج می‌برم. همیشه قبل از هر سفر به عکس‌های مختلف اقامتگاه‌ها نگاه می‌کنم. چون می‌دانم هیچ چیز به اندازه عکس‌، به من نشان نمی‌دهد که آیا اقامتگاه به درد شرایط جسمی من می‌خورد یا نه؟»

خوشبختانه برای گرفتن عکس از امکانات و خدمات دسترسی اقامتگاه، لازم نیست یک عکاس همه فن حریف استخدام کنید. با تلفن همراه خود، چند عکس واضح از راه‌های ورودی، روشنایی اقامتگاه و امکانات حمام و دستشویی بگیرید.

سرویس بهداشتی

پیشنهاد می‌کنیم زمان گرفتن عکس، از گذاشتن متر اندازه‌گیری برای نشان دادن عرض درب‌ها یا راهروها استفاده کنید. این عکس‌ها به ویژه برای مسافرانی که ویلچر دارند یا با دیگر وسایل حرکتی به سفر آمده‌اند، مهم و مفید خواهد بود. در بسیاری از مقیاس‌های اندازه‌گیری، درب خانه یا اتاق‌ها زمانی بزرگ یا عریض محسوب می‌شود که اندازه آن به حداقل 80 سانتی‌متر برسد.

با مسافران صادقانه صحبت کنید

تعارف را کنار بگذارید! همیشه پرسیدن چند سوال واضح از مهمانان قبل از رزرو، به شما و مسافران کمک می‌کند تا درباره مناسب بودن اقامتگاه تصمیم بگیرید. فراموش نکنید که سوالات دوستانه باعث احساس راحتی و اعتماد به نفس در مهمانان می‌شوند؛ تا جایی که علاقه بیشتری برای رزرو خانه شما نشان خواهند داد. می‌توانید صحبت خود را با این پرسش‌های ساده شروع کنید: «آیا مشکل خاصی درباره امکانات اقامتگاه وجود دارد؟» یا «برای اینکه اقامت راحتی داشته باشید، چه کاری از دست من بر می‌آید؟»

خدمات ویژه را در اقامتگاه فراهم کنید

قبل از رسیدن مسافرانی که نیازهای ویژه دارند، به کارهایی فکر کنید که اقامت و رفت و آمد مهمانان را آسان‌تر می‌کند. پیشنهاد می‌کنیم این ایده‌ها را درباره فضای داخلی خود در نظر بگیرید:

  • صندلی‌ها، میز و مبلمان را طوری بچینید که خانه فضای باز و بزرگی داشته باشد.
  • وسایل بزرگ را کنار کلید و پریزهای خانه نگذارید. اجازه دهید مسافران به آسانی از کلید و پریزهای خانه استفاده کنند.
  • لوازمی مثل حوله و ظروف را در مکان‌هایی قرار دهید که به راحتی قابل استفاده باشند.

 

دستشویی معلولین

یک دفترچه راهنمای جامع و جذاب

درست کردن دفترچه راهنما برای مسافران، یک امتیاز مهم در میزبانی شماست. می‌توانید در این دفترچه از جذابیت‌های محلی شهر و محله خود بنویسید. یا مهمانان را درباره رستوران‌ها، بناهای تاریخی و فعالیتهای خارج از اقامتگاه راهنمایی کنید. شک نکنید که مسافران با خواندن این نکات از مهمان نوازی شما لذت می‌برند.✨

وقتی که مشغول نوشتن و تهیه این دفترچه هستید، خودتان را جای مسافری بگذارید که به خدمات خاص برای رفت و آمد احتیاج دارد. مثلآ رستوران‌هایی که در شیب یا سطوح مرتفع واقع شده را مشخص کنید. یا مسیرهای پیاده‌روی را معرفی کنید که سطح آنها سنگ‌فرش یا آسفالت شده است. یک کار خوب دیگر این است که به موزه‌ها و مکان‌های تاریخی اشاره نمایید که در قسمت ورودی، پارکینگ‌های متعددی دارند.

با رعایت این نکات در میزبانی خود، یک فضای جذاب، راحت و متفاوت برای تمام مهمانان فراهم کنید و این پیام را به مسافران بدهید که درب خانه شما به روی همه باز است!

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب