سوغات بندر انزلی؛ از سفر انزلی چی سوغاتی بیاریم؟

0

انزلی زیبا، یکی از شهرهای ساحلی استان گیلان است. این شهر ساحلی، همچنین یکی از بنادر مهم تجاری ایران و یک قطب اقتصادی است که نقش بزرگی در درآمدزایی استان گیلان دارد. اگر بخواهیم از انزلی بگوییم حرف برای گفتن زیاد است، اما در این مقاله می‌خواهیم از سوغات بندر انزلی بگوییم.

انزلی شهر بزرگی است و تقریبا از همه جای گیلان فرهنگ پذیرفته است؛ یعنی تقریبا سوغات تمام گیلان را می‌توانید در انزلی پیدا کنید. اما بعضی از این سوغاتی‌ها مختص خود انزلی هستند. پس اگر در حال سفر به بندر انزلی هستید یا می‌خواهید در آینده سفر کنید و به‌فکر سوغات بندر انزلی هستید، این مقاله دقیقا برای شماست.

بندر انزلی؛ شهر خرید و رنگ

جاهای دیدنی بندر انزلی

بندر انزلی که یکی از معروف‌ترین شهرهای ساحلی گیلان است، که به رنگ، دریا، طبیعت و خرید معروف است. این بندر زیبا پر است از آثار طبیعی و تاریخی مختلف که گردشگران را از نقاط مختلف ایران و جهان جذب خود می‌کند. از جاذبه‌های بندر انزلی می‌توانیم به ساحل قو، موج شکن، منطقه آزاد، پل قاضیان، تالاب انزلی و … اشاره کنیم. در مقاله مروری بر بهترین مناطق دیدنی انزلی می‌توانید با تمام جاذبه‌های گردشگری انزلی آشنا شوید.

البته این شهر زیبا در کنار این جاذبه‌ها، یکی از قطب‌های بزرگ اقتصادی ایران است و مراکز خرید مختلفی در آن وجود دارد. به‌همین خاطر معمولا برای انتخاب سوغاتی دستتان باز است و می‌توانید از گزینه‌های مختلف پیش‌رویتان انتخاب کنید. در ادامه تعدادی از بهترین سوغاتی بندر انزلی را به شما معرفی می‌کنیم تا انتخاب در زمان سفر برایتان آسان‌تر شود.

سوغات بندر انزلی

همانطور که گفتیم، گزینه‌های مختلفی برای انتخاب سوغاتی دارید. برای همین ما در این مقاله، انواع و اقسام سوغات بندر انزلی را برایتان آورده‌ایم تا ببینید و انتخاب کنید.

حصیربافی

حصیربافی

حصیربافی یکی از قدیمی‌ترین صنایع دستی ایران و به‌خصوص مناطق ساحلی است. این هنر معمولا به‌صورت بافتن الیاف گیاهان با استفاده از دست انجام می‌شود. گیاهان مختلفی برای حصیربافی وجود دارد و به‌همین خاطر ممکن است اسم این هنر با توجه به نوع گیاه تغییر کند. در واقع بامبو بافی، مروار بافی، کپو بافی و … هم از انواع حصیربافی هستند که به‌دلیل تفاوت گیاه مورد استفاده، نام متفاوتی دارند.

محصولات حصیری تنوع بسیار بالایی دارند و یکی از گزینه‌های مناسب برای سوغات بندر انزلی هستند.

صنایع دستی و چوبی

صنایع دستی شاید یک تعریف کلی از انواع هنرهایی باشد که توسط دست و به‌صورت سنتی اجرا می‌شوند. یکی از محبوب‌ترین انواع صنایع دستی، محصولات چوبی هستند. این محصولات چوبی به اشکال و برای استفاده‌های مختلف ساخته می‌شوند. محبوب‌ترین انواع محصولات چوبی عبارتند از جعبه‌های چوبی (بولاکی)، اردور خوری، جاکلیدی، لوازم تزیینی، لوازم پذیرایی و …. می‌باشد.

اگر به منطقه آزاد بندر انزلی سر زده باشید، حتما ساختمان سه‌طبقه محصولات چوبی را دیده‌اید. پیشنهاد ما این است که اگر محصولات چوبی را به عنوان سوغات بندر انزلی انتخاب می‌کنید، وسیله‌ای انتخاب کنید که ساده و کاربردی باشد.

بخوانید از: جاهای دیدنی رامسر

محصولات سفالی

قندان سفالی

یکی از زیباترین انتخاب‌ها برای سوغاتی، محصولات سفالی و سرامیکی است. این محصولات سفالی معمولا طرح‌های رنگی و شاد دارند و می‌توانند جلوه‌ی بسیار زیبایی به خانه بدهند. پیشنهاد ما برای انتخاب سوغاتی از محصولات سفالی، قندان، جا شکلاتی و شیرینی‌خوری است.

قلاب بافی

قلاب بافی

 

قلاب بافی نوع دیگری از صنایع دستی است. در قلاب بافی محصولات مختلفی مانند جوراب، سفره، عروسک و … با استفاده از نخ و قلاب بافته می‌شود. در سفر به انزلی می‌توانید انواع مختلفی از قلاب‌ بافی را در غرفه‌های صنایع دستی پیدا کنید و به‌عنوان سوغات بندر انزلی خریداری کنید.

جهت اجاره ویلا در شمال کلیک کنید.

گلیم و نمد؛ میراث گیلان قدیم

گلیم سنتی

گلیم بافی و نمد مالی از قدیمی‌ترین فعالیت‌های افراد در استان گیلان و به‌خصوص شهر انزلی است. گلیم در واقع نوعی از فرش و زیرانداز است که از پشم طبیعی دام تهیه می‌شود و در ابعاد بزرگ به‌عنوان فرش هم استفاده می‌شود. گلیم معمولا به طرح و نقش متفاوتی که دارد معروف است.

نمد نیز نوع دیگری از زیرانداز است که با کوبیدن پشم بز یا گوسفند درست می‌شود و معمولا به‌عنوان زیرانداز روی فرش گذاشته می‌شود. نمد و گلیم به دلیل طبیعی بودن بافتشان، برخی خواص درمانی هم دارند و می‌توانند گزینه خوبی برای سوغاتی افراد سالمند باشند.

منطقه آزاد انزلی؛ خرید به‌صرفه سوغات بندر انزلی

پاساژ ونوس انزلی

یکی از گزینه‌های اصلی برای خرید سوغاتی، منطقه آزاد انزلی و پاساژهای آن است. منطقه آزاد انزلی کمی از مرکز شهر انزلی فاصله دارد و از مسیر متفاوتی به آن می‌رسید. اگر از رشت به سمت انزلی حرکت کنید، تقریبا بعد از طی ۱۵ کیلومتر تابلو منطقه آزاد و خروجی آن را می‌بینید و باید به سمت راست بپیچید تا به مراکز خرید منطقه آزاد برسید.

اگر به‌دنبال قیمت و کیفیت مناسب هستید و در عین حال هنوز سوغاتی خاصی را انتخاب نکرده‌اید، پاساژهای ونوس، کاسپین و … در منطقه آزاد می‌توانند گزینه خوبی برای شروع گردش باشند. نکته مثبت این مراکز خرید این است که در کنار قیمت مناسب و کیفیت خوب، تنوع بالایی از محصولات دارند و شما می‌توانید تمام خریدهای خود را آنجا انجام دهید.

کلام آخر و اقامت در بندر انزلی

اقامت در انزلی

حالا که بحث سوغات بندر انزلی به پایان رسید، نوبت به اجاره ویلا در بندر انزلی برای سفر پیش روی شما می‌رسد. قبل از هر چیزی، برای سفر باید اقامتگاه را مشخص کنید و تیم شب به همین خاطر اینجاست. شما می‌توانید وارد سایت شب شوید و با جستجوی شهر انزلی، تمام اقامتگاه‌های این شهر زیبا را ببینید.

پیشنهاد ما این است که با توجه به مقاصدی که می‌خواهید ببینید اقامتگاه خود را رزرو کنید تا تجربه بهتری از سفر داشته باشید. در ضمن هر کجا از روند رزرو اقامتگاه سوالی داشتید کافی است با ما تماس بگیرید تا همکاران ما شما را راهنمایی کنند.

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب