13 چشم‌انداز بی نظیر در بام های تهران که نباید از دست داد

0

شهر تهران به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص و ویژه‌ای که دارد؛ منظره‌ها و ارتفاعات بسیار زیادی را در خود جای داده است. ارتفاعات بلندی که به عنوان بام‌های تهران شناخته می‌شوند، تماشای شهر را لذت‌بخش تر از همیشه می‌کنند و مشتاقان آرامش را به سمت خود می‌کشانند. آرامش و سکوت به همراه هوای پاک و خنک؛ قسمتی از شهر تهران است که هر جایی پیدا نمی‌شود، بام‌های تهران یکی از جاهای دیدنی تهران هستند. در بام‌های خوش آب و هوای تهران شرایط کمی متفاوت است. در این مقاله بام‌های تهران را با هم بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

بام توچال؛ محبوب‌ترین بام تهران
بام توچال از بام‌های تهران

یکی از محبوب‌ترین و معروف‌ترین بام‌های تهران؛ بام توچال است. بام توچال در انتهای خیابان ولنجک قرار گرفته است و منظره‌ای تماشایی را به بازدیدکنندگان خود هدیه می‌دهد. چشم‌اندازی کامل و زیبا از شمال تا جنوب تهران، امکانات رفاهی و گردشگری مناسب، دسترسی راحت و بدون دردسر به علت وجود خودروهای برقی و آب و هوای خوب، باعث شده که بام توچال به محبوب‌ترین بام تهران تبدیل شود.

برای رسیدن به این بام باید از مسیر جاده سلامتی عبور کنید و بعد از آن به منطقه اصلی بام تهران یا بام توچال خواهید رسید. این منطقه بیشترین امکانات رفاهی، ورزشی و تفریحی را در میان بام‌های تهران دارد. امکاناتی نظیر میدل‌باس‌های برقی برای حمل و نقل بهتر، رستوران‌های متفاوت، کافه‌های متعدد، بانجی جامپینگ، ترامپولین، سورتمه سواری، سینمای پنج بعدی، پینت بال و زیپ‌لاین تنها برخی از امکانات مجموعه بام تهران هستند.

آدرس: تهران، بزرگراه شهید چمران، خیابان یمن، انتهای خیابان ولنجک

بام ولنجک یکی از خلوت‌ترین بام‎‌های تهران
بام ولنجک از بام‌های تهران

بام ولنجک در خیابان بوستان سوم ولنجک قرار گرفته است. یکی از بام‌های تهران که نسبت به دیگر بام‌ها خلوت‌تر است، همین بام ولنجک است. این بام یکی از ناشناخته‌ترین بام‌های تهران است که محیطی دنج و آرامی را فراهم کرده است. این بام امکانات خاصی ندارد و فقط چند نیمکت برای استراحت دارد که چشم انداز زیبایی از تهران را به نمایش می‌گذارد.

آدرس: ولنجک، میدان گلریزان، خیابان گلستان دوم، خیابان بوستان سوم

برای اجاره روزانه خانه در تهران کلیک کنید.

بام محک یکی از پرطرفدارترین بام‌های تهران
بام محک از بهترین بام‌های تهران

در این بام خبری از امکانات رفاهی خاص و ویژه‌ای نیست و فقط چند تکیه گاه و نمیکت وجود دارد. بام محک یکی از بام‌های تهران است که در شمال شرق تهران قرار گرفته و این بام خلوت و دنج و خوش منظره، بالا دست بیمارستان محک قرار گرفته است. برای رفتن به بام محک از ایستگاه شهید محلاتی یا خودروی شخصی می‌توانید استفاده کنید. زمین مسطح و بزرگ بام محک باعث شده این بام به مکان مناسبی برای پیک نیک خانوادگی یا بادبادک بازی تبدیل شود. برای لذت بردن از یک غروب تماشایی پاییزی، بام محک گزینه کاملا مناسبی است.
آدرس: منطقه یک تهران، انتهای بلوار وثوق، میدان شورا، خیابان اردستان

بام ماشینی تهران

یکی از بام‌های متفاوت تهران، بام ماشینی است. این بام که نمای خوبی به شهر دارد در بلوار داشنجو ولنجک و خیابان البرز قرار گرفته است. این بام پاتوق دانشجویان شهید بهشتی تهران است. بام ماشینی به نسبت بام های دیگر تهران کمتر شناخته شده است و به همین دلیل نسبت به بام‌های دیگر تهران کمی خلوت‌تر است.

این بام امکانات گردشگری و تفریحی خاصی ندارد و در این بام خبری از نیمکت و صندلی نیست و همان طور که از نام این بام مشخص است؛ می‌توانید با پارک کردن در این بلوار از چشم انداز بی‌نظیر تهران لذت ببرید.

آدرس: ولنجک، بلوار دانشجو، خیابان البرز

بام نیاوران
بام نیاوران از خلوت‌ترین بام‌های تهران

حتما به منطقه نیاوران و جماران رفته‌اید و از ارتفاعات این محله دیدن کرده‌‍اید، بام نیاوران درست در این منطقه واقع شده است. یکی از بام‌های تهران که بسیار جذاب و خلوت است، همین بام نیاوران می‌باشد. اگر چه با ساخت‌و‌ساز، این محله خلوت کمی شلوغ تر از قبل شده است، اما همچنان بام نیاوران محیطی دنج برای عاشقان تهران است که بتوانند در این بام آرامش و نمای زیبایی از شهر داشته باشند. در زمان نیمه شب یا اندکی قبل از غروب خورشید بهترین زمان بازدید از بام نیاوران است.
آدرس: تهران، منطقه جماران، خیابان صادقی قمی، خیابان کوهستان

بام بوکان تهران
بام بوکان یکی از زیباترین بام‌های تهران

بام بوکان در منطقه یک تهران و در شمال شرق تهران قرار گرفته است. این بام در چند سال گذشته به دلیل ساخت و ساز مقداری شلوغ‌تر شده و تغیرات اندکی داشته است، اما همچنان در میان شهروندان تهرانی محبوبیت خوبی دارد. نورپردازی کم در این قسمت باعث شده مکان مناسبی برای عکاسی در شب از نمای تهران داشته باشید.
دسترسی به بام بوکان بسیار راحت است و با خودروی شخصی می‌توانید تا بالای این بام بروید و از چشم انداز زیبای تهران لذت برد.
آدرس: شهرستان شمیرانات، محله گلابدره، خیابان صادقی قمی، خیابان بوکان

جهت اجاره ویلا کلیک کنید.

بام پارک پرواز یا فراز
بام پارک پرواز یکی از قشنگ ترین بام‌های تهران

یکی از محبوب‌ترین بام‌های تهران برای خانواده‌ها، بام پارک پرواز یا فراز است. این بام در منطقه خوش آب و هوای شمال تهران قرار گرفته و در واقع بخشی از پارک پرواز است. پارک پرواز امکانات رفاهی و تفریحی بسیار مناسبی برای کودکان و خانواده‌ها دارد و در این مجموعه می‌توانید اوقات خوشی را سپری کنید.

الاچیق، فلای لند، سرویس بهداشتی، شهربازی و نیمکت از امکانات خوب پارک پرواز هستند .پارک پرواز به دلیل اینکه در منطقه‌ای خوش آب و هوا قرار گرفته در هنگام طلوع خورشید مقداری شلوغ است و مناسب ترین زمان برای بازدید از این بام به هنگام طلوع است که بسیار خلوت و آرامش بخش است.
آدرس: منطقه دو تهران، بزرگراه یادگار امام، بلوار پیام، پارک پرواز

بام آرژانتین یا الوند
بام آرژانتین خلوت و زیبا

بام آرژانتین در خیابان الوند تهران قرار گرفته است. این بام کمتر شناخته شده، محیطی دنج و آرام برای پیاده روی‌های شبانه است. تجربه حضور در این بام، به خصوص به هنگام شب، بسیار خاص و ویژه است. در نزدیکی این بام کافه‌ها و رستوران‌های زیادی قرار گرفته است و به راحتی می‌توانید مهمان قهوه بیرون بر باشید و از منظره خاص تهران لذت ببرید.
آدرس: منطقه ۶ تهران، میدان آژانتین، خیابان الوند

بام شهرک قائم

این بام در شمال شرق تهران و در نزدیکی شهرک قائم قرار گرفته است. در این بام منظره متفاوت و ویژه‌ای را خواهید دید و تماشای تهران بسیار جذاب خواهد بود. مسیر دسترسی مناسب به این بام زیبا باعث شده در روزهای بارانی و برفی گروه‌های دوستانه زیادی به این بام مراجعه کنند تا از فضای آن لذت ببرند. این بام نیز امکانات رفاهی مناسبی ندارد و می‌توانید از داخل خودرو شهر را نظاره کنید.

آدرس: تهران، شهرک قائم، میدان قائم، بلوار نیروی هوایی، خیابان شهید خدادادی

بخوانید: از ریز تا درشت بهترین کافه‌های تهران

بام بوعلی
بام بوعلی با نمای زیبا یکی از بهترین بام‌های تهران

بام بوعلی در نزدیکی بام پارک پرواز و در منطقه سعادت آباد قرار گرفته است. لذت تماشای تهران از فراز این بام بسیار لذت بخش خواهد بود. لذت تماشای عبور خودروها در شب و چشم انداز خوب به همراه محیطی خلوت و دنج باعث شده این بام نیز به یکی بهترین بام‌های تهران تبدیل شود. بام بوعلی ارتفاع زیادی ندارد اما چشم انداز ویژه و زیبایی به برج میلاد و شهر تهران دارد. این بام همچنین برای عکاسی در شب بسیار مناسب است و عکس‌های هنرمندانه‌ای می‌توانید از بالای این بام داشته باشید.

بام محلاتی

بام محلاتی در بین کوه‌های دارآباد و سوهانک قرار گرفته و یکی از بام‌های خلوت تهران است. بام محلاتی که در شمال شهرک محلاتی واقع شده، مشرف به تپه‌های سوهانک است و از آب‌و‌هوای خوب و منظره‌ای بی نظیر برخوردار است. اهالی این شهرک به جای مراجعه به دیگر بام‌های تهران، اغلب به این بام مراجعه می‌کنند که محیطی خوب و مناسب برای پیک نیک خانوادگی در روزهای تعطیل است. این بام به دلیل اینکه در شهرک نظامی قرار گرفته است، امکان ورود افراد مجرد را ندارد. در این بام نیز امکانات تفریحی خاصی وجود ندارد، اما در نزدیکی این بام امکاناتی چون سرویس بهداشتی و نیمکت وجود دارد.

آدرس: تهران، شهرک شهید محلاتی، بلوار شاهد

بام شیان
بام شیان با هوای کوهستانی و خوب

یکی از بام های تهران که چشم انداز زیبا و دلنشینی دارد، بام شیان یا لویزان است. این بام در رشته کوه‌های البرز و پارک جنگلی شیان قرار گرفته است. برای رسیدن به این بام باید مسیر پر پیچ و خم پارک شیان را طی کنید تا به برجک نگهبانی برسید. این قسمت از پارک شیان همان بام شیان است. در این بام می‌توانید از هوای پاک و تماشای تهران لذت ببرید. در این قسمت چند نیمکت وجود دارد و از امکانات تفریحی پارک شیان هم می‌توانید استفاده کنید.در سفر به تهران می‌توانید از تمامی بام‌های تهران و منظره بی‌نظیر دیدن کنید.
آدرس: تهران، لویزان، اتوبان هنگام، بالاتر از چهارراه استقلال، پارک جنگلی لویزان

بام شکاری

بام شکاری یکی از بام‌های تهران است که محیطی خلوت و دنج دارد. این بام در شمال شهرک صدف و روبه‌روی ورودی اصلی باشگاه دیپلماتیک وزارت خارجه قرار گرفته است. این بام منظره بسیار زیبایی به تهران دارد و تماشای تهران در شب در این بام بسیار لذت بخش خواهد بود. این بام صندلی یا نیمکتی ندارد، اما می‌توانید در لبه پرتگاه استراحت کنید. درنظر داشته باشید که از کافه رستوران داخل باشگاه دیپلماتیک هم می‌توانید استفاده کنید.
آدرس: تهران، لویزان، اتوبان هنگام، بالاتر از چهارراه استقلال، پارک جنگلی لویزان

سوالات متداول

محبوب‌ترین بام تهران کدام است؟

بام توچال یکی از محبوب‌ترین بام‌های تهران است که امکانات رفاهی بسیار کاملی دارد.

تهران چند بام دارد؟

تعداد بام های تهران زیاد هستند، اما بخشی از معروف‌ترین بام‌های تهران را می‌توان به شرح زیر نام برد.
بام ولنجک، بام محک، بام نیاوران، بام بوکان، بام توچال و بام بوعلی از معروف‌ترین بام‌های تهران هستند.

بام محک در کدام منطقه تهران قرار گرفته است؟

بام محک در شمال شرق تهران و بالاتر از بیمارستان محک قرار گرفته است.

بام پارک پرواز امکانات رفاهی دارد؟

بام پارک پرواز یا بام فراز از جمله بام‌های محبوب تهران است که امکنات رفاهی مناسبی همچون آلاچیق و سرویس بهداشتی و کافه دارد.

امکان بازدید از بام‌های تهران به صورت شبانه روزی وجود دارد؟

بیشتر بام‌های تهران به دلیل اینکه در مکانی عمومی و در کنار خیابان یا بلوار قرار گرفته‌اند، امکان بازدید شبانه روزی دارند.

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب