معرفی 8 تا از بهترین بازارهای گل تهران + آدرس

3

رویای بسیاری از ما، قدم زدن در دشت‌های پُر شده از گل‌های رنگارنگی است که عطرشان هر مشامی را سرمست می‌کند. گرچه رسیدن به این رویا آن هم در روزهایی که بیشتر افراد شهرنشین‌اند و از ساعت‌های آغازین روز تا شب کار می‌کنند، سخت است؛ اما راه حل‌های ساده‌ای برای جایگزینی این تصویر وجود دارد.

یکی از این راه ‌حل‌ها، سر زدن به گلخانه‌ها و بازارهای گل تهران است؛ بازارهایی که قدم زدن در میان گلدان‌های کوچک و بزرگ و نگاه کردن به گل‌های رنگارنگشان، روحتان را تازه می‌کند. اگر تصمیم دارید سری به این بازارها بزنید، حتما تا انتهای این مقاله را بخوانید تا با بهترین بازارهای گل تهران آشنا شوید.

تهران و بازارهای رنگارنگ گل

بازارهای گل تهران از جمله کامل‌ترین فروشگاه‌های شهر هستند که در آن‌ها انواع گل‌های ایرانی و خارجی، گیاهان آپارتمانی، کود، ابزارآلات باغبانی و آبیاری و … وجود دارد. خوشبختانه در این بازارها، گل‌ها و گیاهان بسیار ارزان‌تر از گل فروشی‌های عادی و یا فروشگاه‌های آنلاین به فروش می‌رسند.

در ادامه به معرفی برخی از بهترین بازارهای گل تهران می‌پردازیم:

 

برای مشاهده و اجاره روزانه خانه در تهران کلیک کنید

بازار گل شهید بابایی، بهشت شرق تهران

از جمله معروف‌ترین و شناخته شده‌ترین بازارهای گل تهران، بازار شهید بابایی است که یک گزینه بسیار ایده آل برای ساکنان مناطق شمالی و شمال شرقی تهران شناخته می‌شود. در این بازار غرفه‌های متنوعی برای فروش انواع گل‌ها و گیاهان گلدانی و شاخه‌ای وجود دارد. علاوه بر این تجهیزاتی مانند استند، شلف و ابزار باغبانی با قیمت مناسب و مقرون به صرفه نیز فروخته می‌شود.

در بعضی از موقعیت‌های خاص و روزهای مشخص شده، گل‌فروشان و غرفه‌داران مهربان، به مردم حاضر در بازار کاکتوس مجانی نیز هدیه می‌دهند. بازار گل شهید بابایی در سال 1389 افتتاح شده و از ساعت 8 صبح تا 8 شب پذیرای علاقه‌مندان است. شک نکنید که با سر زدن به این مجموعه سرسبز و باصفا، به یکی از مشتریان ثابت و پروپاقرص آن تبدیل خواهید شد.

نشانی: بزرگراه شهید بابایی، شرق به غرب، بعد از پل استخر (لشگرک)، خروجی لاین کندرو، بازار گل شهید بابایی

بازار گل شهید محلاتی، مجموعه‌ای از متنوع‌ترین گل‌ها و گیاهان

بازارهای گل

بازار شهید محلاتی می‌تواند بدون اغراق لقب کامل‌ترین بازار گل تهران را از آنِ خود کند. این بازار از ۱۰ سالن و ۶۰۰ غرفه تشکیل شده است و در آن روزانه بیش از یک میلیون گل و گیاه برای فروش عرضه می‌گردد. در این بازار انواع گل‌های شاخه‌ای، گیاهان آپارتمانی، کاکتوس‌ها، گیاهان فضای باز و انواع گلدان‌های سفالی و شیشه‌ای، گل‌ها و درختچه‌های مصنوعی، کود، خاک و حتی وسایل تزیین ماشین عروس هم فروخته می‌شود. فروشندگان این بازار علاوه بر خرید و فروش عمده گل، به صورت خرده فروشی نیز فعالیت می‌کنند.

ساعت کاری این بازار از ساعت ۴:۳۰ صبح تا ۱۱:۳۰صبح است و در منطقه ۱۴، بلوار نبردی، بلوار کوثر قرار دارد.

بخوانید از: کاملترین اطلاعات از بازار بزرگ تهران

بازار گل غرب تهران (آبشناسان)، فروش گونه‌های جدید گل‌ها و گیاهان

یکی از متفاوت‌ترین بازارهای گل تهران، بازار آبشناسان است که در انتهای بخش شمالی اتوبان ستاری قرار دارد. این بازار از سالن‌های مختلفی تشکیل شده و در هر کدام از سالن‌ها، محصولات خاصی به فروش می‌رسد. تنوع گل‌ها و گیاهان در این بازار پر جنب و جوش بسیار زیاد است و مطمئنا کسی دست خالی از این مکان بیرون نخواهد رفت.

سالن اول این بازار، محل فروش لوازمی مانند انواع گلدان‌های سفالی، سرامیکی و پلاستیکی است. در سالن دوم، انواع گیاهان آپارتمانی، درختچه‌های کوچک و بزرگ و انواع بونسای وجود دارد؛ اما در سالن سوم گل‌های بازار تنها به صورت شاخه‌ای فروخته می‌شوند.

بخش دیگری از بازار، محل فروش گل‌های باغ و باغچه‌ای است که در آن انواع گیاهان مانند گل رز، بنفشه، نهال‌های مختلف، انواع خاک و کود به فروش می‌رسند. همچنین می‌توانید از این بخش وسایل تزیینی، تجهیزات باغبانی، ابزارهای آبیاری و گل‌کاری را تهیه نمایید.

فراموش نکنید که غرفه‌داران بازار گل آبشناسان، بیشتر محصولات خود را از بازار محلاتی تهیه می‌کنند. به همین دلیل قیمت محصولات این مجموعه نسبت به بازارهای دیگر بیشتر است. بازار گل تهران در آبشناسان از 9 صبح تا یک ظهر و از ساعت 4 تا 8 شب پذیرای علاقه‌مندان به گل و گیاه خواهد بود. بازار گل آبشناسان در انتهای اتوبان ستاری شمالی، دومین خروجی دوربرگردان، جنب پمپ بنزین آبشناسان قرار دارد.

بازار گل خاوران (امام رضا)، ارزان‌ترین بازار گل تهران

بازار گل خاوران یا امام رضا یکی از پر جنب و جوش‌ترین بازارهای گل تهران شناخته می‌شود و به دلیل کیفیت و تازگی محصولات، طرفداران فراوانی دارد. گرچه بیشتر محصولات این بازار به صورت عمده به فروش می‌رسد؛ اما به دلیل قیمت مناسب و مقرون به صرفه گیاهان، افراد زیادی برای خرید جزئی گل به این بازار مراجعه می‌کنند.

وجود تنوع بسیار زیاد در گیاهان همیشه سبز آپارتمانی مثل شفلرا، پوتوس، دیفن باخیا و … از نکات مثبت این مجموعه است. در این بازار علاوه بر گل و گیاه، خاک، بذر، کود، انواع درختچه، لوازم مورد نیاز برای باغبانی، گلدان‌های متنوع، وسایل تزیینی و … فروخته می‌شود. برای خرید گل از این بازار باید سحرخیز باشید و صبح زود حرکت کنید، زیرا ساعات کاری آن بین ۳:۳۰ صبح تا ۱۱ صبح قرار دارد.

نشانی بازار گل امام رضا تهران: تهران، اتوبان امام رضا، ضلع جنوب و غرب شهرک صنعتی خاوران، بازار گل امام رضا

بخوانید از: جاهای دیدنی تهران

بازار گل بهشت زهرا

از جمله فعال‌ترین بازارهای گل تهران، بازار گل بهشت زهراست که بیشتر محصولات آن شامل گل‌های شاخه‌ای مریم، گلایل و گل داوودی می‌شوند. با این حال برخی گیاهان مانند شمشاد و درختچه‌های کوچک کاج نیز در این مجموعه به فروش می‌رسند. قیمت گل‌ها در این بازار، ارزان و مقرون به صرفه است و به همین دلیل فضای بازار همیشه شلوغ و پر‌متقاضی دیده می‌شود. به خاطر داشته باشید که فعالیت این بازار گل در روزهای آخر هفته که مردم به بهشت زهرا می‌روند، بیشتر خواهد شد.

این بازار در اتوبان بهشت زهرا، بعد از صالح آباد قرار دارد و ساعت کاری آن بین 8 صبح تا 5 بعد از ظهر است.

بازار گل شهید فکوری، باغ خوش نقش و نگار تهران

اگر از اهالی غرب پایتخت هستید، به شما توصیه می‌کنیم که برای گرفتن گیاهان آپارتمانی و یا باغ و باغچه‌هایتان، سری به بازار گل شهید فکوری بزنید. در این بازار گل علاوه ‌بر گل‌های شاخه‌ای و تزیینی، انواع درختچه و نهال، کاکتوس، گل‌های آپارتمانی و گیاهان مخصوص باغچه، بذر گل، سبزیجات خوراکی، گیاهان زینتی، گلدان، لوازم گل‌آرایی، تجهیزات گل‌کاری و باغبانی و … به فروش می‌رسد.

قیمت محصولات بازار گل شهید فکوری ارزان و مقرون به صرفه است و خرید کردن از آن یک انتخاب عاقلانه است. این بازار گل بعد از میدان آزادی و ابتدای جاده مخصوص کرج قرار گرفته و از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۸ شب پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود.

بازار گل شهید لشگری

بازار گل و گیاه لشگری، سالنی بزرگ و یکپارچه است که در آن انواع گیاهان آپارتمانی و انواع کاکتوس فروخته می‌شوند. در کنار سال اصلی بازار، سالن کوچک دیگری نیز وجود دارد که محل فروش گل‌های شاخه‌ای و گلدان‌های کوچک و بزرگ متنوع است.

در محوطه باز بازار گل شهید لشکری که در امتداد این سالن‌های قرار دارد، انواع نهال، درختان زینتی و گیاهان بیرونی نگهداری می‌شوند. علاقه‌مندان به گل و گیاه می‌توانند هنگام مراجعه به این بازار از بخش‌های خدماتی این مجموعه که شامل کافه،ک ارواش و پارکینگ است، استفاده کنند.

نشانی

کیلومتر 8 اتوبان شهید لشگری، جنب پارس خودرو، روبه‌روی بانک ملت

بخوانید از: راهنمای سفر به تهران

بازار گل ولیعصر (سرمه بازار)

یکی از بازارهای کوچک اما دلنشین تهران که در مرکز شهر قرار دارد، بازار گل ولیعصر است. در این بازار علاوه بر فروش انواع گیاهان طبیعی و آپارتمانی، گل‌های متنوع مصنوعی نیز به فروش می‌رسد. این مجموعه در میدان ولیعصر، ابتدای خیابان کریمخان واقع شده و از ساعت 9 صبح تا 9 شب باز است.

 

سخن آخر، بازارهای گل تهران؛ بهشتی کوچک در پایتخت

گرچه تهران معمولا با ترافیک و خیابان‌های پر از ماشینش شناخته می‌شود، اما در این شهر شلوغ دلخوشی‌های کوچکی مانند بازارهای گل دیده می‌شود. بازارهای گل تهران از جمله دلنشین‌ترین مراکز پایتخت به حساب می‌آیند که سر زدن به آن‌ها، روحتان را تازه خواهد کرد. اگر به شهر تهران سفر کردید و می‌خواهید از بازار های گل دیدن کنید، با اجاره ویلا یا اجاره روزانه خانه به راحتی از تمامی جاهای دیدنی تهران بازدید داشته باشید و سفری راحت و ایمن را تجربه کنید.

سوالات متداول

کدام یک از بازارهای گل تهران در مناطق غربی شهر قرار دارند؟

بازار گل آبشناسان و بازار شهید فکوری از جمله بازارهای گل تهران هستند که در غرب شهر واقع شده‌اند.

ارزان‌ترین بازار گل تهران کدام است؟

بازار گل خاوران یا امام رضا یکی از پر جنب و جوش‌ترین بازارهای گل تهران شناخته می‌شود.

چرا بازار گل شهید محلاتی، از جمله کامل‌ترین بازارهای گل پایتخت شناخته می‌شود؟

این بازار گل از ۱۰ سالن و ۶۰۰ غرفه تشکیل شده است و در آن روزانه بیش از یک میلیون گل و گیاه برای فروش عرضه می‌گردد.

 

3 پاسخ
  1. emad نظر داده:

    کاش برای شهرهای دیگه ام بگید

    1. امین اسلامی نظر داده:

      سلام
      بله حتما انجام میشه

  2. حسین نظر داده:

    سلام من در روستای جوینان قمصر کاشان خانه روستایی بذای مسافران و گردشگران که میخواهند از اب و هوای کوهستانی باغ میوه و باغ گل محمدی دیدن کندد از کارگااهای سنتی گلابگیری خرید کنند دعوت میکنم

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب