بهترین رستوران های شیراز را بشناسید؛ شکم گردی در شهر راز

0

کلم‌پلو از آن غذاهایی است که بسیاری در برابر آن گارد می‌گیرند و حاضر نیستند حتی یک قاشق از آن را در دهانشان بگذارند. همین افراد وقتی به شیراز می‌روند و به هر نحوی این غذای لذیذ را امتحان می‌کنند، نظرشان کاملاً عوض می‌شود؛ انگار شیراز جادویی دارد که این غذا را خوشمزه می‌کند. به عنوان یک نظریه جسورانه، اجازه دهید خدمتتان عرض کنیم که خوشمزه‌ترین کلم‌پلوهای دنیا فقط در بهترین رستوران های شیراز و خانه های این شهر پیدا می‌شود.

البته قصد نداریم به شیرازی‌های ساکن شهرهای دیگر یا آن‌هایی که نحوه پخت صحیح این غذا را یاد گرفته‌اند جسارت کنیم؛ چون آن‌ها بخشی از جادویی که گفتیم را در وجودشان دارند.

اگر تا اینجای کار به این نتیجه رسیده‌اید که این مقاله به طرز تهیه کلم‌پلو اختصاص دارد، سخت در اشتباهید و توصیه می‌کنیم متن بالا را یک بار دیگر بخوانید؛ چون در مورد کلم‌پلو صحبت نمی‌کند. این مقاله به معرفی بهترین رستوران های شیراز اختصاص دارد که در بیشتر آن‌ها غذاهای خوشمزه شیرازی و ایرانی و در برخی غذاهای فرنگی و فست‌فود سرو می‌شود. غرض از خطوط بالا این بود که حال و هوای شیراز باعث می‌شود خوردن کلم‌پلو در این شهر لطف دیگری داشته باشد.

بخوانید از: بهترین اقامتگاه های بومگردی شیراز

رستوران هفت‌خوان شیراز؛ خوشمزه، زیبا، باکیفیت و در دسترس

رستوران هفت خوان
این رستوران در نزدیکی دروازه‌قرآن قرار دارد و خیلی راحت می‌توانید آن را پیدا کنید.

به عقیده بسیاری از گردشگران و حتی خود شیرازی‌ها، رستوران هفت‌خوان بهترین رستوران این شهر است و باید آن را در صدر فهرست بهترین رستوران های شیراز قرار داد. این رستوران 7 طبقه دارد و در نام‌گذاری آن از هفت‌خوان رستم الهام گرفته شده است. هر کدام از طبقات این رستوران غذاهای متفاوتی را سرو می‌کنند و معماری آن‌ها با یکدیگر تفاوت دارد.

در این رستوران می‌توانید انواع غذاهای سنتی شیراز، کباب، پلوخورش، غذاهای دریایی، فرنگی، فست‌فود، قهوه، نوشیدنی‌های گرم و سرد، دسر، کیک و … را نوش جان کنید. جذاب‌ترین بخش هفتخوان رستوران فرود است که در طبقه اول قرار دارد و وقتی وارد آن می‌شوید، معماری جذاب آن شما را شگفت‌زده می‌کند.

رنگ سفید در این رستوران حضور فعالی دارد و سقف‌های کنگره‌دار و چندضلعی آن شما را یاد معماری سنتی ایرانی و عربی می‌اندازد. رستوران فرود میز و صندلی ندارد و در آن تمامی غذاها روی تخت سرو می‌شود، آن هم درحالی‌که به پشتی تکیه داده‌اید و می‌توانید پایتان را راحت دراز کنید. لژهای خانوادگی این رستوران پرده‌های سراسری دارد و به شما حس بودن در چادرهای اعیانی قدیم را می‌دهد.

این رستوران در نزدیکی دروازه‌قرآن قرار دارد و خیلی راحت می‌توانید آن را پیدا کنید. یادتان نرود اینجا از آن رستوران‌هایی است که باید حتماً کلم‌پلوی شیرازی را در آن امتحان کنید.

آدرس رستوران هفت‌خوان شیراز: شیراز، بلوار جدید قرآن، نبش کوچه هفدهم

تلفن: 07132270000

ساعات کاری: 6:30 صبح تا 12:30 شب

بخوانید از: زیباترین باغ های شیراز

رستوران خانه سنتی پرهامی؛ محبوب‌ترین رستوران سنتی شیراز

رستوران خانه سنتی پرهامی
در این رستوران انواع و اقسام غذاهای سنتی ایرانی و شیرازی سرو می‌شود.

رستوران سنتی پرهامی یکی دیگر از بهترین رستوران های شیراز است که در داخل یکی از خانه های سنتی و قدیمی شیراز فعالیت می‌کند. این رستوران در نزدیکی مجموعه وکیل، شاهچراغ و تعدادی از بهترین جاهای دیدنی شیراز قرار دارد.

غذاهای سنتی خوشمزه در ظرف‌های گل‌گلی، حوض آبی وسط حیاط، تراس سرتاسری، در و پنجره‌های چوبی و … باعث می‌شود که رستوران پرهامی حس یک خانه سنتی و نوستالژیک را داشته باشد و هنگام صرف غذا در آن تصور کنید که در سریال‌هایی مثل شهرزاد حضور دارید.

در این رستوران انواع و اقسام غذاهای سنتی ایرانی و شیرازی سرو می‌شود و بیشتر مشتریان آن عقیده دارند که بهترین غذاهای خانگی شیراز در این رستوران پیدا می‌شود. متأسفانه این رستوران فقط در وعده ناهار از مهمانان خود پذیرایی می‌کند و برای شام نمی‌توانید روی آن حساب کنید.

آدرس رستوران خانه سنتی پرهامی: شیراز، خیابان لطفعلی‌خان زند، روبروی مسجد نصیرالملک، کوچه 4/36، پلاک 10

تلفن: 07132232015

ساعات کاری: 12 ظهر تا 4:30 بعد از ظهر

بخوانید از: آرامگاه‌ های تاریخی شیراز

رستوران قوام؛ همسایه سر به زیر بازار وکیل

رستوران قوام شیراز
می‌توانید این رستوران را درست پشت مسجد وکیل پیدا کنید.

رستوران قوام هم یکی از بهترین رستوران های شیراز است که در نزدیکی بازار وکیل قرار دارد. می‌توانید این رستوران را درست پشت مسجد وکیل پیدا کنید که یکی از مهم‌ترین مساجد تاریخی شیراز است و می‌تواند نقطه پایانی یکی از روزهای شیرازگردی شما باشد.

رستوران قوام 2 شعبه دارد که شعبه بازار وکیل آن محبوب‌تر است و بسیاری از شیرازی‌ها و گردشگران فضای سنتی و حال و هوای آن را به شعبه دیگر ترجیح می‌دهند. مثل رستوران‌های قبلی، در این رستوران هم بیشتر غذاهای سنتی شیراز و ایران سرو می‌شود.

این رستوران هم در فضای داخلی و هم خیابان و حیاط از مهمانان خود پذیرایی می‌کند. فضای داخلی آن مثل خانه های سنتی طراحی شده و در عین سادگی، بسیار زیبا است. توصیه می‌کنیم که اگر به این رستوران رفتید، حتماً کباب آن را امتحان کنید.

آدرس رستوران قوام شیراز: شیراز، بازار وکیل، ۵۰ قدم بعد از مسجد وکیل

تلفن: 07132222020

ساعات کاری: 12 ظهر تا 11 شب

رستوران صوفی؛ آشنای قدیمی در لباس جدید

رستوران صوفی
در طول سال‌ها این رستوران بارها تغییر دکوراسیون داده است.

رستوران صوفی یکی از قدیمی‌ترین و بهترین رستوران های شیراز است که چند شعبه در این شهر دارد و قدیمی‌ترین شعبه آن در نزدیکی شاهچراغ قرار دارد. در این رستوران انواع و اقسام غذاهای ایرانی، فرنگی، فست‌فود و نوشیدنی سرو می‌شود و قدمت آن به سال 1361 می‌رسد. البته در طول سال‌ها این رستوران بارها تغییر دکوراسیون داده است؛ به‌نحوی‌که دکوراسیون اولیه آن با سبک قجری تزیین شده بود و در حال حاضر به سبک دوران زندیه تغییر کرده است.

مجموعه رستوران صوفی از گران‌ترین رستوران‌های شیراز محسوب می‌شود؛ اما کیفیت غذای آن مثال‌زدنی است و شما را از هزینه‌ای که کرده‌اید پشیمان نمی‌کند.

آدرس شعبه مجموعه صوفی: شیراز، خیابان لطفعلی‌خان زند، خیابان 9 دی، روبروی شاهچراغ

تلفن: 07137391122

ساعات کاری: 12 ظهر تا 11 شب

آدرس شعبه مجتمع گردشگری: شیراز، خیابان ستارخان

تلفن: 07136490000

ساعات کاری: 9 صبح تا 12 شب

بخوانید از: بهترین مراکز خرید و بازارهای شیراز

فست‌فود گابریک؛ مدرن، شیک و امروزی

فست فود گابریک شیراز
فضای داخلی این رستوران با خلاقیت بالایی طراحی شده است.

اگر اهل پایتخت یا یکی از شهرهای بزرگ ایران هستید و در سفر به شیراز دلتان برای ظواهر مدرن و رستوران‌های شیک شهرتان تنگ شد، برای رفع دلتنگی سری به فست‌فود گابریک بزنید. بسیاری از مشتریان این فست‌فود آن را یکی از بهترین رستوران های شیراز می‌دانند و عقیده دارند که بهترین پیتزاهای شهر در گابریک سرو می‌شود.

فست‌فود گابریک هم فضای باز و هم فضای داخلی دارد و فضای داخلی این رستوران با خلاقیت بالایی طراحی شده است؛ به‌نحوی‌که طراحی سقف آن یکی از نمونه‌های کم‌نظیر در رستوران‌ها و فست‌فودهای ایرانی محسوب می‌شود.

آدرس فست‌فود گابریک: شیراز، بلوار دکتر حسابی (صنایع)، روبروی پمپ‌بنزین دیرین

تلفن: 07136548516

ساعات کاری: 11 صبح تا 3 بعد از ظهر، 6 عصر تا 1 شب

رستوران باکویه؛ لذت صرف غذای خوشمزه در غار!

رستوران باکویه شیراز
در باکویه انواع غذاهای ایرانی، شیرازی و عربی سرو می‌شود.

مجموعه رستوران باکویه تقریباً با رستوران هفت‌خوان همسایه است و یکی از رقبای سرسخت آن در زمینه طراحی و کیفیت محسوب می‌شود. این رستوران در دامنه کوه ساخته شده و دسترسی به آن بدون خودرو کمی دشوار است.

از ویژگی‌های متمایز باکویه می‌توان به یکی از رستوران‌های آن اشاره کرد که در دل کوه حفر شده و به شما شانس صرف غذا در داخل یک غار واقعی را می‌دهد. البته این غار دکوراسیون مدرنی هم دارد و در انتهای آن تراسی قرار گرفته که مشتریان برای صرف غذا در آن سر و دست می‌شکنند. البته این موضوع جای تعجب ندارد؛ چون این تراس چشم‌انداز بی‌نظیری از شهر شیراز را در اختیار بیننده می‌گذارد.

این رستوران هم مثل هفت‌خوان در چندطبقه تأسیس شده و هر کدام از طبقات آن دکوراسیون و غذای متفاوتی دارد. در باکویه انواع غذاهای ایرانی، شیرازی و عربی سرو می‌شود و بلندترین پل معلق شیراز در آن قرار دارد؛ پلی که شما را از ورودی رستوران به رستوران غار می‌برد.

از نظر طراحی، مجموعه رستوران باکویه را می‌توان یکی از بهترین رستوران های شیراز دانست.

آدرس مجموعه رستوران باکویه: شیراز، بلوار جدید قرآن، نرسیده به میدان ابولکلام

تلفن: 07132291000

ساعات کاری: 12 ظهر تا 12 شب

رستوران باغ عمارت شاپوری؛ هم فال و هم تماشا!

باغ عمارت شاپوری
این رستوران در داخل یک عمارت حدوداً 100 ساله واقع شده است.

اگر می‌خواهید با یک تیر 2 نشان بزنید و هم در یکی از بهترین رستوران های شیراز غذای خوشمزه و باکیفیت بخورید و هم از یک بنای تاریخی دیدن کنید، حتماً در سفرتان به شیراز به باغ عمارت شاپوری سری بزنید. این رستوران در داخل یک عمارت حدوداً 100 ساله واقع شده که عمر آن به دوران پهلوی اول می‌رسد و از نظر تزئینات، کاشی کاری و کاربرد طرح و رنگ بی نظیر است.

مثل بسیاری از بناهای آن دوران، معماری باغ عمارت شاپوری هم تلفیقی از معماری سنتی و مدرن است و بعید است که هنگام ورود، شکوه و ابهت آن شما را نگیرد. رستوران باغ عمارت شاپوری در فضای داخلی، تراس و حیاط میزبان شما است و صرف غذا در آن مثل این است که سوار ماشین زمان شوید و به دوران کلاه پهلوی برگردید.

آدرس رستوران باغ عمارت شاپوری: شیراز، خیابان کریم‌خان زند، خیابان انوری، روبروی خیابان اهلی

تلفن: 07132347491

ساعات کاری: 9 صبح تا 12 شب

شب‌نشینی و شکم‌گردی در شیراز، یک ترکیب برنده!

در این مقاله 7 مورد از بهترین رستوران های شیراز را به شما معرفی کردیم؛ رستوران‌هایی که به عقیده مشتریان کیفیت بالایی دارند و در میان آن‌ها هم رستوران‌های سنتی و هم رستوران‌های مدرن و فست‌فود پیدا می‌شود.

برای این که در شیراز یک شب‌نشینی و شکم گردی باکیفیت و فراموش‌نشدنی داشته باشید و بتوانید به بهترین رستوران‌های سنتی شیراز هم دسترسی راحتی داشته باشید، پیش از سفر وارد صفحه اجاره ویلا و سوئیت در شیراز شوید و خیال خودتان را از رزرو اقامتگاه مناسب راحت کنید.

سؤالات متداول درباره رستوران‌های شیراز

بهترین رستوران های شیراز کدام‌اند؟

رستوران هفت‌خوان، خانه سنتی پرهامی، قوام، صوفی و فست‌فود گابریک

لاکچری‌ترین رستوران‌های شیراز کدام‌اند؟

رستوران هفت‌خوان، باکویه و صوفی

بهترین رستوران های شیراز با موسیقی زنده کدام‌اند؟

در رستوران‌های هفت‌خوان و باکویه هر روز موسیقی زنده نواخته می‌شود.

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*