با ۷ تا از بهترین اقامتگاه های بومگردی شیراز آشنا شوید

2

قدیم‌ترها که به اندازه امروز خبری از هتل‌های لوکس و آنچنانی نبود، مسافران با اجاره یک یا دو اتاق از خانه‌های مردم محلی، چند روزی در شهر دلخواهشان اقامت می کردند و به جای ماندن در اتاق‌های مدرن و متفاوت، مهمان خانه‌های بومی و سنتی می‌شدند. خانه‌هایی که هنوز رونق سماور و چای خوش عطرشان در حیاطی پر درخت به پا بود و ماهی‌های قرمز گلی در حوض پر آب، جست و خیز می‌کردند. 

گرچه امروز سبک اقامت و سفر تا حد زیادی با گذشته فرق کرده است، اما هنوز هم می‌توان با اجاره خانه‌های بومگردی زندگی به سبک مردم محلی را تجربه کرد. مخصوصا در شهرهایی مثل شیراز که به همت مردم خونگرمش، بسیاری از خانه‌های قدیمی برای اقامت مسافران آماده شده است. پس اگر تصمیم دارید تا به شهر علم و فرهنگ ایران سری بزنید و چند روزی در اقامتگاه های بومگردی شیراز به سبک مردم بومی سفر را تجربه کنید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

برای رزرو سوئیت در شیراز کلیک نمایید

اقامتگاه سنتی پنج دری، یادگار دوران قاجار

اقامتگاه های بومگردی شیراز
خوبی اقامتگاه سنتی پنج دری این است که به دیدنی‌های مهم شیراز نزدیک است

اگر دوست دارید در یکی از قدیمی‌ترین اقامتگاه‌های شیراز چند شبی را سپری کنید و از ماندن در اتاق‌هایی که با پنجره‌های رنگی تزئین شده‌اند نهایت لذت را ببرید، ما به شما اقامتگاه سنتی پنج دری را پیشنهاد می‌کنیم! فکرش را بکنید! این اقامتگاه در زمان قاجار و حدود ۱۲۰ سال پیش ساخته شده و هنوز آجرها و دیوارهایش بوی گذشته و روزهای قدیم را می‌دهد.

اقامتگاه سنتی پنج دری از ۱۱ اتاق جمع و جور که در دو طبقه قرار گرفته‌اند تشکیل شده است. به جز اتاق‌ها که حس دلنشین زندگی در روزهای گذشته را القا می‌کنند، یک حیاط بزرگ و پر درخت هم در اینجا وجود دارد که به سبک تمام حیاط‌های قدیمی، با حوضی پر از آب و ماهی خودنمایی می‌کند! مسئولان خوش ذوق این اقامتگاه هم با چیدن صندلی‌های سنتی به دور حوض و حیاط، فضایی منحصر به فرد را برای استراحت مسافران فراهم کرده‌‌اند. 

خوبی اقامتگاه سنتی پنج دری این است که به دیدنی‌های مهم شیراز مثل مرقد مطهر حضرت احمد بن موسی (شاهچراغ)، مسجد نصیرالملک، بازار وکیل، حمام وکیل، سرای مشیر، خانه زینت الملوک، آرامگاه سیبویه، سعدیه و حافظیه دسترسی مناسبی دارد. بابت امکانات موجود در این اقامتگاه هم خیالتان راحت باشد! در اینجا همه چیز برای اقامتی پر از آرامش و جذاب مهیا شده است. بیخود نیست که بسیاری اینجا را یکی از بهترین اقامتگاه های بومگردی شیراز معرفی می‌کنند.

نشانی اقامتگاه سنتی پنج دری

خیابان ۹ دی، شاهچراغ، روبروی پارکینگ عمومی شاهچراغ، داخل کوچه هفت پیچ

شماره تماس: ۰۷۱۳۷۳۹۵۲۱۴، ۰۷۱۳۷۳۹۶۸۸۴

بخوانید از: معرفی آرامگاه‌ های تاریخی شیراز

اقامتگاه ماه سلطان شیراز، خانه بومی پر نقش و رنگ

صاحبان خوش ذوق این اقامتگاه، حیاط و در دیوارهایش را به کمک صنایع دستی رنگارنگ قشقایی تزئین کرده‌اند
صاحبان خوش ذوق این اقامتگاه، حیاط و در دیوارهایش را به کمک صنایع دستی رنگارنگ قشقایی تزئین کرده‌اند

قبل از آمدن به این اقامتگاه باید بدانید که با یک خانه قدیمی و حیاطی دنج و باصفا طرف هستید! خانه‌ای که صاحبان خوش ذوقش، حیاط و در دیوارهایش را به کمک صنایع دستی رنگارنگ قشقایی تزئین کرده‌اند. اقامتگاه ماه سلطان از جمله اقامتگاه های سنتی شیراز است که درست در وسط بافت تاریخی شهر قرار دارد. 

ماندن در این خانه زیبا و قدیمی دو مزیت جذاب و مهم دارد: اول اینکه در این اقامتگاه موسیقی محلی زنده در صورت درخواست و با هماهنگی قبلی برای مهمانان نواخته می‌شود. و نکته هیجان انگیز دیگر هم این است که مسافران در صورت تمایل و با هماهنگی قبلی می‌توانند انواع غذاهای لذیذ محلی و سنتی مانند کلم پلو شیرازی، دمپختک، کته گوجه، دوپیازه آلو، کتلت و… را سفارش دهند و خاطره‌ای خوش عطر و طعم را در ذهنشان ثبت کنند.

تا یادمان نرفته است بگوییم که بعضی از اتاق‌های اینجا فاقد سرویس بهداشتی و حمام اختصاصی هستند و مسافران باید از سرویس بهداشتی و حمام‌های داخل محوطه اقامتگاه به صورت مشترک استفاده نمایند. اقامتگاه ماه سلطان شیراز تنها ۵ دقیقه با دیدنی‌های مهم شهر مانند نارنجستان قوام، خانه زینت‌الملک و مسجد نصیرالملک فاصله دارد.


نشانی اقامتگاه ماه سلطان شیراز

خیابان دروازه سعدی، خیابان لطفعلی خان زند، کوچه ۱۰/۷

شماره تماس: ۰۹۱۳۲۲۴۳۷۸۸، ۰۹۱۲۹۱۷۳۵۱۸

بخوانید از: بهترین مراکز خرید و بازارهای شیراز

اقامتگاه بوم گردی ترنجستان، سفر در دل تاریخ

بنای اقامتگاه بومگردی ترنجستان در زمان قاجار ساخته شده است
بنای اقامتگاه بومگردی ترنجستان در زمان قاجار ساخته شده است

مجموعه بوم گردی ترنجستان، یکی دیگر از اقامتگاه های سنتی شیراز است که مانند اقامتگاه پنج دری زمان ساخت آن به دوران قاجار برمی‌گردد. پس باید بدانید که این مجموعه بنای قدیمی دارد و اتاق‌ها و دیوارهایش مزین به گچبری و نقاشی‌های منحصر به فرد هستند. 

 اقامتگاه بوم گردی ترنجستان از ۷ واحد اقامتی تشکیل شده است و یک حیاط سرسبز با گلدان‌های شمعدانی رنگارنگ دارد. در حیاط باصفای این مجموعه یک کافی شاپ هم وجود دارد که در آن ضمن سرو قهوه، دمنوش و نوشیدنی‌های محلی، انواع غذاهای سنتی شیرازی طبخ و آماده می‌شود. این مجموعه از جمله اقامتگاه های بومگردی شیراز است که فاصله کمی با نارنجستان قوام، خانه زینت‌الملک و مسجد نصیرالملک دارد. 

نشانی اقامتگاه بوم گردی ترنجستان 

خیابان لطفعلی خان زند، کوچه نارنجستان قوام


اقامتگاه بومگردی ماه منیر، از بهترین اقامتگاه های بومگردی شیراز

در این اقامتگاه به درخواست مسافران انواع غذاهای خوشمزه شیرازی طبخ و سرو می‌شود
در این اقامتگاه به درخواست مسافران انواع غذاهای خوشمزه شیرازی طبخ و سرو می‌شود

به شما قول می‌دهیم که با اقامت در این خانه قدیمی و رویایی، آنقدر غرق در لذت شوید که تا سالها خاطره این مسافرت دلچسب در ذهنتان باقی بماند! منظورمان اقامتگاه یا خانه سنتی ماه منیر است که درست در قلب شهر شیراز قرار گرفته و مانند دیگر خانه‌های بومگردی شهر، قدمت دور و درازی دارد.

اقامتگاه بومگردی ماه منیر از ۷ واحد اقامتی کوچک و جمع و جور تشکیل شده است. این خانه یک حیاط دلنشین و دیدنی هم دارد که در آن درختان قدیمی، گل‌ها و گیاهان رنگارنگ از گوشه و کنارش روییده‌اند. مانند دیگر اقامتگاه های سنتی شیراز در این مجموعه به درخواست مسافران انواع غذاهای خوشمزه شیرازی مثل کلم ‌پلو، دو پیازه آلو، شکرپلو، قورمه ‌به، یخنی نخود، لوبیا پلو، رب پلو، شیرازی پلو، آب پیازک یا اشکنه شیرازی، هویج پلو، کوفته هلوی شیرازی، دمپختک شیرازی، کوفته سبزی و انواع غذاهای رسمی ایرانی طبخ و سرو می‌شود.

خبر خوب دیگر این است که در فاصله کوتاهی از این اقامتگاه، مهم‌ترین دیدنی‌های شیراز مثل نارنجستان قوام، خانه زینت‌الملک و مسجد نصیرالملک واقع شده‌اند. ضمن اینکه شما می‌توانید تنها با ۱۰ دقیقه پیاده‌روی خودتان را به مجموعه وکیل، مسجد جامع عتیق و ارگ کریم‌خانی برسانید.

نشانی اقامتگاه بومگردی ماه منیر

خیابان لطفعلی خان زند، کوچه نارنجستان قوام

شماره تماس: ۰۷۱۶۸۰۰۰۱۰

جهت مشاهده و اجاره بوم گردی کلیک کنید


اقامتگاه سنتی بی بی شیراز، دلنشین و مقرون به صرفه

اتاق‌های اقامتگاه سنتی بی بی شیراز، فضایی دنج و صمیمانه دارند
اتاق‌های اقامتگاه سنتی بی بی شیراز، فضایی دنج و صمیمانه دارند

بگذارید تا شما را با یکی دیگر از زیباترین اقامتگاه های بومگردی شیراز آشنا کنیم! اقامتگاهی که حیاطش سرسبز و باصفاست و اتاق‌هایش آنقدر دنج و صمیمانه چیده شده‌اند که دلتان نمی‌آید آنها را حتی برای گشت و گذاری کوتاه در شهر ترک کنید! اصلا یکی از دلایل محبوبیت اقامتگاه سنتی بی بی شیراز این است که اتاق‌هایش با دیواره‌های آجری و سنگی مزین شده‌اند و چنان سکوت و آرامشی دارند که شما را از فضای شلوغ شهر دور خواهند کرد.

اقامتگاه سنتی بی بی شیراز از ۲ طبقه و ۱۱ اتاق تشکیل شده است و ظرفیت بیش از ۳۲ گردشگر را دارد. برخی از اتاق‌های این مجموعه دارای ۵ پله به سمت بالا هستند و مابقی در طبقه همکف قرار گرفته‌اند. می‌توان از این اقامتگاه به راحتی به حرم شاه چراغ، نارنجستان قوام، ارگ کریم خانی و خانه زینت‌الملک دسترسی پیدا کرد.

نشانی اقامتگاه سنتی بی بی شیراز

سه راه نمازی، خیابان دستغیب، کوچه سنگ سیاه، انتهای کوچه

شماره تماس: ۰۷۱۳۲۲۴۸۶۹۸، ۰۹۳۳۵۹۹۰۰۸۵

بخوانید از: زیباترین باغ‌های شیراز کدامند؟

اقامتگاه سنتی سپهری شیراز، زندگی در خانه‌ای قدیمی

در تمام اتاق‌های این اقامتگاه امکانات رفاهی برای مسافران تعبیه شده است.
در تمام اتاق‌های این اقامتگاه امکانات رفاهی برای مسافران تعبیه شده است.

بسیاری از مسافران، علاقه و ترجیحشان این است که به جای تهیه غذا از فست فودها و رستوران‌های ناشناخته در سفر، خودشان به آشپزی مشغول شوند و با خیال راحت از غذایی که خودشان تهیه کرده‌اند لذت ببرند! خوبی اقامتگاه سنتی سپهری شیراز هم در این است که یک آشپزخانه مجزا برای مسافران فراهم کرده و گردشگران می‌توانند به راحتی از آن برای طبخ غذای دلخواهشان استفاده کنند.

البته اقامتگاه سپهری نکات جذاب دیگری هم دارد! مثلا اتاق‌های اینجا بسیار دنج هستند و در تمام آنها امکاناتی مانند توالت فرنگی و حمام اختصاصی، یخچال، کتری برقی و… تعبیه شده است. این اقامتگاه از ۷ واحد اقامتی تشکیل شده و دسترسی خوبی به شاه چراغ و آرامگاه بی‌ بی دختران دارد.

نشانی اقامتگاه سنتی سپهری 

خیابان شهید دستغیب، روبروی آرامگاه بی بی دختران، نبش کوچه ۴ پلاک ۲


اقامتگاه سنتی سهراب شیراز، خانه‌ای با دو قرن خاطره!

قدمت اقامتگاه سهراب به بیش از دویست سال پیش برمی‌گردد
قدمت اقامتگاه سهراب به بیش از دویست سال پیش برمی‌گردد

حسن ختام این مطلب را با یکی از قدیمی‌ترین اقامتگاه های بومگردی شیراز به اتمام می‌رسانیم! اقامتگاهی که ۲۰۰ سال پیش ساخته شده و در، دیوار و پنجره‌های رنگی‌اش حسابی نوستالژیک و زیبا است. معماری سنتی، حیاط باصفا و گلدان‌های کوچک و بزرگ شمعدانی و سرخس این اقامتگاه به شما این نوید را می‌دهند که هنوز خانه‌های قدیمی وجود دارند و همچنان می‌توان در آنها زندگی به سبک گذشته را تجربه کرد.

اقامتگاه سنتی سهراب شیراز دارای ۹ واحد اقامتی است که بعضی از آن‌ها فاقد حمام و سرویس بهداشتی اختصاصی هستند. این مجموعه به آثار دیدنی مهم شیراز مانند مسجد جامع عتیق، مسجد و بازار وکیل، نارنجستان قوام و خانه زینت‌ الملک دسترسی مناسبی دارد. 

نشانی اقامتگاه سنتی سهراب شیراز

دروازه کازرون، کوچه ماهی فروش‌ها، محله سنگ سیاه، بن بست عظیم السلطنه

شماره تماس: ۰۹۱۷۳۳۳۰۴۸۱

بخوانید از: جاهای دیدنی شهر شیراز

سفری فراموش نشدنی در اقامتگاه های بومگردی شیراز 

در سال‌های اخیر مسافران علاقه بیشتری برای رزرو و اجاره اقامتگاه‌های بومگردی شیراز نشان میدهند.
در سال‌های اخیر مسافران علاقه بیشتری برای رزرو و اجاره اقامتگاه‌های بومگردی شیراز نشان داده‌اند

شیراز شهری زیبا و منحصر به فرد است و هر گوشه‌اش از تاریخ و هنر حکایت می‌کند. تعداد فراوان اقامتگاه های سنتی شیراز باعث شده است تا در سال‌های اخیر، مسافران علاقه بیشتری برای رزرو و اجاره گزینه‌های بومگردی از خود نشان دهند. 

در این مطلب برخی از بهترین اقامتگاه های بومگردی شیراز را به شما معرفی کردیم و ویژگی های هر یک را به اختصار توضیح دادیم. خوشبختانه در شیراز آنقدر خانه و اقامتگاه سنتی و بومگردی وجود دارد که هیچ مسافری در انتخاب بهترین گزینه تردید نخواهد داشت. شما می‌توانید برای پیدا کردن بهترین اقامتگاه‌ های سنتی شیراز به سایت شب مراجعه کرده و نسبت به رزرو آن اقدام کنید.

سوالات متداول درباره بهترین اقامتگاه های شیراز

 

بهترین اقامتگاه های سنتی شیراز کدام‌ها هستند؟

اقامتگاه بی بی شیراز، اقامتگاه سنتی سپهری، اقامتگاه سنتی سهراب و اقامتگاه سنتی پنج دری از جمله بهترین اقامتگاه ‌های سنتی شیراز هستند.

در کدام اقامتگاه‌های شیراز غذای محلی سرو می‌شود؟

در اقامتگاه‌های بومگردی ماه منیر، ترنجستان و ماه سلطان شیراز مسافران می‌توانند با سفارش و هماهنگی، غذاهای محلی شیرازی را نوش جان کنند.

اقامتگاه سنتی پنج دری به کدام یک از دیدنی‌های شیراز نزدیک است؟

این اقامتگاه سنتی به دیدنی‌های مهم شیراز مثل مرقد مطهر حضرت احمد بن موسی (شاهچراغ)، مسجد نصیرالملک، بازار وکیل، حمام وکیل، سرای مشیر، خانه زینت الملوک، آرامگاه سیبویه، سعدیه و حافظیه دسترسی مناسبی دارد.

2 پاسخ
  1. هدی نظر داده:

    اقامتگاه خوبی بود

  2. امیر نظر داده:

    مرسی

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*