6 جاذبه تفریحی فوق‌العاده همدان که حتماً باید ببینید

0

چه کسی گفته است که هر آخر هفته باید چمدان‌ها را ببندیم و راهی شمال شویم؟ البته که شمال طبیعت سبز، آب و هوای فوق العاده و مردم خونگرمی دارد، اما بیاید برای یک بار هم که شده تنوع را به سفر اضافه کنیم و سراغ مکان‌هایی برویم که شاید یک بار هم به آنها سر نزده‌ایم! مثلا همین همدان را در نظر بگیرید! این شهر آنقدر دیدنی‌های هیجان انگیز دارد که سر زدن به تک تک آنها می‌تواند تا چند هفته طول بکشد! جاهای تفریحی همدان نه تنها شامل طبیعت بکر و منحصر به فرد این شهر می‌شوند، بلکه مجموعه‌ای از امکانات متنوع رفاهی را هم در بر می‌گیرد.

در این مطلب سری به پایتخت فرهنگ و تمدن ایران می‌زنیم با شما از جاهای تفریحی همدان صحبت می‌کنیم:

برای مشاهده و اجاره ویلا و سوئیت در همدان کلیک کنید

مجموعه گردشگری گنجنامه همدان، یک تیر و چند نشان

گنجنامه
گنجنامه دهکده‌ای توریستی است که در رشته کوه‌های زاگرس قرار دارد.

اجازه دهید تا گنجنامه همدان را در لیست اولین جاهای تفریحی همدان قرار دهیم. دهکده‌ای توریستی که در رشته کوه‌های زاگرس واقع شده و در آن جاذبه‌های تاریخی و گردشگری فراوانی وجود دارد. در این دهکده همه چیز برای یک گشت و گذار چند روزه و اقامتی هیجان انگیز مهیا شده است. طبیعت بکر و زیبای این منطقه مزید بر علت شده تا بسیاری اینجا را بهترین ییلاق همدان در فصل بهار و تابستان بدانند.

بخوانید از: کردخورد، تالابی که در پاییز جان می گیرد

تفریحات گنجنامه
در گنجنامه می‌توانید به تفریحات متعددی مانند تله‌کابین، سورتمه ریلی، غار آکواریوم و شهربازی مشغول شوید.

در گنجنامه می‌توانید به تفریحات متعددی مانند تله‌کابین، سورتمه ریلی، غار آکواریوم و شهربازی مشغول شوید. علاوه بر این می‌توانید به طبیعت اطراف پناه برده و از زیبایی آبشار پر آب و دشت سرسبزی که در این حوالی وجود دارد، نهایت لذت را ببرید. به جز تمام اینها، در حوالی این دهکده توریستی آثار تاریخی مختلفی هم از کتیبه‌ها و سنگ‌نبشته‌های باستانی قرار گرفته‌اند که به شدت ارزش بازدید و سر زدن دارند.

بد نیست که بدانید گنجنامه همدان برای اولین بار در سال ۱۳۷۹ به بهره‌برداری رسید و در طول سالیان اخیر امکانات متعددی به آن اضافه شد. در حال حاضر این مجموعه گردشگری، ظرفیت گنجایش بیش از ۵ هزار مسافر را دارد و خانواده‌ها می‌توانند با اقامت در اینجا اوقات خوشی را سپری کنند.

آدرس گنجنامه همدان

۵ کیلومتری جنوب غربی همدان، انتهای دره عباس‌آباد، گنجنامه

بخوانید از: آثار تاریخی همدان

غار آکواریوم گنجنامه همدان، گنجینه‌ای از گونه‌های متنوع دریایی

غار آکواریوم گنجنامه همدان
آکواریم گنجنامه در دل غاری مصنوعی قرار گرفته است.

یکی از پرطرفدارترین و محبوب‌ترین امکانات تفریحی گنجنامه، آکواریوم این مجموعه است که شما را به سفری هیجان انگیز در اعماق آبها دعوت می‌کند. این آکواریم در دل غاری مصنوعی قرار گرفته و در آن بیش از هزار گونه از آبزیان، ماهی‌ها، مرجان‌ها، خزندگان و موجودات دریایی نگهداری می‌شوند.

آکواریوم گنجنامه همدان
در آکواریوم گنجنامه بیش از هزار گونه از آبزیان و موجودات دریایی زندگی می‌کنند.

حوضچه‌های آب شور و شیرین، غار نمک، رودخانه مالاوی، بخش ماهیان آب شیرین و بخش خزندگان از جمله جذاب‌ترین قسمت‌‌های این آکواریوم به حساب می‌آیند. به دلیل نورپردازی حرفه‌ای، صخره‌های مصنوعی و گیاهان دریایی موجود در این مجموعه، بسیاری این آکواریوم را یکی از دیدنی‌ترین جاهای تفریحی همدان معرفی می‌کنند.

قیمت بلیط غار آکواریوم گنجنامه

۱۰۰ هزار تومان که شامل ورود به غار آکواریوم، موزه حیات وحش، غار نمک، باغ پرندگان و رستوران می‌شود.

ساعات کاری

همه روزه از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب (در نیمه اول سال) و ۱۰ صبح تا ۷ شب (در نیمه دوم سال)

برای مشاهده و رزرو ویلا و سوئیت در نهاوند کلیک نمایید

آبشار گنجنامه همدان، یکی از زیباترین جاهای دیدنی همدان

آبشار گنجنامه
آبشار گنجنامه آبشاری دائمی است و حتی در زمستان هم از میان صخره‌ها جاری می‌شود.

حالا که تا گنجنامه آمده‌اید و از آکواریوم این مجموعه تفریحی هم دیدن کردید، بد نیست که به دل طبیعت اطراف بزنید و از آبشار پر آب و خروشانی که در این حوالی جریان دارد بازدید کنید. آبشاری که حدود ۱۲ متر ارتفاع دارد و با جریانی از آبهای کوهستان به پایین سرازیر می‌شود.

بد نیست که بدانید آبشار گنجنامه آبشاری دائمی است و حتی در زمستان (اگر یخ نبندد) هم از میان صخره‌ها جاری می‌شود. البته که در برخی از روهای سر زمستان، وقتی دما به زیر سفر می‌رسد، آب آبشار یخ زده و منظره‌ای جذاب را باری صخره نوردان و طبیعت دوستان شکل می‌دهد.

آبشار گنجنامه بعد از جاری شدن، به حوضچه‌ای کوچک در پایین دست ریخته و دشت‌ها و طبیعت اطراف را سیراب می‌کند. تا یادمان نرفته است بگوییم از آنجا که این منطقه آب و هوای خنک و مطبوعی دارد، بهترین زمان سر زدن به آن بهار و تابستان است.

بخوانید از: بهترین ییلاقات همدان

سورتمه گنجنامه همدان، هیجان و سرعت

سورتمه ریلی گنجنامه همدان
سورتمه ریلی همدان لقب طولانی‌ترین سورتمه ریلی ایران را به خود اختصاص داده است.

بعد از گشت و گذار و طبیعت گردی، وقت آن است که کمی هیجان و آدرنالین به لحظاتتان اضافه کنید و برای این منظور، چه چیزی بهتر از سورتمه؟ سورتمه ریلی همدان که در دهکده توریستی گنجنامه واقع شده، حدود ۱۸۰۰ متر طول دارد و لقب طولانی‌ترین سورتمه ریلی ایران را به خود اختصاص داده است. می‌توانید با سواری روی کابین‌های این سورتمه، از مناظر شهر و طبیعت و دره‌های اطراف، غرق در لذت شده و نهایت هیجان را تجربه کنید.

خوشبختانه سورتمه ریلی همدان گنجنامه برای تمام سنین و سلیقه‌ها مناسب بوده و از بالاترین استانداردهای ایمنی برخوردار است.

ساعت کاری سورتمه ریلی گنجنامه همدان

فصل بهار و تابستان (از فروردین تا مهر): ۰۹:۰۰ الی ۲۱:۰۰

فصل پاییز و زمستان (از آبان تا اسفند): ۹ صبح تا ۵ عصر

(در روزهای خاص مانند عید نوروز و تعطیلات رسمی، ممکن است ساعت کاری سورتمه ریلی همدان تغییر کند. توصیه می‌کنیم که برای اطمینان از ساعت کاری این مجموعه، به وبسایت گنجنامه مراجعه کرده یا با آنها تماس بگیرید)

قیمت بلیط سورتمه ریلی همدان

۱۸۷ هزار تومان

شماره‌های تماس سورتمه ریلی همدان

۰۸۱۳۸۳۰۳۰۱۱

۰۹۱۸۲۲۲۳۳۱۳

۰۹۱۸۲۲۲۳۳۱۵

بخوانید از: جاذبه های گردشگری همدان

تله کابین گنجنامه همدان، لذت تماشای طبیعت از ارتفاع

تله کابین گنجنامه همدان
تله کابین گنجنامه از دو ایستگاه تشکیل شده است.

تفریحات هیجان انگیز و جذاب گنجنامه تمامی ندارد! در دل این دهکده توریستی، یک تله کابین نسبتا مرتفع ساخته شده که علاقه‌مندان را از ارتفاعات سرسبز کوه الوند و چشم انداز دشت میشان عبور می‌دهد. این تله کابین حدود ۱۶۸۰ متر طول و ۸۰۰ متر ارتفاع دارد و آنقدر پرطرفدار است که بدون شک در لیست جاهای تفریحی همدان قرار می‌گیرد.

تله کابین گنجنامه از دو ایستگاه تشکیل شده که ایستگاه اول و مبدا، دره گنجنامه و ایستگاه دوم و مقصد، دشت میشان است. در حوالی هر دو ایستگاه نیز امکاناتی مانند سرویس بهداشتی، نمازخانه، فروشگاه و کافی شاپ برای رفاه حال گردشگران تعبیه شده است.

قیمت بلیط تله کابین گنج نامه همدان

تله کابین دوطرفه: ۲.۷۵۰ هزار ریال

تله کابین یک طرفه: ۱.۶۵۰ هزار ریال

 

ساعت کاری تله کابین همدان

همه روزه از ساعت ۹:۳۰ الی ۲۱:۰۰

بخوانید از: راهنمای سفر به شهر زیبای همدان 

غار علیصدر همدان، از اسراسرآمیزترین جاهای تفریحی همدان

غار علیصدر همدان
غار علیصدر بیش از ۱۹۰ میلیون سال قدمت دارد.

اغراق نکرده‌ایم اگر بگوییم که بیشتر افراد همدان را با غار علیصدر می‌شناسند. غاری با بیش از ۱۹۰ میلیون سال قدمت که هنوز انتهای آن کشف نشده است! جالب است که بدایند غار علیصدر یکی از بزرگترین غارهای زنده دنیا است! یعنی ممکن است که در طول زمان دستخوش تغییرات کوچک و بزرگ شود!

این غار حفره‌ها، راه‌های باریک و دالان‌های پر پیچ‌و‌خمی دارد و با یک دریاچه بزرگ در قسمت مرکزی‌اش به چشم می‌آید. عمق آب غار علیصدر در قسمت‌های مختلف بین نیم تا ۱۴ متر است و عمق برخی از حفره‌های زیرزمینی آن تا ۴۰ متر هم می‌رسد. آب دریاچه غار هم بسیار خنک و زلال است و رنگ یا بوی خاصی ندارد. با این حال این آب سرشار از املاح معدنی است، غیر قابل آشامیدن بوده و هیچ جانور زنده‌ای هم در آن زندگی نمی‌کند.

بخوانید از: جاذبه‌های گردشگری ملایر، از تپه نوشیجان تا پارک سیفیه

غار علیصدر همدان
غار علیصدر از دو مسیر خشک و آبی تشکیل شده است که هرکدام جذابیت‌های منحصر به فرد خود را دارند.

غار علیصدر همچین از دو مسیر خشک و آبی تشکیل شده است که هرکدام جذابیت‌های منحصر به فرد خود را دارند. در ابتدا باید از پله‌های متعددی پایین بروید و در فضای داخلی غار قدم بزنید. می‌توانید در طول این مسیر با تماشای دیواره‌ها و صخره‌های کوچک و بزرگ، به عمق زیبایی غار پی ببرید.

بعد از آن اگر مایل باشید، می‌توانید جلیقه ضد نجات بگیرید و با قایق در میان آبهای غار حرکت کنید. البته نگران نباشید! یک راهنما همراه شما است و در طول مسیر اطلاعات مختلفی از غار، صخره‌ها و دیواره‌های سنگی آن به شما می‌گوید.

آدرس غار علیصدر همدان

۷۵ کیلومتری شمال غربی همدان، شهرستان کبودرآهنگ، روستای علیصدر

ساعت بازدید غار علیصدر

در نیمه اول سال: ۸ صبح تا ۱۸

در نیمه دوم سال: ۸:۳۰ تا ۱۶:۳۰

تلفن غار علیصدر و اطلاعات تماس

۰۸۱-۳۵۴۴۴۴۴۱-۴۴

سایت غار علیصدر

www.alisadr.com

بخوانید از: استر و مردخای ، یکی از مهم‌ترین زیارتگاه‌های یهودیان

سخن آخر، گردش کوتاه تابستانی در جاهای تفریحی همدان

نمای بالا از گنجنامه همدان

در این مطلب برخی از محبوب‌ترین و دیدنی‌ترین جاهای تفریحی همدان را به شما معرفی کردیم. اگر قرار است تا در این تابستان راهی همدان شوید و از جاذبه‌های گردشگری‌اش دیدن کنید، می‌توانید برای رزرو هرگونه خانه، اقامتگاه، سوئیت و ویلا در همدان از سایت شب نیز کمک بگیرید.

 

سوالات متداول درباره جاهای تفریحی همدان

جاهای تفریحی همدان شامل چه مکان‌هایی می‌شوند؟

گنجنامه، غار علیصدر و تله کابین از جمله جاهای تفریحی همدان به حساب می‌آیند.

گنجنامه کجاست؟

گنجنامه در ۵ کیلومتری جنوب غربی همدان و در انتهای دره عباس‌ آباد واقع شده است.

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*