سفر به 14 تا از بهترین و زیباترین روستاهای لاهیجان

0

لاهیجان شهر تپه‌های چای، طبیعت پر درخت و کوچه پس کوچه‌های خلوت است. خطه‌ای‌ سبز از شمال که گرچه دریایی ندارد اما آب و هوایش همیشه خدا معتدل و مطبوع است. لاهیجان همچنین در طبیعت اطرافش روستاهایی دارد که کمتر شناخته شده هستند و با این حال مثل و مانندشان در هیچ کجا وجود ندارد. تنها طبیعت دوستان و عشق سفرهای واقعی هستند که می‌دانند روستاهای لاهیجان چه مقاصد بکری برای سفر به حساب می‌آیند.

اجازه دهید تا در ادامه این مطلب، برخی از زیباترین و بهترین روستاهای لاهیجان را معرفی کرده و شما را با طبیعت این شهر زیبای گیلان بیشتر آشنا کنیم!

جهت مشاهده و اجاره ویلا لاهیجان کلیک کنید.

روستای سرچشمه لاهیجان، روستای باغ‌های چای

روستاهای لاهیجان
روستای سرچشمه درمیان کوه‌های اطراف لاهیجان واقع شده است.

بگذارید تا زیباترین روستاهای لاهیجان را با روستای سرچشمه شروع کنیم! منطقه‌ای بکر و خوش آب و هوا که در فاصله ۱۰ کیلومتری لاهیجان و در دامنه‌های عطا کوه واقع شده است. روستایی که در آن تا چشم کار می‌کند، تپه‌های سبز چای دیده می‌شوند.

سرچشمه ۴۷۵ نفر جمعیت و ۱۴۷ خانوار دارد. بافت روستا هم کوهستانی است و آب و هوایش در اغلب روزهای سال خنک و مطبوع است. البته که سرچشمه زمستان‌های سختی دارد و ممکن است مسیر دسترسی به آن با برف و یخبندان پوشیده شود.

چایکاری
چایکاری یکی از مشاغل اصلی مردم روستای سرچشمه به حساب می‌آید.

از آنجا که این روستا در میان تپه‌های چای قرار گرفته، تعجبی ندارد که شغل اصلی مردمش کشت چای باشد! در حقیقت بخشی از چای اصیل و خوش عطر و طعم لاهیجان از برداشت بوته‌های سرچشمه است که به همت زنان و مردان پرتلاش روستا چیده می‌شوند.

در این روستا به جز طبیعت گردی و چرخیدن در میان طبیعت سبزش، جاذبه‌های تماشایی دیگری هم برای بازدید وجود دارد. بقعه آقا سید جلیل عطاکوه و غار خفاش از جمله دیدنی‌های سرچشمه هستند که در میان جنگل‌های اطراف روستا واقع شده‌اند.

جهت مشاهده و رزرو ویلا و اقامتگاه در روستای سرچشمه کلیک نمایید

روستای زمیدان، سرزمین شالیزارها

روستای زمیدان
زمین‌های حاصل‌خیز کشاورزی باعث شده است تا روستای زمیدان به یکی از دیدنی‌ترین روستاهای لاهیجان تبدیل شود.

اگر دلتان برای تماشای شالیزارهای شمال تنگ شده و دوست دارید مناظر شگفت انگیزی از کاشت و برداشت برنج در شالیزارهای پلکانی ببینید، بهتر است قبل از هر چیز و هرکجا راهی روستای زمیدان شوید! مناظر شالی‌کاری این روستا به قدری متفاوت و جذابند که با نگاه به آنها شاید فکر کنید پا به کشور دیگری گذاشته‌اید!

زمیدان لاهیجان از دیگر روستاهای لاهیجان است که در ۸ کیلومتری این شهر قرار گرفته و آب و هوای مطبوع و طبیعت بکری دارد. زمین‌های حاصلخیز کشاورزی و طبیعت سبز این روستا باعث شده است تا بسیاری از گردشگران در روزهای مختلف سال برای آمدن به زمیدان، سر و دست بشکنند.

بخوانید از: سیر تا پیاز سفر به لاهیجان

روستای زمیدان
روستای زمیدان آنقدر دیدنی و جذاب است که در اطرافش اقامتگاه‌های بومگردی مختلفی ساخته شده است.

بد نیست که بدانید زمیدان به دلیل چشم اندازهای طبیعی متنوع، یکی از روستاهای محبوب در میان عکاسان شناخته می‌شود. پس اگر تصمیم گرفتید که به اینجا سفر کنید، همراه داشتن دوربین عکاسی را فراموش نکنید.

برای مشاهده و رزرو ویلا، سوئیت و اقامتگاه در روستای زمیدان کلیک نمایید

روستای آهندان، خانه کشاورزان شمالی

روستای آهندان
آهندان دهستانی در جنوب لاهیجان است که بیشتر جمعیت آن را مردم کشاورز تشکیل می‌دهند.

دهستان آهندان تمام انتظارات شما را از یک شمال‌گردی جذاب برآورده می‌کند! روستایی که همه چیز در آن به طرز شگفت انگیزی زیبا و تماشایی است: از کوه‌های سر به فلک کشیده و جنگل‌های سبزش بگیرید تا آبشارهای پر آب و زمین‌های شالیکاری! بیخود نیست که بسیاری اینجا را یکی از زیباترین روستاهای لاهیجان معرفی می‌کنند.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید اغلب مردم آهندان را کشاورزان و فرهنگیان تشکیل می‌دهند. مردمی خونگرم و مهربان که مهمان نوازی‌شان نظیر ندارد! آنقدر که بعد از یکی دو روز اقامت در اینجا دیگر دلتان نمی‌خواهد سفرتان را به اتمام رسانده و برگردید!

از جمله دیدنی‌های آهندان، بقعه دو برادران است که در بلندترین قله روستا قرار دارد. مسیر دسترسی به بقعه، کوهستانی اما بسیار سرسبز و زیبا است. بنابراین اگر به طبیعت‌گردی و کوهنوردی علاقه دارید، می‌توانید با سفر به آهندان و پشت سر گذاشتن این مسیر، از حال و هوای معنوی و طبیعت زیبای اطرافش غرق در لذت شوید.

برای اجاره ویلا و سوئیت در روستای آهندان کلیک نمایید

روستای سوستان، روستای تالاب‌های لاهیجان

روستای سوستان
روستای سوستان لاهیجان آب و هوایی مطبوع و جنگل‌های انبوه سرسبز و شگفت‌انگیزی دارد.

روستای سوستان بدون اغراق می‌تواند لقب متفاوت‌ترین روستای لاهیجان را از آنِ خود کند! این روستا در نزدیکی تالابی به همین نام قرار گرفته و طبیعتش با دیگر روستاهای لاهیجان متفاوت است. یک لحظه فکرش را بکنید! خانه‌های روستایی اینجا روی تپه‌های سبز کوهستانی قرار گرفته‌اند و در پایین دستشان، تالابی با گل‌های نیلوفر آبی به چشم می‌آید.

تالاب سوستان
وجود تالاب سوستان در دل این روستا، حال و هوایی خاص و جذاب به آن بخشیده است.

روستای سوستان تنها چهار کیلومتر با لاهیجان فاصله دارد و به دلیل قرار گرفتن در میان تپه‌های جنگلی، از آب و هوای تمیز و مطبوعی برخوردار است. علاوه بر این وجود تالاب سوستان و چشم اندازهای بی‌نظیرش از گل‌های نیلوفر آبی، زیبایی این روستا را دو چندان کرده و تجربه‌ای متفاوت را برای مسافران فراهم می‌کند.

جهت مشاهده و اجاره سوئیت و ویلا در روستای سوستان کلیک کنید

روستای کوهبنه، بهشت سبز در دل کوهستان

روستای کوهبنه
آب و هوای بکر روستا باعث شده تا کوهبنه یکی از بهترین مناطق لاهیجان برای زندگی باشد!

یکی از جذاب‌ترین روستاهای لاهیجان، روستای کوهبنه است. خطه‌ای با طبیعت زیبا، آب‌وهوای خوب و مردمان مهربان و خونگرم که هر گوشه‌اش از زیبایی، شما را غافلگیر می‌کند. این روستا در فاصله ۵ کیلومتری از لاهیجان قرار گرفته و به دلیل آب و هوای به شدت تمیز و مسیر سرراستی که دارد، یکی از نقاط مورد علاقه گردشگران به حساب می‌آید.

روستای کوهبنه
دسترسی به روستای کوهبنه از میان ارتفاعات لاهیجان امکان پذیر است.

اغلب مردم روستای کوهبنه به کشت چای و برنج مشغولند و درآمد خود را از راه کشاورزی کسب می‌کنند. البته در بخش‌های مرتفع روستا برخی از اهالی با کرایه دادن اقامتگاه‌های بومگردی به مسافران، در زمینه خدمات گردشگری فعالیت می‌نمایند. تا یادمان نرفته است بگوییم که مسیر دسترسی به این روستا به شدت زیبا و تماشایی است و خودش به تنهایی یک طبیعت گردی جذاب به شمار می‌رود.

بخوانید از: جاهای دیدنی لاهیجان

روستای کنف گوراب لاهیجان، یک جرعه آرامش

روستای کنف گوراب لاهیجان
روستای کنف گوراب مقصد خوبی برای رهایی از شلوغی شهر و لذت از آرامش طبیعت است!

دلتان برای استراحت در طبیعتی خلوت تنگ نشده؟ منظورمان استراحت در میان جنگلی سبز و پر درخت است؛ جنگلی که تنها صدای پرندگان و وزش باد در میان برگهای درختانش سکوت را می‌شکنند. روستای کنف گوراب، یکی از زیباترین روستاهای لاهیجان است که دقیقا چنین محیطی دارد.

کنف گوراب تنها ۴ کیلومتر با لاهیجان فاصله دارد و یکی از مقاصد جذاب برای عاشقان شمال شناخته می‌شود. به جز طبیعت بکر روستا، می‌توانید بخشی از رودخانه حشمت‌رود را در حوالی طبیعت اینجا ببینید! رودخانه حشمت رود یکی از زیر شاخه‌های سفیدرود است که از لاهیجان می‌گذرد و در مسیرش، طبیعت روستاهای مختلف را آبیاری می‌کند.

این رودخانه باعث پیدایش و رونق گرفتن روستاهای زیادی در مسیر خود شده است. دلیل تشکیل و پیدایش روستای کنف گوراب هم دقیقا به وجود رودخانه حشمت‌رود برمی‌گردد. بسیاری از اهالی روستا و حتی گردشگران، در روزهای خوش آب و هوای سال در حوالی این رود اطراق کرده و ماهیگیری می‌کنند. اغلب مردم کنف گوراب همچنین به کشت برنج و تولید جارو مشغول هستند و از این دو روش به کسب درآمد می‌پردازند.

بخوانید از: تفریحات شمال

روستای یوسفده، سرزمین برنج مرغوب شمال

روستای یوسفده
یوسفده روستایی با دشت‌های سرسبز و زمین‌های وسیع کشاورزی است.

اجازه دهید تا شما را با یکی دیگر از روستاهای جلگه‌ای لاهیجان آشنا کنیم! روستای یوسفده که با دشت‌ها و مزارع سرسبز احاطه شده و به لحاظ قدمت هم تاریخی دور و دراز دارد. این روستای قدیمی در گذشته به دلیل خاک مرغوب، آب فراوان و هوای پاک، یکی از محبوب‌ترین و پرجمعیت‌ترین روستاهای لاهیجان شناخته میشد.

با وجود مهاجرت برخی از اهالی روستا به مناطق شهری، یوسفده هنوز هم سرسبز و دیدنی است و گردشگران بسیاری را به سمت خود می‌کشاند. یکی از جاذبه‌های اینجا، همین دشت‌های سرسبز روستا هستند که می‌توانید از آنها مناظر کوههای سرسبز لاهیجان و لنگرود و حتی تله کابین لاهیجان را ببینید!

به دلیل کاشت برنج در زمین‌های این حوالی، یک کارخانه برنج کوبی هم در روستا احداث شده که می‌توانید تازه‌ترین و مرغوب‌ترین برنج‌ها را از آن تهیه کنید.

برای مشاهده و اجاره ویلا رشت کلیک کنید

روستای چهلستون، زیارت در دل طبیعت

روستای چهلستون
مهم‌ترین ویژگی این روستا، وجود بقعه متبرکه سید ابراهیم در آن است.

فکر کرده‌اید که فقط اصفهان است که چهلستون دارد؟ در همین لاهیجان خودمان هم روستایی هست که نامش را چهلستون گذاشته‌اند! اگر هم برایتان سوال است که چرا چنین نامی روی این روستا گذاشته شده، باید به بقعه‌ای اشاره کنیم که در این حوالی وجود دارد و بنایش شبیه به چهلستون اصفهان است.

بقعه سید ابراهیم چهلستون در حقیقت از جاذبه‌های تاریخی و دیدنی روستا به حساب می‌آید که هر ایوانش از ۱۰ ستون چوبی تشکیل شده و قدمتش به دوران قاجار برمی‌گردد. جالب است که بدانید این ستون‌ها از چوب‌های تراش خورده جنگل‌های همین حوالی ساخته شده‌اند.

به جز این بقعه تاریخی و دیدنی، طبیعت روستای چهلستون زیبا و دیدنی است و آب و هوایش هم دست کمی از دیگر روستاهای لاهیجان ندارد. این خطه که از توابع دهستان آهندان به حساب می‌آید، در فاصله ۸ کیلومتری از لاهیجان به طرف جنوب واقع شده است.

برای اجاره ویلا و سوئیت در روستای چهلستون کلیک نمایید

روستای نوبیجار، اقامت در میان شالیزارها

روستای نوبیجار
می‌توانید در نوبیجار شاهد شالیکاری زنان خونگرم روستا باشید.

نوبیجار از دو واژه «نو» و«بیجار» تشکیل شده است. «نو» به زبان محلی به معنی قایق چوبی و «بیجار» به معنی شالیزار است. دو واژه‌ای که با قرار گرفتن در کنار یکدیگر، به درستی طبیعت این روستا را توصیف می‌کنند. نوبیجار، این خطه سرسبز لاهیجان در حوالی رودخانه‌ای پر آب واقع شده که روستا را به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم می‌کند.

اصلا همین رودخانه است که به زمین‌های کشاورزی اینجا رونق خاصی بخشیده و باعث شده است تا شالیزارهای روستا همیشه پر آب باشند. در نوبیجار یک مکان زیارتی هم وجود دارد که آن را با نام بقعه متبرکه آقا سید ابراهیم معرفی می‌کنند.

در این روستا بیش از ۲۵۰ خانوار به زندگی مشغولند. مردمی خونگرم و مهمان‌نواز که اغلب به کشاورزی، شالیکاری، بافت صنایع دستی و خدمات گردشگری می‌پردازند. تا یادمان نرفته است بگوییم که نوبیجار با لاهیجان ۵ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسیر ساده و سرراستش، دسترسی به آن به راحتی امکان پذیر خواهد بود.

بخوانید از: بهترین کلبه‌های درختی برای اقامت

روستای شیخانبر، از دنج‌ترین روستاهای لاهیجان

روستای شیخانبر
روستای شیخانبر جمعیت زیادی ندارد و بسیار آرام و دنج است.

اغراق نیست اگر بگوییم که شیخانبر یکی از زیباترین روستاهای لاهیجان است. روستایی که برای دسترسی به آن باید از مسیری سرسبز و پوشیده شده از بته‌های سبز چای عبور کنید. جاده کوتاه روستای شیخانبر آنقدر بکر و تماشایی است که به تنهایی همه چیز را درباره زیبایی لاهیجان ادا می‌کند.

شیخانبر در میان دیگر روستاهای لاهیجان، کم‌ترین فاصله را با این شهر دارد و دسترسی به آن تنها با سه کیلومتر رانندگی امکان پذیر است. این روستا همچنین بسیار آرام و دنج است و در قهوه‌خانه‌های کوچکش، خوش عطر و طعم‌ترین چای شمال دم کشیده می‌شود.

روستای شیخانبر
روستای شیخانبر محل دفن شیخ زاهد گیلانی است.

از جمله جاذبه‌های سفر به شیخانبر، بازدید از بقعه‌ شیخ زاهد گیلانی است که در میان مزارع برنج و چای و جنگل محصور شده و نمای زیبایی دارد. شیخ زاهد گیلانی از عرفا و دراویش بزرگ تاریخ است که وی را به عنوان یکی از استادان شیخ صفی‌الدین اردبیلی نیز معرفی می‌کنند. معماری خاص و متفاوت گنبد آرامگاه از گذشته تا امروز نظر گردشگران و مسافران بسیاری را به خود جلب کرده و این بقعه را به یکی از جاذبه‌های توریستی این روستا تبدیل نموده است.

جهت مشاهده و اجاره سوئیت و ویلا در روستای شیخانبر کلیک کنید

روستای پاشاکی، بهشت لاهیجانی‌ها

روستای پاشاکی
پاشاکی روستایی زیبا و خوش آب‌وهوا با مناظر بهشتی و جذاب است.

قرار گرفتن روستای پاشاکی بین دو رودخانه پر آب سفیدرود و دیسام، باعث شده است تا این خطه سرسبز از موقعیت طبیعی منحصربه‌فردی برخوردار باشد. مناظر طبیعی و شالیزارهای پر از برنج این روستا آنقدر دیدنی و زیبا هستند که بسیاری اینجا را بهشت روستاهای لاهیجان معرفی می‌کنند.

روستای پاشاکی همچنین آب و هوای مطبوع و خوشایندی دارد و کوچه‌هایش در اغلب روزهای سال با نسیمی خنک احاطه می‌شود. از دیگر دیدنی‌های جذاب روستا، می‌توان به شنبه و سه شنبه‌ بازار اشاره کرد که در آن حال و هوای بازارهای محلی شمال به خوبی احساس می‌شود! در این دو بازار پر عطر و رنگ می‌توانید محصولات بومی روستا را که به همت مردم این حوالی کشت شده‌اند، با قیمتی مناسب تهیه کنید.

بخوانید از: بهترین مکان‌های ماهیگیری در شمال

روستای چی چی نی کوتی لاهیجان

روستای چی چی نی کوتی لاهیجان
این روستا پناهگاهی بکر برای حیوانات و پرندگان مختلف است.

اسمش عجیب است نه؟ اما بگذارید بگوییم که فلسلفه انتخاب چنین نامی برای این روستا چست! «چی چی نی» یکی از اسامی گیلکی گنجشک است و «چی چی نی کوتی» برای توصیف لانه گنجشک به کار می‌‌رود. اما چرا چنین نامی را روی این روستا گذاشته‌اند؟

چی چی نی کوتی آنقدر سرسبز و بکر است که به عنوان پناهگاهی بکر برای حیوانات و پرندگان مختلف شناخته می‌شود. در میان درختان پر شاخ و برگ اینجا، آنقدر گنجشک‌های کوچک و بزرگ به آواز و جست و خیز مشغولند که احتمالا اهالی روستا را به این صرافت انداخته‌اند تا چنین نامی برای این منطقه انتخاب کنند.

روستای چی چی نی کوتی بیشتر از هر چیز با مزارع تماشایی چای و تپه‌های سبز و مرتفعش به چشم می‌آید. در بیشه‌های نزدیک به روستا هم بته‌های تمشک متعددی روییده شده‌اند که در اغلب روزهای سال، میوه رنگارنگشان را به نمایش می‌گذارند. حاضریم به شما قول بدهیم که تمشک‌های وحشی این بته‌ها از خوشمزه‌ترین تمشک‌هایی هستند که تا به حال امتحان کرده‌اید!

بخوانید از:‌ دیدنی ترین مناطق گردشگری لاهیجان

روستای گلرودبار، گلستانی کوچک در لاهیجان

روستای گلرودبار
گلرودبار در بخش شرقی لاهیجان قرار دارد و زیباترین منظره از پیوند کوه و جنگل را به تماشا می‌گذارد.

کمتر کسی پیدا می‌شود که نام روستای گلرودبار را به عنوان پاتوقی محبوب در شمال شنیده باشد! دلیلش هم واضح است. اینجا آنقدر بکر و غرق در سکوت و آرامش است که بسیاری هنوز آن را کشف نکرده‌اند. روستایی که در محاصره کوه‌های البرز قرار گرفته و به دلیل جویبارها، کوه‌ها و جنگل‌های انبوهش به عنوان یکی از زیباترین روستاهای لاهیجان شناخته می‌شود.

بخش عظیمی از زمین‌های این روستا زیر کشت برنج قرار دارد که منبع اصلی درآمد مردم اینجا به حساب می‌آید. باقی زمین‌های گلرودبار نیز برای کاشت چای، صیفی‌جات و درختان استفاده می‌شود.

روستای لیالمان، یک طبیعت گردی ناب

روستای لیالمان
مهمترین محصول روستای لیامان چای و ابریشم است و در سالهای اخیر کشت برنج نیز در این منطقه افزایش پیدا کرده است.

اگر می‌خواهید به یکی از نزدیک‌ترین روستاهای لاهیجان سفر کنید و در طبیعت بکرش ساعت‌ها به پیاده‌روی و گشت و گذار مشغول شوید، ما به شما روستای لیالمان را پیشنهاد می‌کنیم. این روستا دقیقا در میان جنگلی با درختان سر به فلک کشیده احاطه شده و آنقدر سبز و پر درخت است که اقامت در آن بیشتر شبیه طبیعت گردی است تا روستاگردی!

در حوالی اینجا جاذبه‌های طبیعی و دیدنی متعددی مانند آبشار و غار لیالمان وجود دارند که حس ماجراجویانه شما را به طرز عجیبی قلقلک می‌دهند. مردم خونگرم روستا هم با مسافران بسیار مهربانند و محصولات محلی خود را که شامل میوه، رب انار و آلوچه، ترشی و صنایع دستی می‌شوند، به عنوان سوغات به گردشگران عرضه می‌کنند.

در لیالمان کاشت چای، ابریشم و برنج به عنوان مشاغل اصلی مردم روستا شناخته می‌شود. این روستا همچنین از سه بخش رودپشت، لیامان مرکزی و سوتی تشکیل شده که هرکدامشان طبیعتی بکر و بافت منحصر به فردی دارند. روستای لیالمان تنها ۴ کیلومتر با لاهیجان فاصله دارد و دسترسی به آن با یک رانندگی کوتاه امکان پذیر است.

بهترین روش اجاره اقامتگاه در لاهیجان

جنگل های لاهیجان
در نقاط مختلف روستاهای لاهیجان صدها اقامتگاه برای مسافران تعبیه شده است.

شاید باورش برایتان سخت باشد اما در حوالی لاهیجان بیش از ۱۸۰ روستا وجود دارد. روستاهایی که هرکدام طبیعت منحصر به فردی دارند و در قسمت‌های مختلفی مانند کوه، جنگل و دشت پراکنده شده‌اند. تعداد بالای روستاهای لاهیجان باعث شده است تا در این حوالی انواع و اقسام گزینه‌های اقامتی وجود داشته باشد.

فرقی نمی‌کند که شما طرفدار کدام شیوه از اقامتگاه هستید! در روستاهای لاهیجان همه جور اقامتگاهی از کلبه‌های چوبی جنگلی گرفته تا خانه‌های درختی و سوئیت‌های بومگردی سنتی، برای مسافران فراهم شده است. اگر هم بخواهید می‌توانید از اقامتگاه‌های لاهیجان استفاده کرده و به جای ماندن در روستا، شهر را برای استقرار انتخاب کنید.

با این حال فراموش نکنید که رزرو به موقع اقامتگاه در لاهیجان به ویژه در ایام پیک سفرها و تعطیلات آخر هفته بسیار مهم است و به شما کمک می‌کند تا بتوانید در کوتاه‌ترین زمان، بهترین گزینه را با توجه به سلیقه خود و همسفرانتان انتخاب نمایید.

کلام آخر، پاییزگردی در روستاهای لاهیجان

 لاهیجان
تعداد روستاهای لاهیجان آنقدر زیاد است که اگر قصد بازدید از همه را داشته باشید باید یک سفر کامل را به این کار اختصاص دهید.

در این مطلب برخی از بهترین و زیباترین روستاهای لاهیجان را معرفی کردیم و به شما گفتیم که در سفر به حوالی این شهر می‌توانید از کدام مناطق برای استراحت و طبیعت‌گردی استفاده کنید. تعداد روستاهای لاهیجان آنقدر زیاد است که اگر قصد بازدید از همه را داشته باشید، باید یک سفر کامل را به این کار اختصاص دهید.

با این حال می‌توانید از لیست بالا کمک گرفته و به برخی از جذاب‌ترین روستاهای لاهیجان سفر کنید. به خاطر داشته باشید که برای پیدا کردن اقامتگاه در لاهیجان و روستاهای اطرافش تنها کافی است که به وبسایت شب مراجعه کرده و از گزینه‌های اقامتی آن استفاده کنید!

 

سوالات متداول درباره روستاهای لاهیجان

زیباترین روستاهای لاهیجان کدامند؟

روستاهای لیالمان، پاشاکی، چهلستون، سرچشمه و گلرودبار برخی از زیباترین روستاهای لاهیجان به حساب می‌آیند.

بهترین روش برای اجاره اقامتگاه در روستاهای لاهیجان کدام است؟

شما می‌توانید برای پیدا کردن اقامتگاه در روستاهای لاهیجان از وبسایت شب کمک بگیرید.

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*