معرفی 5 کلبه درختی در ایران؛ تجربه‌ای خاص در طبیعت

0

تقریبا همه ما در کودکی کارتون خانواده دکتر ارنست را دیده‌ایم، یا حتی فیلم و سریال‌هایی که در آن‌ها خانه‌های درختی وجود داشت. بسیاری از ما نیز همیشه این آرزو را داشتیم که در یک کلبه درختی زندگی کنیم یا حداقل یک بار این خانه‌های خاص را از نزدیک ببینیم. شاید کمی عجیب یا غیرقابل باور باشد اما در ایران هم کلبه‌های درختی مختلفی داریم که در بخش‌های مختلف کشور قرار دارند.

این کلبه‌های درختی که البته تعداد آن‌ها زیاد نیست، در دو نوع شخصی و قابل اجاره هستند. نگران نباشید، حتی اگر نتوانید در کلبه‌های شخصی اقامت کنید، همچنان می‌توانید آن‌ها را ببینید و از طراحی آن‌ها لذت ببرید و ایده بگیرید. در این مقاله می‌خواهیم چند کلبه درختی ایران را به شما معرفی کنیم تا بتوانید این رویای شیرین کودکی را لمس کنید.

مجموعه توریستی کلبه درختی گلوگاه

مجموعه توریستی کلبه درختی گلوگاه

یکی از بهترین مجموعه کلبه درختی‌های ایران، در مازندران و منطقه زیبا و سرسبز گلوگاه قرار دارد. این مجموعه توریستی که با عنوان مزرعه توریستی جنگلی نیز شناخته می‌شود، امکانات اقامتی مختلفی را در کنار کلبه درختی جذابی به شما ارائه می‌دهد. علاوه بر کلبه درختی، چندین کلبه چوبی و آلاچیق نیز در این مجموعه اقامتی قرار دارد که می‌تواند یک اقامت خاص را در آن تجربه کنید.

برای اقامت در این مجتمع، باید لوازم سفر و خواب همراه داشته باشید و برای تهیه غذا نیز می‌توانید از رستوران مجموعه استفاده کنید. همچنین در صورت تمایل می‌توانید خودتان غذا را در محل‌های مخصوص روشن کردن آتش طبخ و سرو کنید.

دهکده ما؛ کلبه درختی در لاهیجان

دهکده ما؛ کلبه درختی در لاهیجان

یکی دیگر از کلبه‌های درختی زیبا در خطه شمالی کشور، کلبه چوبی درختی در نزدیکی لاهیجان است. این کلبه درختی با داشتن امکانات مختلف رفاهی، جنگل اختصاصی، حوض آبتنی تابستانه و …. یک انتخاب بسیار عالی برای سپری کردن تعطیلاتی آرام برای زوجین است.

دهکده ما در فاصله ۶ کیلومتری لاهیجان قرار دارد و مسیر دسترسی به آن آسفالته است. اما در انتهای مسیر تا کلبه در حدود ۷۰ پله وجود دارد و همین موضوع نشانی از بکر بودن این منطقه و آرامش محض این اقامتگاه است.

 جهت اجاره ویلا لاهیجان کلیک کنید.

کلبه‌های درختی ماسوله رودخان

کلبه‌های درختی ماسوله رودخان

در مسیر فومن به ماسوله، یکی از زیباترین کلبه‌های درختی ایران قرار دارد. رستوران ماسوله رودخان دارای چندین کلبه درختی مختلف است که می‌توانید از این کلبه‌ها برای استراحت، میل کردن غذا و … استفاده کنید. این مجموعه دارای محوطه پارک، رستوران و کلبه درختی در ارتفاع‌های مختلف است. در مسیر رسیدن به ماسوله یا حتی در برگشت، می‌توانید به این رستوران سری بزنید و از این خانه‌های جذاب دیدن کنید.

سفر به ماسوله؛ شهری خیال‌انگیز

کلبه درختی کلات مشهد

کلبه درختی کلات مشهد (عکس تزئینی است)

کلبه‌هایی که در ادامه قرار است معرفی کنیم، کلبه‌هایی شخصی‌ساز هستند و تصویری از آن‌‌ها موجود نیست. البته شما می‌توانید به این کلبه‌ها مراجعه کنید و نمای خارجی آن‌ها را ببینید. کلبه درختی کلات مشهد یکی از این کلبه‌ها است. این کلبه در دره حمام قلعه قرار دارد و امکان اقامت در آن وجود ندارد. اما می‌توانید به این منطقه سفر کنید و علاوه بر دیدن این کلبه خاص درختی، از طبیعت منطقه نیز لذت ببرید.

کلبه درختی جنگل نور

کلبه درختی جنگل نور (عکس تزئینی است)

در میان جنگل نور، یک کلبه درختی قرار دارد که در واقع نمونه‌ای از کلبه‌های درختی تولیدی یک شرکت است. این شرکت با این روش هوشمندانه، علاوه بر تبلیغ خود، کیفیت کار خود را نیز نشان می‌دهد و افراد زیادی را به محل دفتر خود جلب می‌کند.

شما می‌توانید این کلبه را از زوایای مختلف ببینید و حتی در صورت تمایل، درخواست ساخت یک کلبه را  برای خود ثبت کنید. هنگام سفر به هر کدام از شهرهای رنگارنگ ایران می‌توانید قبل از سفر آنلاین اقدام به اجاره ویلا و کلبه جنگلی نمایید تا سفری با خیال آسوده و راحت داشته باشید.

 

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب