زمستان زیبای تالش و جاده اسالم به خلخال

0

تالش نام کلی بر مناطقی است که وطن اصلی تالشان بوده و شامل سرزمین‌هایی است که تالشان بیشینه جمعیت را تشکیل می‌دهند و از لحاظ تاریخی و اجتماعی جزو سرزمین آنان باشد. تالش مشتمل بر منطقه‌ای در ایران (استان‌های گیلان و اردبیل) و جمهوری آذربایجان (تالش گشتاسبی) است.

زمستان زیبای تالش خلخال

تالش نام قومی ایرانی‌تبار

تالش نام قومی ایرانی‌تبار است که سکونتگاه اصلی آن‌ها در البرز غربی از جنوب شرقی جمهوری آذربایجان آغاز شده و تا شمال غربی استان گیلان و استان اردبیل در ایران ادامه دارد.

مردم تالش در استان گیلان زبان خود را حفظ کرده‌اند. منطقه شمالی تالش، ولایت گشتاسفی (تالش گشتاسبی) نامیده می‌شد که امروزه در جمهوری آذربایجان قرار دارد.

بخش جنوبی سرزمین تالِش در استان گیلان و اردبیل در شمال ایران واقع است. این منطقه از سمت شمال به جمهوری آذربایجان، از سمت جنوب و جنوب‌شرق به شهرستان فومن، از سمت شرق به دریای خزر و از سمت غرب به استان اردبیل محدود شده‌است. تالش از چهار شهرستان آستارا، طوالش، رضوانشهر و ماسال و قسمت‌هایی از شهرستان‌های شفت، فومن و صومعه سرا در گیلان و شهر عنبران در اردبیل تشکیل شده است.

زمستان زیبای تالش و جاده اسالم به خلخال

اما داستان اصلی ما زیبایی های این منطقه بزرگ است. یکی از ویژگی های آن داشتن زیبایی ها و جاذبه های طبیعی در تمامی فصول سال است. بهار و تابستان سرسبز و پاییز و زمستان رنگارنگ و سفید.

جاده اسالم به خلخال یکی از مناطق دیدنی اطراف تالش است که زندگی در آن علیرغم بارش برف جریان دارد.

خلخال
برای سفر به تالش شما به راحتی میتوانید با خودروی شخصی و داشتن زنجیر چرخ به این منطقه بروید. همچنین برای اقامت در این منطقه مردم خونگرم و مهربان همیشه برای مسافران اقامتگاه هایشان را آماده نگه میدارند. شما میتوانید با کلیک روی لینک ویلاهای تالش را ببینید و سفرتان را با قیمتی خیلی خوب برنامه ریزی کنید.

منبع اقتباسی: ویکی پدیا
منابع عکسها: خبرگزاری اسپوتنیک روسیه – خبرگزاری ایسنا – ویکی پدیا

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب