معرفی سورتمه گنجنامه همدان؛ سریع‌ترین سورتمه ریلی کشور

0

بیشتر ما با شنیدن نام شهر همدان اول به هگمتانه، بوعلی و لالجین فکر می‌کنیم و آن‌هایی که حوصله و سر فرصت این شهر تاریخی و اطراف آن را گشته‌اند، یاد دهکده توریستی گنجنامه و دشت میشان هم می‌افتند. درحالی‌که همدان به جز بناهای تاریخی و جاذبه‌های طبیعی، چند جاذبه تفریحی هیجان‌انگیز هم دارد که از میان آن‌ها می‌توان به سورتمه گنجنامه همدان اشاره کرد؛ سورتمه‌ای که شما را به دامنه‌های سرسبز الوند می‌برد و فرصت تماشای دشت‌های سرسبز همدان را در اختیارتان می‌گذارد.

این مقاله به معرفی کامل سورتمه همدان اختصاص دارد و خواندن آن شما را ترغیب می‌کند که در سفر به همدان، حتماً سری به دهکده گنجنامه بزنید و هیجان سورتمه‌سواری در دامنه‌های زیبای الوند را تجربه کنید.

برای اجاره ویلا و سوئیت در همدان کلیک کنید

سورتمه همدان کجاست؟

سورتمه همدان کجاست
این مجموعه در جنوب غربی همدان واقع شده و فاصله آن تا مرکز این شهر حدود 10 کیلومتر است.

اگر با جاذبه‌های گردشگری همدان آشنایی داشته باشید، احتمالاً مجموعه گنجنامه را هم می‌شناسید و می‌دانید که سورتمه گنجنامه همدان، در این مجموعه قرار دارد. این مجموعه در جنوب غربی شهر همدان واقع شده و فاصله آن تا مرکز این شهر حدود 10 کیلومتر است. بنا بر ادعای مسئولان دهکده توریستی گنجنامه، سورتمه این مجموعه با سرعت 45 کیلومتر بر ساعت و مسیر ریلی 1800 متر، سریع‌ترین و طولانی‌ترین سورتمه ریلی کشور است که هیجان بازدید از آن را دوچندان می‌کند.

این سورتمه ریلی انتخابی کاملاً برای تفریح با دوستان و خانواده مناسب است و به دلیل ایمنی بالا، خطری برای کودکان ندارد. پیش از سوار شدن، مسئولین این مجموعه به شما آموزش‌های لازم را می‌دهند و ایمنی صندلی شما را بررسی می‌کنند. همچنین اگر بخواهید، می‌توانید از خدمات عکاسی سورتمه هم استفاده کنید تا بتوانید تصویر خود هنگام ترشح آدرنالین و لذت بردن از مناظر زیبا را به یادگار ببرید.

بخوانید از:کردخورد، تالابی که در پاییز جان می گیرد

آدرس و ساعت کاری سورتمه همدان

سورتمه ریلی همدان در تمامی روزهای هفته باز است؛ اما ممکن است در طول سال چند روزی را به دلیل مناسبت‌های مختلف یا بارش و برف و باران تعطیل باشد. برای اطلاع از تعطیل یا باز بودن این جاذبه تفریحی، می‌توانید به سایت دهکده توریستی گنجنامه مراجعه کنید یا با این مجموعه تماس بگیرید. همچنین ساعات کاری این سورتمه در 6 ماه اول و دوم سال متفاوت است:

  • ساعات کاری در 6 ماه اول سال: 9 صبح تا 9 شب
  • ساعات کاری در 6 ماه دوم سال: 9 صبح تا 5 عصر

امکان دارد در عید نوروز و برخی از تعطیلات رسمی، ساعات کاری بالا تغییر کند.

آدرس سورتمه گنجنامه همدان: همدان، ضلع شرقی میدان گنجنامه، دهکده تفریحی توریستی گنج‌نامه، ابتدای مسیر کوهنوردی الوند

قیمت بلیط سورتمه ریلی همدان چقدر است؟

قیمت بلیط سورتمه گنجنامه همدان
قیمت بلیط این مجموعه 187 هزار تومان است.

بر اساس آن چه در سایت دهکده توریستی گنجنامه درج شده، در حال حاضر قیمت بلیط سورتمه این مجموعه 187 هزار تومان است. البته بنا بر گفته آن‌هایی که از سورتمه گنجنامه استفاده کرده‌اند، مسئولین آن در صورت سوار شدن بزرگسال و کودک با هم تخفیف می‌دهند.

روش خرید حضوری و خرید آنلاین بلیط سورتمه گنجنامه همدان

مثل هر جاذبه تفریحی دیگری، می‌توانید بلیط این سورتمه ریلی همدان را از گیشه بلیط فروشی آن بخرید؛ اما توجه داشته باشید که این مجموعه در تعطیلات رسمی، آخر هفته‌ها و عید نوروز شلوغ است و ممکن است مجبور شوید برای تهیه بلیط مدت زیادی را در صف بایستید. امکان خرید و رزرو آنلاین بلیط این جاذبه تفریحی با مراجعه به سایت دهکده تفریحی گنجنامه همدان (ganjname.net) و تماس با شماره‌های این مجموعه هم امکان‌پذیر است.

پیش از خرید بلیط حواستان به این نکته باشد که فقط کودکان بالای 5 سال می‌توانند سوار سورتمه شوند.

شماره تماس مجموعه گنجنامه همدان: 08138303011۰۹۱۸۲۲۲۳۳۱۳۰۹۱۸۲۲۲۳۳۱۵

بهترین مسیر دسترسی به سورتمه گنجنامه همدان

دسترسی به مجموعه گنجنامه و سورتمه آن بسیار آسان است و برای این کار کافی است ابتدا خودتان را به میدان قائم همدان برسانید که در جنوب غربی این شهر قرار دارد. برای رسیدن به گنجنامه، باید وارد مسیر سمت راست یا همان بلوار کولاب شوید که در ادامه تبدیل به جاده گنجنامه می‌شود. پس از حدود 20 دقیقه رانندگی، به ورودی دهکده توریستی گنجنامه می‌رسید. در خود گنجنامه هم حواستان باشد که مسیر مخالف کتیبه‌ها را در پیش بگیرید تا به سورتمه برسید.

بخوانید از: جاذبه‌های گردشگری ملایر، از تپه نوشیجان تا پارک سیفیه

امکانات سورتمه گنجنامه همدان چیست؟

امکانات سورتمه کنجنامه همدان
مجموعه گنجنامه امکاناتی مثل پارکینگ، رستوران سنتی، فست فود، کافی شاپ و … دارد.

گنجنامه همدان یک مجموعه تفریحی بزرگ و مجهز است که امکانات کاملی دارد و در صورت استفاده از سورتمه یا سایر تفریحات آن، به امکانات زیر دسترسی خواهید داشت:

  • پارکینگ
  • رستوران سنتی و فست‌فود
  • کافی‌شاپ
  • مسیر پیاده‌روی
  • آلاچیق و محوطه مخصوص پیک‌نیک
  • سرویس بهداشتی
  • سوییت، اقامتگاه بوم‌گردی و ویلاهای کوهستانی مجهز

 

بخوانید از: گردش و سفر به شهر زیبای همدان 

مهم‌ترین ویژگی‌های سورتمه همدان چیست؟

مهمترین ویژگی های سورتمه گنجنامه همدان
مناظر زیبای اطراف باعث شده که تجربه سورتمه‌سواری در سورتمه ریلی همدان منحصربه‌فرد باشد.

به غیر از مسیر طولانی و سرعت بالا، مناظر زیبای اطراف هم باعث شده که تجربه سورتمه‌سواری در سورتمه ریلی همدان منحصربه‌فرد و جذاب باشد. آب‌وهوای دلپذیر منطقه گنجنامه باعث شده که مناظر اطراف سورتمه این مجموعه در فصل‌های بهار و تابستان سرسبز و پرگل باشد و در فصل پاییز و زمستان هم رنگارنگ و سفیدپوش شود. قرارداشتن این سورتمه در کوهپایه‌های الوند فرصت تماشای تصاویر پارانومای شهر همدان را در اختیارتان می‌گذارد.

علاوه بر این، مجموعه گنجنامه تفریحات و جاذبه‌های دیگری مثل آکواریوم، آبشار، غار، بانجی جامپینگ، تله‌کابین و چند کتیبه تاریخی هم دارد که هنگام رفتن به سورتمه ریلی همدان، می‌توانید یک تیر و چند نشان بزنید و از آن‌ها هم بازدید کنید. قدمت کتیبه‌های گنج‌نامه به دوران داریوش هخامنشی و خشایارشا می‌رسد.

اقامت در ویلاهای کوهستانی و مجهز مجموعه گنجنامه هم تجربه‌ای بی‌نظیر و خاص است. این ویلاها با ظرفیت‌های مختلف ساخته شده‌اند و چشم‌انداز بی‌نظیری به کوه‌های الوند و شهر همدان دارند. از امکانات آن‌ها می‌توانیم به سیستم گرمایش از کف، پارکینگ اختصاصی، آشپزخانه‌های مجهز، تجهیزات صوتی و تصویری و مبلمان اشاره کنیم.

بخوانید از: استر و مردخای ، یکی از مهم‌ترین زیارتگاه‌های یهودیان

جاهای دیدنی نزدیک سورتمه گنجنامه همدان

جاذبه های دیدنی نزدیک سورتمه همدان
دشت میشان یکی از زیباترین جاهای دیدنی اطراف سورتمه همدان است.

همان‌طور که گفتیم، سورتمه ریلی همدان فاصله زیادی با شهر همدان ندارد و به همین دلیل می‌توانیم تمامی جاذبه‌های همدان را در فهرست جاهای دیدنی نزدیک آن قرار بدهیم. نزدیک‌ترین جاذبه‌های گردشگری به سورتمه گنجنامه را در ادامه می‌بینید:

  • دشت میشان
  • پیست اسکی تاریک دره
  • مجموعه توریستی عباس‌آباد و بام همدان

همچنین گنجنامه در ابتدای مسیر کوهنوردی الوند قرار دارد و با استفاده از تله‌کابین این مجموعه می‌توانید خودتان را به دشت میشان برسانید و از آنجا پیاده تا قله الوند بروید.

همدان را با دید دیگری ببینید!

در این مقاله شما را با سورتمه گنجنامه همدان و آدرس، مسیر دسترسی، امکانات، ویژگی‌ها و جاهای دیدنی نزدیک آن آشنا کردیم. امکانات تفریحی همدان در سال‌های اخیر پیشرفت زیادی داشته است؛ به همین دلیل توصیه می‌کنیم به این شهر تنها به دید یک شهر تاریخی نگاه نکنید و علاوه بر سورتمه و تفریحات گنجنامه، به ییلاقات اطراف آن هم سری بزنید تا با جاذبه‌های پنهان این شهر آشنا شوید. برای اجاره باغ ویلاهای اطراف این شهر می‌توانید وارد صفحه اجاره ویلا و سوئیت در همدان شوید.

سؤالات متداول درباره سورتمه گنجنامه همدان

سورتمه گنجنامه همدان کجاست؟

همدان، ضلع شرقی میدان گنجنامه، دهکده تفریحی توریستی گنج‌نامه، ابتدای مسیر کوهنوردی الوند

قیمت بلیط سورتمه همدان چقدر است؟

قیمت بلیط این مجموعه در حال حاضر 187 هزار تومان است.

چگونه به سورتمه گنجنامه همدان برویم؟

برای دسترسی به این مجموعه باید خودتان را به میدان قائم همدان برسانید و از آنجا وارد جاده گنجنامه شوید.

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*