نکات مهم در چیدمان داخلی اقامتگاه

0

مسافران با وارد شدن به هر اقامتگاه و با دیدن چیدمان خانه می‌توانند حدس‌هایی درباره میزبان و سبک فکری او بزنند. میزبانانی که از رنگ‌ها و طرح‌های فکر شده در چیدمان خانه خود استفاده می‌کنند، جزئیات را به صورت خلاقانه و متفاوتی به نمایش می‌گذارند. در اینجا با شما از اسرار موفقیت میزبانان خلاق بیشتر صحبت می‌کنیم.

خانه‌هایی که دوباره متولد می‌شوند

تعداد زیادی از میزبانان خلاق و موفق امروزی، از خانه‌هایی شروع کردند که روزی متروک و بدون استفاده بودند. حتی شاید در بسیاری از این خانه‌ها، زندگی کردن دیوانگی به نظر می‌رسید. اما نکته مشترک میان تمام این میزبانان، این بود که در هر گوشه خالی از این خانه‌ها، یک ویژگی یا عنصر جذاب و خاص دیدند و بعد توانستند با عشق و فکر و برنامه ریزی، یک اقامتگاه دوست داشتنی بسازند.

به خانه روح بدهید

روح خانه

برای اینکه مسافران را با تجربه‌ای فراموش نشدنی مواجه کنید، لازم است که در ابتدا به ایجاد یک سبک یا لحن منحصر به فرد و متفاوت فکر کنید. به جای اینکه در طراحی خانه از موضوعی خاص الهام بگیرید، به سراغ احساسات خاص بروید. دوست دارید وقتی مسافران به خانه شما می‌آیند، چه احساسی در آنها زنده شود؟ آرامش؟ شادی؟ استراحت؟ مثلا بسیاری از میزبانان موفق سراسر ایران که در اطراف دریا ( شمال یا جنوب ) اقامتگاه دارند، از رنگ‌های خنثی در چیدمان وسایل خانه استفاده می‌کنند، یا به سراغ وسایلی می‌روند که ساحل و شن‌های دریا را به ذهن می‌آورد. برخی دیگر از میزبانان در خانه گل‌ها و گیاهانی می‌گذارند تا مسافران با احساس طبیعت و آرامش وقت خود را سپری کنند.?

بر اساس بودجه خود جلو بروید

لازم نیست که حتما از وسایل و دکوراسیون گران قیمت برای چیدمان خانه استفاده کنید! بازارهای کوچک و دستفروشی‌ها مملو از گنجینه‌های ارزان‌قیمت و یادگاری‌های بی‌نظیری هستند که در دل خود داستانهایی پنهان کرده‌اند. شما فقط باید مثل یک شکارچی کنجکاو به دنبال پیدا کردن این گنجینه‌ها باشید. وسایلی که برای فضای خود انتخاب می‌کنید باید یک حس ناب را بیان کنند و در کنار هم داستان خانه شما را کامل نمایند.

از تغییر نترسید!

از تغییر نترسید

کد این اقامتگاه در سایت شب: 12841

یکی دیگر از توصیه‌های طراحان خلاق این است که در طراحی خانه از تغییر دادن وسایل نترسید. جابه‌جا کردن دکوراسیون خانه را مثل یک بازی ساده و هیجان انگیز در نظر بگیرید. در هر فصل، چیدمان وسایل را تغییر دهید و ابزار جدید را امتحان کنید. هیچ چیز بهتر از تغییر دادن وسایل نمی‌تواند باعث خلاقیت شود.?

یک نقطه امن ایجاد کنید

یکی دیگر از نکاتی که می‌توانید برای جذاب شدن خانه در نظر بگیرید، پیدا کردن یک نقطه کوچک برای استراحت است. به چنین مناطقی به اصطلاح “نقطه امن خانه” می‌گویند. بخش‌هایی کوچک که مسافران می‌توانند روی یک صندلی بنشیند و در آرامش کتابی بخوانند یا چایی بنوشند. می‌توانید به راحتی چند پتو، بالش و یک نقاشی به گوشه‌ای از اقامتگاه اضافه کرده و کمی حس خوب به گردشگران منتقل کنید?

یک هدیه کوچک محلی

هدیه محلی

 

خوشامدگویی گرم و دوستانه، از آن نکات مهمی است که تا مدت‌ها در یاد مسافران باقی خواهد ماند. قبل از ورود گردشگران به خانه، چند هدیه کوچک? محلی به عنوان یادگاری بگذارید. لازم هم نیست که به سراغ وسایل گران قیمت بروید. چند کارت پستال از هنرمندان محلی یا خوراکی‌های بومی، مسافران را به شما و محله‌تان پیوند می‌دهد. ضمن اینکه  شما با این روش هنرمندان بومی را معرفی می‌کنید و باعث پیشرفت اقتصاد شهرتان می‌شوید.

توجه به جزئیات مسافران

همه ما دوست داریم با جزئیات کوچک و غیرقابل پیش بینی غافلگیر شویم. شما می‌توانید در این غافلگیری و ایجاد لحظات شاد برای مسافران پیش قدم شوید. اگر می‌توانید با توجه به جزئیات شخصی مسافران، برنامه‌های کوچکی برای آنها در نظر بگیرید. مثلا اگر تولد یکی از مسافران نزدیک است، پیش از رسیدن آنها در خانه چند کیک کوچک محلی بگذارید. اگر مسافران گیاهخوار هستند?، یک لیست از رستوران‌های گیاهی محلی تهیه کرده و در اختیار آنها قرار دهید. می‌توانید برای مسافرانی که با کودکان کوچک آمده‌اند، بالش‌ها و ملحفه‌های بادوام‌تری انتخاب کنید. توجه به این جزئیات تاثیر بزرگی روی مسافران و نظرات آنها خواهد گذاشت.

فراهم کردن امکانات تفریحی

ویلا با امکانات تفریحی

میزبان‌های موفق معمولا برای مسافران امکانات تفریحی متعددی فراهم می‌کنند. بازی‌های رومیزی (بردگیم)، تشک‌های ورزشی، صنایع دستی، لوازم هنری، کباب پز، حوله‌های ساحلی، دوچرخه، کتاب‌هایی برای مطالعه و یک دستگاه پخش ضبط از جمله ویژگی‌های تفریحی هیجان انگیز برای گردشگران است. قرار دادن این امکانات به مسافران کمک می‌کند تا خاطرات جذابی از اقامتگاه شما داشته باشند. پس همیشه به این فکر کنید که چه امکاناتی می‌تواند به بهبود تجربه کلی گردشگران کمک کند. ضمنا شما میتوانید برای آنها بازدید از جاذبه های شهر خود را نیز فراهم کنید.

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب