نکات مهم و کلیدی برای رزرو آنی

0

بعد از ثبت اقامتگاه در وبسایت شب، مسافران می‌توانند با دو روش رزرو عادی یا رزرو آنی خانه یا فضای دلخواهشان را انتخاب کنند. در رزرو آنی، مسافران بعد از انتخاب خانه به طور مستقیم به درگاه پرداخت اینترنتی وارد می‌شوند. در حقیقت گردشگران برای رزرو منتظر تایید میزبانان نخواهند بود؛ چون میزبان از قبل با اعضای تیم شب هماهنگی‌های لازم را انجام داده است. در ادامه این مطلب با شما از این شیوه رزرو بیشتر صحبت می‌کنیم. ?

 

راهنمای استفاده از رزرو آنی یا Instant Book

رزرو سریع و آنی و فوری

همانطور که گفتیم، به کمک رزرو آنی دیگر نیازی نیست که میزبانان بررسی و پذیرش هر درخواست را انجام دهند. در حقیقت رزرو آنی به مسافران اجازه می‌دهد تا در کمترین زمان خانه دلخواهشان را برای تاریخ‌های موجود اجاره کنند. به گفته بسیاری از میزبانان، به کمک رزرو آنی مسافران علاقه بیشتری به انتخاب خانه‌ها نشان می‌دهند. اطلاعات موجود هم حاکی از آن است که گردشگران معمولآ خانه‌هایی را بیشتر جستجو می‌کنند که امکان رزرو آنیِ آنها وجود دارد.

اما برای اینکه بتوانید بدون دردسر از ویژگی‌های رزرو آنی استفاده کنید، اول از همه باید تقویم خود را به روز نگه دارید. در غیر این صورت، ممکن است با رزروهای غیرمنتظره غافلگیر شوید ? یا به دلیل یک خطای زمان بندی، رزرو مسافران را لغو کنید که می تواند منجر به هزینه کنسلی شود. پس همیشه تقویم خودتان را با تاریخ‌های سایت شب هماهنگ نگه دارید.

رزرو آنی و میزبانی مناسب تر

بعضی از میزبانان ممکن است برای انتخاب رزرو آنی تردید داشته باشند؛ دلیل آن هم قابل درک است! آنها نگرانند که اطلاعات کافی و لازم درباره مسافران احتمالی را نداشته باشند. با این حال روال کاری تیم شب در این زمینه مشخص است. مسافران قبل از رزرو آنی خانه شما، باید تمام شرایط را رعایت کرده و با قوانین اقامتگاه موافقت کنند. البته که تفاوت بین هتل و اقامتگاه ها مشخص است اما باید مدیریت مناسبی انجام شود.

به محض اینکه مسافری خارج از سیستم شب دریافت کردید، تقویم خود را برای آن روز در سایت شب با دو کلیک ببندید؛ به همین سادگی!

شما همچنین می‌توانید به عنوان میزبان، یک خوشامدگویی سفارشی در بخش رزرو خانه ایجاد کنید و سؤالات مهم را در ادامه آن بپرسید. سوالاتی مثل:

  • چه مسافر دیگری با شما در اقامتگاه می‌ماند؟
  • هدف شما از این سفر چیست؟
  • آیا جزئیات مهمی وجود دارد که بخواهید درباره سفر خود به اشتراک بگذارید؟

یکی دیگر از میزبان های قدیمی سایت شب درباره گزینه رزرو آنی می‌گوید: «وقتی فهمیدم تمام درخواست‌های من از مسافران می‌تواند به‌طور خودکار توسط اعضای تیم شب مدیریت شود، ترجیح دادم تا به جای رزرو عادی از خدمات رزرو آنی استفاده کنم. با رزرو آنی درخواست‌های بیشتری برای اجاره اقامتگاه دریافت می‌کنم و نسبت به مسافران هم مطمئن هستم.»

رزرو آنی

چرا بعضی میزبان‌ها از رزرو آنی استفاده نمی‌کنند

با وجود مزایای رزرو آنی، بعضی میزبانان اعتقاد دارند که رزرو عادی برای آنها مناسب‌تر است. این میزبانان معمولا در این 3 دسته قرار می‌گیرند:

میزبان‌هایی که خانه خود را برای زمان طولانی کرایه می‌دهند: “آقای احمدی فر”، یکی از میزبانان شب است که خانه خود را در محمودآباد به مسافران کرایه می‌دهد. او معمولا از درخواست‌ رزرو عادی برای مسافران استفاده می‌کند. دلیل آن هم این است که در خانه او فقط اقامت 7 روزه یا بیشتر به مسافران پیشنهاد می‌شود. وی در این باره می‌گوید: « با اینکه رزرو آنی یک روش کم دردسرتر است، اما به دلیل اقامت طولانی و تدارکات بیشتری که باید برای مسافران فراهم کنم، ترجیح می‌دهم رزرو عادی را در نظر بگیرم. با این روش به خوبی متوجه می‌شوم که در این زمان طولانی میزبان چه مسافرانی خواهم بود.» ?

اقامتگاه‌هایی که قوانین منحصر به فردی دارند: آقای محمدی میزبان دیگری در هرمز است که از حساسیت و آلرژی شدید رنج می‌برد و باید از گل‌ها و فضای عطرآگین دوری کند. بنابراین از درخواست‌ رزرو عادی استفاده می‌کند تا مطمئن شود که مسافران با قوانین خانه او موافقت می‌کنند. او می‌گوید: « من نسبت به هرچیزی که معطر باشد، حساسیت دارم. تا جایی که در فضاهای پر عطر و بو میگرن و سردرد من عود می‌کند. در نتیجه باید مطمئن شوم مهمانان من افرادی هستند که این موضوع را درک می‌کنند

اقامتگاه‌هایی که ویژگی‌ها یا چالش خاصی دارند: ممکن است در اقامتگاه شما فضاهای خاصی وجود داشته باشد. مثلا یک اتاق شخصی داشته باشید که تنها برای استفاده کودکان یا نگهداری حیوانات خانگی به کار می‌رود. یا خانه شما یک اقامتگاه قدیمی و روستایی است و ممکن است برای بعضی مسافران چالش برانگیز باشد. در چنین شرایطی رزرو عادی گزینه مناسبی است تا مسافران قبل از انتخاب، با تمام قسمت‌های منحصر به فرد خانه شما آشنا شوند.

اطمینان، کلید اصلی رزرو آنی

هر تصمیمی که می‌گیرید، به یاد داشته باشید که تیم شب در صورت لغو رزرو از طرف میزبانان، سیاست‌های سختگیرانه‌ای را در پیش می‌گیرد؛ زیرا اعتماد از سمت مسافران بخش مهمی از یک میزبانی بی عیب و نقص است. با این حال اگر گزینه رزرو آنی را فعال کرده‌اید و پشیمان شدید، ضمن مشورت با تیم شب و قبل از نهایی شدنِ آن، رزرو خود را لغو کنید. اگر در صورت رزرو مسافران اقامت آنها را کنسل کنید، 10 تا 15 درصد مبلغ کل رزرو به عنوان خسارت از اقامت بعدی شما کم خواهد شد.

 

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب