چگونه یک اقامتگاه جذاب بسازیم؟

0

ممکن است از خودتان پرسیده باشید چرا و چطور بعضی از اقامتگاه‌ها رزروهای بیشتری دریافت می‌کنند؟

امروز این راز ساده اما مهم میزبانان موفق را با شما در میان می‌گذاریم: اولین و مهم‌ترین قدم برای اینکه مسافران بیشتری را به اقامتگاهتان جذب کنید، این است که امکانات و ویژگی‌های خانه را به خوبی نشان دهید. در ادامه با شما از نکاتی که خانه را به یک اقامتگاه جذاب تبدیل می‌کند صحبت می‌کنیم.

تقویم و شیوه رزرو را به روز نگه دارید

مشخص است که شما به عنوان میزبان، تقویم ? و شیوه رزرو را تعیین می‌کنید. پس حتما برای اینکه بتوانید این کار را به خوبی انجام دهید، حواستان به این نکات باشد:

تقویم

تنظیم تقویم

حداقل و حداکثر تعداد شب‌هایی را که یک مهمان می‌تواند رزرو کند مشخص کنید. توصیه می‌کنیم که اگر به تازگی میزبان شده‌اید، به سراغ تحویل آنی خانه ?️ بروید تا سریعتر رزرو بگیرید. روزهایی که قادر به میزبانی نیستید را در تقویم خود و سایت شب مشخص کنید تا مسافران از تاریخ‌های موجود اطلاع داشته باشند.

درخواست‌های رزرو

اگر از رزرو عادی برای خانه خود استفاده می‌کنید، قبل از قبول کردن درخواست، به خوبی شرایط مسافران را بررسی کنید. حتمآ در عرض 1 ساعت ⌚  به مهمانان پاسخ دهید و آنها را نسبت به قبول یا رد شدن رزرو مطلع نمایید.

رزرو فوری: معمولآ مسافران علاقه بیشتری به خانه‌هایی نشان می‌دهند که با رزرو فوری قابل انتخاب هستند. اگر تصمیم دارید از این روش برای اجاره اقامتگاه خود استفاده کنید، حتما شرایط مناسبِ آن را مطالعه نمایید.

جزئیات مهم خانه را نشان دهید

مسافران دوست دارند تا در جریان تمام جزئیات اقامتگاه قرار بگیرند. این نکات می تواند توجه مسافران را به خانه شما جلب کند:  ☀️

توضیح شرایط اقامتگاه

به مسافران درباره تمام چیزهایی که در اطراف اقامتگاه وجود دارد، توضیح دهید. مثلآ اگر خانه شما به دیدنی‌های تاریخی یا بومی شهر نزدیک است، یا در اطراف اقامتگاه پارک جنگلی یا ساحل دریایی قرار گرفته، آن را در توضیحات آگهی در وبسایت شب درج کنید.

امکانات رفاهی

بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده، پرطرفدارترین امکانات یک اقامتگاه جدا از فضای آن، شامل وای فای، یک فضای مناسب برای کار با لپ تاپ، پارکینگ رایگان و امکانات مناسب برای حیوانات خانگی است. به این نکات توجه کرده و اگر در اقامتگاه شما چنین ویژگی‌هایی وجود دارد، آنها را با مسافران مطرح کنید.

رعایت اصول پاکیزگی و بهداشت

برای کمک به اطمینان مسافران نسبت به پاکیزگی اقامتگاه، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنید و امکانات لازم را در این زمینه بکار بگیرید.

اصول بهداشتی

قوانین خانه

البته که هر خانه‌ای قانون مخصوص به خود را دارد، اما شما هم باید به عنوان میزبان قوانین و انتظارات خود را به طور واضح مشخص کنید. این موضوع مسافران را با سبک میزبانی شما آشنا کرده و توقعات آنها را نسبت به شرایط اقامتی تعیین می‌کند.

تلاش تیم شب نشان دادن تفاوت ویژگی های اقامتگاه های بومی و ویلاها نسبت به هتل ها بوده و در مسیر افزایش رزرو همراه شما هستیم.

عکس‌های عالی برای جذب مسافران

تصاویر با کیفیت و واضح، اقامتگاه شما را به خوبی به مسافران نشان می‌دهد. پس یک کار هوشمندانه این است که عکس‌های اقامتگاه را به روز کنید و جزئیات خانه را در آن نشان دهید. ?

اولین عکس؛ مهم‌ترین عکس

در کنار اسم اقامتگاه، اولین عکس مهمترین چیزی است که مهمانان در نتایج جستجو به آن دقت می‌کنند. فراموش نکنید که بیشتر مسافران قبل از هر چیز در وبسایت به سراغ عکس‌ها می‌روند. پس به این فکر کنید که چه موضوعی اولین عکس شما را در چشم مسافران جذاب و خواستنی می‌کند.

تصاویر با جزئیات

توصیه می‌کنیم حدود سه عکس از هر اتاق و از زاویه‌های مختلف بیندازید تا یک تور مجازی برای مسافران آماده کنید.

برای عکس‌ها توضیح بنویسید

برای عکس‌ها توضیحات مهمی که توجه مسافران را جلب می‌کند بنویسید. مثلا برای توضیح حمام و سرویس بهداشتی، به وان حمام و سیستم گرمایشی مناسب اشاره کنید.

امکانات رفاهی

نشان دادن امکانات دسترسی

بسیاری از مسافران به دنبال خانه‌هایی می‌گردند که با شرایط جسمی آنها سازگار باشد. پس مهم است که امکانات راحتی و ویژگی‌های مهم خانه را در عکس نشان دهید.

قیمت را رقابتی نگه دارید

اینکه چه قیمتی برای فضای خود در نظر می‌گیرید کاملاً به خودتان بستگی دارد. با این حال حواستان به این نکات باشد:

  • مسافران معمولاً در زمان جستجوی یک اقامتگاه، به قیمت آن دقت ویژه‌ای می‌کنند. پس مطمئن شوید که خانه شما متناسب با محل و امکاناتی که دارد قیمت‌گذاری شده است. پیشنهاد می‌کنیم که به اقامتگاه‌های دیگر سر بزنید و درباره حدود قیمت‌ خانه‌های مشابه خودتان اطلاعات کسب کنید.
  • هنگام تنظیم قیمت، به هزینه‌های اضافی مثل تمیز کردن، خدمات جداگانه، مالیات‌های محلی، مهمانان اضافی و .. دقت کنید.
  • اگر میزبانی تازه وارد و جدید هستید، بد نیست که ابتدا با قیمتی کمتر از قیمتِ میانگین، خانه خود را در وبسایت بگذارید. در این صورت چندین نظر مثبت دریافت می‌کنید و به عنوان میزبانی خوش سابقه شناخته خواهید شد که باعث افزایش رزروهای بعدی شما خواهد شد.
  • می‌توانید با کمک گرفتن از تیم شب، درباره قیمت مناسب اقامتگاه خود اطلاعات لازم را بدست بیاورید.

 

همه چیز را یک بار دیگر بررسی کنید

یک چک لیست کوتاه ✅ مثل زیر تهیه کنید و در نهایت آنها را بررسی نمایید:

  • تنظیمات تقویم به روز است؟
  • شیوه رزرو مشخص شده است؟
  • آیا امکانات و ویژگی‌های خانه به خوبی توصیف شده است؟
  • آیا همه امکانات خانه در عکس‌ها دیده می‌شوند؟
  • عکس‌ها و توضیحات آنها کیفیت بالایی دارند؟
  • آیا قیمت رقابتی تعیین شده است؟

چک لیست

این چک لیست را در هر میزبانی بررسی کنید و مطمئن شوید که همه چیز برای جذاب نشان دادن اقامتگاه شما فراهم شده است.

 

 

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب