کارهایی که در هتل ممنوع و در اقامتگاه مجاز است!

0

کارهایی که در هتل‌ها مجاز نیست و نباید انجام داد! به این دلایل اقامتگاه های دربست اجاره ای بهترند…

محال است که اهل سفر باشید و برای انتخاب هتل متناسب با استانداردهای‌تان با چالشی مواجه نشوید. در حقیقت انتخاب هتل مسئله بسیار مهمی است؛ مخصوصا اگر کوله‌بار سفر را به قصد اقامت طولانی ببندید. هتل‌ها زمانی از بی بروبرگردترین انتخاب‌های مسافران بودند؛ مخصوصا از منظرِ لاکچری‌پسندها! بازار داغ رقابت بین هتل‌های 4 یا 5 ستاره روز‌به‌روز شدت بیشتری گرفت تا آن‌جا که هتل‌داران بیشتر به ستاره‌های روی شانه‌های‌شان توجه کردند تا نیازِ حقیقیِ مسافران.

جالب است بدانید که آوازه اقامت در ویلاها و اقامتگاه‌های دیگر آهسته‌آهسته میان مسافران پیچید و انتخاب‌ها چالش‌برانگیزتر از قبل شدند! در این مقاله با احترام به دوستداران سفر و گردشگری به بررسی دلایلی می‌پردازیم که باعث می‌شود هتل، هرچقدرهم که پرستاره و لوکس باشد، انتخاب اول‌مان برای سفر در سال 1400 نباشد!?️

تفاوت اقامتگاه و هتل

آشپزی توی هتل ممنوع؛ حتی شما بدغذای عزیز

مشکلی که ممکن است بیشتر مسافران در طول سفر با آن روبه‌رو باشند، عدم تمایل به غذای هتل طبق یک منوی خاص است. البته هتل‌هایی وجود دارند که ناهار و شام را هم به‌صورت سلف‌سرویس ارائه می‌کنند، اما امان از قیمت‌های‌شان! ?

حتی هتل‌های 5ستاره در زمینه ارائه غذا سابقه درخشانی ندارند و خیلی‌وقت‌ها مسافران را ناامید می‌کنند. شاید با خودتان فکر کنید که اصلا سفر است و مزه رویارویی با اتفاقات پیش‌بینی‌نشده! اما موضوع غذا کاملا متفاوت است و می‌تواند باعث شود اولین ورودتان به یک شهر تبدیل به آخرین ورودتان شود!این موارد از تفاوت های هتل و اقامتگاه است.

هتل‌ها به مسافران اجازه آشپزی نمی‌دهند که البته کاملا هم طبیعی است؛ اگرقرار باشد هرکسی قابلمه به دست با مواد اولیه دلخواه راهی آشپزخانه هتل شود و غذای موردعلاقه اعضای خانواده را بپزد، سنگ روی سنگ بند نمی‌شود. بنابراین هتل‌دارها ترجیح می‌دهند که هزینه غذا را تمام و کمال دریافت کنند و موردقبول بودن یا نبودن منوی ارائه‌شده را از سمتِ مسافران نادیده بگیرند. به همین راحتی!

بنابراین اگر سلیقه غذایی ویژه‌ای دارید یا ملزم به رعایت رژیم خاصی هستید، با منوی غذایی هتل‌ها به مشکل بر‌می‌خورید. همینجاست که اجاره ویلا و سوئیت دربست اهمیت بیشتری خواهد داشت.

آشپزی در هتل

دعوت افراد اضافه ممنوع؛ اینجا هتل است!

قرار نیست هتل را تبدیل به کاروان‌سرا کنید؛ اما اگر به صرف چای یا عصرانه هم از دوستان یا هم‌سفران خود بخواهید که لحظاتی را در اتاق شما سپر کنند، احتمالا با واکنش مسئولین هتل رو‌به‌رو خواهید شد. به‌هرحال طبق ادعای آن‌ها که کاملا هم منطقی است، شما این اتاق را برای تعداد مشخصی از نفرات اجاره کرده‌اید و بهای آن را پرداخته‌اید، اگر دوستان‌تان مایل هستند ساعات بیشتری کنارتان باشند، راهی به جز اجاره اتاقی همجوارِ شما نیست! ? هتل‌ها دقیقا بر همین اساس، فرصت گفتگوهای کوتاه‌مدت در سفرهای خانوادگی را هم از مسافران دریغ می‌کنند.

“نه” به استعمال دخانیات داخل اتاق؛ ترک اعتیادِ اجباری به‌شیوه هتل‌داران!

جالب است بدانید که بسیاری از هتل‌ها برای خدشه‌دارنشدن ستاره‌های‌شان اجازه استعمال دخانیت در اتاق و حریم شخصی مسافران را نمی‌دهند. البته مسئله ما درستی یا نادرستیِ این موضوع نیست، بلکه آگاهی از آن پیش از اقدام برای اجاره اتاق در هتل است! ?

شما به‌عنوان کسی که اشتیاق شدیدی به سیگار دارد نمی‌توانید برای هربار مصرف اتاق را ترک کنید. این یک واقعیت است و اگر با جوگیریِ تمام، خودتان را بی‌خیالِ سیگارکشیدن در سفر نشان دهید و در هتل اقامت کنید، باخته‌اید! ترک عادت در سفر تقریبا محال است.

ایجاد سروصدا در هتل؛ آسان‌ترین راه برای دویدن روی اعصاب مسافران!

سر و صدا در هتل

بعضی از هتل‌ها شدیدا پرسروصدا هستند و به لطف دیوارهای نازک به مسافران اجازه می‌دهند آن‌چه را که در اتاق‌های دیگر می‌گذرد، به‌راحتی بشنوند. البته حق می‌دهیم که قضاوت در مورد میزان ضخامت دیوار اتاق‌های هتل به سادگی امکان‌پذیر نباشد؛ متاسفانه تا زمانی که به‌عنوان مسافر در آن‌جا نمانید، واقعاً نمی دانید که چگونه می‌گذرد.

با این‌ حال، ازطریق بررسی وضعیتِ هتل‌ها در اینترنت می‌توانید برای انتخاب آگاهانه هتل دلخواه‌تان اقدام کنید. البته ممکن است دراین مسیر تبلیغات گسترده بعضی از هتل‌های خاص شما را فریب دهد و قدم در هتلی بگذارید که ترجیح بدهید شب‌ها برای تمدد اعصاب‌تان بیرون از محوطه هتل بخوابید! پس چه بهتر که اقامتگاه دربستی

هزینه زیاد برای هتل؛ هندوانه دربسته !

رودربایستی که نداریم! هتل‌ها جزو گران‌ترین محل‌های اقامت مسافران هستند. در بیشتر مواقع، افراد کم‌بضاعت نمی‌توانند حتی یک شب را در هتل‌های خاص و مشهور اقامت داشته باشند. جالب است که شما مبلغ قابل‌توجهی را برای اقامت در هتل پرداخت می‌کنید اما برای داشتن امکانات وی‌آی‌پی و کمی خاص‌تر مجددا مجبور به خالی‌کردن جیبِ مبارک می‌شوید!

ازسویی دیگر، قرار نیست اقامت در هتل‌ها برای مسافران ارزان تمام شود؛ حتی اگر ارزان‌ترین هتل ها را انتخاب کرده باشید باز هم بیشتراز وسع‌تان مجبور به هزینه‌کردن برای اقامت می‌شوید و قسمت تلخ ماجرا نحوه ارائه خدمات در بیشتر هتل‌ها است که کیفیت قابل‌قبولی هم با وجود این هزینه گزاف ندارند! اجاره ویلا و اقامتگاه میتواند در هزینه های شما صرفه جویی بالایی کند.

قیمت هتل و ویلا

عدم رعایت حریم خصوصی مسافران در هتل؛ عجیب اما واقعی

همان‌طور که اشاره کردیم، اقامت در هتل‌ها مزایا و عین حال معایب زیادی دارد. هزینه هتل‌ها بیشتر از سایر اقامتگاه‌ها و ویلاها است. با این حال، بهتراست بدانید که همیشه هتل‌ها مطابق با آن‌چه باید باشند، خدمات را ارائه نمی‌دهند!

معمولاً شما با رویای یک اتاق تمیزتر، تخت راحت‌تر و امکانات بیشتر، مانند استخر هتل، سونا، سالن بدن‌سازی، رستوران باکیفیت و خشک‌شویی اتاقی در هتل را رزرو می‌کنید اما در بعضی از موارد، هتل‌ها خدمات اضافی را با هزینه‌ای توافق‌نشده ارائه می‌دهند. حالا علاوه بر همه این موارد به این فکر کنید که رعایت حریم خصوصی در هتل بارها و بارها نقص می‌شود و همه معادلات را به‌هم می‌زند! ضمنا که تمام این شرایط در ویلاها نیز وجود دارد.

  • ✔️ در حالی‌که در لابی هتل هستید، ممکن است تحت نظارت دوربین‌های ویدئویی مخفی و نظارت توسط کارکنان امنیتی قرار بگیرید.
  • ✔️ در حالی‌که در اتاق شخصیِ خود هستید ، ممکن است مورد بررسی ناگهانی و غیرمنتظره اتاق توسط خدمتکاران یا سایر کارکنان، مانند لوله کش یا تعمیرکاران هتل قرار بگیرید. و …

مزیت‌های انتخاب ویلا و اقامتگاه نسبت به هتل

ویلا استخردار

قرارنیست در این مقاله همه ویژگی‌های خوب هتل‌ها را نادیده بگیریم، اما اگر گزینه‌های پیش‌رو مورداطمینان‌تر و مقرون‌به‌صرفه‌تراز اقامت در هتل باشند، انتخاب شما کدام است؟!

درباره اقامت در ویلاها یا کلبه‌های جنگلی شنیده‌اید؟ ⛺ اقامت در انواع و اقسام اقامتگاه‌های ارزان‌قیمت که به‌طور قطع نسبت به هتل در آن‌ها آزادی عمل بیشتری خواهید داشت.

” از مزیت‌های اقامت در ویلا و سایر اقامتگاه‌ها، کنارهم بودن مسافران است که مخصوصا در سفرهای خانوادگی یک ضرورت به‌حساب می‌آید. ساعت ورود و خروج شما به‌عنوان مسافر کنترل نمی‌شود و برای آشپزی نیاز به اجازه از کسی ندارید! ضمنا میتوانید هم به موسیقی خود برسید و هم بدون مزاحمت رفت و آمد کنید. البته که برای استعمال دخانیات هم اغلب مشکلی وجود ندارد. “

خلاصه کلام این است که شما در سفر هستید اما جایی بسیار شبیه به “خانه” دارید که برای آرامش روز و آسایش شب روی آن حساب می‌کنید.

این خانه “دربست” در اختیار مسافران است و می‌توانند هرچقدر دل‌شان می‌خواهد ریخت‌و‌پاش کنند، بازی‌های پرسروصدا راه بیندازند و لذت سفرهای شلوغ خانوادگی را با تمام وجود احساس کنند.

البته درکنار بررسی گزینه‌های مختلف برای اقامت در سفر، مزیت اقتصادی اقامتگاه‌ها نسبت به هتل‌های مشهور هم موضوع قابل‌بحثی است. به هرحال سفر، صرفا هزینه اقامت را شامل نمی‌شود و اگر دغدغه‌های مالی دارید بهتراست پیش از این تصمیم‌گیری، تعداد رقم مبلغی که برای رزرو هتل می‌پردازید را چهارچشمی زیر نظر بگیرید!

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب