بهترین مراکز خرید و بازارهای اصفهان به همراه سوغات خاص آن

0

معرفی بهترین مراکز خرید اصفهان و هیجان‌انگیزترین سوغات‌ آن! ❤️

گردشگران حرفه‌ای معمولا به قصد خرید سفر نمی‌کنند؛ اما وقتی پای سفر به اصفهان درمیان باشد، اوضاع کمی فرق می‌کند! ماجرا از جایی شروع می‌کند که شما نمی‌توانید اصفهان شگفت‌انگیز را بدون سوغات‌هایش تصور کنید!

اصفهان زیبا

درحقیقت هرچقدر هم که عاشق آثار باستانی و تاریخی اصفهان مانند سی‌وسه پل و پل خواجو باشید بازهم نمی‌توانید خودتان را برای بی‌خیالِ سوغات‌های اصفهان ‌شدن قانع کنید! این شهر، شهر قلم‌زنی و فیروزه‌کوبی و گز و پولکی است؛ جدای ازاین‌ها معروف‌ترین مراکز خرید را دارد که می‌توانید درعین لذت از جاذبه‌های تاریخیِ شهر، خریدهای هیجان‌انگیزی را تجربه کنید. پس برای آشنایی با معروف‌ترین مراکز خرید اصفهان به همراه سوغات‌ فوق‌العاده آن، مطالعه این مقاله را از دست ندهید!

مرکز خرید سیتی سنتر اصفهان

مرکزخرید سیتی سنتر نه‌تنها از بزرگ‌ترین مراکز تجاری ایران به‌شمار می‌رود بلکه جزء ده مرکزخرید بزرگ دنیا هم محسوب می‌شود که این موضوع خودش مهر تاییدی برای سرک‌کشیدن به فروشگاه‌های سیتی سنتر است.

انواع برندهای معتبر دنیا در زمینه پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی، مواد خوراکی، ابزار دیجیتال و لوازم خانگی در طبقات مختلف این مرکزخرید گردهم آمده‌اند؛ وجود برندهای لوکس و مشهوری مانند زارا با قیمت‌های مناسب‌تر در حراج‌های فصلی، تجربه خرید لذت‌بخشی را برای مسافران اصفهان به ارمغان می‌آورند.

البته وجود شهربازی و سینمای اختصاصی ?، سالن ورزشی، انواع فودکورت و کافه با بهترین امکانات در سیتی سنتر، این مرکزخرید را به یکی از خاص‌ترین مرکزخریدهای اصفهان تبدیل می‌کند.

برای رسیدن به سیتی سنتر کمی از مرکز شهر دور می‌شوید اما حقیقتا ارزشش را دارد؛ از سمت بزرگراه شهید دستجردی به سمت شیراز و ورودی جنوبی سپاهان‌شهر می‌توانید سیتی سنتر اصفهان را دریابید! با اجاره سوئیت در اصفهان میتوانید دسترسی راحت و به صرفه تری برای این پاساژ عظیم داشته باشید.

مرکزخرید سیتی سنتر اصفهان

مرکز خرید جلفا در اصفهان

مجتمع تجاری جلفا هم یکی از بهترین مراکزخرید اصفهان است؛ از آن‌جایی‌که این مرکزخرید معروف در خیابان شیخ طوسی واقع شده‌است، لذت تماشای محله جذابِ جلفای اصفهان را هم در کنار خرید از این مجتمع می‌توانید تجربه کنید. برندهای خارجی و داخلی باکیفیت، درکنارِ تنوع اجناس مخصوصا پوشاک ? یکی از دلایلی است که مرکز خرید جلفا را به یکی از محبوب‌ترین‌ها تبدیل می‌کند. بهتراست بدانید این مرکزخرید پارکینگ هم دارد که مزیت مهمی برای مسافران به‌شمار می‌آید.

برای خرید از بهترین برندهای آرایشی و پوشاک روی مرکزخرید جلفا به‌صورت کاملا جدی حساب کنید!

پاساژ پارک اصفهان

مرکز خرید پارک در خیابان چهارباغ بالا یکی از خوش‌قیمت‌ترین مراکز خرید اصفهان است. به‌علاوه این مرکزخرید که بیشتر با عنوان “مجتمع پارک” شناخته می‌شود، از بزرگ‌ترین مراکز خرید اصفهان هم به‌شمار‌ می‌رود. برای خرید انواع پوشاک زنانه، بچگانه و مردانه مجتمع پارک همیشه به‌روزترین‌هارا ارائه می‌کند و اگرهم قصد خرید ساعت‌های لوکس و لوازم صوتی تصویری را دارید، با انتخاب مجتمع پارک خوش‌سلیقگی‌تان را نشان می‌دهید!

خرید از مجتمع پارک همچنین به‌دلیل فضای سبزی که دور مرکزخرید را احاظه کرده است، صفای خاص خودش را دارد و البته کم‌تر مجتمعی شبیه به سیتی سنتر اصفهان می‌توان یافت که از همه نوع کالا، باکیفیت‌ترین‌های‌شان را در دسترس خریداران قرار دهد.

مرکز خرید کوثر اصفهان

پاساژ کوثر اصفهان

مجتمع تجاری کوثر اصفهان در خیابان چهارباغ بالا و درنزدیکی سی‌وسه پل قرار دارد. این مرکزخرید اصفهان معمولا برای خرید طلا و جواهرات لوکس، انواع پوشاک، کیف و کفش های برندهای معتبر میزبان شما است. البته شاید در نگاه اول قیمت‌های این مجتمع بالاتر از سایر مراکز خرید به‌نظر بیاید اما کافی است که برند هارا بشناسید و کیفیت اجناس مختلف را مقایسه کنید؛ مرکزخرید کوثر بدون شک انتخاب سخت‌پسندها است!

قیصریه در اصفهان

ازهرچه بگذریم، سخن از بازارهای سنتی اصفهان با آن بافت تاریخیِ بی‌نظیر خوش‌تر است؛ مخصوصا بازار قیصریه اصفهان که جزء مشهورترین بازارهای فرش‌فروشان است. اگر طرفدار صنایع دستی هستید، دست‌کم برای تماشای این بازار مهم اصفهان زمانی اختصاص دهید. بازار قیصریه در میدان نقش جهان معروف اصفهان قرار دارد و یکی از پیشنهادهای صدردرصدیِ ما برای خرید سوغات صنایع دستی به مسافران است. ?️

معمولا کالاهای این بازار قیمت‌های متنوعی دارد که البته به علت ارزش هنریِ کارها ارزان نیستند؛ اما نسبت به جاهای دیگر می‌توانید با قیمت مناسبت‌تری سوغات‌های ماندگار و اصیل اصفهان را خریداری بفرمایید.

بازار قیصریه اصفهان

بازار بزرگ اصفهان

بازار بزرگ اصفهان یکی از جذاب‌ترین بازارهای سنتی این شهر است. بازاری که از 400 سال پیش یکی از مهم‌ترین بازارهای ایران بوده‌ است و حمایت‌گر دسترنج مردمان اصفهانی است. همه کسب‌وکارهای سنتی را در این بازار قدیمی به چشم می‌توان دید و شکوهش را لمس کرد؛ کسب‌وکارهایی مانند زرگری، مسگری، آهنگری، صحافی، کفاشی و لبافی که امروزه به آن‌ها کم‌تر بها می‌دهند.

اگر در کنار خرید به لذت نوشیدن جرئه‌ای از تاریخ دوران صفوی با چشم‌های‌تان علاقه‌مند هستید، حتما از بازار بزرگ که در نزدیکی مسجدجامع اصفهان قرار دارد، دیدن کنید.

بازارموبایل اصفهان

علاقه‌مندان تکنولوژی حتی در سفر هم نمی‌توانند بی‌خیالِ این دنیای وسیع و هیجان‌انگیز باشند؛ مخصوصا اگر پای یک مرکزخرید درجه‌یک و معتبر هم در شهر مقصدِ سفر درمیان باشد! ?

بازار موبایل اصفهان واقع در خیابان فردوسی یکی از بهترین مراکز خرید موبایل است و می‌تواند برای خرید انواع لپ‌تاپ و وسایل جانبی صوتی و تصویری هم بهترین گزینه باشد. اگر هم خودتان صاحب فروشگاه باشید، با قیمت عمده و مناسب‌تری می‌توانید جهت خرید اقدام کنید.

البته ممکن است خریدِ این اقلام در سفر کمی سخت به‌نظر بیاید؛ اما بهتر است بدانید حتی برای تعمیر موبایل یا هر وسیله الکترونیک موردنظرتان می‌توانید روی بازار موبایل اصفهان حساب کنید و تجربه خوبی از اعتماد به آن داشته باشید.

بازار گل و گیاه اصفهان

بازار گل و گیاه اصفهان

بازار گل‌وگیاه اصفهان در خیابان همدانیان و محله جی قرار دارد. دنیای رنگارنگی از انواع گل و گیاه که می‌تواند از زیباترین لحظات سفر به اصفهان باشد. از این مکان فوق‌العاده برای ثبت قاب‌های زیبا به لطف رقص تماشایی گل‌ها هم می‌توانید استفاده کنید.

البته اگر به‌صورت جدی علاقه‌مند به گیاهان و گل‌ها هستید، این بازار اصفهان یکی از معتبرترین‌ها در حوزه خودش است و برای همه شرایط و سلایق، گلی پیشنهاد می‌کند که به‌طور قطع خاطرخواه آن می‌شوید!

بازارماهی خلیج فارس در اصفهان

این بازار اصفهان به‌شدت رنگ‌وبوی دریا دارد! بازار ماهی‌فروشان خلیج فارس اصفهان در خیابان مشهور صفه قرار دارد و انواع و اقسام ماهی‌های تازه شمال و جنوب را با بهترین قیمت در اختیار خریداران قرار می‌دهد. اگر طرفدار طبخ غذاهای دریایی در سفر هستید، حتما سری به این بازار بزنید و کیفیت خوب و قیمت مناسب را در کنارِهم تجربه کنید! ?

مجتمع تجاری مارتین اصفهان

مجتمع تجاری مارتین اصفهان دنیای از متنوع‌ترین لباس‌های مارک‌دار است؛ پوشاکی که نظیرش را در سایر فروشگاه‌های اصفهان به‌سختی پیدا می‌کنید. ابتدای خیابان نظرشرقی در اصفهان، مجتمع تجاری مارتین بهترین مرکز خرید برای اصفهانی های مارک‌باز است!

البته بنابر برند پوشاک، قیمت‌ها هم روی نه‌چندان خوشِ خود را به مشتری‌ها نشان می‌دهند؛ اما بهتراست بدانید تهیه انواع پوشاک و یا حتی زیورآلات با مارک خاص، بهای خاص خودش را هم دارد که باید پیش از اقدام به خرید، با خودتان و جیبِ مبارک در این‌رابطه کنار بیایید!

مجتمع تجاری مارتین اصفهان

مرکز خرید اوسان

اگر بخواهیم یکی از خیابان‌های اصفهان را برای انتخاب مراکز خرید معروف اصفهان معرفی کنیم، بدون شک خیابان چهارباغ بالا اولین پیشنهاد است؛ در خیابان چهارباغ علاوه‌بر مراکز خرید ذکرشده، مجتمع تجاری اوسان هم قرار دارد که یکی از بهترین‌هااست. برای خرید برندهایی مثل آدیداس مرکزخرید اوسان بدون رقیب است؛ گرچه مجتمع پارک هم در کنار این مرکز خرید قرار دارد و هردوی این مراکز ازلحاظ تنوع بالای محصولات حقیقتا در اصفهان می‌درخشند.

ارگ عظیم جهان نما اصفهان

اگر مسافر اصفهان هستید و گذرتان به میدان مشهور دروازه‌دولت خورد، حتما از ارگ عظیم جهان‌نما دیدن کنید. این مجتمع تجاری فرهنگیِ اصفهان اولین آب‌نمای موزیکال ? اصفهان را در خود دارد و جدای‌ از این، میزبان تعدادی از فروشگاه‌های صنایع دستی است که می‌تواند نظر هر گردشگری را به خود جلب کند. البته ساختمان این مجتمع هنوز در دست ساخت و تکمیل امکانات است؛ بنابراین در روزهای آینده منتظر شنیدن خبرهای بهتری درباره شهرت ارگ جهان‌نمای اصفهان باشید!

بازار ارگ جهان نما اصفهان

مرکزخرید ارکیده

مرکزخرید ارکیده اصفهان از لاکچری‌ترین مراکز خرید این شهر است که طرفداران خاص خودش را دارد. در خیابان حکیم نظامی و نبش خاقانی می‌توانید از پاساژ ارکیده دیدن کنید. مهم‌ترین اجناس این مرکزخرید از برندهای معروف دنیا هستند و در کنار قیمت بالا، کیفیت فوق‌العاده‌ای دارند.?

در این مرکزخرید لوکس می‌توانید انواع عطروادکلن‌های اصل، زیورآلات، صنایع دستی و پوشاک را با اطمینانِ کامل از اصالت مارک‌ها تهیه کنید.

مرکزخرید مهرسان

درخیابان بزرگمهر، یکی از بهترین مرکزخریدهای اصفهان، یعنی مرکز خرید مهرسان قرار دارد. برای خرید انواع پوشاک، کیف و کفش و حتی لوازم آشپزخانه می‌توانید تجربه خرید خوبی از این مرکزخرید داشته باشید.

بازار حکیم اصفهان

بازار حکیم اصفهان که در خیابانی با همین نام قرار گرفته‌است، بیشتر به‌عنوان محلی برای خرید ترمه‌های اصیل اصفهان شناخته می‌شود. ضمن این‌که برای خرید این سوغاتی پرنقش‌ونگارِ اصفهان می‌توانید به بازار حکیم مراجعه کنید، خوب است بدانید پارکینگ این مجتمع به‌اندازه کافی بزرگ است؛ بنابراین در روزهای شلوغ هم تردد با با خودروی شخصی نمی‌تواند برای تان هنگام خرید از بازار حکیم مشکل‌ساز باشد.

مهم‌ترین سوغاتی‌های اصفهان

سوغات اصفهان

اصفهان است و سوغات‌های ناب‌تراز نابش! چه خوراکی باشند و چه تماشایی، اصفهان همیشه یکی از شهرهایی است که در سفر به آن، نمی‌توانید با دستِ خالی برگردید!

اگر طرفدار انواع خوراکی باشید، گز اصفهانی در انواع برندهای مشهور و پولک و نبات اصفهان از بهترین گزینه‌های خرید سوغات هستند.

اما اگر به صنایع دستی علاقه دارید، بهتراست نگاهی به سوغات‌های حوزه خاتم‌کاری، میناکاری، پارچه‌های ترمه و قلم‌کار اصفهان بیندازید؛ آن‌وقت است که دیگر نمی‌توانید به خرید این هدایای ماندگار  و پر‌نقش‌ونگارِ نصف جهان “نه” بگویید!

سایت شب کاملترین پلتفرم اجاره ویلا در ایران…

 

 

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب