15 مورد از بهترین پارک‌های تهران که حتما باید ببینید ( آدرس + جزئیات فضاها )

0

تهران شهری است که تقریبا از زندگی ماشینی پر شده است و ساختمان‌های بلند، ترافیک و جریان کار و … از مشخصه‌های اصلی آن هستند. خیلی از ما ممکن است تهران را به چشم یک شهر بی‌روح ببینیم، با این وجود در گوشه گوشه این شهر، پارک‌ها و فضای سبزی قرار دارد که برای گذراندن وقت کنار دوستان و خانواده و استراحتی کوتاه بسیار مناسب هستند. در این مقاله از سایت شب می‌خواهیم باهم سری به بهترین پارک‌ های تهران بزنیم و باهم از این مناطق سرسبز در دل شهری که با ترافیک و آپارتمان‌های بلند شناخته می‌شود دیدن کنیم. با ما در این سفر به تهران همراه باشید.

معرفی بهترین پارک‌های تهران

در ادامه بهترین پارک‌ها، بوستان ها و پارک‌های جنگلی تهران را معرفی می‌کنیم.

پارک ملت تهران

پارک ملت یکی از بهترین پارک های تهران

پارک ملت یکی از بهترین پارک‌های تهران است که در بخش شمالی شهر قرار دارد. نام قدیمی پارک ملت، پارک شاهنشاهی بود و با مساحتی حدود ۳۴ هکتار در سال ۱۳۴۵ ساخته شد. بخش‌هایی از پارک با نظارت شهرساز انگلیسی به نام پوزن و با الهام از پارک‌های انگلستان ساخته شد و بخش‌ بزرگی از آن جنگل‌کاری و بافت فضای طبیعی است.

دریاچه، باغ وحش، باشگاه مینی گلف، کافه‌ها متنوع و از همه مهم‌تر پردیس سینمایی ملت، از جاذبه‌های اصلی این پارک در کنار طبیعت بی‌نظیر آن هستند. پارک ملت در خیابان ولی عصر، نبش اتوبان نیایش قرار دارد. برای رسیدن به این پارک می‌توانید از خیابان ولیعصر یا اتوبان نیایش استفاده کنید.

پارک ساعی از قدیمی ترین بوستان های تهران

پارک ساعی بهترین پارک تهران

پارک ساعی را شاید بتوان قدیمی‌ترین پارک تهران نامید. این پارک ۱۲ هکتاری، در خیابان ولی عصر حد فاصل توانیر و خیابان شهید بهشتی قرار دارد. محله ساعی، به دلیل وجود این پارک یکی از معروف‌ترین مناطق و محله‌های تهران است. پارک ساعی با داشتن درختان سر به فلک کشیده و ساختار پلکانی، یک پارک نیمه جنگلی است و برای پیاده روی و گذران وقت با کودکان گزینه بسیار مناسبی است.

فرهنگسرای بانو، پیست اسکیت و زمین بازی کودکان در کنار باغ وحشی که حالا تنها تعداد محدودی از حیوانات آن باقی مانده‌اند از جاذبه‌های ساعی یکی از بهترین پارک‌های تهران هستند. مسیر دسترسی به این پارک از خیابان ولی عصر و خیابان وزرا ممکن است.

بوستان هنرمندان (پارک ایرانشهر)

پارک هنرمندان

پارک هنرمندان یا پارک ایرانشهر، یکی از پارک‌های قدیمی تهران است که به دوره قاجار برمی‌گردد. این پارک در حال حاضر محل اصلی خانه هنرمندان ایران است. پارک ایرانشهر به دلیل وجود خانه هنرمندان دارای فضایی خاص، با مجسمه‌ها و آثار هنری و طبیعی مختلف و یکی از بهترین پارک‌های تهران است.

پارک هنرمندان در منطقه طالقانی و در خیابان ایرانشهر قرار دارد. برای رسیدن به این پارک می‌توانید از خیابان هفت تیر وارد خیابان ایرانشهر یا دروازه دولت شوید. از مسیر خیابان ایرانشهر بعد از خیابان بهشهر پارک مشخص می‌شود. از خیابان دروازه دولت باید وارد خیابان اردلان شوید و در انتهای خیابان پارک ایرانشهر وجود دارد.

برای اجاره روزانه خانه در تهران کلیک کنید.

پارک لاله

پارک لاله از بهترین پارک‌های تهران

پارک لاله در سال ۱۳۴۵ در مرکز شهر تهران به درخواست فرح پهلوی ساخته شد. این پارک تا پیش از انقلاب به پارک فرح شهرت داشت اما بعد از انقلاب نام آن به لاله تغییر کرد. کاربری پارک لاله تا قبل از تبدیل، برای تمرینت ارتش بود اما بعدا به پارک تبدیل شد. آب نما، مسجد، آلاچیق، مجسمه ابوریحان بیرونی و … از فضاهای زیبای این پارک هستن. همچنین در اطراف پارک لاله اماکنی مانند موزه هنرهای معاصر، موزه فرش، کانون پرورش فکری و … وجود دارد که آن را به یکی از بهترین پارک‌های تهران تبدیل می‌کند.

پارک قیطریه؛ در شمال تهران

پارک قیطریه

پارک قیطریه یکی از پارک‌های بزرگ تهران است که در محله قیطریه در نزدیکی تجریش قرار دارد. این پارک بزرگ فضای سبز بسیار زیبایی دارد و یکی از بهترین پارک‌های تهران برای ورزش و تفریح است. زمین بازی کودکان، پیاده راه برای ورزش، محیط سرسبز و جنگلی و امکاناتی که در آن وجود دارد این پارک را به یکی از بهترین پارک‌های تهران برای ورزش صبحگاهی تبدیل می‌کند.

پارک قیطریه در بلوار قیطریه قرار دارد. برای رسیدن به این پارک می‌توانید از بلوار اندرزگو وارد بلوار قیطریه شوید و سپس به پارک قیطریه می‌رسید.

پارک دانشجو؛ بوستان فرهنگ

پارک دانشجو

پارک دانشجو از بهترین پارک‌های تهران است که در مرکز شهر و مرکز تئاتر تهران قرار دارد. تئاتر شهر از مراکز مهم هنری است که در کنار پارک دانشجو قرار دارد. آبنما، فضای سبز کار شده، مجسمه‌های هنری و … از عناصر زیبای این پارک قدیمی تهران هستند.

پارک دانشجو در چهارراه ولی عصر، تقاطع خیابان ولی عصر و خیابان انقلاب قرار دارد و با خطوط اتوبوس تندرو یا خودروی شخصی می‌توانید به این پارک برسید.

بوستان و پارک جمشیدیه

پارک جمشیدیه یک پارک بسیار زیبا با معماری منحصر به فرد در تهران است. پارک جمشیدیه به دلیل داشتن فضاسازی خاص، امکانات رفاهی، فضای سنگی و آبنما، آلاچیق و … بین ساکنین تهرانی معروف است و بسیاری از اوقات، خانواده‌ها و دوستان برای گذران وقت و صرف وعده‌ای غذا به این پارک سر می‌زنند.

پارک جمشیدیه،‌ در خیابان نیاوران (باهنر) انتهای خیابان فیضیه یا خیابان امیدوار قرار دارد. برای رسیدن به این پارک می‌توانید از خودرو شخصی یا اتوبوس‌های تجریش به نیاوران استفاده کنید. در انتهای این پارک، مسیر کوهنوردی کلکچال قرار دارد.

پارک آب و آتش

پارک آب و آتش

یکی از پارک‌های جدید تهران که می‌توانیم آن را جزو بهترین پارک‌های تهران معرفی کنیم، پارک آب و آتش است که در مجموعه تفریحی عباس آباد قرار دارد. پارک آب و آتش جزو اولین پارک‌ها از مجموعه عباس آباد بود که در سال‌ ۱۳۸۸ افتتاح شد. این مجموعه حالا بسیار گسترده شده است و در حدود ۲۴ هکتار مساحت را پوشش می‌دهد.

از امکانات پارک آب و آتش می‌توانیم به گذر گردشگری، فانوس دریایی، پل طبیعت، پل ابریشم، بخش آب بازی کودکان، فود کورت و … اشاره کنیم. پارک آب و آتش در بزرگراه حقانی، خیابان ژوبین قرار دارد. پس از ورود به این مجموعه می‌توانید از سایر مجموعه‌های تفریحی عباس آباد مانند بوستان نوروز، پل طبیعت، پارک طالقانی، باغ کتاب و …. استفاده کنید.

بوستان گفتگو

پارک گفتگو

بوستان گفتگو از بهترین پارک‌های تهران است که در منطقه غرب تهران، بزرگراه چمران و حکیم و محله کوی نصر قرار دارد. پارک گفتگو با ۱۴۴ هزار متر مربع مساحت، در سال ۱۳۸۲ افتتاح شد. پیست اسکیت و دوچرخه، آلاچیق، فضاسازی خاص مناسب پیک نیک، نمایشگاه دائمی گل و گیاه و … از ویژگی‌هایی هستند که این پارک را برای گذران وقت در تهران مناسب می‌سازند.

برای رسیدن به پارک گفتگو می‌توانید از بزرگراه حکیم، بزرگراه چمران یا خیابان گیشا مسیر مناسب را انتخاب کنید.

باغ ایرانی

باغ ایرانی از بهترین پارک‌های تهران

باغ ایرانی یکی از پارک‌های تهران است که بیشتر به دلیل نوع معماری خاص و فضاسازی منحصر به فرد معروف است. باغ ایرانی یک خانه باغ قدیمی در محله ده ونک است که در گذشته متعلق به یک خاندان قاجاری بوده است و سپس توسط مهندس علی مختاری تغییر کاربری می‌دهد و با حفظ ساختار قدیمی، به عنوان یک پارک عمومی استفاده می‌شود. باغ ایرانی یکی از زیباترین لوکیشن‌ها عکاسی در تهران است.

برای رسیدن به باغ ایرانی باید ابتدا وارد خیابان شیخ بهایی و ده ونک شوید. پس از عبور از میدان ده ونک وارد خیابان صابری شوید و پس از مسیری کوتاه، باغ ایرانی در سمت چپ خیابان نمایان می‌شود.

بهترین پارک‌های جنگلی تهران

علاوه بر پارک‌هایی که در بالا توضیح دادیم و بیشتر آن‌ها در داخل بافت شهر قرار دارند، معماری خاصی دارند و جزو پارک‌های کوچک محسوب می‌شوند، تهران پارک‌های جنگلی دارد که گزینه بهتری برای فاصله گرفتن از فضای شهر و پیک نیک‌های دسته جمعی هستند. در ادامه بهترین پارک‌های جنگلی تهران را معرفی می‌کنیم. در ضمن برای گردش در تهران و اجاره سوئیت در تهران، می‌توانید از سایت شب استفاده کنید.

پارک جنگلی سرخه حصار

سرخه حصار

پارک جنگلی سرخه حصار از بهترین پارک‌های تهران است که در شرق تهران قرار دارد. این پارک جنگلی، از وسیع‌ترین مجموعه‌های جنگلی تهران است که در کنار پارک جنگلی، یک منطقه حفاظت شده نیز وجود دارد. پارک سرخه حصار امکانات مختلفی مانند سکو، آلاچیق، راه سلامتی و مسیر دوچرخه، سرویس بهداشتی و سوپر مارکت و … دارد و برای دورهمی‌های طولانی مدت و آخر هفته‌ها انتخاب مناسبی است. این پارک جنگلی با عنوان پارک ملی سرخه حصار در سال ۱۳۵۹ ثبت شده است.

پارک جنگلی سرخه حصار در منطقه ۱۳ در کنار بزرگراه یاسینی قرار دارد. این پارک چندین ورودی مختلف دارد و می‌توانید با خودروی شخصی وارد محوطه پارک شوید.

بوستان بهشت مادران (پارک بانوان)

بهشت مادران

بوستان بهشت مادران یا همان پارک بانوان، در خیابان حقانی تهران قرار دارد. این پارک جنگلی، مختص بانوان طراحی شده است و بانوان می‌توانند با پوشش دلخواه در این پارک به تفریح و دورهمی بپردازند. پیست اسکیت، پیست دوچرخه، مجموعه ورزشی و استخر روباز چهارفصل، آلاچیق و سکو و سوپرمارکت، در کنار امکانات راحتی مانند سرویس بهداشتی، یک محیط ایده‌آل را برای دورهمی‌های دوستانه فراهم می‌کند و بهترین پارک تهران برای بانوان می باشد.

برای رسیدن به این پارک با خودرو شخصی می‌توانید از اتوبان حقانی، لاین جنوب به شمال (شرق به غرب) اقدام کنید. همچنین با استفاده از اتوبوس‌های خط ۵ سامانه تندرو می‌توانید خود را به ورودی جنوبی بوستان برسانید.

پارک جنگلی طالقانی؛ از بهترین پارک های تهران

پارک جنگلی طالقانی

پارک جنگلی طالقانی از پارک‌های جنگلی است که در مرکز شهر قرار دارد. پارک طالقانی در نزدیکی مجموعه تفریحی تپه‌های عباس آباد و موزه دفاع مقدس قرار دارد. این پارک جنگلی از نقاط بلند مرکز شهر است و بزرگ‌ترین پرچم ایران نیز در بلندترین نقطه این پارک نصب شده است.

برای رسیدن به پارک طالقانی می‌توانید از مترو طالقانی استفاده کنید یا با خودرو شخصی از اتوبان حقانی به این پارک برسید.

پارک جنگلی شیان و لویزان

پارک جنگلی لویزان

پارک جنگلی شیان و لویزان در بخش شمال شرقی تهران، در حد فاصل اتوبان‌های امام علی، زین‌الدین و بابایی قرار دارد. این پارک جنگلی از بزرگ‌ترین پارک‌های جنگلی تهران است که بافت انبوهی دارد و در چندین فاز مختلف طراحی شده است. فاز ۲ پارک لویزان، پارک بانوان حدیدچی دباغ، باغ پرندگان و … از بخش‌های این پارک هستند.
برای رسیدن به این پارک می‌توانید از لاین شرق به غرب اتوبان زین الدین، جنوب به شمال اتوبان امام علی و غرب به شرق اتوبان بابایی استفاده کنید.

البته که بسیاری پارک های دیگر در این کلانشهر یا بهتر بگوییم ابرشهر وجود دارد که قطعا میتوانند جزو لیست بهترین پارک‌های تهران باشند. گرچه تقریبا در ابتدای اکثر خیابان های تهران، فضای سبز یا بوستانی وجود دارد. برای بازدید از این پارک های جنگلی، بوستان ها و پارک‌های تهران، میتوانید با رزرو آپارتمان و اجاره سوئیت در تهران از سایت شب کار خود را آسان کنید.

سوالات متداول:

چند مورد از بهترین پارک‌های تهران؟

پارک ملت، پارک طالقانی، پارک جمشیدیه، پارک ساعی و … از بهترین پارک‌های تهران هستند.

بهترین پارک‌های جنگلی تهران کدامند؟

پارک سرخه حصار، پارک طالقانی و پارک شیان و لویزان از بهترین پارک‌های جنگلی تهران هستند.

کدام پارک تهران برای پیک نیک خانوادگی بهتر است؟

پارک لاله، پارک گفتگو، پارک طالقانی، پارک جمشیدیه و … برای پیک نیک‌های خانوادگی یا دوستانه مناسب هستند.

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب