ساحل صخره ای چابهار کجاست؟

0

سیستان و بلوچستان، از آن دسته استان‌هایی است که هر گوشه‌اش، چشمان جستجوگر مسافران را حیرت‌زده و غافلگیر می‌کند. استانی با جاذبه‌های طبیعی بی‌شمار که با وجود محرومیت‌هایی که دارد، به مهربانی میزبان و پذیرای گردشگران است.

در سیستان و بلوچستان، شهرهای دیدنی فراوانی وجود دارند که هریک پدیده‌های شگفت انگیز طبیعی و تاریخی در دل خود جا داده‌اند. به ویژه چابهار که به دلیل مجاورتش با دریا، در دسته زیباترین و مهم‌ترین شهرهای ایران قرار می‌گیرد.

یکی از جاهای دیدنی چابهار، ساحل صخره‌ای این شهر است که با چشم انداز نابش به دریا و موج فشان‌های خروشان، به یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری تبدیل شده است. در این مطلب سری به ساحل صخره ای چابهار می‌زنیم و با شما از این جاذبه سحرانگیز صحبت می‌کنیم.

معرفی ساحل صخره ای چابهار

ساحل صخره ای چابهار

در ذهن بسیاری از ما، ساحل زمینی شنی یا ماسه‌ای است که صدف‌های بزرگ و کوچک در گوشه و کنارش پراکنده شده‌اند. ساحل چابهار اما برخلاف باور بیشتر ما، بیشتر از هرچیز با صخره‌ها و سنگ‌های سختش به چشم می‌آید.

ساحل صخره ای یکی از زیباترین مراکز تفریحی چابهار است که به دلیل ظاهر متفاوت و کم نظیرش، طرفداران بسیاری در میان شهروندان و گردشگران دارد. این ساحل زیبا به دلیل مجاورت با حاشیه دریای عمان، جلوه بی‌نظیری از رقص امواج را در چشم بینندگانش پدید می‌آورد. امواجی پرخروش و سهمگین، که ارتفاعشان در فصل وزش بادهای موسمی به ۱۵ متر می‌رسد.

جهت مشاهده و اجاره ویلا کلیک کنید.

نام دیگر ساحل صخره‌ای چابهار

ساحل صخره ای چابهار در مجاورت آب‌های آزاد اقیانوس هند و دریای عمان قرار گرفته است. ساحلی که یکی از جذابیت‌هایش، تماشای برخورد امواج سرکش دریا با دیواره صخره‌هاست. این ساحل صخره ای که در بخش شرقی چابهار واقع شده، به دلیل هم مرزی با آب‌های اقیانوس و ارتباطش با آب‌های بزرگ یا مکران، با نام ساحل دریا بزرگ نیز شناخته می‌شود.

جالب است که بدانید بخشی از امواج خروشان این منطقه، ناشی از جزر و مدهای متعدد آب‌های دریای عمان و اقیانوس هند هستند.

نحوه شکل‌گیری ساحل صخره‌ای چابهار

سواحل صخره‌ای به‌طور کلی از ستون‌ها و سنگ‌های کوچک و بزرگی تشکیل می‌شوند که شیب تندی دارند و ارتفاعشان تا حدودی به دره‌های عمیق کوهستان‌ها شباهت دارد. پدیده‌هایی زمین‌شناختی که در نتیجه فرسایش باد، باران، برخورد مداوم امواج و حتی برخورد کشتی‌های تجاری با صخره‌ها، بوجود آمده‌اند و طی هزاران سال، چنین تصویر زیبایی به خود گرفته‌اند.

شکل‌گیری این صخره‌های دریایی معمولا در لایه‌های افقی سنگ‌های رسوبی و آتشفشانی و یا بر روی تخته‌سنگ‌های آهکی قابل مشاهده است. نکته قابل توجه این است که تنها سنگ‌های سخت‌تر، قابلیت تبدیل شدن به چنین صخره‌هایی را دارند. در حقیقت این سنگ‌های مقاوم‌تر هستند که در طولانی مدت، دچار فرسایش می‌شوند و شکل صخره‌های ساحلی را به خود می‌گیرند.

تخته‌سنگ‌هایی با مقاومت کمتر، فرایند فرسایش را به سرعت طی می‌کنند و به همین دلیل نمی‌توانند صخره‌های دریایی را به‌وجود آورند.

جهت مشاهده و اجاره سوئیت چابهار کلیک کنید.

آب و هوای ساحل صخره ای چابهار

آب و هوای چابهار و ساحل صخره‌ای آن در طول سال، معتدل و بهاری است. جالب است که بدانید این شهر در میان دیگر بنادر جنوبی ایران، هوای خنک‌تری دارد و تابستان‌هایش نسبت به دیگر شهرهای جنوب، متعادل‌تر است.

دمای هوای ساحل صخره ای چابهار در ماه‌های گرم سال بالاتر از ۳۱ درجه سانتی گراد نمی‌رود و در سردترین ماه (دی) به ۱۹ درجه سانتی گراد می‌رسد. با این حال در اردیبهشت و خرداد ماه، رطوبت هوا در این شهر به اوج خود می‌رسد و هوا به شدت شرجی می‌شود.

پوشش گیاهی و گونه‌های جانوری ساحل صخره ای چابهار

بخشی از جذابیت‌های ساحل صخره ای چابهار، به پوشش گیاهی و گونه‌های جانوری آن برمی‌گردد. قسمت بزرگی از پوشش گیاهی این صخره های ساحلی، با خزه‌های سبز رنگ دیده می‌شوند. این خزه‌ها در طول زمان، سطح سنگ‌های کوچک و بزرگ ساحل را فرا گرفته‌اند و گویی فرشی سبز رنگ را بر صخره‌ها گسترانده‌اند. همنشینی آب دریا با صخره‌ها باعث شده است که در حوالی این پدیده طبیعی، مرجان‌های دریایی نیز به زیباترین شکل قابل مشاهده باشند.

مسافران و گردشگران هنگام تماشای این ساحل، می‌توانند از نزدیک شاهد جست و خیز صدف‌ها، حلزون‌ها، انواع ماهی‌های کوچک و بزرگ، نهنگ‌ها، خرچنگ‌ها، لاک پشت‌ها و حتی ستاره دریایی باشند. ضمن آنکه در زمان طلوع آفتاب، مرغان دریایی بر فراز آسمان این محدوده پرواز می‌کنند و آواز می‌خوانند. منظره‌ای بکر و فراموش نشدنی که بدون اغراق تا مدت‌ها در ذهن هر مسافر طبیعت دوستی باقی خواهد ماند.

اما یکی از جذاب‌ترین بخش‌های دیدنی این ساحل، در زمان جزر و مد دریا اتفاق می‌افتد. یعنی زمانی که آب در حفره‌ها و گودال‌های صخره‌ها جمع می‌شود و انواع صدف‌ها، سنگ‌های صیقلی و ماهیان کوچک در آن‌ها به چشم می‌آیند. البته که ماهی‌های رنگارنگ در حوالی غروب نیز در نزدیکی ساحل به دور یکدیگر جمع می‌شوند و با جست و خیزشان، مناظر دیدنی و بی‌بدیلی را فراهم می‌آورند.

بخوانید از: جاهای دیدنی قشم

تفریحات ساحل صخره ای چابهار

گرچه سر زدن به ساحل صخره ای چابهار به تنهایی یک ماجراجویی هیجان انگیز است، با این حال در حوالی این پدیده طبیعی، تفریحات و جاذبه‌های منحصر به فرد دیگری نیز وجود دارند که تماشای آن‌ها لطف خودش را دارد. در ادامه به برخی از دیدنی‌های جذاب در حوالی ساحل صخره ای چابهار اشاره می‌کنیم.

موج فشان در ساحل صخره ای چابهار

موج فشان از جمله عجیب‌ترین و نادرترین پدیده‌های طبیعی است، که به زیبایی هرچه تمام‌تر در ساحل چابهار دیده می‌شود. موج فشان‌ها که با نام‌های دیگری همچون فواره‌های طبیعی نیز شناخته می‌شوند، امواج پرخروش دریا هستند که با وزش بادهای موسمی، به صخره‌های ساحل برخورد می‌کنند و با عبور از حفره‌ها و سنگ‌ها، مانند یک فواره طبیعی به آسمان سر می‌کشند. فواره‌هایی که گاه ارتفاعشان به بیش از ۲۰ متر می‌رسد.

نباید فراموش کرد که موج فشان‌های چابهار در هر زمانی قابل مشاهده نیستند و امکان دیدن آن‌ها کاملا به فصل و هوا بستگی دارد. با این حال تماشای این پدیده طبیعی هیجان انگیز معمولا از اواسط بهار تا اواخر تابستان امکان پذیر خواهد بود.

چشم اندازهای طبیعت اطراف ساحل صخره ای چابهار

همانطور که پیش از این گفتیم، ساحل صخره ای چابهار مجموعه‌ای از سنگ‌ها و ستون‌های سر به فلک کشیده است که طی هزاران سال برخورد با امواج خروشان ایجاد شده‌اند. به همین دلیل است که در اطراف این ساحل و دریای پرخروش، جاذبه‌های طبیعی و زمین شناسی فراوانی برای کشف و مشاهده وجود دارد.

پیش از هرچیز فراموش نکنید که امکان شنا کردن در آب این ساحل به دلیل فاصله بلند آن، امکان پذیر نیست و می‌تواند خطر آفرین باشد. با این حال دیدن موج‌ها، لاک پشت‌ها و خرچنگ‌هایی که سلانه سلانه در میان سنگ‌ها حرکت می‌کنند، یک لذت بدون جایگزین است.

پیاده روی در ساحل صخره ای چابهار

پیاده روی در ساحل صخره ای چابهار و تماشای صخره‌های چند هزار ساله، موج‌های زیبا، خزه‌ها و ماهی‌های رنگارنگ از جمله تفریحات دلنشین در این محدوده به حساب می‌آید. علاوه بر این در اطراف این ساحل رستوران های کوچکی وجود دارند که با سرو انواع غذاهای دریایی و محلی، تجربه‌ای خوشمزه و خاطره انگیز را در ذهنتان ثبت خواهند کرد.

جاهای دیدنی اطراف ساحل صخره‌ای چابهار

جدا از ساحل صخره ای چابهار و دیدنی‌های طبیعی اطرافش، جاذبه‌های منحصر به فرد دیگری نیز در این شهر جنوبی وجود دارند که می‌توانند مقاصدی مناسب برای یک گردشگری ناب و دل انگیز باشند. برخی از محبوب‌ترین و زیباترین جاهای دیدنی چابهار به شرح زیر هستند:

ساختمان قدیمی تلگرافخانه چابهار، سفر در ماشین زمان

ساختمان قدیمی تلگرافخانه چابهار یکی از جذابیت‌های تاریخی این شهر است که قدمت آن به دوران قاجار بازمی‌گردد. این بنای باستانی در روزگاران گذشته توسط انگلیسی‌ها و برای برقراری تجارت و ارتباطات با دیگر کشورها احداث گشت . در این ساختمان، کلیه ارتباطات تلگرافی تجاری و دریانوردی میان هند، گواتر، جاسک و بندرعباس انجام می‌شد.

سایه‌بان‌های شیروانی و سفالی، سقف‌ها و کفپوش‌های چوبی قدیمی و رواق هلالی، همگی به خوبی بیانگر معماری منحصر به فرد این ساختمان هستند. جالب است که بدانید بنای ارزشمند این مجموعه در سال ۱۳۹۲ مورد بازسازی قرار گرفت تا جایی که امروز بازدید از آن امکان پذیر باشد.

تلگرافخانه چابهار در بلوار امام خمینی و در خیابان مولوی ۲ واقع شده است.

بخوانید از: راهنمای سفر به قشم

کوه‌های مریخی چابهار، پدیده زمین شناسی حیرت انگیز

کوه‌های مریخی چابهار که به‌عنوان کوه‌های مینیاتوری نیز معروف هستند، در فاصله ۴۰ تا ۵۰ کیلومتری چابهار قرار دارند و از جمله شگفتی‌های منحصر به فرد و محبوب این شهر به حساب می‌آیند. کوه‌هایی با ظاهری متفاوت و رنگ‌هایی چشم نواز که در طول سالیان دراز، به کمک فرسایش خاک و وزش باد و بارش باران‌ها بوجود آمده‌اند.

بسیاری از زمین شناسان معتقدند که کوه‌های مریخی، سالیان متمادی زیر آب‌های دریاچه عمان مدفون بوده‌اند! به عقیده آن‌ها، خطوط و شیارهای منظم بر روی دامنه این کوه‌ها، نتیجه رسوب آهکی بدن جانداران سخت پوست و فرسایش طولانی مدت آن‌ها بوده است.

جالب است که بدانید کوه‌های مریخی در منطقه‌ای موسوم به “بدبوم” قرار دارند؛ یعنی منطقه‌ای که در آن هیچ گیاهی نمی‌روید و تنها تعداد کمی پرنده در اطرافش زندگی می‌کنند. به همین دلیل مهم است که هنگام بازدید از این جاذبه گردشگری، ساعات اولیه روز یا هنگام عصر را انتخاب کنید تا تابش مستقیم آفتاب شما را اذیت نکند.

تالاب لیپار، تالاب صورتی رنگ چابهار

تالاب توریستی لیپار، از جمله جاهای دیدنی چابهار است که در میان کوه‌های مرتفع قرار گرفته و از جمله عجایب شگفت انگیز کشور به حساب می‌آید.

این تالاب به دلیل وجود پلانکتون‌های گیاهی‌ و باکتری‌هایی که در آب شور آن زندگی می‌کنند، به رنگ صورتی دیده می‌شود. افزایش مواد معدنی و آلی در آب‌های این تالاب به ویژه در اواخر پاییز و اوایل زمستان، باعث شده است تا این پدیده طبیعی در این زمان بیشتر از هروقت دیگری به رنگ صورتی به چشم بیاید.

جالب است که بدانید تالاب لیپار در سال‌های دهه ۶۰ احداث شده و به نوعی یک تالاب مصنوعی به حساب می‌آید. تالاب لیپار همچنین در میان زمین شناسان و گیاه شناسان، اهمیت ویژه‌ای دارد. در این دریاچه مصنوعی بیش از ۴۶ گونه جلبک‌ دریایی رشد و زندگی می‌کنند که نظیرشان در کمتر تالابی دیده خواهد شد.

تالاب لیپار در جاده چابهار-گواتر و بعد از روستای رمین قرار دارد و سر زدن به آن در هر زمانی امکان پذیر خواهد بود.

سوغاتی های ساحل صخره ای چابهار

مگر می‌شود راهی بندر چابهار و ساحل صخره‌ای آن شد و دست خالی و بدون سوغاتی‌های رنگارگ این دیار، راه برگشت به خانه را پیش گرفت؟ از آنجا که در این شهر، زنان و مردان هنرمند فراوانی به ساخت آثار و صنایع دستی مشغولند، به شما اطمینان می‌دهیم که خرید سوغاتی در چابهار، به یکی از لذت‌‌بخش‌ترین تجربه‌ها در زندگی‌تان تبدیل خواهد بود.

جالب است که بدانید در چابهار زنان و مردان هنرمند بومی بسیاری، زندگی خود را با تولید صنایع دستی می‌گذرانند. سفالگری، گلیم بافی، چادر بافی و حصیربافی از جمله مشاغل رایج مردم چابهار و سیستان و بلوچستان هستند که آثار برآمده از آن‌ها، به عنوان بهترین سوغات در گوشه و کنار شهر به فروش می‌رسند.

آینه دوزی و سکه دوزی از دیگر هنرهای جذاب و منحصر به فرد مردم چابهار به حساب می‌آید که در آن از سکه و آینه برای تزئین پارچه و دیگر کالاها استفاد می‌کنند. ساخت چنین صنایع دستی ارزشمندی در بیشتر روستاهای چابهار رایج است.

سوزن دوزی نیز از جمله هنرهای ناب و قدیمی رایج در میان بانوان شهر است که بر روی لباس و پارچه‌های مختلف به ویژه قسمت سرآستین، جیب‌ها و پیش‌ سینه لباس زنان بلوچ انجام می‌شود. سوزن دوزی بیشتر با استفاده از رنگ‌های گرم و شاد مثل نارنجی و صورتی بافته شده و در آن طرح‌های هندسی و غیرهندسی به زیبایی هرچه تمام‌تر به چشم می‌آیند. طرح‌های غیر هندسی که بیشتر گل و بوته هستند برای تزیین رومیزی، پرده و پشتی به کار می‌روند در حالیکه بیشتر طرح‌های هندسی روی لباس‌ها کار می‌شوند. صنایع دستی حاصل از این هنرها در بازارهای چابهار به راحتی قابل تهیه هستند.

علاوه بر آثار هنری و صنایع دستی، در چابهار خوراکی‌های متنوعی نیز برای خرید سوغاتی وجود دارد. انواع ماهی تازه و میگو، لندو( شیرینی درست شده از انگور و کنجد)، میوه‌های استوایی مانند پاپایا و گواوا و انواع ادویه‌جات جنوبی و هندی، از جمله خوشمزه‌های قابل تهیه در این شهر ساحلی به شمار می‌روند.

جهت مشاهده و اجاره بومگردی کلیک کنید.

بهترین زمان سفر به ساحل صخره ای چابهار

سفر به چابهار در هر فصلی زیبایی‌های خودش را دارد. با این حال تماشای جذابیت‌های ساحل صخره ای چابهار، تنها در برخی از ماه‌های سال به دیدن پدیده‌های شگفت انگیز اطرافش منجر خواهد شد.

همانطور که گفتیم، یکی از پدیده‌های جذاب ساحل صخره ای چابهار، موج فشان‌های مرتفعی هستند که با وزش باد و برخورد با صخره‌ها، مناظر شگفت انگیزی را خلق می‌کنند. اگر دوست دارید که هنگام سر زدن به این منطقه، شاهد چنین منظره شگفت انگیزی باشید، بهتر است که سفر خود را به فصل مونسون موکول کنید.

مونسون فصلی است که وزش بادهای موسمی، در آن شدت می‌گیرد و باعث ایجاد موج‌های بلند و مرتفع می‌شود. موج‌هایی که در نهایت صحنه‌های جذابی از فواره‌های طبیعی را در این ساحل به‌وجود می‌آورند. فصل مونسون در چابهار از نیمه دوم اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و تا نیمه اول شهریور هم ادامه دارد. با این حال اوج این فصل مربوط به ماه‌های تیر و مرداد است. اگر تصمیم دارید تا بلندترین موج فشان‌ها را در این ساحل ببینید، کافی است تا در این دو ماه تابستانی و پیش از طلوع آفتاب راهی ساحل شوید.

اما اگر تصمیم دارید تا بدون توجه به این پدیده طبیعی، از تماشای ساحل در خنکای هوا لذت ببرید، می‌توانید سفر خود را بین ماه‌های آبان تا اواسط فروردین برنامیه‌ریزی کنید.

چگونه به ساحل صخره ای چابهار سفر کنیم؟

خوشبختانه ساحل صخره ای چابهار مسیر سر راستی دارد و دسترسی به آن به راحتی امکان پذیر است.

برای رسیدن به این جاذبه دیدنی، می‌توانید از بلوار امام خمینی، یا از جاده‌ای که ترمینال اتوبوس‌ها در آن قرار دارد، به سمت میدان هیئت سه نفره حرکت کنید. سپس از بلوار اقیانوس به سمت جنوب رفته تا به فلکه مادر برسید. در ادامه از فلکه مادر بار دیگر که به سمت جنوب حرکت کنید تا دوباره به یک فلکه بزرگ دیگر منتهی شوید. در این قسمت باید وسیله نقلیه خود را پارک کرده و پیاده به سمت ساحل حرکت نمایید. البته این مسیر برای افرادی است که وسیله نقلیه شخصی دارند.

اما اگر به وسیله هواپیما، اتوبوس یا قطار به چابهار آمده‌اید، بهترین مسیر دسترسی به ساحل صخره‌ای، استفاده از تاکسی‌های درون شهری خواهد بود. به خاطر داشته باشید که بازدید از ساحل صخره ای چابهار به صورت شبانه روزی امکان‌پذیر است و برای ورود به آن نیاز به پرداخت هزینه‌ای نیست.

محل های اقامت در ساحل صخره ای چابهار

چابهار در سال‌های اخیر به یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگران تبدیل شده است و از جمله شهرهای پر رفت و آمد برای گردش و کار به حساب می‌آید. استقبال مسافران از این شهر باعث شده است تا انواع هتل‌ها، خانه‌ها و اقامتگاه‌های بوم گردی متنوع با کیفیت‌ها و قیمت‌های گوناگون پذیرای گردشگران باشند. به همین دلیل بعید است که در سفر به چابهار، به دردسرهای پیدا کردن محل اقامت دچار شوید.

با این حال نباید فراموش کرد که قیمت اقامتگاه‌ها در چابهار بسیار به فصل سفر و خدماتی که ارائه می‌دهند بستگی دارد. در فصول پر گردشگر چابهار مانند پاییز و زمستان، بیشتر خانه‌ها و اقامتگاه‌ها با حجم عظیمی از مسافران روبه‌رو می‌شوند و ممکن است در این زمان پیدا کردن اقامتگاهی مناسب با بودجه و سلیقه شما، کمی سخت و دشوار باشد. بنابراین باید به سرعت نسبت به رزرو آنلاین محل اقامت مد نظر خود اقدام نمایید.

شما همچنین می‌توانید با مراجعه به وبسایت شب، از اقامتگاه‌ها و خانه‌های بومی چابهار دیدن کنید و از تخفیف‌های ارائه شده برای رزرو آن‌ها استفاده نمایید. همچنین می‌توانید در صورت هرگونه سوال با تیم پشتیبانی شب تماس گرفته و سوالات و خواسته‌های خود را با ما در میان بگذارید.

نکات مهم هنگام سفر به ساحل صخره ای چابهار

سواحل صخره‌ای از جمله پدیده‌های تاریخی هستند که در طول هزاران سال فرسایش و برخورد موج‌ها بوجود آمده‌اند. در حقیقت برای خلق چنین طبیعت شگفت انگیزی، زمان زیادی طی شده است و لازم است که هنگام سر زدن به آن، برخی نکات رعایت شود:

  • ساحل صخره ای چابهار و در کل سواحل صخره‌ای، مکان‌های مناسبی برای شنا نیستند و می‌توانند به دلیل ارتفاع فراوان و سست بودن سنگ‌ها خطر آفرین باشند. به همین دلیل توصیه می‌کنیم که از شنا در این ساحل به شدت خودداری نمایید.
  • ترجیحا در این منطقه از خوردن و آشامیدن پرهیز کنید و در حفظ، نگهداری و نظافت این محدوده کوشا باشید.
  • از کندن و برداشتن سنگ‌ها، ماسه‌ها و تکه‌های صخره‌ها بپرهیزید.
  • پوشش رایج و اصلی ساحل صخره‌ای چابهار، خزه است. گونه‌ای گیاهی که در آن جانوران کوچک دریایی به زیست خود مشغولند. بنابراین از کندن و یا خراب کردن خزه‌ها خودداری کنید.
  • در این محدوده گونه‌های جانوری خاص مانند حلزون، انواع صدف، لاک‌پشت و ستاره دریایی زندگی می‌کنند. زیستگاه این جانوران در چنین نقطه‌ای قرار دارد؛ پس آنها را به عنوان سوغات یا یادگاری سفر از محل زندگی‌شان دور نکنید!

اطلاعات شهری مورد نیاز در سفر به ساحل صخره ای چابهار

یکی دیگر از نکات مهم در راهنمای سفر به چابهار و سر زدن به ساحل صخره‌ای آن، اطلاعات شهری است که هر مسافری باید نسبت به آن‌ها آگاه باشد. برخی از مهم‌ترین شماره‌ها و نشانی‌های مراکز مهم چابهار به شرح زیر هستند:

  • کد تلفن شهر چابهار

۵۴

  • آتش نشانی منطقه آزاد

۱۲۵ یا ۳۵۳۱۴۴۴۴

  • پاسگاه انتظامی منطقه آزاد چابهار

۵۴۳۵۳۱۲۲۰۹

  • فرودگاه چابهار

۵۴۳۵۳۳۲۰۰۵

  • اطلاعات پرواز چابهار

۱۹۹

  • کنترل ترافیک منطقه آزاد چابهار

۵۴۳۵۳۱۲۲۶۹

  • بیمارستان امام علی چابهار

۵۴۳۵۳۳۳۰۱۹, ۵۴۳۵۳۳۳۰۱۴, ۵۴۳۵۳۳۳۰۱۵

سخن آخر، ساحل صخره‌ای چابهار، جغرافیای شگفت انگیز سیستان و بلوچستان

چابهار از روزگاران دور به دلیل داشتن سواحل بکر و شگفت انگیز، محبوبیت فراوانی در میان طبیعت دوستان و گردشگران داشته است. گرچه در این شهر جنوبی، سواحل متعدد ماسه‌ای و شنی زیبایی وجود دارند، اما هیچکدام به اندازه ساحل صخره‌ای این شهر، شگفت انگیز و جذاب نیستند. ساحل صخره ای چابهار با داشتن امواج خروشان و موج‌فشان‌های حیرت انگیز، طبیعی ناب و منحصر به فرد است که می‌تواند بدون اغراق در دسته جاذبه‌های شگفت انگیز جهانی قرار بگیرد.

خوشبختانه در چابهار و در نزدیکی ساحل صخره‌ای این شهر، خانه‌ها و اقامتگاه‌های بوم‌گردی کوچک و بزرگی وجود دارند که به گرمی میزبان مسافران خواهند بود. فراموش نکنید که می‌توانید برای اجاره ویلا، اقامتگاه و رزرو آپارتمان در چابهار از سایت شب نیز کمک بگیرید.

سوالات متداول درباره ساحل صخره ای چابهار

ویژگی اصلی ساحل صخره‌ای چابهار چیست؟

برخورد امواج سهمگین به صخره‌ها و تشکیل آب‌فشان‌هایی تا ارتفاع ۱۵ متر از جمله زیباترین و مهم‌ترین ویژگی‌های ساحل صخره ای چابهار به حساب می‌آیند.

جاهای دیدنی اطراف ساحل صخره‌ای چابهار کدامند؟

برخی از جاهای دیدنی اطراف ساحل صخره ای چابهار شامل ساختمان قدیمی تلگرافخانه، تالاب لیپار و کوه‌های مریخی چابهار می‌شوند.

تفریحات ساحل صخره‌ای چابهار چیست؟

قدم زدن در ساحل، تماشای طلوع و غروب آفتاب، دیدن موج‌های خروشان و موج‌فشان‌ها، تماشای پرندگان دریایی و ماهی‌ها و لاکپشت‌ها و لذت بردن از غذاهای دریایی در اطراف ساحل، برخی از تفریحات ساحل صخره ای چابهار به شمار می‌روند.

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب