چطور با مسافران ارتباط برقرار کنیم؟

0

حتما شما هم به عنوان میزبان، با مسافران مختلفی برخورد کرده‌اید و خوب می‌دانید که برقراری ارتباط دوستانه با آنها چقدر مهم است. هرچقدر که با گردشگران و مسافران رابطه صمیمانه‌ای بسازید، آنها هم از خانه و میزبانی شما یک تجربه فراموش نشدنی خواهند داشت. ما در ادامه با شما از نکات طلایی برای میزبانی خوب صحبت می‌کنیم:

 

نکات مهم برای ارتباط موثر با مسافران

2 آقا در حال صحبت

واضح و شفاف صحبت کنید: میزبانان سرتاسر ایران تجربیات جالبی درباره شفاف صحبت کردن با مسافران دارند. یکی از میزبانان موفق سایت شب که یک ویلای دوبلکس در رامسر را به مسافران اجاره می‌دهد درباره شفاف بودن با مسافران می‌گوید: «من درباره فضای خانه و هرچیزی که در آن وجود دارد، با مسافران به راحتی صحبت می‌کنم. مثلآ مهمانان می‌دانند که من دو گربه در محوطه دارم و همین موضوع باعث می‌شود تا فضای خانه و حیاط کمی بهم ریخته شود. بهترین و درست‌ترین راه این است که با شفاف صحبت کردن، بگذارید تا مسافران انتظارات واقع بینانه‌ای نسبت به خانه شما داشته باشند».

ما هم توصیه می‌کنیم همه چیز را به طور واضح و روشن با مهمانان در میان بگذارید. آگاهی مسافران درباره وضعیت اقامتگاه، باعث می‌شود تا شما را به عنوان میزبانی صادق و قابل اعتماد بشناسند.?️

 

در دسترس باشید: ممکن است مسافران در طول اقامت به بعضی توضیحات احتیاج داشته باشند. همیشه برای جواب دادن به سوالات یا مشکلات مسافران در دسترس باشید. میزبانان موفق برای اینکه با مسافران راحت‌تر ارتباط برقرار کنند، از پاسخ‌های سریع و جواب‌های مشخص استفاده می‌کنند. میزبان دیگری از ساری می‌گوید: « همیشه آماده هستم تا به سرعت به سؤالاتی که ممکن است برای مسافران پیش بیاید جواب بدهم. اگر وسیله‌ای در خانه کار نکند یا به تعمیر احتیاج داشته باشد، فورا به آن رسیدگی خواهم کرد»

مهربان رفتار کنید: گاهی اوقات یک رفتار دوستانه و مهربان، تجربه فراموش نشدنی برای مسافران و حتی خود شما فراهم می‌کند. ? برای یک میزبان باتجربه، مهربان بودن با مسافران و تلاش برای رفع نیاز آنها لذت‌بخش است. اگر هر مشکلی در اقامتگاه پیش بیاید، معمولآ چیزی که در ذهن مهمانان باقی می‌ماند، شیوه‌ی پاسخگویی شما خواهد بود.

چه زمانی با مسافران در تماس باشیم؟

زمان پرس و جو و تحقیق مسافران: برای مهمانان همان شرایطی را فراهم کنید که دوست دارید خودتان در طول سفر از میزبانان دیگر دریافت کنید.

پاسخگویی به سوالات اولیه مسافران، یکی از نکات مهم در راضی نگه داشتن آنهاست. علاوه بر این شما با جواب دادن سریع به سوالات، به عنوان یک میزبان خوشنام و موفق شناخته می‌شوید. اگر می‌توانید در کمتر از 24 ساعت به تمام درخواست‌های مهمانان پاسخ دهید. باور کنید که با پاسخ‌دهی سریع، خدمات اقامتگاه خود را شبیه به یک هتل پنج ستاره خواهید کرد! می‌توانید جواب برخی از سوالات متداول را از قبل در گوشی خود ذخیره کنید. در نتیجه وقتی مسافران از شما سوالی می‌پرسند، با فرستادن سریع پاسخ‌ها در زمان صرفه‌جویی می‌کنید.?

زمان رزرو اقامتگاه: دیدن بعضی پیام‌ها روی گوشی یا ایمیل، مسافران را حسابی خوشحال و غافلگیر می‌کند. ” ممنون که اقامتگاه ما را انتخاب کردید” یا “ امیدواریم که اوقات خوشی در اقامتگاه ما داشته باشید” از جمله پیام‌هایی هستند که می‌توانید برای مسافران بفرستید. برای اینکه کار خود را راحت‌تر کنید، از قبل چند مدل از این پیام‌ها را آماده کرده و به‌طور خودکار در زمان رزرو برای مهمانان ارسال نمایید. این ارتباط کوتاه فرصتی برای شماست تا سؤالات دیگری از مسافران بپرسید و با آنها صمیمی‌تر شوید.

پیش از ورود مسافران: معمولآ برای مسافران سخت‌ترین قسمت سفر، گذراندن راه و مسیر است. پس مراحل دقیق ورود مهمانان را با آنها در میان بگذارید تا بتوانند بدون مشکل قدم‌های اولیه اقامت را طی کنند. می‌توانید این جزئیات را در قسمت اطلاعات اقامتگاهتان در سایت شب اضافه کنید.✔️

هنگام ورود مسافران: اگر شخصاً برای نشان دادن اقامتگاه حاضر نمی‌شوید، مطمئن شوید که آنها به دفترچه راهنمای خانه که حاوی اطلاعات مهم درباره فضای شماست، دسترسی دارند. در این دفترچه باید اطلاعاتی مثل راهنمای کار با تلویزیون یا وسایل سرگرمی، تهویه، شومینه، رمز وای فای یا … وجود داشته باشد.

بعد از اقامت شب اول: بسیاری از میزبانان دوست دارند در طول اقامت با مهمانان در تماس باشند. این ارتباط دوستانه بسیار مفید است، چون با این روش می‌توانید بدانید که همه چیز به خوبی پیش می‌رود یا نه؟ اما نباید طوری باشد که میهمان احساس مزاحمت کند.

قبل از تسویه‌حساب یا پس دادن مدارک: بعضی یادآوری‌ها قبل از تسویه حساب خانه، کار شما و مسافران را بسیار راحت می‌کند. مثلآ میتوانید به مسافران بگویید که باید چه کارهایی را قبل از خروج انجام دهند. یا قرار است چه ساعتی اقامتگاه را ترک کنند؟ یا کلید خانه را کجا بگذارند و …

بعد از خروج مسافران: بعضی میزبانان دوست دارند یادداشتی برای تشکر از اقامت مهمانان ارسال کنند. این ایده خوبی است که بتوانید به سرعت نظر مهمانان را درباره اقامتگاه بدانید. مسافران بلافاصله بعد از ترک اقامتگاه، هنوز جزئیات زیادی درباره خانه به خاطر دارند. پس نظر آنها در این زمان بسیار سازنده خواهد بود.?️

 

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب