بهترین رستوران‌ های سنتی کاشان؛ تانگوی معده با تاریخ

0

نمی‌دانم سنتان قد می‌دهد یا نه؛ اما اگر فیلم‌های علی حاتمی را دیده باشید، احتمالاً باید یادتان بیاید که آداب خوردن غذای ایرانی در این فیلم‌ها جایگاه ویژه‌ای داشت. دیدن غذاخوردن شعبان استخوانی در هزاردستان یا سفره رنگین فیلم مادر باعث می‌شود شکم بیچاره به قاروقور بیفتد و آدم دلش بخواهد در همان حال و هوای سنتی یک پرس چلوکباب بزند. خوشبختانه در رستوران‌های سنتی برخی شهرهای قدیمی مثل رستوران‌ های سنتی کاشان، می‌توان به این آرزو رسید.

اگر با دیدن فیلم و عکس غذاهای سنتی ایرانی آب از دهانتان راه می‌افتد و دلتان می‌خواهد این غذاها را زیر سقف‌های کنگره‌دار 700، 800 ساله میل کنید یا می‌خواهید به کاشان سفر کنید و نمی‌دانید برای شکم گردی و خوردن غذای خوب کجا بروید، این مقاله را تا انتها بخوانید.

رستوران سرای عامری ها؛ فسنجان زیر سقف‌های 800 ساله

رستوران سرای عامری های کاشان
این رستوران را با نام تالار آیینه هم می‌شناسند.

تعدادی از بهترین رستوران‌ های سنتی کاشان در داخل یا مجاور خانه های تاریخی کاشان قرار دارند و رستوران سرای عامری ها هم یکی از همین رستوران‌ها است. قدمت بنای این رستوران به دوران زندیه برمی‌گردد. رستوران و سرای عامری‌ها در سال 1392 مرمت شده و به شکل امروزی خود درآمده است و با صرف غذا در این رستوران، شانس دیدن زیبایی‌های یک بنای 800 ساله را خواهید داشت.

رستوران سرای عامری‌ها یا همان تالار آیینه، مثل خانه مجاور خود به شیوه سنتی ایرانی طراحی شده و طاق‌ها و گچ‌بری‌های ضربی دارد. در این رستوران می‌توانید انواع غذاهای سنتی ایرانی مثل انواع کباب، پلوخورشت‌های سنتی (قیمه، قورمه سبزی، فسنجان) و غذاهای سنتی کاشان مثل آبگوشت لوبیاسفید و کوفته سماق را میل کنید.

توصیه می‌کنیم پیش از رفتن به این رستوران در فصل پیک سفر و تعطیلات، با شماره زیر تماس بگیرید و میز رزرو کنید.

آدرس رستوران سرای عامری‌ ها (تالار آیینه): کاشان، خیابان علوی، بوتیک هتل عامری‌ها

تلفن: 03155240165

ساعات کاری: 12 ظهر تا 3:30 بعد از ظهر، 7:30 عصر تا 10 شب

جهت مشاهده و رزرو اقامتگاه بوم گردی در کاشان کلیک کنید

رستوران خانه مرشدی؛ زیبا، نوستالژیک و فراموش‌نشدنی

رستوران سرای مرشدی کاشان
این رستوران هم در فضای داخلی و هم در حیاط زیبایش از مهمانان خود پذیرایی می‌کند.

خانه مرشدی یکی از خانه‌های سنتی و زیبای کاشان است که 250 سال قدمت دارد و در حال حاضر از آن به عنوان بوتیک هتل استفاده می‌شود. در مجاورت این خانه سنتی، یک رستوران زیبا با نامی مشابه قرار گرفته که به عقیده بسیاری از گردشگران، یکی از بهترین رستوران‌های کاشان است و بهترین فسنجان‌های این شهر را سرو می‌کند.

این رستوران هم در فضای داخلی و تاریخی خود و هم در حیاط زیبایش از مهمانان خود پذیرایی می‌کند و صرف غذا در حیاط آن شما را یاد روزهایی می‌اندازد که در حوض‌های وسط خانه یک هندوانه یا چند سیب شناور بود و زیبایی گلدان‌های شمعدانی چشم‌ها را نوازش می‌کرد. اگر به این رستوران رفتید، توصیه می‌کنیم فسنجان، زرشک‌پلو با مرغ، کوفته سماق یا انواع کباب‌های آن را امتحان کنید.

آدرس رستوران سنتی خانه مرشدی: کاشان، خیابان ملا حبیب‌اللّه شریف، کوچه بوستانی

تلفن: 03155222141

ساعات کاری: 12 ظهر تا 4 بعد از ظهر، 7 عصر تا 12 شب

 

بخوانید از: راهنمای سفر به کاشان

رستوران سرای منوچهری؛ تلفیق موفق سنت و مدرنیته

رستوران سرای منوچهری کاشان
در این رستوران معماری سنتی و مدرن به‌خوبی تلفیق شده است.

به‌جرئت می‌توان گفت رستوران منوچهری از نظر معماری داخلی یکی از بهترین رستوران‌های کاشان محسوب می‌شود. در فضای داخلی این رستوران معماری سنتی ایرانی به‌خوبی با المان‌های مدرنی مثل میز و صندلی‌های مینیمال ترکیب شده است و به همین دلیل است که گردشگران خارجی برای صرف غذا در آن سر و دست می‌شکنند.

این رستوران در داخل یکی دیگر از بوتیک هتل‌های سنتی کاشان یا همان خانه منوچهری قرار دارد. قدمت این خانه به 400 سال پیش می‌رسد و معماری آن مثل بسیاری از خانه‌های سنتی هم دوره خود درون گرا است؛ یعنی وقتی خارج خانه ایستاده اید اصلاً نمی‌توانید بفهمید که در داخل قرار است با چه حجمی از زیبایی روبرو شوید و طاق‌ها و گچ‌بری‌های پرجزییات دلتان را ببرد.

در این رستوران‌های بیشتر غذاهای سنتی کاشان و ایران سرو می‌شود؛ اما قیمه و زرشک‌پلو با مرغ آن شهرت زیادی دارد. مثل سایر رستوران‌های باکیفیت کاشان، صرف غذا در این رستوران هم به رزرو قبلی نیاز دارد.

آدرس رستوران سرای منوچهری: کاشان، خیابان محتشم، کوچه ثابت، کوچه عمارت هفتم

تلفن: 03155242617

رستوران سنتی عباسی؛ قدیمی و پرطرفدار

رستوران سرای عباسی کاشان
یکی از قدیمی‎‌ترین رستوران‌ های سنتی کاشان

رستوران سنتی عباسی یکی از مشهورترین و پرطرفدارترین رستوران‌های کاشان است که در داخل حیاط خانه تاریخی عباسیان قرار دارد. این رستوران خاطره‌انگیز در 3 طبقه ساخته شده که شامل رستوران، سفره‌خانه و بالکن می‌شود. آن‌هایی که عاشق صرف غذا در فضای باز هستند، می‌توانند بالکن یا حیاط نوستالژیک این رستوران را انتخاب کنند.

مثل سایر رستوران‌های کاشان، رستوران عباسی هم غذاهای سنتی کاشان و ایران را سرو می‌کند؛ اما آن‌هایی که تجربه صرف غذا در این رستوران را دارند، توصیه می‌کنند که حتماً کباب‌های آن را امتحان کنید.

آدرس رستوران سنتی باغ عباسی: کاشان، خیابان علوی، خانه عباسیان

تلفن: 03155245764

ساعات کاری: 12 ظهر تا 12 شب

رستوران باغ بهشت؛ همسایه حمام و باغ فین

رستوران باغ بهشت فین کاشان
برای دسترسی به این رستوران، باید سری به پشت باغ فین بزنید.

رستوران باغ بهشت در مجاورت یکی از مشهورترین جاهای دیدنی کاشان یعنی حمام و باغ فین قرار دارد و در زمینه شهرت و محبوبیت رقیب اصلی رستوران عباسی محسوب می‌شود. این رستوران عمده شهرت خود را مدیون طاق‌های سرسبز و زیبایی است که مهمانان را از دم در ورودی تا میزها همراهی می‌کنند.

این رستوران هم فضای مسقف و هم فضای باز دارد و برای صرف غذا می‌توانید از تخت‌های سنتی یا میز و صندلی‌های آن استفاده کنید. بر خلاف بیشتر رستوران‌ های سنتی کاشان، رستوران باغ بهشت انواع فست‌فود و نوشیدنی‌های روز (کوکتل، موهیتو و …) را هم سرو می‌کند و قیمت‌های آن اقتصادی است. اگر با همراهان خود سر صرف غذا در رستوران سنتی یا فست‌فود اختلاف دارید، می‌توانید به این رستوران بروید و همگی از آن راضی خارج شوید.

آدرس رستوران باغ بهشت کاشان: کاشان، پشت باغ تاریخی فین

تلفن: 03155335053

ساعات کاری: 12:30 ظهر تا 1 شب

کافه آوگون؛ یکی دیگر از رستوران‌های سرای عامری‌ها

کافه آوگون کاشان
این کافه هم در داخل خانه سنتی عامری‌ها قرار دارد.

کافه آوگون یکی از کافه‌ها و رستوران‌ های سنتی کاشان است که در مجاورت خانه تاریخی عامری‌ها و رستوران تالار آیینه قرار دارد. معماری داخلی این کافه‌رستوران سنتی شباهت زیادی به تالار آیینه دارد، با این تفاوت که در آن بیشتر از رنگ‌های تیره استفاده شده و نورپردازی آن نیز تاریک‌تر است. همچنین در فضای داخلی کافه آوگون برخی از عناصر دکوراسیون مدرن به کار رفته است.

در کافه آوگون می‌توانید انواع شربت و دم‌نوش سنتی، چای، قهوه و کیک نوش جان کنید.

آدرس کافه آوگون: کاشان، خیابان علوی، بوتیک هتل عامری‌ها

تلفن: 09123828256

ساعات کاری: 10 صبح تا 11 شب

رستوران ملل کاشان؛ شکم گردی در جوار تپه‌های 8 هزار ساله

رستوران ملل کاشان
فضای داخلی این رستوران، مدرن و به‌روز طراحی شده است.

تپه‌های سیلک قدیمی‌ترین جاذبه دیدنی کاشان است که کمی با سایر جاهای دیدنی آن فاصله دارد. اگر به دیدن این تپه‌ها رفتید و گرسنه شدید، نگران نباشید؛ چون نیازی نیست خودتان را برای صرف غذای خوب تا مرکز شهر برسانید. در مجاورت این بنای تاریخی یکی از بهترین رستوران‌های کاشان یعنی رستوران ملل قرار دارد که انواع غذاهای ایرانی مثل انواع کباب، پلوخورش و ماهی را به همراه مخلفات سنتی (دوغ، ماست، شربت و …) سرو می‌کند.

برخلاف سایر رستوران‌ های سنتی کاشان، این رستوران بیشتر فضای مدرن و کلاسیکی دارد و شب‌ها می‌توانید در آن مرغ‌ سوخاری هم نوش جان کنید.

آدرس رستوران ملل کاشان: کاشان، خیابان امیرالمؤمنین، جنب تپه‌های سیلک، کوچه ذوالفقار 14

تلفن: 09131253949

ساعات کاری: 8 صبح تا 12 شب

برنامه شکم گردی کاشان را با شب بچینید

در این مقاله 7 مورد از بهترین رستوران‌ های سنتی کاشان را معرفی کردیم و به شما گفتیم که چگونه به این رستوران‌ها بروید و چطور با آن‌ها تماس بگیرید. اگر می‌خواهید به خانه‌های تاریخی و بهترین رستوران‌ های سنتی کاشان دسترسی خوبی داشته باشید، وارد صفحه اجاره ویلا و سوئیت در کاشان شوید و اقامتگاهی که با سلیقه و شرایط شما تناسب بیشتری دارد را انتخاب کنید.

سؤالات متداول درباره رستوران‌ های سنتی کاشان

بهترین رستوران‌ های سنتی کاشان کدام‌اند؟

رستوران سرای عامری ها، سرای منوچهری، سرای مرشدی و عباسیان

رستوران سرای عامری ها کجاست؟

کاشان، خیابان علوی، بوتیک هتل عامری ها

رستوران سرای عباسی کاشان کجاست؟

کاشان، خیابان علوی، خانه عباسیان

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*