جامع ترین اطلاعات و راهنمای سفر به کاشان

0

برای بسیاری از گردشگران سفر به کاشان و گشت و گذار در کوچه‌های تاریخی‌اش، یک برنامه ثابت و همیشگی به حساب می‌آید. بدون اغراق این شهر باستانی آنقدر جاذبه‌های هیجان انگیزی دارد که هر ایرانی دست کم یک بار در عمرش، سفر به آن را تجربه کرده است.

کاشان یکی از شهرستان‌های استان اصفهان و زیباترین شهر کویری در مرکز ایران است و با وجود این که شهر کوچکی به حساب می‌آید جاذبه‌های گردشگری بسیاری را در خود جای داده است. جاذبه‌های تاریخی متعدد، این شهر قدیمی را به یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین مقاصد گردشگری نزد گردشگران داخلی و خارجی تبدیل کرده است. سفر به کاشان، شهر گلاب، شهر خانه‌های تاریخی، شهر سهراب و شهر قالی‌های خوش نقش و نگار در هر فصلی جذابیت‌های خاص خودش را دارد و شما را با شگفتی‌هایش غافلگیر و هیجان زده می‌کند. با قدم زدن در کوچه پس کوچه‌های کاشان انگار که سوار بر ماشین زمان شده باشید و در دوره‌های مختلف تاریخی پیاده شده باشید. با ما همراه شوید تا نکاتی را درباره این شهر بدانید و سفر به کاشان برایتان خاطره انگیز شود.

blogpost-316

معرفی و تاریخچه شهر کاشان

کاشان یکی از شهرهای استان اصفهان است که در 250 کیلومتری تهران قرار دارد. آثار به جا مانده از بناهای تاریخی و تپه سیلک نشان می‌دهند که این شهر از 7 هزار سال پیش، خواستگاه تمدن‌های گوناگونی بوده است. مردم کاشان از هزاران سال قبل در این محدوده به ساخت سفال و کوزه‌گری می‌پرداختند و در زمینه هنر، علم و صنایع متعدد پیشرو بودند.

یکی از درخشان‌ترین دوره‌های کاشان، به دوران سلسله صفویان باز می‌گردد؛ زمانی که بسیاری از آثار معماری و هنر در گوشه و کنار این شهر طراحی و ساخته شدند. البته که معماری کاشان در زمان قاجاریان نیز رونق فراوانی داشت و بسیاری از خانه‌های سنتی و دیدنی آن، در این زمان به بهره‌برداری رسیدند.

این شهر همچنین از دیرباز زادگاه هنرمندان، شاعران و ریاضی‌دانان فراوانی از جمله صباحی بیدگلی، فتحعلی خان صبا، غیاث‌الدین جمشید، سهراب سپهری و کمال‌الملک بوده است.

کاشان چیزی حدود 370 هزار نفر جمعیت دارد که بیشتر آن‌ها به زبان فارسی و لهجه کاشانی، کاشی یا کاشونی صحبت می‌کنند. اقتصاد این شهر بر پایه صنایع مختلفی از جمله کشت گل محمدی، پنبه، پیاز، غلات، گیاهان دارویی و تولید گلاب و عرقیجات سنتی قرار گرفته است. علاوه بر این ساخت صنایع دستی مانند قالی بافی، زیلوبافی، کاشی کاری و مسگری از دیگر مشاغل رایج در کاشان به حساب می‌آیند. همین مسائل سفر به کاشان را به یکی از بهترین انتخاب های سفرهای تاریخی – سنتی تبدیل کرده است.

در کاشان ده‌ها کارخانه فرش ماشینی و صنایعی مانند ملامین‌سازی، کاشی‌سازی، ریسندگی و ابزارآلات صنعتی نیز به فعالیت مشغولند. به همین دلیل این شهر به عنوان یکی از قطب‌های صنعتی کشور نیز شناخته می‌شود. 

آب و هوای کاشان

کاشان در مجاورت شوره‌زارها و بیابان‌های کویری قرار گرفته‌ است و در بیشتر مواقع سال به خصوص تابستان‌ها، آب و هوای گرم و خشکی دارد. با این حال در زمستان‌ها هوای شهر رو به سردی می‌رود و بادهای سوزناک، از هر طرف بر کوچه‌های شهر جاری می‌شوند و لرزه بر اندام می‌افکنند.

متوسط دما در کاشان 19.5 سانتی گراد و میزان بارش سالانه در حدود 128 میلی متر است. این شهر به نسبت دیگر مناطق ایران، پوشش گیاهی فقیری دارد و در آن گونه‌های خاص گیاهی رشد می‌کنند. وجود کوهستان‌ها و تپه‌های کوچک و بزرگ در اطراف شهر باعث شده است تا کاشان در بیشتر مواقع سال، آب و هوای خشکی داشته باشد.

جهت اجاره اقامتگاه کاشان کلیک کنید.

بهترین زمان سفر به کاشان

کاشان در هر فصلی از سال زیباست و جذابیت‌های خاص خودش را دارد. آب و هوای این شهر در بهار، مطبوع و ملایم است و جشنواره‌های گلاب‌گیری، مسافران و گردشگران را بیشتر از هر زمان دیگری به بازدید دعوت می‌کنند.

کاشان در تابستان، گرم‌تر از هر زمان دیگری می‌شود و آب و هوایش عرصه را بر مسافران تنگ می‌کند. با این حال در پاییز، هوا رو به اعتدال می‌رود و بسیاری از کویرنوردان و گردشگران در این زمان، راهی بیابان‌ها و کویرهای اطراف کاشان می‌شوند.

با توجه به وضعیت آب و هوایی کاشان، می‌توان به راحتی به این نتیجه رسید که بهترین زمان سفر به کاشان، بهار و پاییز است.

جاهای دیدنی و جاذبه‌های گردشگری کاشان

در کاشان چیزی نزدیک به ۱۷۰۰ اثر تاریخی شناسایی شده که ۳۱۳ مورد از آن‌ها به ثبت ملی رسیده‌اند. وجود جاذبه‌های متنوع در این شهر به مسافران این امکان را می‌دهند تا یک گشت و گذار جانانه را تجربه کنند.

در ادامه به معرفی برخی از مکان‌های تاریخی و دیدنی هنگام سفر به کاشان می‌پردازیم:

باغ فین و حمام فین

باغ فین و حمام فین

یکی از زیباترین و معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری که در سفر به کاشان می‌توانید از آن بازدید کنید باغ فین است. این باغ چشم نواز که قدمت آن به دوران صفویه بازمی‌گردد، به لحاظ تاریخی بسیار مهم و ارزشمند است و در طول سال گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. حمام فین نیز در قسمت جنوبی باغ قرار دارد که قتل امیرکبیر، یکی از مهم‌ترین و تلخ‌ترین اتفاق‌های سیاسی و تاریخی کشور، به دستور ناصرالدین شاه در آن رخ داده است. جالب است بدانید نام باغ فین در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز ثبت شده است.

مسجد جامع کاشان

یکی از قدیمی‌ترین بناهای تاریخی کاشان مسجد جامع این شهر است. قدمت این جاذبه تاریخی و مذهبی ارزشمند به دوران سلجوقیان بازمی‌گردد و در طول تاریخ نیز بارها مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته است. در سفر به کاشان با بازدید از مسجد جامع می‌توانید هنر و و شکوه معماری آن دوران را از نزدیک نظاره کنید.

خانه طباطبایی ها جاذبه گردشگری کاشان

مسجد آقا بزرگ کاشان

در سفر به کاشان با مسجدهای زیادی مواجه می‌شوید که برخی از آن‌ها قدمتی طولانی نیز دارند. به همین دلیل است که لقب دارالمومنین و شهر مسجدها را به کاشان داده‌اند. یکی از معروف‌ترین و باشکوه‌ترین آن‌ها مسجد و مدرسه آقا بزرگ کاشان است. بنایی که در اوج شکوه و زیبایی، رعایت اصل سادگی در معماری آن به چشم می‌آید و هر بیننده‌ای را مات و مبهوت خود می‌کند. این مسجد که قدمت آن به دوران قاجاریه می‌رسد، امروزه محل تحصیل طلاب نیز است.

مسجد آقا بزرگ کاشان

تپه‌های باستانی سیلک

بازدید از تپه‌های باستانی سیلک که از قدیمی‌ترین و اولین تمدن‌های دنیا و سکونتگاه‌های بشری به شمار می‌رود در سفر به کاشان به خصوص برای علاقه‌مندان به تاریخ خالی از لطف نیست. این جاذبه گردشگری و تاریخی تا مدت‌ها از نظرها پنهان بود تا این که حدود نود سال پیش، بعد از وقوع سیل نمایان شد و مورد توجه و مطالعه قرار گرفت. دو تپه شمالی و جنوبی با قدمت حدود ۷۵۰۰ و ۶۰۰۰ سال، دو گورستان با قدمت ۳۵۰۰ و ۳۰۰۰ سال و موزه‌ای متشکل از ابزار کشف شده در این منطقه، این بنا را تشکیل می‌دهند.

تپه‌های باستانی سیلک

بخوانید از: بهترین فصل گلاب گیری کاشان

خانه‌های تاریخی کاشان

کاشان شهری است که با خانه‌های تاریخی و سنتی زیبای خود معروف است. هر کدام از این خانه‌ها شاهکاری در معماری هستند و از مهم‌ترین و محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر به حساب می‌آیند. با قدم زدن در این خانه‌های تماشایی انگار که تاریخ را ورق می‌زنید و مرور می‌کنید.

از معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به خانه طباطبایی‌ها، خانه بروجردی‌ها، خانه عباسیان، خانه راهب و خانه عامری‌ها اشاره کرد. امروزه برخی از خانه های سنتی کاشان به عنوان مهمانسرا و اقامتگاه سنتی نیز کاربرد دارند که در سفر به کاشان می‌توانید در آن‌ها اسکان کنید. در ضمن بیشتر خانه‌های تاریخی کاشان به فاصله کمی از هم و نزدیک به هم قرار دارند.

blogpost-318

حمام سلطان امیر احمد

این حمام که در محله‌ای به همین نام واقع شده یکی از معروف‌ترین حمام‌های تاریخی ایران است. حمام سلطان امیر احمد به لحاظ معماری و تزئینات منحصر به فرد بوده و پشت بام زیبای آن سوژه بسیاری از عکاسان در سفر به کاشان است.

حمام سلطان امیر احمد

بازار بازار سنتی کاشان

بازارهای سنتی و قدیمی شهرهای ایران، غالبا از پرطرفدارترین جاذبه‌های گردشگری نزد توریست‌های خارجی و مسافران آن شهر است. بازار سنتی کاشان نیز از این قاعده مستثنی نیست و یکی از مهم‌ترین آثار تاریخی و جاهای دیدنی است که در سفر به کاشان بهتر است حتما در لیست بازدیدتان قرار بگیرد. در این بازار راسته بازارهای اصلی نظیر مسگرها، زرگرها، بزارها، کفاش‌ها و…، تیمچه‌ها، مساجد و کاروانسراها نیز به چشم می‌خورد.

بازار کاشان به دلیل معماری بی‌نظیر و باشکوه خود از سالیان دور تا به امروز مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی بسیاری قرار گرفته است.

خانه بروجردی ها خانه های سنتی کاشان

شهر کاشان جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد که توضیح همه آن‌ها در یک مقاله نمی‌گنجد و در این مطلب فقط تعدادی از معروف‌ترین و مهم‌ترین این جاذبه‌ها معرفی شده است. در ضمن در سفر به کاشان اگر فرصت بیشتری داشتید می‌توانید کمی از شهر دور شوید و از شهرهای قمصر و نیاسر، روستای ابیانه و شهر زیرزمینی نوش آباد (اویی) نیز دیدن کنید.

تیمچه امین الدوله

یکی از شاهکارهای هنری کاشان، تیمچه امین الدوله است که در میانه بازار سنتی این شهر دیده می‌شود. این بنای تاریخی، بعد از بازسازی بازار در زمان قاجار و دوره فتحعلی شاه ساخته شد. کار ساخت تیمچه بین سال‌های ۱۲۸۰ تا ۱۲۸۴ هجری قمری به طول انجامید و با تبعیت از شیوه معماری “طاق بندی شده” به پایان رسید.

این بنای تاریخی از سه طبقه مستحکم و مسقف تشکیل شده است و یکی از مکان‌های اصلی بازار کاشان برای فروش فرش‌های دست‎باف شناخته می‌شود. در ایام محرم از این تیمچه برای برگزاری مراسم مذهبی و عزاداری نیز استفاده می‌کنند.

شهر زیرزمینی نوش آباد (مجموعه اویی)

شهر تاریخی نوش آباد، یک شهر زیرزمینی هیجان انگیز است که ساخت آن به ۱۵۰۰ سال قبل و زمان ساسانیان برمی‌گردد. عمق این شهر حدود 16 متر تخمین زده شده و در آن مجموعه‌ای از اتاق‌ها، دالان‌های باریک تو در تو، راهروها، چاه‌ها و کانال‌های متعدد دیده می‌شود.

بسیاری از مورخان، هدف از تاسیس چنین شهری را به دلیل حفاظت از جان و مال مردم در مواقع ناامنی و حمله قبایل اطراف می‌دانند. جالب است که بدانید تا سال ۱۳۸۵ کسی از وجود این اثر تاریخی در زیر زمین خبر نداشت. در حقیقت یکی از ساکنان اطراف کاشان با کندن چاهی در حیاط خانه‌اش، متوجه وجود این شهر تاریخی و باستانی شد.

شهر زیرزمینی نوش آباد از 3 طبقه تشکیل شده و در هر طبقه، بقایایی از تله‌های دفاعی، راه‌های تهویه هوا و وسایل کاربردی برای سرپناه مردم به جا مانده است.

قمصر کاشان

شهر زیبا و خوش آب و هوای قمصر، از جمله مهم‌ترین جاذبه‌های دیدنی سفر به کاشان به حساب می‌آید. این شهر از جمله مناطقی است که بدون اغراق تمام مسافران کاشان، دیدنِ آن را در اولویت قرار می‌دهند.

شهر قمصر در 30 کیلومتری جنوب کاشان واقع شده است و به دلیل داشتن مزارع گل‌های محمدی، اصلی‌ترین و مهم‌ترین منبع تولید گلاب در کشور به شمار می‌رود. از اواخر فروردین تا اواسط اردیبهشت ماه هر سال، در این شهر گل‌های خوش عطر محمدی می‌رویند و بعد از چیده شدن، در خانه باغ‌های شهر به گلاب اصل تبدیل می‌شوند. در حقیقت مراسم گلاب‌گیری یکی از جذاب‌ترین جشنواره‌های کاشان و شهر قمصر به حساب می‌آید.

باغ پرندگان، خانه احسانی ‌ها، امامزاده پیر داوود (ع)، موزه گلاب، کاروانسرای عباسی و قله گرگش از دیگر دیدنی‌های این شهر کوچک و باصفا به شمار می‌روند.

خانه تاریخی احسان

تجربه و لذت زندگی کردن در خانه‌های قدیمی و تاریخی، یکی از آرزوهایی است که بسیاری از علاقه‌مندان به تاریخ آن را در سر می‌پرورانند. خوشبختانه چنین آرزویی در شهر کاشان، که پر از خانه‌های قدیمی به جا مانده از دوران صفویان و قاجاریان است، به راحتی برآورده خواهد شد.

خانه تاریخی احسان یکی از بناهای قدیمی این شهر است که ساخت آن را به زمان فتحعلی شاه قاجار نسبت می‌دهند. این مجموعه یکی از سالم‌ترین خانه‌های تاریخی کاشان به شمار می‌رود که امکان بازدید و اقامت در آن به راحتی وجود دارد.

 در این خانه امکاناتی همچون اقامتگاه سنتی و مدرن، موزه و گالری، تالار فیلم و تئاتر و اجتماعات، کتابخانه، اینترنت بی‌سیم و کارگاه سفال و صنایع دستی فراهم شده است و بازدید و اقامت در آن یک تجربه هیجان انگیز خواهد بود.

خانه تاریخی احسان در میدان کمال الملک و در ابتدای خیابان فاضل نراقی قرار دارد.

مراسم‌های سنتی در کاشان

در کاشان و شهرهای اطراف آن مراسم سنتی مختلفی برگزار می‌شوند که هریک ریشه و داستان منحصر به فرد خود را دارند. در ادامه به برخی از مهم‌ترین مراسم سنتی کاشان اشاره می‌کنیم:

مراسم قالی‌شویان

یکی از آیین‌های سنتی و مذهبی کاشان، مراسم قالی شویان است که هر سال در دومین جمعه پاییز مصادف با شهادت امامزاده سلطان‌علی بن محمد باقر در مشهد اردهال برگزار می‌شود. در این مراسم اهالی فین کاشان در یک آداب نمادین، با چوب‌دستی‌های مخصوص قالیچه‌ای را در نهر آب شهر شست‌وشو می‌دهند. این مراسم در فهرست میراث معنوی ایران و در میراث فرهنگی و معنوی یونسکو به ثبت رسیده است.

مراسم نخل گردانی

به طور کلی آیین نخل گردانی یکی از رسوم مذهبی شهرهای کویری است که مردم کاشان آن را در روز عاشورا به باشکوه‌ترین شکل اجرا می‌کنند. این مراسم ریشه‌ای 700 ساله دارد که در آن یک سازه چوبی با پرچم‌ها و پارچه‌های ترمه تزئین شده و توسط مردم شهر در خیابان‌ها و در ایام سوگواری چرخانه می‌شود.

چگونه به کاشان سفر کنیم ؟

سفر به کاشان از طریق راه‌های متنوعی امکان پذیر است. سریع‌ترین و محبوب‌ترین راه، سفر هوایی است که از طریق فرودگاه این شهر انجام می‌شود. فرودگاه کاشان در کیلومتر 12 جاده قدیم نطنز قرار دارد و مسیرهای پروازی متعددی در آن صورت می‌گیرد.

راه دوم برای سفر به کاشان، استفاده از قطار است. در این شهر یک ایستگاه راه آهن وجود دارد که به عنوان یک شاهراه اصلی در سفرهای ریلی شناخته می‌شود. ایستگاه راه آهن کاشان در بلوار ملاصدرا واقع شده و تماس با آن از طریق شماره 55233000-031 امکان پذیر است.

برای سفر زمینی به کاشان، می‌توان به ترمینال این شهر در میدان شهید زجاجی قرار گرفته است مراجعه کرد. در این مجموعه اتوبوس‌های مختلف برای حمل و نقل مسافران وجود دارد.

حمل و نقل عمومی در کاشان

برای حمل و نقل عمومی و درون شهری در کاشان می‌توانید از تاکسی‌های خطی، تاکسی تلفنی، اتوبوس‌های درون شهری و سرویس‌های حمل و نقل آنلاین کمک بگیرید.

اقامت در کاشان

برای شب ماندن و اجاره منزل مبله و بومگردی در کاشان، اقامت در خانه‌های تاریخی مانند سرای عامری‌ها، خانه مرشدی، اقامتگاه سنتی منوچهری و… با حال و هوای سنتی پرطرفدارترین گزینه نزد گردشگران داخلی و خارجی است. این خانه‌ها که زمانی محل زندگی اعیان بوده، امروزه به اقامتگاهی برای مسافران تبدیل شده است و تجربه‌ای متفاوت و منحصر به فرد از اقامت و سفر به کاشان را برای افراد رقم می‌زند.

به شما توصیه می‌کنیم که با مراجعه به وب سایت شب، از اقامتگاه‌ها و خانه‌های بومی کاشان دیدن کنید و از تخفیف‌های ارائه شده برای رزرو آن‌ها استفاده نمایید. همچنین می‌توانید در صورت هرگونه سوال با تیم پشتیبانی شب تماس گرفته و سوالات و خواسته‌های خود را با ما در میان بگذارید.

اقامت در کاشان

رستوران ها و فست فودهای کاشان

در کاشان رستوران‌های فست فود و کافه‌های مدرنی وجود دارد که در آن‌ها انواع خوردنی‌های خوشمزه محلی و بین المللی سرو می‌گردد. رستوران حاتم، سفره خانه مظفری و رستوران اکبر جوجه از جمله رستوران‌های باکیفیت و پرطرفدار کاشان به حساب می‌آیند که در بهار و پاییز پیدا کردن جای خالی در آن‌ها سخت و چالش برانگیز است.

برخی از رستوران‌های بین المللی و فست فود کاشان شامل رستوران خانه منوچهری، رستوران ملل، رستوران پاداش و رستوران کی آشیان می‌شوند.

هنگام سفر به شهرهای مختلف غالبا افراد دوست دارند غذاهای محلی آن شهر را امتحان کنند. گوشت و لوبیا، قیمه ریزه، آبگوشت لوبیا سفید، چلو دیزی، جوجویی تاس کباب و خورشت نخود آله از معروف‌ترین غذاهای سنتی هستند که در سفر به کاشان می‌توانید نوش جان کنید. رستوران خانه عامری‌ها، رستوران خانه عباسیان، رستوران باغ مظفر، رستوران خانه نقلی و رستوران خانه منوچهری جزو بهترین رستوران‌های کاشان هستند که انواع غذاها از جمله غذاهای ایرانی، محلی و فرنگی را در منوی خود دارند.

خورد و خوراک در کاشان

غذاهای محلی کاشان

کاشان مانند هر شهر و خطه‌ای از این خاک، غذاهای محلی و منحصر به فرد خود را دارد. خوردنی‌های کاشان به دلیل طعم و مزه فوق العاده در میان شهرهای دیگر نیز طرفداران بسیاری پیدا کرده‌اند.

به طور کلی در کاشان انواع آبگوشت محلی به شیوه‌های مختلف طبخ می‌گردد. آبگوشت لوبیا سفید،آبگوشت به و آبگوشت پلو از جمله این غذاها هستند که در رستوران‌های سنتی شهر با عطر و طعمی فوق العاده سرو می‌شوند. گوشت لوبیا، شفته انار، شفته بادمجان، قیمه ریزه، کوفته چغندر، کوفته آب سماق، گوشت عدس بادمجان، گوشت لوبیای سرکه شیره و اشکنه از دیگر غذاهای محلی کاشان برای سفر به کاشان به حساب می‌آیند.

مراکز خرید و بازار های کاشان

یکی از جذاب‌ترین و دیدنی‌ترین جاذبه‌های کاشان، بازار سنتی این شهر است که در آن انواع حجره‌های زرگری، ریسمان فروشی، فرش بافی، مسگری و …. مشغول به کارند. قدمت این بازار به زمان قاجاریان برمی‌گردد و در آن نزدیک به 120 دکان و حجره وجود دارد.

در کنار این بازار سنتی، برخی مراکز خرید مدرن‌تری نیز در مرکز شهر ساخته شده است که در آن انواع کالاهای کاربردی، باکیفیت و مقرون به صرفه به فروش می‌رسند. برخی از این مراکز شامل مجتمع تجاری سبز، مرکز خرید شقایق کاشان، بازار صفویه، کاشان مال و مرکز خرید سپید  می‌شوند.

مسجد آقا بزرگ جاذبه گردشگری کاشان

سوغات کاشان

مگر می‌شود راهی کاشان شد و از سوغاتی‌های خوش عطر و رنگ این شهر صرف نظر کرد. در این شهر تاریخی انواع خوردنی‌های خوشمزه و صنایع دستی تولید می‌شوند که نظیرشان در کمتر جایی از کشور وجود دارد.

یکی از سوغات اصلی کاشان، گلاب است که در بیشتر مواقع سال در تمام مغازه‌های شهر قابل تهیه خواهد بود. انواع عرقیجات، کلوچه، شیرینی‌های سنتی مانند قطاب و نقل، و انواع خشکبار مانند انجیر از جمله دیگر سوغات خوشمزه کاشان به حساب می‌آیند.

در کنار خوراکی‌های هیجان انگیز، کاشان سابقه طولانی در بافت فرش دارد و نزدیک به نیمی از مردم این شهر در صنعت بافت فرش فعالیت می‌کنند. به همین دلیل فرش دستباف و حتی ماشینی کاشان از دیرباز یکی از سوغات ارزشمند و منحصر به فرد این خطه شناخته می‌شده است.

علاوه بر فرش، محصولات سفالی، گیوه نَشَلجی و محصولات شعربافی، زری بافی، زیلوبافی، گیوه بافی، نمد مالی، مسگری، مشبک کاری و منبت کاری از جمله سوغات پرطرفدار و محبوب کاشان هستند.

سوغات کاشان

کلام آخر؛ سفر به کاشان، شهر تاریخ و هنر

کاشان، این دیار تاریخی و هزار رنگ، از روزگاران دور محلی برای دوست‌داران هنر، تاریخ و فرهنگ بوده است. سفر به کاشان و سر زدن به جاهای دیدنی آن، بدون اغراق یک ماجراجویی تاریخی به حساب می‌آید و نیازمند یک برنامه‌ریزی جانانه است. ضمن اینکه در این شهر خانه‌ها و اقامتگاه‌های بومگردی کوچک و بزرگی وجود دارند که با خونگرمی تمام، میزبان مسافران خواهند بود. فراموش نکنید که می‌توانید برای اجاره ویلا، اقامتگاه و رزرو آپارتمان در کاشان از سایت شب کمک بگیرید.

سوالات متداول

چه راه‌هایی برای سفر به کاشان وجود دارد؟ 

می‌توان برای سفر به کاشان از راه‌های هوایی، قطار و سفر زمینی با اتوبوس و یا خودروی شخصی استفاده کرد.

مراسم گلاب‌گیری کاشان در چه زمانی برگزار می‌شود؟

از اواخر فروردین تا اواسط اردیبهشت ماه هر سال، در قمصر کاشان گل‌های خوش عطر محمدی می‌رویند و بعد از چیده شدن، در خانه باغ‌های شهر به گلاب اصل تبدیل می‌شوند. مراسم گلاب‌گیری یکی از جذاب‌ترین جشنواره‌های کاشان و شهر قمصر به حساب می‌آید.

کاشان چه صنایع دستی دارد؟

صنایع دستی کاشان شامل انواع فرش، محصولات سفالی، گیوه نَشَلجی و محصولات شعربافی، زری بافی، زیلو بافی، گیوه بافی، نمد مالی، مسگری، مشبک کاری و منبت کاری می‌شوند.

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب