معرفی بهترین پیست های اسکی تهران

1

از آنجا که قسمت‌هاي شمالي شهر تهران به صورت كوهستاني است و اين مناطق حدود 4 ماه سال از برف پوشيده شده‌اند،‌ داراي پتانسيل مناسبي براي ورزش اسكي در اين مدت مي‌شوند. هرچند كه حضور در اين مناطق به اسكي كردن محدود نمي‌شود و عده زيادي روزانه براي تفريح و كوهنوردي به آن‌جا مي‌روند. شهر تهران شامل تعدادي پيست اسكي مي‌شود كه در اين مقاله سعي بر معرفی و بررسي ويژگي‌هاي اين پيست‌ها داريم:

پيست اسكي توچال

پیست اسکی توچال

پيست اسكي توچال زير مجموعه مركز تفريحي و ورزشي توچال واقع در شمال تهران مي‌باشد كه به علت دسترسي‌هاي مناسب به آن محبوبيت زيادي در ميان طرفداران رشته اسكي و ديگر گردشگران دارد. مجموعه توچال در انتهاي خيابان ولنجك و در كنار بام تهران واقع شده است. اين منطقه داراي آب و هوايي بي‌نظير و همچنين چشم اندازي بسيار زيبا از شهر تهران است. در حقيقت بام تهران را مي‌توان بلندترين نقطه شهر تهران دانست ?

برای رسيدن به پيست اسكي توچال بايستي سوار تله كابين شده و بعد از عبور از ايستگاه‌هاي يك الي شش، در ايستگاه هفتم پياده شويد. در ميانه راه، ايستگاه‌هاي سوم و پنجم خدمات رفاهي براي گردشگران و ورزشكاران فراهم شده است. اولين پيست اسكي مجموعه توچال ” پيست قله “ نام دارد كه از پايين قله توچال شروع شده و به هتل توچال ختم مي‌شود. اين مسير داراي يك خط تله سيژ و يك تله اسكي فعال است. طول مسير اين پيست به 1200 متر مي‌رسد.

در بخش غربي قله توچال هم پيست ديگري واقع شده است كه طولي به اندازه حدود 900 متر دارد. اين پيست نيز داراي يك خط تله سيژ فعال است. طولاني ترين پيست اين مجموعه كه جديدترين آن نيز محسوب مي‌شود بين ايستگاه هفتم و پنجم قرار دارد كه طول آن 5500 متر است. اين مسير فاقد تله سيژ و تله اسكي است.

پيست اسكي توچال از سال 93 داراي گواهي استاندارد جهاني است.

پيست اسكي ديزين از جاهاي ديدني تهران در زمستان

پیست دیزین

پيست اسكي ديزين ( به عنوان یکی از مهمترین جاهای دیدنی تهران ) را مي‌توان بهترین پيست اسكي در ايران دانست كه داراي عنوان بين‌المللي بوده و اعتباري جهاني دارد. اين پيست اولين پيستي است كه مجوزهاي لازم را براي برگزاري مسابقات جهاني اسكي از سوي فدراسيون جهاني اسكي دريافت كرده است.

پيست ديزين در هشتاد كيلومتري شهر كرج در استان البرز واقع شده است. فاصله اين پيست تا شهر تهران نيز حدودا 123 كيلومتر از جاده چالوس مي‌باشد. همچنين در فصل‌هاي گرم سال از مسير شمشك و ديزين نيز مي‌توان به آن دسترسي داشت اما در فصل‌هاي سرد معمولا اين مسير مسدود است.

پيست ديزين در دمانه البرز واقع شده و يكي از ويژگي‌هاي مهم آن استاندارد بودن مسائل فني همچون شيب و طول مسير مناسب مي‌باشد. برای استفاده ی بهتر از این پیست معتبر، با اقامت در دیزین و یا اجاره خانه در کرج میتوانید دسترسی ساده تری به این مجموعه داشته باشید. فصل اسكي در اين پيست تقريبا از اوايل آذر ماه شروع شده و تا اوايل خرداد ادامه دارد. قدمت استفاده از اين ناحيه به عنوان پيست اسكي به حدود 50 سال پيش مي‌رسد.

مجموعه پیست های اسکی ديزين چهار مسير تله كابين، دو تله سيژ قله و چمن و هفت تله اسكي را براي پيست‌هاي مختلف شامل مي‌شود. پيست‌هاي اسنوپارك، يو، مبتدي و چمن از مهم‌ترين پيست‌هاي اين مجموعه مي‌شوند. پيست‌هاي يو واسنوپارك براي اسكي بازان حرفه‌اي مناسب‌تر است.

پيست‌ها اختلاف ارتفاعي بين 430 الي 510 متر دارند. همچنين طولاني‌ترين مسير در اين مجموعه 2960 متر و كوتاه‌ترين آن‌ها 250 متر طول دارند. از ديگر امكانات اين مجموعه مي‌توانيم به دو مدرسه اسكي، زمين تنيس، دو هتل، كلبه‌هاي چوبي، مسجد و اورژانس اشاره كنيم.

آدرس پيست اسکی ديزين: كرج، كيلومتر 90 جاده چالوس، منطقه گاجره.

پيست اسكي شمشك

پیست اسکی شمشک

پيست اسكي شمشك در اطراف شهر شمشك و در 60 كيلومتري شهر تهران واقع شده است. اين پيست پس از پيست ديزين دومين پيست اسكي است كه موفق شده در سال 75 استانداردهاي جهاني را كسب كند. بلندترين قسمت اين پيست داراي ارتفاع 3050 متر و كوتاه‌ترين قسمت آن داراي ارتفاعي معادل 2550 متر مي‌باشد.

اين مجموعه داراي 4 پيست به نام‌هاي آفتاب،‌ مهتاب،‌ شب و مبتدي مي‌باشد. يكي از مشكلات اين پيست عدم جاي كافي براي پارك خودروها است. اين پيست اسکی شامل يك سري هتل، رستوران، فروشگاه و… مي‌شود. دسترسي به اين پيست از طريق آدرس اتوبان بابايي، جاده لشگرك، جاده اوشان-  فشم، شمشك، پيست شمشك صورت مي‌گيرد  ?

پيست اسكي آبعلي

پیست اسکی آبعلی تهران

پيست اسكي آبعلي در نزديكي شهر آبعلي و در 60 كيلومتري شهر تهران واقع شده است. اين منطقه به دليل آب و هواي خوب و بكر همواره پذيراي تعداد زيادي از گردشگران و ورزش‌كاران مي‌باشد. پيست اسكي آبعلي را به نوعي مي‌توانيم قديمي‌ترين پيست اسكي در ايران بدانيم. بيشترين ارتفاع در اين پيست 2650 متر و كوتاه‌ترين آن 2400 متر مي‌باشد. برای استفاده از پیست اسکی آبعلی میتوانید با اقامت در نزدیکی آن و اجاره ویلا در آبعلی ، دسترسی ساده تری به این مجموعه داشته باشید.

مجموعه ابعلي شامل 5 پيست مختلف مي‌شود همچنين يك تله كابين، 5 تله سيژ و 33 تله اسكي چكشي از ديگر امكانات پيست اسكي آبعلي مي‌باشند. اين پيست نسبت به بقيه پيست‌هاي تهران تعداد ماه‌هاي كمتري از سال داراي برف است و بنابراين فعاليت كوتاه‌تري دارد. امكانات موجود در اين مجموعه شامل 6 رستوران، باشگاه سواركاري، كايت سواري، مدرسه اسكي و… مي‌شود.

آدرس پيست آبعلي: جاده هراز، رودهن، بين شهر آبعلي و امام زاده هاشم

پيست اسكي دربندسر

پیست دربندسر

اين پيست در 50 كيلومتري شهر تهران قرار دارد ? فصل اسكي در اين پيست تقريبا از اوائل دي ماه شروع شده و تا اوائل فروردين ماه ادامه دارد. بام اين پيست داراي ارتفاع 3050 متري و پايين‌ترين نقطه آن 2600 متر ارتفاع دارد. ظرفيت پاركينگ اين پيست بسيار كم است و اين نكته را بايستي جزو نقاط ضعف آن دانست.

پيست اسكي دربندسر شامل دو تله سيژ دو و چهار نفره مي‌شود. يك تله كابين نيز در اين مجموعه قرار دارد كه مسير طولاني‌تر را مي‌پيمايد و به پيست سرلو مي‌رسد ? يك مدرسه اسكي نيز در اين مجموعه قرار دارد.

اين پيست شامل چندين رستوران، كافي شاپ و فروشگاه مي‌شود. جهت دسترسي به اين مجموعه بايد به آدرس اتوبان بابائي، به سمت لواسان، رودبار قصران، شهر شمشك، منطقه دربندسر مراجعه نماييد.

پيست اسكي خور

پیست اسکی خور

پيست خور با ارتفاع 3000 متري از سطح دريا،‌ يكي از مكان‌هاي تفريحي شهر كرج است كه در نزديكي سد اميركبير واقع شده است. اين پيست شامل دو مسير 1850 متري و 350 متري مي‌شود. از امكانات اين مجموعه مي‌توانيم به يه تله اسكي بشقابي، يك رستوران و يك دستگاه برف كوب اشاره كنيم. همچنين يك مدرسه اسكي در اين پيست وجود دارد.

ادرس پيست: 15 كيلومتري جاده كرج- چالوس قبل از سد كرج

سایت شب” در تمام این نقاط اقامتگاه های امن ارائه کرده است تا بدون هیچگونه نگرانی بابت اسکان، از این مجموعه های ورزشی و پیست های اسکی استفاده نمایید.

1 پاسخ
  1. یکتا نظر داده:

    سلام بسیار عالی…. دیده شود بلکه….. ??

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب