10 فیلم غیر ایرانی برای روزهای قرنطینه

0

برای گذروندن این روزهای قرنطینه پیشنهادهای زیادی وجود داره.از آشپزی و پختن غذاهای عجیب غریب بگیرین تا خوندن کتابِ نویسنده های معروف.خیلی ها هم سراغ آرشیو فیلم و سریالهاشون رفتن و تصمیم دارن این روزها رو با فیلم دیدن بگذرونن. ما هم از این پیشنهاد استقبال کردیم و تصمیم گرفتیم توی این مطلب به شما 10 فیلم  غیر ایرانی معرفی کنیم که دیدنشون توی این روزها حسابی سرگرم کننده باشه.

* بهتون این نکته رو یادآوری کنیم که بخشهای کوچیکی از داستان در توضیحات فیلمها وجود داره و ممکنه با خوندنشون تا حدی متوجه موضوع اونها بشین.

  • Into The Wild (2007)             در دل طبیعت وحشی

به سوی طبیعت وحشی یا در دل طبیعت وحشی، فیلمی ماجراجویانه است که کارگردانی اون رو بازیگر معروف “شان پن ” به عهده داشته.این فیلم با اقتباس از کتابی به همین اسم و بر اساس زندگی واقعی کوهنوردی ساخته شده که در آلاسکا به زندگی و سفر مشغول بوده.

ماجرای فیلم از دانشجویی حکایت میکنه که بعد از فارغ التحصیلی، تصمیم می‌گیره تا تمام پس‌اندازش رو به یک خیریه اهدا کنه و با یک دوربین و یک اسلحه شکاری به سمت آلاسکا سفرش رو آغاز کنه. قهرمان داستان در طول سفر با آدم‌ها و اتفاقاتی مواجه می‌شه که نگاه و مسیر زندگیش به کلی عوض میشه.

تماشای فیلم

  •  Twelve Angry Men(1957 )               دوازده مرد خشمگین

12 مرد خشمگین یکی از آثار شاخص سینمای کلاسیک شناخته میشه. کارگردان این فیلم ” سیندی لومت” نه تنها تونسته به خوبی از پس ساختن این فیلم بر بیاد، بلکه بعد از اون آثار مهم دیگه ای مثل “سرپیکو” و “بعد از ظهر سگی”  رو خلق میکنه.

داستان درباره‌ي 12 مرد توی هيات منصفه يك دادگاهِ  كه در زمان تنفس و قبل از راي نهايي دورهم جمع شدند تا درباره فردی مشکوک به قتل نظر بدن .از این 12 نفر، 11 نفر بر گناهکار بودن مظنون توافق دارند. ماجرا جایی جالب میشه که يكي از اعضاي هيات منصفه با گناهكار ‌بودن مظنون موافق نيست و سعی میکنه در طول فیلم دلایلش رو بیان کنه.

پاپ کرن

  •  Midnight In Paris(2011)       نیمه شب در پاریس

نیمه‌شب در پاریس فیلمی کمدی و فانتزی به کارگردانی “وودی آلنِ”.

داستان فیلم درباره‌ی زن و شوهریِ که برای یک سفر تفریحی به پاریس میرند.مردِ داستان که از قضا نویسنده فیلمنامه بوده، برای پیدا کردن ایده های جدید شروع به گشت و گذار توی شهر میکنه. یک شب که به تنهایی مشغول قدم زدن بوده متوجه میشه که در زمان سفر کرده ،به سالهای قرن 20 میلادی برگشته و شاهد زندگی و ملاقات نویسنده ها و هنرمندای بزرگی مثل همینگوی و دالی میشه.

اگر به سفر و هنر و تاریخ علاقه مند باشین، نه تنها از موضوع فیلم خوشتون میاد بلکه با دیدن تصاویر بینظیر از شهر پاریس و موسیقی زیبای فیلم غرق لذت خواهید شد!

  • Little Miss Sunshine (2006)       میس سان شاین کوچولو

این فیلم درباره دختر هفت ساله ای به اسم ” سان شاینِ” که توی مسابقه رقص و آواز قبول شده. از اونجایی که این مسابقه در ایالت کالیفرنیا برگذار میشه، خانواده این دختر مجبور میشن تا با وجود روابط سردی که با هم دارن بار سفر ببندن و با فولکس زردشون راهی کالیفرنیا بشن.

در طول سفر اتفاقات مختلفی میفته و فیلم به زبون کمدی داستانهایی رو از این مسافرت نشون میده که دیدن اونها خالی از لطف نیست.

 

کنترل تلویزیون

  • Seven Years In Tibet (1997)      هفت سال در تبت

هفت سال در تبت؛ جزو فیلم های بیوگرافی و درام محسوب میشه که نقش اولِ اون رو برد پیت بازی میکنه.

داستان، زندگی واقعی کوهنوردی اتریشیِ که تصمیم گرفته به یکی از بلندترین قله های هیمالیا صعود کنه. به همین دلیل خانواده اش را ترک می‌کنه و راهی سفر میشه. از اونجایی که این سفر مصادف با جنگ جهانی دوم بوده، در طول راه سربازان هندی کوهنورد و دوستش رو دستگیر میکنن. فرار قهرمان داستان و پناه گرفتن در تبت،باعث بوجود اومدن صحنه های عجیبی میشه که بهتره خودتون ببینین و از اون لذت ببرین.

  • Zodiac (2007)               زودیاک

اگر اهل فیلم و سینما باشین حتمآ اسم ” دیوید فینچر” کارگردان و نویسنده آمریکایی به گوشتون خورده. کارگردانی که آثار موفقی مثل  “هفت” ، “بازی” ، “باشگاه مشت زنی” و “اتاق وحشت” رو توی کارنامه خودش داره. زودیاک (Zodiac) یکی دیگه از فیلمهای این کارگردانِ که با داستانی پلیسی-معمایی، درباره یکی از پرونده های جنایی آمریکا صحبت میکنه.

ماجرای فیلم با نامه های ارسالی قاتل به یکی از مجله های سن فرانسیکو شروع میشه و در روند فیلم، اتفاقات عجیب و رمزآلود باعث وارد شدن آدمهای مختلف به این ماجرا میشه.

فیلمهای جدید

  • Wild (2014)           وحشی

قهرمان این فیلم زن جوانیه که به تازگی مادرش رو از دست داده و درگیر زندگی پر تلاطمی شده. برای همین تصمیم میگیره تا خودش رو از این وضعیت نجات بده و با پای پیاده و یک کوله پشتی بزرگ، به دل جاده ها میزنه. توی این سفر اتفاقات جالب و پراحساسی براش میفته که حتمآ باید خودتون ببینین!

  • Lost In Translation (2003)        گمشده در ترجمه

گمشده در ترجمه روایتگر 2 آدم مختلفِ که هر کدوم بنا بر شرایط زندگیشون به ژاپن سفر میکنن.

“باب هاریس”، بازیگر معروف و میانسال آمریکایی که از زندگی یکنواختش خسته شده بوده برای بازی در چند کار تبلیغاتی به توکیو میاد. «شارلوتِ» بيست و چند ساله هم که در نقش مقابل قرار داره، به تازگی از آمرکیا به توکیو اومده و خیلی اتفاقی با ” باب”  آشنا میشه. فیلم در حقیقت روایت گر دوره ایی از زندگی 2 انسان تنهاست که بر اثر اتفاق، در مسیر زندگی هم قرار می گیرند.

  • The Grand Budapest Hotel (2014)          هتل بزرگ بوداپست

در سالهای بین جنگ جهانی اولی و دوم ، مدیر یکی از هتلهای معروف اروپایی تمام تلاشش رو میکنه که بهترین شرایط رو برای مسافران و مهمانان فراهم کنه. اما یک روز یکی از مهمونهای این هتل که خانم مسنی بوده از دنیا میره و پلیس به مدیر هتل مظنون میشه.

این فیلم به دلیل داشتن طراحی صحنه متفاوت، نوع فیلمبرداری و روایت کمدی یکی از آثار دیدنی و جذاب سینمایی شناخته میشه و تونسته چندین جایزه اسکار رو از آنِ خودش کنه.

  • In Bruges(2008)      در بروژ

در بروژ، داستانی نیمه کمدی درباره 2 دوست و همکاره که از طرف رئیسشون به شهری تاریخی در بلژیک فرستاده میشن. “بروژ ” اسم همین شهر تاریخیِ که ماجراهای فیلم در اون اتفاق میفته. شخصیتهای داستان کم کم  به این شهر تاریخی علاقه مند میشن اما موضوع جایی جالب میشه که ماموریتهایی برای اونها پیش میاد و باعث میشه تا روند قصه به طرز غیرقابل پیش بینی تغییر کنه.

فیلم پر از شوخی ها و دیالوگهای جذابیِ که بین این 2 نفر رد و بدل میشه. ضمن اینکه در طول فیلم ساختمونها و بافت تاریخی شهر نشون داده میشه و هر عشق سفری رو ترغیب به دیدن بروژ میکنه.

سایت شب، رزرو آنلاین ویلا و سوئیت

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب