سفر؛ عامل درآمدزایی بومیان هر شهر

0

سفر یکی از جذابیت‌های زندگی بوده و دید انسان را نسبت به جهان اطراف باز می‌کند و به طبع می‌تواند مزایای بسیاری را برای مسافر و افراد بومی شهری که به آن سفر کرده است را فراهم آورد. در حال حاضر نسبت به گذشته صنعت گردشگری بسیار رشد کرده به گونه‌ای که می‌توانید در هر شهر توریستی، امکانات رفاهی بسیاری را شاهد باشید که منجر به رفاه و آسایش بیشتر شما در حین سفرتان خواهد شد.?️
خوشبختانه با افزایش امکانات حمل و نقل نسبت به گذشته می‌توان به راحتی سفرهای زمینی و هوایی را به اکثر شهرهای دور و نزدیک تجربه کرد. گردشگری می‌‎تواند علاوه بر مزایایی که برای بومیان هر شهر دارد به اقتصاد کشور نیز کمک کند زیرا این امر باعث می‌شود وابستگی آنها به منابع خارجی کاهش پیدا کند.
افزایش اتکای بومیان هر شهر به کسب و کار محلی خود می‌تواند به اقتصاد فصلی و خارجی یک شهر کمک کند که این امر صنعتی شدن و واردات یک شهر را ارتقا می‌دهد و حتی در بسیاری از مواقع موجب صادرات منابع محلی به خارج از کشور خواهد شد.?️

مزایای سفر برای بومیان شهرهای مقصد
بازار محلی

مزایای مهمی که می‌توان برای بومیان شهرهای مقصد می‌باشد:

  • رشد صنعت گردشگری و توریستی
  • رشد کسب و کارهای محلی
  • زنده نگه داشتن آئین و فرهنگ خاص هر شهر
  • زنده نگه داشتن مشاغل بومی و قدیمی
  • افزایش تولید صنایع دستی
  • و غیره

معرفی شهرها و مکان‌های گردشگری مهم در جنوب کشور


شهرهای جنوبی به دلیل آب و هوای گرمی که دارند مناسب برای سفر در فصول سرد پاییز و زمستان هستند. شهرهای جنوبی بسیار زیبا بوده و به دلیل آب و هوای متفاوتی که نسبت به شهرهای واقع در شمال کشور دارند بسیار محبوب هستند. همان‌طور که دریای شمال کشور دارای زیبایی‌های مخصوص به خود است، دریای جنوب نیز جذابیت‌های مخصوص به خود را دارد. برخی از مکان‌های گردشگری جنوب کشور شامل موارد زیر هستند:?️

 

  • چاه‌کوه: شهر قشم دارای جاذبه‌های دیدنی بسیاری بوده که تنها با تور یک روزه نمی‌توان از تمامی جاذبه‌های آن دیدن کرد بنابراین باید مدت زمان بیشتری را برای بازدید از آن وقت بگذارید. یکی از زیبایی‌های این جزیره دره چاه‌کوه نام دارد که علاوه بر زیبایی دارای جذابیت بسیار و ساختاری عجیب و فوق العاده است. این دره دارای دیواره‌هایی به بلندی 100 متر بوده و می‌توان آسمان آبی را به خوبی از بالای این دره نظاره‌گر بود. صخره‌های این دره دارای شیار و حفره‌هایی هستند که خطوط فرسایشی آنها به صورت موازی بوده و هر یک دارای اشکال مختلفی هستند و کف آن نیز دارای چاه‌هایی بوده که در زمان‌های قدیم به جهت جمع آوری آب باران حفر شده بودند.⛰️
    جزیره سرخ
  • جزیره هنگام: این جزیره حدود 45 دقیقه با قشم فاصله داشته و دارای سواحلی بکر و زیبا بوده که می‌توانید دلفین‌های این جزیره را از نزدیک تماشا کنید و حتی اگر علاقه‌مند به شنا هستید می‌توانید در این دریا شنا کنید. بازارچه ساحلی این جزیره بسیار جذاب بوده و می‌توان سمبوسه‌های محلی، انواع بدلیجات دست‌ساز مانند دستبند و گردنبدهای صدفی را در آن مشاهده کنید.
  • بندر چابهار: این بندر واقع در استان سیستان و بلوچستان بوده و دارای چند جاذبه گردشگری همچون کوه‌های مریخی، بندر بریس، ساحل لیپار و غیره است.
  • روستای درک: یکی از جذابیت‌های ایران این روستا بوده و جایی است که می‌توانید کویر و دریا را در کنار هم مشاهده کنید و پر از جذابیت‌های گردشگری همچون ساحل صخره‌ای، ساحل شن و مرجانی، کوه و جنگل و غیره را ببینید.?️
  • سازه‌های آبی شوشتر: دلیل نام گذاری این سازه‌ها این بوده است که سازه‌های آبی مجموعه‌ای به هم پیوسته از پل‌ها، آسیاب‌ها، تونل‌ها و آبشارهای بسیار بزرگ هستند و به طور پیوسته کار می‌کنند و یکی از جمله بهترین مکان‌های گردشگری در خوزستان به شمار می‌روند. علت دیگر جذابیت این سازه تاریخی بودن آن است، از دوران هخامنشیان تا به الان بنای اولیه این سازه‌ها باقی مانده و هنوز هم با گذشت سالیان سال بخش‌هایی از این سازه‌ها فعال هستند.

چرا باید از شهرهای کشورمان بازدید کنیم؟
صخره‌ی لاکپشتها
همان‌طور که در ابتدای این مطلب نیز اشاره شد صنعت توریست و گردشگری یکی از جمله مهم‌ترین صنایع حال حاضر بوده و می‌تواند به اقتصاد یک کشور کمک کند. اگر خودتان مردم بومی یک شهر باشید به احتمال زیاد می‌دانید که وجود مسافران در یک شهر گردشگری می‌تواند مزایای بسیاری را برای کسب و کار شما فراهم سازد.?
برای مسافران و کسانی که علاقه‌مند به سفر هستند، به احتمال زیاد آشنایی با شهرهای بکر و زیبا که تا به حال به دلایل مختلف از آن بازدید به عمل نیاورده‌اند یک فرصت ناب است تا تجربه‌ای جدید را کسب کنند. رفتن به سفر و دوری از روزمرگی‌های زندگی می‌تواند منجر به بازیابی آرامش فکر و جسم شده و یکی از بهترین راه‌ها برای کسب آرامش است.
حال که فصل زمستان فرا رسیده بهترین گزینه‌ی سفر، بازدید از شهرهای جنوب کشور خواهد بود. ما در این مطلب تنها به چند نمونه کوتاه از شهرهای زیبای جنوب کشور پرداختیم که متاسفانه در بسیاری از مواقع کسب و کارهای محلی آنها در نظر گرفته نشده و خیلی از مشاغل قدیمی و اجدادی افراد همچون تولید صنایع دستی با ورشکستگی و افول مواجه شده است. ?
بهترین کار به جهت جلوگیری از این مشکل، زنده کردن دوباره فرهنگ و آئین مردمان بومی این مناطق و کمک به کسب و کارهای محلی آنها است که این کار می‌تواند علاوه بر جان گرفتن دوباره این مشاغل به صنعت گردشگری نیز به میزان بالایی کمک کند.

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب