نکات مهم در تقویم زمانبندی اقامتگاه

0

احتمالآ شما هم قبل از هر سفر، به سراغ تقویم و سررسید‌های کوچک و بزرگتان می‌روید تا با پیدا کردن روزهای تعطیل، یک برنامه ریزی جانانه را شروع کنید. به هر حال همیشه داشتن یک روزشمار برای مشخص کردن کارها و برنامه‌های آینده مفید و ضروری است. اما اگر میزبان باشید و کارتان با رفت و آمد مسافران گره خورده باشد، به جز برنامه‌های روزمره به یک تقویم مناسب برای مدیریت رزروها احتیاج دارید. فرقی نمی‌کند تنها دو روز در سال میزبان گردشگران باشید یا خانه خود را در تمام روزهای سال در اختیار مسافران و مهمانان می‌گذارید. درست کردن یک تقویم برای اقامتگاه به شما کمک می‌کند کنترل بیشتری روی زمان و تعداد رزرو مسافران داشته باشید. ضمن اینکه سر و کارتان با کنسلی و لغو اقامتگاه هم کمتر خواهد بود. در ادامه با شما از چند نکته مهم برای تقویم زمانبندی صحبت می‌کنیم:?

زمان‌های مناسب را تنظیم کنید

زمان‌بندی تقویم

اولین نکته این است که دائمآ تقویم و روزهایی که برای میزبانی آمادگی دارید را در وبسایت و با مسئولان شب به روز کنید. هرچقدر روزهای بیشتری در ماه برای میزبانی کنار بگذارید، گردشگران هم گزینه‌های بیشتری برای انتخاب دارند. اگر می‌‎خواهید یک برنامه متعادل و مناسب برای گردشگران و خودتان فراهم کنید، این نکات را در نظر بگیرید:

رزرو در زمانهای مشخص: تقویم زمانی خود را به شکلی تنظیم کنید که مسافران بتوانند خانه شما را تنها در بازه زمانی 3 ماهه رزرو نگه دارند. زمانبندی مشخص برای مسافران در نگه داشتن خانه، به شما کمک می‌کند تا کنترل بیشتری روی قیمت‌ها و شیوه میزبانی داشته باشید و در فضای رقابتی باقی بمانید.

مسافران همیشگی را به خاطر بسپارید: برخی مسافران عادت دارند هر سال و به طور منظم، در زمانهای مشخصی با خانواده یا دوستان به اقامتگاه شما بیایند. این زمانها را پیدا کنید و از قرار دادن آنها در وبسایت خودداری نمایید. بگذارید تا این تاریخ‌‌ها برای مسافران همیشگی شما باقی بمانند.

سفارشی کردن قیمت اقامتگاه بر اساس تقاضا: یکی از سیاست‌های میزبانان این است که بر اساس محبوبیت شهر یا محله‌ای که اقامتگاه در آن قرار دارد، قیمت‌گذاری خانه را تغییر دهند. مثلآ برخی میزبانان در اردیبهشت که ماه شلوغی برای مردم شیراز است، هزینه بیشتری از مسافران می‌گیرند. چون همه در این ماه به دنبال لذت بردن از عطر بهارنارنج و طبیعت بی‌نظیر این شهر هستند.

زمان‌های مشخص ورود و خروج را تنظیم کنید: معمولآ در بیشتر هتل‌ها و اقامتگاه‌ها، ساعت ورود مسافران 2 بعد از ظهر و خروج آنها 12 ظهر است. این زمانبندی به گردشگران اجازه می‌دهد تا پیش از ترک خانه، صبحانه را میل کرده و کمی استراحت کنند. بهتر است که شما هم ساعت‌های خود را بر این اساس تنظیم کنید. شما همچنین می‌توانید یک اتاق کوچک و ایمن را برای چمدان‌های مسافرانی بگذارید که می‌خواهند بعد از ترک هتل چند ساعت آخر را در شهر و بدون بار بگردند.?

زمان لازم برای آماده شدن: معمولآ میزبان‌ها ترجیح می‌دهند تا در تقویم زمانبندی رزروها، یک یا چند روز بعد از اقامت مسافران را خالی بگذارند. این زمان خالی فرصت خوبی برای پاکیزگی و آماده کردن اقامتگاه برای مسافران بعدی است.

حداقل و حداکثر مدت اقامت را تعیین کنید: بسته به منطقه یا محله اقامتگاه، برخی میزبانان احتیاج دارند تا مسافران حداقل تا دو شب در خانه اقامت داشته باشند. این در حالی است که میزبانان دیگر محدودیتی برای این زمان ندارند. در زمانبندی خود حتمآ به این نکته دقت کنید و آن را با ما و گردشگران به اشتراک بگذارید.

هماهنگی تقویم با وبسایت: زمان‌های خود را مشخص کنید و آن‌ها را همیشه با تیم و سایت شب هماهنگ نگه دارید. در نتیجه برنامه‌های اقامتی شما همیشه بصورت آنلاین برای مسافران آماده خواهد بود.

 

چطور با شب در ارتباط باشیم؟

 

بطور کلی برای مشخص کردن تقویم زمابندی رزرو اقامتگاه، 2 راه ساده پیش روی شماست.

اپلیکیشن شب : اولین راه این است که می‌توانید با مراجعه به اپلیکیشن شب، اطلاعات و مشخصات خود و اقامتگاه را وارد کنید. سپس با تنظیم روزها و قیمت‌های مورد نظر، برنامه خود را در اختیار اعضای تیم شب و گردشگران علاقه‌مند قرار دهید.

تماس مستقیم : اگر نتوانستید به خوبی با اپلیکیشن شب کار کنید، راه دیگری هم وجود دارد. می‌توانید به راحتی با ما تماس بگیرید و اطلاعات و تقویم زمانبندی خود را با همکاران ما در میان بگذارید.

اما مهم‌ترین مساله این است که زمانبندی خود را همیشه به روز نگه دارید تا کنسلی مسافران به حداقل خود برسد. فراموش نکنید که هر کنسلی، باعث کاهش امتیاز میزبانی شما می‌شود.

گزینه‌های رزرو اقامتگاه

بعد از ثبت اقامتگاه در وبسایت شب، میهمانان می‌توانند به یکی از دو روش زیر فضای اقامتی شما را رزرو کنند:

رزرو عادی

رزرو آنی

در این شیوه، بعد از آنکه مسافران خانه شما را انتخاب کردند، یک اس ام اس برای آگاهی و تایید شما فرستاده می‌شود. شما می‌توانید بعد از مشاهده شرایط و بررسی تاریخ رزرو مسافران، درخواست آنها را تایید کنید. پس از تایید شما، یک کد و لینک برای گردشگران فرستاده می‌شود و مسافران می‌توانند اقامتگاه را رزرو کنند.

این روش به میزبانان اجازه می‌دهد تا کنترل بیشتری در زمان رزرو داشته باشند و در اجرای سبک میزبانی‌ موفق عمل کنند. رزرو عادی معمولآ برای فضاهایی با ویژگی‌های منحصربه‌فرد، مانند اقامتگاه‌های روستایی که اطلاعات بیشتری می‌خواهند، کاربرد دارد.

 

رزرو فوری یا آنی – Instant Book

رزرو عادی

همانطور که از نام این روش پیداست، مسافران بعد از انتخاب گزینه رزرو در وبسایت، به طور مستقیم به درگاه پرداخت اینترنتی وارد می‌شوند. به عبارتی آنها دیگر برای رزرو منتظر تایید میزبانان نمی‌شوند زیرا میزبان از قبل با اعضای تیم شب درباره شیوه اقامت هماهنگی‌های لازم را انجام داده است.

میزبان‌هایی که از این روش استفاده می‌کنند، اغلب شاهد افزایش رزروها هستند، زیرا این شیوه برای مسافران بسیار راحت و ساده است و همچنین جهت دسترسی راحت‌تر جهت تغیرات پنل میزبان می‌توانید با کلیک بر روی این لینک از اپلیکیشن وبسایت شب استفاده کنید یا وارد صفحه آگهی های من شوید.

 

 

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب