چند ترفند ساده برای عکاسی از اقامتگاه

0

عکس‌های واضح و باکیفیت، یکی از اولین دلایل تصمیم‌ گرفتن مسافران برای انتخاب اقامتگاه است؛ مخصوصآ که گردشگران تنها با کمک عکس متوجه می‌شوند قرار است برای چه خانه‌ای هزینه کنند. فراموش نکنید که تصاویر اقامتگاه، خانه و میزبانی شما را معرفی می‌کند. پس برای گرفتن عکس‌های جذاب و خلاقانه، وقت و حوصله زیادی بگذارید. در ادامه با شما از 5 ترفند مهم برای عکاسی اقامتگاه صحبت می‌کنیم:

1) بهم ریختگی‌های خانه را مرتب کنید

خانه مدرن

کد این اقامتگاه در سایت شب:44231

شاید یکی از عجیب‌ترین تصاویری که بعضی میزبانان به اشتراک می‌گذارند، خانه‌ها و اقامتگاه‌هایی باشد که نامرتب و بهم ریخته است. بهم‌ریختگی خانه حواس مسافران را پرت کرده و آنها را نسبت به رزرو اقامتگاه دلسرد می‌کند. قبل از گرفتن عکس، اتاق‌ها و فضای اقامتگاه را مرتب کنید. مطمئن باشید که خانه آراسته و تمیز به تنهایی کیفیت عکس‌های شما را چند پله بالاتر می‌برد.

می‌توانید با چیدن وسایل سنتی شهر و محله خود در گوشه و کنار خانه، رنگ و بوی متفاوتی به عکس‌ها بدهید. فراموش نکنید که گرمای رنگ‌ و چیدمان اقامتگاه از روی تصاویر به خوبی احساس خواهد شد.? برخی از تکنیک‌هایی برای عکاسی در سفر را میتوانید در این لینک ببینید.

 

2) انتخاب خاص‌ترین عکس

خانه مدرن

کد این اقامتگاه در سایت شب:34667

قبل از گرفتن عکس با خودتان بگویید که چه چیز، خانه شما را از اقامتگاه‌های دیگر متفاوت می‌کند؟ خودتان را جای مسافران بگذارید و به این فکر کنید که چرا آنها باید اقامتگاه شما را از میان صدها خانه دیگر انتخاب کنند؟ اینجاست که احتمالآ به فکر فضاها و قسمت‌‎هایی از خانه می‌افتید که حال و هوای جذاب، متفاوت و خاصی دارد. عکاسی را از همین نقطه شروع کنید. اگر چنین فضایی پیدا نمی‌کنید، آن را درست کنید! یک فضای معنادار، کوچک و زیبا تمام آن چیزی است که گردشگران را از نقاط مختلف به خانه شما می‌کشاند. می‌توانید عکس فضاهای خاص اقامتگاهتان را به عنوان تصاویر اول در وبسایت مشخص نمایید.?️

3) عکاسی در نور خوب

خانه ای مبله

می‌خواهید یکی از رازهای عکاسان حرفه‌ای را بدانید؟ آنها به خوبی با انواع نور و تاثیر آن روی عکس آشنا هستند. پس قبل از عکاسی اقامتگاه، به نور داخلی و خارجی خانه دقت کنید. سعی کنید در نورهای مختلف از زوایای خانه عکس بگیرید. تا می‌توانید عکس بیندازید تا زمان بهترین نور را در فضای خانه پیدا کنید. به شما چند پیشنهاد در مورد چگونگی تسلط بر نور توصیه می‌کنیم:

نور خوب را کشف کنید: در طول روز به نور طبیعی که در داخل و خارج از خانه وجود دارد دقت کنید.

عکاسی در زمان طلوع و غروب خورشید: توصیه می‌کنیم که عکاسی در فضای باز را درست بعد از طلوع و قبل از غروب خورشید انجام دهید. عکاسان حرفه‌ای از این لحظات روز با عنوان “ساعات جادویی” یاد می‌کنند. در این زمان نور ملایم‌تر است و درخشش و گرمای بینظیری به فضای شما می‌دهد.

با نور طبیعی خورشید پیش بروید: اگر در خانه عکاسی می‌کنید، زمانی از روز را پیدا کنید که مستقیم‌ترین و طبیعی‌ترین نور خورشید به فضای داخلی می‌تابد. معمولآ عکس‌ها با نور مصنوعی به شدت اغراق آمیز می‌شوند. پس استفاده از نور مصنوعی را به عنوان آخرین راه حل در نظر بگیرید.

با سایه‌ها بازی کنید: گاهی اوقات افتادن سایه‌ در برخی نقاط خانه، به جذابیت بصری و کنتراست فضا کمک می‌کند. می‌توانید هنگام عکاسی از فضای خانه، از سایه‌ها برای عمق و تاثیرگذاری بیشتر استفاده کنید.?

نکات طلایی برای عکاسی با گوشی موبایل

4) دکوراسیون مخصوص خود را خلق کنیدحیاط خانه‌‌‌‌‌‍‌ سنتی

برای ترکیب‌بندی بهتر عکس‌ها، دکوراسیون مخصوص خودتان را خلق کنید. اگر وسیله خاصی در خانه دارید که برایتان دوست داشتنی و با ارزش است، می‌توانید آن را در مرکز عکس قرار دهید. برای الهام گرفتن از چیدمان دلخواهتان، به سراغ کارهای عکاسان یا هنرمندان محبوبتان بروید و آنها را دنبال کنید. می‌توانید برای درست کردن یک قاب دوست داشتنی از فضای خانه، این نکات را در نظر بگیرید:

عکاسی از زاویه هم‌تراز با چشم  Eye level: دوربین را متناسب با ارتفاع سوژه تنظیم کنید؛ به شکلی که چشمان شما به طور مستقیم با سوژه‌های عکس هم‌تراز باشد. این نما به نگاه روزانه ما نزدیک است و تصاویر را واقعی‌تر نشان می‌دهد. عکاسی از این زاویه به عکس‌ها تعادل داده و به بینندگان اجازه می‌دهد تا فضا را نزدیک‌تر ببینند. ضمنا میتوانید از سه پایه هم استفاده کنید.

قانون یک سوم: قانون یک‌ سوم نوعی ترکیب‌بندی عکاسی است که در آن عناصر مهم یک عکس در طول یک شبکه 3 در 3 قرار می‌گیرند. می‌توانید پیش از گرفتن عکس، کادر تصویر را به یک سوم تقسیم کنید. سپس عناصر مورد علاقه خود را در جایی قرار دهید که خطوط فرضی، یکدیگر را قطع می‌کنند.?

قانون یک سوم عکاسی

 

توجه به اصل تقارن: تقارن یکی از تکنیک‌های پرطرفدار عکاسی است که می‌تواند برای گرفتن تصاویر بهتر و تاثیرگذارتر استفاده شود. خطوط و الگوهای متقارن به ایجاد حس تعادل در سراسر میدان دید کمک می‌کند. هنگام گرفتن عکس از فضای داخلی خانه، به متقارن بودن وسایل و قاب بندی منظم دقت کنید.

 

5) امکانات و خصوصیات اقامتگاه را نشان دهید

اتاق خواب به هماره سرویس بهداشتی و حمام

کد این اقامتگاه در سایت شب:33574

هر خانه و اقامتگاه، شخصیت و داستان مخصوص به خودش را دارد. بهتر است مجموعه‌ای از تصاویر را انتخاب کنید که داستان اقامتگاه شما را به خوبی نشان می‌دهد. باز هم تاکید می‌کنیم پیش از گرفتن عکس، به این موضوع فکر کنید که مسافران چه چیزی را در مورد فضای شما دوست خواهند داشت؟ و شما چطور می‌توانید به بهترین شکل جزئیات اقامتگاه را نشان دهید؟

در نشان دادن امکانات خانه به بیراهه نروید. بعضی میزبانان عکس‌هایی را انتخاب می‌کنند که در آن جزئیات زیادی وجود دارد. مسلمآ چنین عکسهایی فضای خانه را به خوبی نشان نمی‌دهد. هدف شما این است که به مهمانان تصویر واضحی از ظاهر اتاقها و عناصری که خانه شما را خاص و متفاوت می کند، ارائه دهید?️

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب