برای آشپزی در سفر چه بیاوریم

0

خیلی هایمان سفر را گریزی برای ” آشپزی نکردن ” میدانیم. ترجیح می دهیم خودمان غذایی نپزیم و به رستورانها و کافه های اطراف برویم.

اما برای عده بیشمار دیگری آشپزی تفریح هیجان انگیزی است که بیشتر از آنکه انرژی بگیرد، انرژی میدهد. این عده ترجیح میدهند تا در سفر با ذوق خاص خودشان غذا و میان وعده درست کنند و هم تفریح داشته باشند و هم پولشان را پس انداز کنند.

از آنجا که تمام اقامتگاهها و خانه های مسافرتی به امکانات و وسایل آشپزی مجهز نیستند، تصمیم گرفتیم تا برحسب تجربه مشترک میان چندین مسافر، 10 وسیله و خوردنی مخصوص سفر را به شما معرفی کنیم. با کمک این موارد می توانید لذت آشپزی ساده در سفر را تجربه کنید و خاطراتی مفرح در ذهن خود و همسفرانتان ثبت نمایید.

1- چاقوی آشپزی

چاقوی آشپزی برای سفر

 در بیشتر خانه ها و اقامتگاهها چاقو وجود دارد اما معمولآ این چاقوها کوچک و کند هستند. به شما پیشنهاد می کنیم به جای توقف در سفر و مراجعه به مغازه های لوازم خانگی، چاقوی تیز همیشگیتان را همراه داشته باشید و درچند روز مسافرت از آن استفاده کنید.

2- روغن زیتون

همیشه یک روغن زیتون طبیعی و تازه طعمی متفاوت و سالم به غذا میدهد.لازم نیست شیشه های بزرگ و گران قیمت  روغن زیتون همراهتان باشد و بارتان را سنگین کنید. همان قوطی کوچکی که روی میز آشپزخانه یا کابینت وجود دارد برای سفر چند روزه تان کافی است.  چه بخواهید غذایی سرخ کنید و چه به صورت خام استفاده کنید، روغن زیتون پیشنهادی عالی برای مزه دار کردن وعده های شماست. فقط فراموش نکنید که در صورت استفاده از این روغن برای سرخ کردن غذا، شعله و حرارت گاز بالا نباشد.

3- نمک و ادویه های دلخواه

در کنار روغن زیتون، نمک و ادویه های دلخواهتان تاثیر بزرگی در طعم غذا میگذارد. ممکن است در طول مسافرت وسوسه شوید که از ادویه خاص و مشهور آن منطقه استفاده کنید. به شما توصیه میکنیم که پیش از این کار حتما اطلاعات مربوط به آن ادویه و حساسیت های احتمالی آن را در اینترنت جستجو کنید و بشناسید.

اگر به صورت کلی به برخی ادویه ها حساسیت دارید بهتر است ریسک نکنید و ظرف مخصوص نمک و ادویه هایی خودتان را داشته باشید.

4- دربازکن بطری

بطری های نوشیدنی و قوطی های نوشابه از خوردنی های پرطرفدار در سفر هستند و شما باید خیلی خوش شانس باشید که در خانه یا اقامتگاهتان اثری از درباز کن بطری پیدا کنید.

برای اینکه در باز کردن بطری ها به قاشق و دندان متوسل نشوید حتما با خودتان یک دربازکن بطری داشته باشید.

5-کیسه نگهداری مواد غذایی

این کیسه ها که عمومآ زیپ کوچکی دارند کاربردهای مختلفی در سفر پیدا میکنند. اگر از خوراکی یا غذای جدیدی در طول سفر لذت بردید و تصمیم گرفتید آن را با خود به خانه بیاورید می توانید از آنها استفاده کنید. اگر در اقامتگاهتان یخچال یا مخزن مناسبی برای نگه داشتن غذا وجود ندارد این کیسه ها میتوانند به طور موقت برای نگه داشتن مواد خوراکی مورد استفاده قرار بگیرند.

این کیسه ها همچنین وسایل خوبی برای حمل خوراکی به هنگام پیاده روی ، پیک نیک و استراحت در ساحل هستند.

6- قهوه برای قهوه دوستها

از آنجا که داشتن دستگاه قهوه ساز در آشپزخانه های اقامتگاهها بعید به نظر میرسد، پک قهوه مورد علاقه تان را به همراه بیاورید.

7- چند اشتها برانگیز کوچک

همیشه داشتن چند ماده غذایی کوچک و اشتها آور به سفره و غذایتان هیجان بیشتری میدهد . برای اینکه مزه های مختلف را به غذایتان اضافه کنید میتوانید از تکه های کوچک پنیر پارمزان یا یک شیشه کوچک زیتون استفاده کنید.

دنبال گزینه خاص و متفاوتی نباشید. به این فکر کنید که معمولآ در خانه و هنگام درست کردن شام حاضری از چه خوراکی هایی استفاده میکنید؟ همان را با خودتان بیاورید!

8- انبرک آشپزی

به جای وسایل زیادی که در آشپزخانه وجود دارد و آوردن آنها ضروری به نظر میرسد، همراه داشتن یک انبرک ساده، ارزان و فلزی به شما کمک میکند تا برای برداشتن خوراکی ها در سر سفره و آشپزی کمتر به زحمت بیفتید.

ضمن اینکه استفاده از این انبرک ها بهداشتی تر است و از آلودگی های احتمالی پیشگیری میکند.

9- وسایل شیرینی پزی ( اختیاری )

اگر با کودکانتان سفر میکنید و احساس میکنید وقت اضافه زیادی خواهید داشت، میتوانید با آوردن بسته کوچکی آرد و مقداری دارچین و وانیل لحظات شیرینی را به آشپزی با فرزندان و دیگر اعضای خانواده بگذرانید.

فقط کافی است تصور کنید که به جای تهیه کیک ها و شیرینی های آماده برای صبحانه و میان وعده، از خوراکی های خانگی و دست ساز خودتان استفاده می کنید.

البته که این موضوع گزینه ای اختیاری است و کاملا به نوع سفر و برنامه شما بستگی دارد.

10- وسایل مخصوص درست کردن کباب

منقل کباب برای آشپزی در سفر

اگر خانه یا اقامتگاهتان دستگاه باربکیو یا کباب ساز دارد پس شما هم وسایل دیگر درست کردن کباب را همراه داشته باشید.

نکات ایمنی را رعایت کنید و از خاموش شدن آتش بعد از آشپزی اطمینان حاصل کنید.

برگردان از

www.thekitchn.com

 

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب