راهنمای قدم به قدم فعال سازی رمز دوم پویا

0

با توجه به اجباری شدن استفاده از رمز دوم پویا برای تراکنش‌های خرید، پرداخت اینترنتی و انتقال وجه بین بانکی در این مقاله قصد داریم نحوه‌ی فعال سازی رمز دوم پویا بانک‌های مختلف را آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

 بانک سامان

ابتدا باید اپلیکیشن رمزینه را بر اساس سیستم عامل تلفن همراه (اندروید، ios)خود از صفحه رسمی بانک سامان دانلود نمائید. سپس با مراجعه به نت بانک سامان، از منوی تنظیمات گزینه‌ی فعال سازی رمز دوم یکبار مصرف کارت را انتخاب نمایید. پس از انتخاب کارت مورد نظر خود با انتخاب گزینه‌ی فعال‌سازی رمزینه و اسکن QR Code با استفاده از اپلیکیشن رمزینه و دربافت کد 4 رقمی از طریق پیامک رمز دوم پویا برای شما فعال شده است. هم‌چنین می‌توانید پس از نصب اپلیکیشن رمزینه به همراه اصل کارت ملی خود با مراجعه به شعب بانک سامان اپلیکیشن رمزینه را فعال نمایید.

رمزینه بانک سامان

 

برای دریافت اطلاعات بیشتر به سایت بانک سامان مراجعه نمایید.

 بانک پاسارگاد

مشتریان بانک پاسارگاد می‌توانند با مراجعه به بانکداری مجازی و یا موبایل بانک، نسبت به فعال نمودن رمز دوم کارت به صورت پویا، از طریق مسیرهای زیر اقدام نمایند؛
1. در بانکداری مجازی : قسمت کارت های من، در ستون عملیات، انتخاب مدیریت نوع رمز دوم و تایید رمز دوم یک بار مصرف به عنوان نوع رمز دوم کارت

اینترنت بانک پاسارگاد

 

2. در موبایل بانک (همراه بانک): قسمت کارت، رمزپویا، انتخاب آیکون فعال سازی

3. موبایل بانک (همراه بانک): قسمت سایر ، عملیات کارت ، گزینه فعال/غیرفعال سازی رمز یک بار مصرف کارت، فعال نمودن گزینه رمز یک بار مصرف برای کارت مورد نظر
4. دریافت رمز پویا از طریق کد دستوری (USSD) به صورت #720* : بانک‌ پاسارگاد جلوگیری از سوء استفاده از اطلاعات کارت مشتریان، امکان دریافت رمز از طریق شماره‌گیری کدUSSD را نیز فراهم کرده‌است. به این ترتیب که پس از فعال‌سازی دریافت این خدمت از طریق سامانه‌های ذکر شده، با شماره‌گیری کد دستوری #720* ، انتخاب گزینه 6 (رمز پویای کارت) و تعیین شماره کارت از لیست نمایش داده شده، رمز دوم پویا به شماره تلفن‌همراه مشتری پیامک خواهد شد.
برای دریافت اطلاعات بیشتر به سایت بانک پاسارگاد مراجعه نمایید.

 بانک اقتصاد نوین

بانک اقتصاد نوین برای تولید و استفاده از رمز دوم پویا اپلیکیشن ارس را برای مشتریان خود ارائه داده است. پس از دانلود اپلیکیشن ارس از سایت بانک اقتصاد نوین فعالسازی رمز دوم پویا به یکی از دو روش زیر انجام می‌شود:
روش حضوری: مراجعه به شعب بانک اقتصاد نوین، تکمیل فرم و دریافت بارکد و کد فعال سازی برنامه
روش غیرحضوری: ورود به اینترنت بانک، فعال‌سازي کارت‌هاي مورد نظر از طريق منوي کارت، فعال‌سازي رمز دوم يک بار مصرف کارت
برای دریافت اطلاعات بیشتر به وبسایت بانک اقتصاد نوین مراجعه فرمایید.

 بانک ملی ایران

روش اول: بانک ملی اپلیکیشنی به نام ۶۰ یا رمزبان را برای دریافت رمز دوم یکبار مصرف عرضه کرده است.
اپلیکیشن ۶۰ را از سایت بانک ملی دریافت و نصب کنید. سپس در نرم افزار روی گزینه رمز یکبار مصرف کلیک کنید . شماره تلفن همراه خود را وارد کنید. رمز ورود را به صورت الگو یا رمز عددی تعریف کنید. کد فعال سازی که برایتان پیامک شده است را وارد کرده و گزینه تایید را بزنید. به خودپرداز بانک ملی مراجعه کرده و در بخش رمز، فعال سازی رمز دوم یکبار مصرف را انتخاب کنید. شماره تلفن همراه خود را که اپلیکیشن وارد کرده بودید، در بخش مشخص شده در دستگاه خودپرداز وارد کرده و آن را تایید کنید. یک کد ۸ رقمی توسط دستگاه چاپ شده و به شما داده می‌شود و یک کد برایتان ارسال می‌شود. با وارد کردن این دو کد در نرم افزار، سامانه تولید رمز دوم یکبار مصرف شما فعال می‌شود.

روش دوم: برای فعالسازی به روش USSD نیز کاربران می‌توانند با شماره‌گیری کد #60*737* عملیات ثبت نام، فعالسازی و تولید رمز را با این سامانه انجام انجام دهند.
برای دریافت اطلاعات بیشتر به وبسایت بانک ملی مراجعه فرمایید.

 بانک سپه

مشتریان بانک سپه می‌توانند اپلیکیشن رمزساز را از طریق سایت بانک دانلود نمایند. برای فعال سازی اولیه حتما لازم است کاربران به یکی از شعب بانک سپه مراجعه نمایند. تا شماره مشتری، شماره سریال و کد فعالسازی را دریافت نمایند.
شماره مشتری: شماره انحصاری شما در بانک سپه میباشد. در صورت نداشتن شماره مشتری، آنرا از یکی از شعب بانک درخواست کنید.
شماره سریال: شماره سریال OTP شماره‌ایست که شعبه بعد از درخواست رمزساز در اختیار شما قرار می‌دهد. این شماره بین 12 تا ۱۹ رقم می‌باشد.
کد فعالسازی: شماره ای ۶ رقمی است که به شماره همراه شما پیامک می‌شود. این کد یک بار مصرف می‌باشد و فقط یک بار می‌توان از آن استفاده کرد .

بانک سپه

برای دریافت اطلاعات بیشتر به وبسایت بانک سپه مراجعه فرمایید.

 بانک ملت

اپلیکیشن

1. دریافت اپلیکیشن رمزنگار از سایت بانک ملت
2. مراجعه به یکی از دستگاه های خود پرداز یا پایانه بانکی غیر نقد بانک استفاده از منوی تغییر رمز و خدمات رمز پویا، فعال سازی سامانه رمز نگار ملت- اپلیکیشن، ارسال کد فعال سازی
3. ورود کد فعال سازی به سامانه و تعیین رمز اپلیکیشن
4. افزودن کارت/ کارت های بانک ملت به سامانه رمزنگار ملت
5. دریافت رمز دوم یک بار مصرف از سامانه رمز نگار ملت

رمز نگار بانک ملت

نسخه پیامکی

1. مراجعه به یکی از دستگاه های خود پرداز یا پایانه بانکی غیر نقد بانک استفاده از منوی تغییر رمز و خدمات رمز پویا، فعال سازی سامانه رمز نگار ملت- نسخه پیامکی
2. نمایش شماره همراه و تأیید در صورت صحت شماره نمایش داده شده
3. ارسال پیامک فعال سازی و راهنمای سامانه از سوی بانک ملت
4. ارسال پیامک چهار رقم آخر کارت بانکی فعال شده به شماره 30003303 جهت دریافت رمز پویا
5. ارسال پیامک رمز 7 رقمی یکبار مصرف از طرف بانک با سرشماره Bank Mellat روی تلفن همراه شما

رمزنگار بانک ملت

برای دریافت اطلاعات بیشتر به وبسایت بانک ملت مراجعه فرمایید.

 بانک تجارت

روش اول: بانک تجارت نرم افزار همراز را برای تولید رمز دوم یکبار مصرف عرضه کرده است. کاربران می‌توانند نرم افزار همراز را از وبسایت بانک تجارت دریافت و نصب نمایند. برای فعالسازی رمز دوم یکبار مصرف نیز به شعب یا دستگاه‌های خودپرداز بانک تجارت مراجعه نمایند. در این مرحله کاربران یک برگ رسید حاوی شماره سریال و شماره تلفن همراه مشتری را از خودپرداز دریافت می‌نمایند هم‌چنین یک پیامک حاوی کد فعالسازی همراز به تلفن همراه ایشان ارسال می‌شود. در قسمت افزودن کارت اپلیکیشن همراز باید شماره کارتی که رمز پویای آن از طریق دستگاه خودپرداز بانک فعال شده است را وارد نمایید . در قسمت شماره سریال توکن شماره سریالی که در رسید دریافتی از دستگاه خودپرداز درج شده است را ثبت کنید. کد فعالسازی که به شماره تلفن همراهتان پیامک شده بود را در قسمت کلید فعالسازی توکن وارد کنید. و کلید تایید را انتخاب نمایید.

روش دوم: فعالسازی به روش USSD از طریق شماره‌گیری # 88*788* و انتخاب گزینه‌ی سامانه رمز پویا انجام می‌شود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر به وبسایت بانک تجارت مراجعه فرمایید.

بانک شهر

بانک شهر برای فعال‌سازی رمز دوم پویا اپلیکیشن رمزنت را معرفی نموده است. فرایند فعالسازی به این ترتیب می باشد که پس از نصب نرم افزار در تلفن همراه، مشتری اقدام به ورود اطلاعات هویتی خود نموده و با مراجعه به هر یک از شعب بانک شهر و انجام احراز هویت، اقدام به فعالسازی رمز یکبار مصرف از طریق اسکن بارکد دوبعدی می‌نماید. امکان فعالسازی به زودی از طریق سایر درگاههای بانک نیز فراهم خواهد شد. هم‌چنین مشتریان بانک شهر می‌توانند QR Code را از طریق اینترنت بانک شهر نیز دریافت نمایند و سایر مراحل فعالسازی را انجام دهند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر به سایت بانک شهر مراجعه فرمایید.

 بانک صادرات

مشتریان بانک صادرات باید برای دریافت رمز پویا (یکبار مصرف) رمزساز «ریما» را از طریق سایت رسمی بانک به نشانی www.bsi.ir و یا از طریق اپلیکیشن «صاپ» نصب نمایند. و با استفاده از خودپرداز بانک صادرات ایران رمز یکبار مصرف را فعال کنند. ضمن اینکه در آینده نزدیک کد دستوری USSD برای دریافت رمز دوم یکبار مصرف برای دارندگان تلفن‌های همراه نیز توسط این بانک ارائه خواهد شد.
برای ورود به برنامه از بین دو گزینه ورود با اثر انگشت یا رمز عبور باید یکی را انتخاب کرد. در مرحله بعد با مراجعه به خودپردازهای بانک صادرات در بخش «سایرخدمات»، گزینه «فعال‌سازی رمز اول یا دوم» را انتخاب کرده و سپس شماره تلفن خود را وارد کنید. در این مرحله رمز هشت کاراکتری در رسید دستگاه خودپرداز دریافت می‌شود. ضمن اینکه پیامک کد فعال‌سازی نیز به تلفن‌ همراه ارسال می‌شود. در ادامه باید رمزهای دریافت شده از خودپرداز و پیامک را در قسمت مربوطه نرم‌افزار «ریما» وارد کرد تا امکان دریافت رمز یکبار مصرف از طریق این نرم‌افزار فراهم شود.

ریما بانک صادرات

برای دریافت اطلاعات بیشتر به سایت بانک صادرات مراجعه فرمایید.

 بانک آینده

مشتریان بانک آینده باید مراجعه به وبسایت بانک اپلیکیشن ریما را متناسب با سیستم عامل تلفن همراه خود نصب نمایند. فرآیند دریافت کلید رمزنگاری، کنترل صحت و تطابق شماره تلفن همراه وارد شده توسط کاربر با شماره تلفن موجود در پروفایل مشتری در بانک، از طریق ارتباط اینترنتی صورت خواهد پذیرفت. در صورت انطباق شماره تلفن همراه، ارسال کد فعال‌سازی از طریق پیامک درصورت عدم انطباق، راهنمایی مشتری برای مراجعه به شعبه و درج یا اصلاح شماره موبایل در سیستم بانک. فعال‌سازی برنامه بر روی گوشی به وسیله ورود کد فعال‌سازی دریافتی از طریق پیامک و تخصیص رمز یا الگو به منظور ورود به برنامه رمز یکبار مصرف و در آخر مراجعه مشتری به یکی از دستگاه‌های خودپرداز بانک آینده به منظور دریافت کد امنیتی مشتری در این مرحله پس از وارد نمودن شماره تلفن همراه، می‌تواند کد امنیتی را از طریق رسید خودپرداز و کد امنیتی پیامکی را دریافت نماید.
برای دریافت اطلاعات بیشتر به سایت بانک آینده مراجعه فرمایید.

بانک گردشگری

مشتریان بانک آینده می توانند از طریق اینترنت بانک و یا موبایل بانک، رمز پویا کارت خود را فعال نمایند.
فعال کردن رمز دوم پویا در سامانه اینترنتبانک
ورود به سامانه اینترنتبانک گردشگری، در گام بعدی کاربر باید سپس از ستون عملیات بر روی گزینه‌ی مدیریت رمز دوم کلیک نماید. پس از انجام مراحل ذکر شده رمز دوم پویا فعال می‌شود.
فعال کردن رمز دوم پویا در سامانه همراهبانک
ورود به سامانه همراهبانک از بخش خدمات سپرده، کلیک بر روی بخش سایر و پس از آن انتخاب گزینه عملیات رمز کارت، انتخاب گزینه «فعالسازی رمز یکبار مصرف کارت». فعال سازی رمز دوم پویا برای کارت مورد نظر . کاربران می‌توانند رمز دوم پویا را از طریق همراه بانک گردشگری دریافت نمایند.

رمز دوم بانک گردشگری

برای دریافت اطلاعات بیشتر به سایت بانک گردشگری مراجعه فرمایید.

 بانک پارسیان

دارندگان کارتهاي نقدي پارسیان می‌توانند براي فعالسازي این سرویس به خودپردازهاي بانک پارسیان مراجعه کرده و از طریق منوي عملیات رمز، ثبت نام رمز یکبار مصرف، یک رمز دلخواه هشت رقمی تعیین نمایند. این رمز براي صدور رمز یکبار مصرف الزامی بوده و در صورت فراموش کردن آن، باید مجددا به خودپرداز بانک پارسیان مراجعه کرده و رمز جدید تعریف نمود. همچنین لازم به توضیح است این سرویس براي مشتریانی قابل استفاده است که شماره همراه خود را قبلا در سیستم ثبت کرده اند. پس از انجام مرحله بالا، یک کد فعالسازي به شماره موبایل دارنده کارت ارسال میشود. کد فعالسازي به مدت 24 ساعت معتبر بوده و در این مدت کاربر میتواند از طریق موبایل بانک پارسیان نسبت به فعالسازي سرویس اقدام نماید. براي این منظور پس از اجراي موبایل بانک و رفتن به منوي رمز یکبار مصرف، گزینه ثبت، پس از ورود شماره کارت و کد فعالسازي ارسال شده به موبایل، عملیات فعالسازي انجام میشود.
برای دریافت اطلاعات بیشتر به وبسایت بانک پارسیان مراجعه فرمایید.

 بانک دی

مشتریان بانک دی می‌توانند برای دریافت رمز دوم پویا اپلیکیشن رمزساز (ارس) را با توجه به سیستم عامل تلفن همراه خود از بانک بر روی تلفن همراه خود نصب نمایند.
پس از نصب اپلیکیشن ارس جهت فعال سازی آن، وارد سامانه اینترنت بانک دی شوید و از منوی کارت ، گزینه فعالسازی رمز دوم یکبار مصرف کارت را انتخاب نمایید. برای دریافت نام کاربری و رمز عبور اینتنت بانک می‌توانید همراه مدارک هویتی به یکی از شعب بانک دی مراجعه نمایید. در هنگام فعالسازی اپلیکیشن ارس نیاز به ارتباط تلفن همراه با اینترنت وجود دارد اما پس از آن ( برای تولید رمز) نیازی به اینترنت نیست.

برای دریافت اطلاعات بیشتر به وبسایت بانک دی مراجعه فرمایید.

 بانک رفاه کارگران

جهت استفاده از توكن موبایلی بانك رفاه، در ابتدا باید فایل نصب توكن موبایلی از سایت بانك دریافت گردد. برای راه اندازی نرم افزار تولید رمز یکبارمصرف نیاز به فعالسازی این نرم افزار با كد فعالسازی و شماره سریال منحصربه فرد آن است. قبل از نصب، از تاریخ و زمان دقیق تلفن همراه خود مطمئن شوید. شماره سریال و كد فعالسازی از طرف شعبه به مشتری تحویل داده میشود. با وارد كردن این اطلاعات توكن موبایلی بر روی تلفن همراه فعال شده و از این پس نرم افزار با شماره سریال وارد شده شناسایی میشود. با انتخاب گزینه Manual وارد صفحه فعالسازی نرم افزار به روش دستی میشوید. در این مرحله شماره سریالبخش عددی و كد فعالسازی ارائه شده را وارد نمائید. همچنین رمز ورود به نرم افزار دلخواه در این مرحله باید توسط كاربر وارد گردد كه این رمز عبور در هر بار ورود به نرم افزار الزامی است. با هر بار وارد شدن به نرم افزار، رمز یکبار مصرف تولید شده به كاربر نمایش داده خواهد شد.
برای دریافت اطلاعات بیشتر به وبسایت بانک رفاه کارگران مراجعه فرمایید.

 بانک قوامین

روابط عمومی بانک قوامین در گزارشی از راه اندازی برنامه ی جی بی رمز، به منظور فعال سازی و دریافت رمز یک بار مصرف کارت مشتریان این بانک خبر داد .
نرم افزار جی بی رمز، یک اپلیکیشن کاربردی قابل نصب بر روی گوشی های هوشمند با سیستم عامل اندروید و IOS است که مشتریان می توانند پس از مطالعه ی راهنمای نصب برنامه ی مذکور، جهت دریافت این اپلیکیشن برای گوشی های هوشمند از طریق وبسایت بانک قوامین و برای دریــافت نسخه ی عامل IOS از طریق نرم افزار سیبچه اقدام و سپس به منظور فعال سازی و دریافت رمز یک بار مصرف کارت خود به یکی از شعب و یا خودپردازهای بانک قوامین در سراسر کشور مراجعه نمایند.
برای دریافت اطلاعات بیشتر به وبسایت بانک قوامین مراجعه فرمایید.

 بانک کشاورزی

بانک کشاورزی هم برای ایجاد رمز دوم پویا همان نرم افزار ریما را معرفی کرده است.
پس از نصب برنامه متناسب با سیستم عامل تلفن همراه در مرحله اول، ثبت نام صورت می پذیرد. دقت شود گوشی به اینترنت متصل باشد. در مرحله بعد در این مرحله کاربر رمز خود را تعریف می کند. در مرحله بعد لازم است کاربر شماره موبایل خود را وارد نماید و دکمه ارسال پیامک را لمس کند. یک کد تایید از طریق پیامک برای کاربر ارسال می گردد. از این مرحله به بعد کاربر می تواند به صورت آفلاین و بدون اتصال گوشی به اینترنت بقیه مراحل را انجام دهد.
در بخش بعد کاربر میتواند نحوه ورود خود به برنامه را انتخاب کند. کاربر میتواند یکی از روشهای ورود با اثر انگشت و یا رمز را برای ورود به برنامه رمز یک بار مصرف انتخاب نماید.
پس از ورود، کاربر وارد صفحه تعریف رمز یک بار مصرف می شود. در این صفحه رمز دریافتی از طریق درگاه خودپرداز و رمز دریافتی از طریق پیامک از کاربر دریافت می شود. کاربر می تواند با مراجعه به خود پرداز های بانک مربوطه، و انتخاب گزینه فعال سازی رمز اول یا دوم یک بار مصرف، رمز مورد نظر خود را فعال نماید. در این مرحله، یک توکن دو بخشی شامل ۸ کاراکتر که از طریق رسید بانکی و مابقی آن از طریق پیامک به کاربر تحویل داده شده است، می بایست در محل مربوطه وارد شود.پس از ورود رمزهای دریافتی با لمس کلید ثبت ، هر 60 ثانیه یک رمز جدید تولید خواهد شد که در برنامه قابل مشاهده است.

 بانک ایران زمین

بانک ایران زمین اپلیکیشن رمزساز را جهت تولید رمز دوم پویا به مشتریان خود معرفی نموده است. مراحل فعالسازی اپلیکیشن :
1- مراجعه مشتری به شعب بانک ایران زمین
2- ثبت درخواست فعال سازی سرویس رمز یکبار مصرف توسط مشتری
3- تخصیص دسترسی و فعالسازی سرویس مذکور و تحویل QRCode توسط کاربر شعبه
4-دانلود نرم افزار رمز ساز بانک ایران زمین از سایت izbank.ir با توجه به سیستم عامل گوشی همراه و نصب آن بر روی گوشی همراه توسط مشتری
6-فعالسازی نرم افزار مذکور از طریق QRCode دریافتی از شعبه و انتخاب رمز ورود به نرم افزار رمز
برای دریافت اطلاعات بیشتر به وبسایت بانک ایران زمین مراجعه فرمایید.

 بانک رسالت

شیوه فعال سازی رمز دوم کارت به صورت پویادر سامانه اینترنت بانک رسالت
وارد سامانه اینترنت بانک قرض الحسنه رسالت میشویم . وارد بخش “کارت های من” میشویم .جهت کارت مورد نظر بر روی قسمت “عملیات” کلیک می نماییم .از منوی نمایش داده شده گزینه “مدیریت نوع رمز دوم” را انتخاب می کنیم .پیغام نمایش داده شده(“شما درخواست نوع رمز دوم کارت با شماره 5041721000000000 به رمز یکبار مصرف را نموده اید آیا مطمئن هستید؟”) را تایید می نماییم.
شیوه فعال سازی رمز دوم کارت به صورت پویا در سامانه اینترنت بانک رسالت
وارد سامانه “موبایل بانک” قرض الحسنه رسالت میشویم وارد بخش “عملیات کارت” میشویم .گزینه “فعال / غیرفعال سازی رمز یکبار مصرف کارت” را انتخاب می نماییم.جهت فعال سازی رمز دوم پویا از لیست کارت های نمایش داده شده از طریق منوی کشویی رمز پویای کارت مورد نظر را فعال می نماییم.برای دریافت اطلاعات بیشتر به وبسایت بانک رسالت مراجعه فرمایید.

 بانک مسکن

فرآيند فعالسازی رمز پويا در خودپرداز

  1.  مراجعه به دستگاه خودپرداز بانک مسکن
  2.  انتخاب گزینه تغییر رمز
  3. انتخاب گزینه خدمات رمز پویا
  4.  انتخاب گزینه تخصیص رمز دوم پویا
  5.  ورود شماره تلفن همراه(شماره همراه وارد شده باید با شماره ثبت شده در بانک مطابقت داشته باشد،در غیر اینصورت جهت اصلاح به یکی از شعب بانک مراجعه نماید.)
  6. با نمایش پیغام موفقیت آمیز بودن فعالسازی رمز دوم پویا، مراحل فعالسازی به پایان می رسد.(شماره سریال توکن در رسید خودپرداز درج و لینک دانلود نرم افزار و کد فعالسازی به تلفن همراه ارسال می گردد)
  7. پس از ورود به لینک ارسال شده از طریق پیامک، نرم افزار رمز نمای متناسب با گوشی تلفن همراه خود را نصب نمایید.

مراحل تولید رمز دوم در رمزنما

  1. پس از نصب رمز نما بر روی گوشی خود،رمز مورد نظرتان را وارد کنید.
  2. شماره مسکن کارت خود را وارد نمایید.
  3. شماره سریال فعالسازی توکن که در رسید خودپرداز درج شده است را وارد نمایید.
  4. کد فعالسازی پیامک شده را وارد کنید.
  5. برای دریافت رمز دوم پویا گزینه”دریافت رمز” را لمس نمایید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر به سایت بانک مسکن مراجعه فرمایید.

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب