چند نکته ساده برای سفر دانشجویی

0

مسافرت دانشجویی چه به منظور تفریح باشد و چه برای فرا گرفتن دانش و علمی جدید، نقطه ی عطف مهمی در زندگی دانشجویان به حساب می آید. در سفرهای این چنینی دانشجویان تجربه های جدیدی بدست می آورند. یاد میگیرند تا با صرفه جویی، وضعیت مالیشان را مدیریت کنند و برای هر قدم زمان بندی درستی داشته باشند. رسیدن روز دانشجو ما را بر آن داشت تا در این مقاله نکاتی مهم از اصول سفر دانشجویی را به اشتراک بگذاریم.

نکات پیش از سفر

مقصد و اقامتگاهتان را مشخص کنید

همانطور که خودتان میدانید هزینه ماندن و اقامت از هر شهری به شهر دیگر متفاوت است. مطمئنآ قیمت شهرهای شمالی و نوع اقامتگاه در این مناطق با بخش های مرکزی یا جنوبی کشور فرق میکند. پس درباره هزینه و قیمت هر شهر تحقیق کنید. توقعتان را پایین بیاورید و برای اینکه پول کمتری بپردازید مکان های ارزانتر و البته ایمن را انتخاب کنید.

از وسایل نقلیه ارزان استفاده کنید

از وسایل نقلیه ارزان استفاده کنید

اگر قرار است با وسایل عمومی سفر کنید زمان های مختلف را در نظر بگیرید و درباره قیمت تاریخهای رفت و برگشت اطلاعات داشته باشید.در آخر هفته ها و تعطیلات معمولآ بلیط گرانتر است، پس سفرتان را به اواسط هفته موکول کنید.چندان به بلیط های لحظه آخری اعتماد نکنید. اگر میخواهید بلیط هواپیما، اتوبوس یا قطار برایتان ارزان تر تمام شود  3 تا 4 ماه زودتر به خرید آن اقدام نمایید.

به دنبال اقامتگاههای دانشجویی باشید

پیش از رزرو هر مکانی با مسئولان دانشگاه درباره اقامتگاههای دانشجویی صحبت کنید. ممکن است آنها بتوانند برای شما، اتاقی از خوابگاه دانشگاه شهر مقصدتان فراهم کنند یا محل خوب و ارزانی برای ماندن بشناسند.

به دنبال هم سفر بگردید

گرچه تنها سفر کردن مزایای خودش را دارد اما بودن با دوستان و همسفرانی که آن ها را میشناسید  لذت مسافرت را دو چندان خواهد کرد. همراهان شما در گرفتن خانه هم سهیم میشوند و هزینه شما کمتر خواهد شد. برای پیدا کردن دوستانی که مشتاق سفر هستند، میتوانید از شبکه های مجازی یا گروههای دانشجویی کمک بگیرید.

پیش از سفر معاینه پزشکی فراموش نشود

مهم نیست به کجا میروید. همیشه قبل از سفر به پزشکتان مراجعه کنید. نسبت به وضعیت سلامتی تان آگاه شوید و درباره برنامه سفرتان با یک متخصص مشورت کنید. اگر تحت دارو درمانی خاصی هستید، مطمئن شوید که در مقصدتان داروی شما وجود دارد. در غیر این صورت کمی بیشتر از مقداری که احتیاج دارید همراه داشته باشید. به شما توصیه میکنیم حتی سری هم به دندان پزشکی بزنید. به این فکر کنید که ممکن است اتفاق ناخواسته ای بیفتد و به درد دندان مبتلا شوید. در این صورت دیگر از سفرتان لذت نخواهید برد! پس تا جایی که میتوانید ریسک اتفاقات ناخوشایند را به حداقل برسانید.

مدارک لازم را همراه داشته باشید

کارت شناسایی، شناسنامه و کارت دانشجویی را فراموش نکنید. اگر قرار است خارج از کشور سفر کنید پاسپورت و مدارک مربوط به ویزا همراهتان باشد.

مخارج سفرتان را تخمین بزنید

لازم نیست برای پیش بینی هزینه سفر، جزئیات زیادی را به خاطر بسپرید. اول از همه از هزینه اقامتگاههای مختلف آگاه شوید. قیمت وعده های غذا را در نظر بگیرید. خرید های احتمالی را پیش بینی کنید و بدانید رفت و آمد در شهر مورد نظر شما چقدر تمام میشود. این پیش بینی ها دقت شما را برای مدیریت پولتان بیشتر میکند.

وام دانشجویی بگیرید

در صورت سفر علمی- تحقیقی میتوانید از مسئولان دانشگاه بخواهید تا شرایطی برای کمک هزینه یا وام فراهم کنند.

وضعیت کارت بانکیتان را بررسی کنید

تاریخ کارت بانکیتان را بررسی کنید و اگر به زودی اعتبار آن به پایان میرسد، برای تعویض به بانک مراجعه نمایید. مطئن شوید که حساب شما محدودیتی ندارد و میتوانید از خدمات بانکیتان به راحتی استفاده کنید.

احتیاجی به چمدان بزرگ نیست!

احتیاجی به چمدان بزرگ نیست

یک کوله پشتی راحت یا چمدانی کوچک و مختصر تمام آن چیزی است که احتیاج دارید. حتی بهتر است بیخیال چمدان شوید و به کوله کوچکتان اکتفا کنید. یادتان باشد که بسیاری از جهانگردان معروف تنها با همان کوله پشتی چندین ماه را به سیاحت میگذرانند!

ممکن است وسوسه شوید چندین مدل لباس، کتاب یا موارد دیگر را با خودتان بیاورید. این یک اشتباه بزرگ است. هرچقدر سبک تر سفر کنید تجربیات لذت بخش تری خواهید داشت. بار سبک رفت و آمد شما را آسانتر میکند.

اگر با هواپیما سفر میکنید درباره قواعد حمل بار مطالعه کنید تا مجبور به پرداخت هزینه اضافه نشوید.

نکات سفر دانشجویی در طول سفر

بودجه سفرتان را مدیریت کنید

برای مدیریت بودجه سفرتان دو راه پیش رو دارید: پس انداز کنید یا درآمد داشته باشید! برای پس انداز کردن گزینه های مختلفی هست. تنها کافی است که مخارج بیهوده را کنار بگذارید.

خودتان آشپزی کنید

آشپی در سفر

تا جایی که میتوانید خودتان وعده های غذایی را آماده کنید. به جای صرف شام و ناهار در رستورانها، از سوپرمارکت های محلی خرید کنید و آشپز غذای خودتان باشید.

تفریحات مجانی را دنبال کنید

در بسیاری از شهرها تورهای مجانی پیاده روی وجود دارد. برنامه های اینچنینی معمولآ توسط جوانان محلی اداره میشوند . آنها به دنبال نشان دادن زیبایی های شهرشان هستند پس از این دست تورها استقبال کنید. برای پیدا کردن و ملحق شدن به چنین برنامه هایی، به صفحات مجازی و اپلیکیشنهای مسافرتی مراجعه کنید.

چطور در سفر پول در بیاورید؟

ممکن است ساز خاصی را بنوازید یا در ورزش پرطرفداری حرفه ای باشید . شاید هم به زبان انگلیسی یا زبان پر کاربرد دیگری تسلط دارید. اگر علم یا مهارت خاصی دارید میتوانید آموزش دادن را آغاز کنید. فراموش نکنید که مردم در تمام نقاط دنیا به دنبال یادگرفتن هستند. شما حتی میتوانید از رشته و تخصص دانشگاهیتان استفاده کنید و در محلی به صورت آزاد کار کنید. با این روش هم پول در میاورید و هم تجربه ای برای رزومه کاریتان بدست آورده اید. برنامه نویسی، طراحی،  کپی رایتینگ و تولید محتوا از جمله این فعالیت هاست. سفرهای دانشجویی شما و زندگیتان را دستخوش تغییرات مثبتی خواهد کرد . تنها کافی است که به خودتان و توانایی هایتان باور داشته باشید و محیط اطراف و مخارجتان را کنترل کنید.

 

برگردان از

https://www.claimcompass.eu/blog

 

 

 

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب