سفر به بندر انزلی، بهشت گیلان و شهر نیلوفرهای آبی

0

راهنمای سفر به بندر انزلی و معرفی جاهای دیدنی آن

برای تمام شمال بروهای حرفه‌ای، سفر به بندر انزلی از واجبات است! بندری که آن را با اسامی شهر نیلوفرهای آبی، شهر باران و دروازه ایران نیز می‌شناسند. این خطه ساحلی و سرسبز گیلان، همیشه به عنوان یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های شمال معرفی می‌شده است.

در این مقاله، سفری کوتاه به این شهر و بندر دیدنی و تاریخی خواهیم داشت و با شما از زیبایی‌های آن بیشتر صحبت خواهیم کرد.

تاریخچه بندر انزلی

بد نیست که پیش از سفر به بندر انزلی، سری هم به تاریخچه و قدمت این شهر بزنیم.

بسیاری از مورخان، قدمت بندر انزلی را به 15 هزار سال پیش نسبت می‌دهند؛ زمانی که این خطه به شکل جزیره‌ای از میان آب‌های دریای خزر بیرون آمد و در طول سالیان دراز، به محلی برای اقامت بسیاری از بومیان این ناحیه تبدیل شد. در طول سالیان مختلف و با رفت و آمدهای فراوان مسافران و مردم عادی در این ناحیه، بندر انزلی مانند دیگر شهرهای ساحلی رشد کرد و ترقی یافت.

در زمان صفویان، بندر انزلی بخش عظیمی از نوار ساحلی دریای خزر را در بر می‌گرفت و به همین دلیل، یکی از بهترین مناطق برای پهلو گرفتن کشتی‌ها و حمل و نقل مسافران و بارهای تجاری به حساب می‌آمد. ضمن اینکه این محل مکان مناسبی برای ماهیگیری و امرار معاش مردم محلی و بومی شمال شناخته می‌شد.

در زمان قاجاریان، این بندر به عنوان یکی از مناطق استراتژیک، مورد توجه انگلیسی‌ها و روس‌ها قرار گرفت. انگلیسی‌ها با دایر كردن شركت‌های تجاری در مسكو و ساختن مسیر در رشت و بندرانزلی، تجارت اروپا را دستخوش تغییر و تحولات فراوانی کردند.

با روی کار آمدن حکومت پهلوی، این منطقه نام بندر پهلوی را در نقشه‌ و جغرافیای ایران به خود اختصاص داد. در این زمان، اسکله‌های جدیدی در این منطقه ساخته و بازسازی شد و اداره‌های بندری و کشتیرانی متعددی در آن احداث گشت.

با انقلاب اسلامی در سال 1357، نام این بندر به انزلی تغییر پیدا کرد و از آن زمان تا امروز به همین اسم شناخته می‌شود. جالب است که بدانید در متون تاریخی، انزل به معنای لنگرگاه است و در مفهوم کلی گویش محلی، بندر انزلی به معنای بندر لنگرگاهی شناخته می‌شود.

آب و هوای بندر انزلی

بندر انزلی به دلیل مجاورت با دریای خزر، آب و هوای مرطوبی دارد. این شهر ساحلی در تابستان، گرم و شرجی می‌شود و در زمستان، سوز سرمایش می‌تواند عرصه را بر مسافران تنگ کند. با این حال هوا در بهار انزلی، مطبوع و ملایم است و خبری از رطوبت کلافه کننده نیست. جالب است که بدانید با وجود هوای نیمه ابریِ بندر انزلی در پاییز و زمستان، آسمان این شهر در اواخر بهار و اوایل تابستان، تقریبا بدون ابر و باران است.

اگر در تقویم خود به دنبال بهترین زمان سفر به بندر انزلی می‌گردید، باید تا حد زیادی به سلیقه و شرایطتان دقت کنید. اگر ترجیح‌تان سفر در هوایی معتدل و دلنشین است، بهتر است که اوایل پاییز و بهار را در نظر بگیرید. در غیر این صورت این بندر زیبای شمالی می‌تواند حتی در روزهای شرجی و گرم و یا سرمای زمستان، مقصدی جذاب برای گشت و گذار باشد.

جهت اجاره ویلا در شمال کلیک کنید.

جاهای دیدنی و گردشگری بندر انزلی

نوبتی هم که باشد، نوبت به معرفی جاهای دیدنی و گردشگری بندر انزلی می‌رسد. خوشبختانه این شهر ساحلی، جاذبه‌های طبیعی و تاریخی فراوانی دارد و سفر به آن، یک ماجراجویی هیجان انگیز است.

تالاب انزلی

یکی از جذاب‌ترین نقاط گردشگری هنگام سفر به انزلی، تالاب یا مرداب انزلی است. تالاب انزلی از جمله تالاب‌های بین المللی شناخته می‌شود که با داشتن 20 هزار هکتار مساحت، زیستگاه بیش از 100 گونه پرنده، آبزیان و گیاهان در حال انقراض است. تالاب انزلی معروف‌ترین جاذبه گردشگری این شهر است، جایی که خیلی‌ها به هوای تماشای نیلوفرهای آبی آن برای سفر به بندر انزلی برنامه ریزی می‌کنند. تالاب انزلی چندین جزیره را در خود جای داده و یکی از بزرگ‌ترین تالاب‌ها به لحاظ تنوع زیستی است. با تماشای انواع پرندگان مهاجر و بومی، نیزارها و نیلوفرهای آبی که در اواخر تیر ماه به اوج زیبایی خود می‌رسند و قایق سواری در تالاب، لذت‌ترین بخش‌ترین اوقات شما در سفر به بندر انزلی رقم می‌خورد. همچنین تالاب سرخانکل واقع در بخش میانی تالاب انزلی مناظری رویایی را در برابر چشمان شما قرار می‌دهد.

در بهارِ تالاب، گل‌های لاله مردابی و نیلوفرهای آبی نیز بر سطح مرداب ظاهر می‌شوند؛ گل‌هایی که نمونه آن‌ها در کمتر شهری از دنیا وجود دارد. بسیاری از گردشگران در بهار و تابستان بندر انزلی، با کرایه کردن قایق و پرسه زدن در این تالاب، یک طبیعت‌گردی جانانه را در خاطرات خود ثبت می‌کنند.

نشانی تالاب انزلی: بندرانزلی، خیابان تکاوران، پل هوایی، تعاونی نیزار

حافظیه انزلی

در شهر انزلی، بنایی سفید رنگ ساخته شده است که معماری آن شباهت فراوانی به حافظیه شیراز دارد. به همین دلیل است که نام این مکان را با عنوان حافظیه انزلی می‌شناسند. در سال 1311، شهرداری انزلی سفارش ساخت این بنا را داد و مهندسان آلمانی نیز ساخت آن را به عهده گرفتند. مساحت کل بنای حافظیه انزلی به 76 متر مربع می‌رسد و در سال‌های اخیر، به عنوان محلی برای برگزاری کنسرت‌های خوانندگان تبدیل شده است.

در اطراف این بنا همچنین غرفه‌ها و نمایشگاه‌های صنایع دستی و نقاشی نیز به ارائه و نمایش آثار خود مشغولند.

نشانی حافظیه انزلی: بندر انزلی، بلوار ساحلی انزلی، جنب ساختمان شهرداری

برج ساعت انزلی

برج ساعت انزلی، بدون اغراق یکی از متفاوت‌ترین بناهای تاریخی این شهر شناخته می‌شود. ساخت این برج به دوران قاجاریان باز می‌گردد، یعنی زمانی که روس‌ها به این بندر حمله کردند و در پی تصرف شهر بر آمدند. در حقیقت هدف از ساخت برج ساعت، دیده‌بانی مناطق نظامی و اسلحه خانه شهر بود؛ ضمن اینکه بسیاری از کشتی‌رانان و ملوانان، از سازه برج به عنوان فانوس دریایی استفاده کرده و به کمک آن مسیر خود را پیدا می‌کردند.

جالب است که بدانید ساعت قرار گرفته در این برج، در سال 1307 از کشور آلمان خریداری شده بود و توسط معماران آن زمان به سختی روی بنا  قرار گرفت. در حال حاضر برج ساعت به عنوان یکی از نمادهای بندر انزلی شناخته می‌شود.

نشانی: بندر انزلی، میان پشته، میدان مادر، خیابان ناصر خسرو، خیابان سپه

مجتمع تفریحات دریایی انزلی (کاسپین)

در سفر به بندر انزلی اگر هوس آبتنی و شنا کردید و یا دلتان خواست چند ساعتی را کنار ساحل دراز بکشید و آفتاب بگیرید، حتما به مجتمع تفریحی کاسپین سر بزنید. این مرکز به دو مجتمع بانوان و آقایان تقسیم شده و به لحاظ داشتن امکانات در ایران بی‌نظیر است. کافی شاپ، سالن ماساژ، دوش آبگرم، رختکن، تخت آفتاب‌گیر دور استخر، فضای سبز، آلاچیق و پارکینگ بخشی از امکانات مجتمع کاسپین است. و اما نکته قابل توجه وجود امکانات مورد نیاز برای بهره برداری افراد معلول در این مرکز است.

جهت اجاره ویلا انزلی کلیک کنید.

کشتی تفریحی میرزا کوچک خان

گذراندن شبی در این کشتی تفریحی و صرف غذایی لذیذ در حالی که موسیقی گوش نوازی نواخته می‌شود، می‌تواند برای شما جذاب‌ترین بخش سفر به بندر انزلی باشد. اما شاید گران‌ترین بخش هم باشد که البته بی دلیل هم نیست. این کشتی بزرگ‌ترین کشتی تفریحی ایران است که سال ۱۹۷۱ توسط ژاپنی‌ها ساخته شده و با ظرفیت ۲۵۰ مسافر امکانات پذیرایی و اقامتی کم نظیری دارد. البته این تور تفریحی به خاطر شرایط جوی فقط در برخی ماه‌های سال برگزار می‌شود، بنابراین بهتر است قبل از سفر از تاریخ اجرای آن باخبر شوید.

گورستان لهستانی‌ها

در زمان جنگ جهانی دوم و با کشتار یهودیان توسط ارتش نازی، بسیاری از یهودیان به ویژه یهودیان لهستان، از خانه‌ها و شهرهای خود آواره شده و به کشورهای اطراف پناه آوردند. برخی از یهودیان لهستانی نیز در سال 1941، با کشتی‌های کوچک و قایق‌هایی غیر مجهز، راه دریای خزر را پیش گرفتند و بندر انزلی را به عنوان مقصد خود انتخاب کردند.

در طول سالیان دراز، یهودیان لهستانی در کنار مردم انزلی و دیگر اهالی خونگرم و مهمان نواز شمال کشور زندگی کردند، تشکیل خانواده دادند و بعد از گذراندن دوران پیری و میان‌سالی، در همین شهر به خاک سپرده شدند.

امروز گورستان لهستانی‌ها، به عنوان یکی از مکان‌های تاریخی شهر بندر انزلی شناخته می‌شود و بیش از 639 مهاجر را در دل خود جا داده است.

نشانی: بندر انزلی، میدان شهدا، محله عباس آباد

بخوانید از: جاهای دیدنی مازندران

کاخ میان‌ پشته بندر انزلی

اگر هنگام سفر به بندر انزلی، هوس کردید تا از موزه‌ها و خانه‌های تاریخی شهر دیدن کنید، سر زدن به کاخ میان پشته را در لیست دیدنی‌هایتان بگذارید. این مجموعه یکی از قدیمی‌ترین کاخ موزه‌های ایران است که در میان باغی سرسبز و درختان انبوه نارنج ساخته شده است.

بنای این کاخ به دوران قبل از پهلوی بر می‌گردد. ساختمان این کاخ در آن زمان، خانه‌ای مجلل بود که به یک تاجر روس تعلق داشت. در سال 1307، این خانه دچار آتش سوزی شد و یک سال بعد به دستور رضا شاه، مورد بازسازی قرار گرفت. در حال حاضر از این مجموعه به عنوان موزه نظامی استفاده می‌شود و بازدید از آن برای عموم آزاد است.

نشانی

بندر انزلی، منطقه میا‌ن‌ پشته، بین پل انزلی و پل غازیان

بلوار ساحلی بندرانزلی

بلوار ساحلی انزلی معروف به بوستان ساحلی یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر نزد مردم بومی و مسافران است. در سفر به بندر انزلی یکی از جاهایی که حتما باید به آن سر بزنید بلوار ساحلی است. بلواری که چشم اندازی بی‌نظیر به دریای خزر دارد و از آن‌جا می‌توانید رفت و آمد کشتی‌ها و پرواز پرندگان را به تماشا بنشینید. شاید برایتان جالب باشد که بدانید این بوستان ساحلی زیبا و سرسبز اولین پارک ساخته شده به سبک اروپایی و مدرن در کشورمان است.
همچنین در کنار بلوار ساحلی بنای حافظیه قرار دارد که به دلیل شباهتش به حافظیه شیراز به این نام خوانده می‌شود و بازدید از آن خالی از لطف نیست. گاهی نیز نمایشگاه‌های کوچکی مربوط به نقاشی و صنایع دستی در آن‌جا برگزار می‌شود.

نحوه سفر به بندر انزلی

بندر انزلی در فاصله 40 کیلومتری از رشت و در فاصله 368 کیلومتری از تهران قرار دارد. نحوه سفر به بندر انزلی از طریق خودروی شخصی، اتوبوس، تاکسی و حتی هواپیما امکان پذیر است.

سفر به بندر انزلی با هواپیما

سفر به بندر انزلی با هواپیما، سریع‌ترین و البته گران‌ترین روش رسیدن به این شهر است. برای این شیوه دسترسی، کافی است تا یک بلیط هواپیما به مقصد فرودگاه سردار جنگل رشت تهیه کنید و بعد از رسیدن به مرکز استان گیلان، به کمک تاکسی‌های موجود، مسیر انزلی را پیش بگیرید.

بخوانید از: جاهای دیدنی رامسر

سفر به بندر انزلی با تاکسی و اتوبوس

در بسیاری از شهرهای نزدیک به انزلی، تاکسی‌های متعددی به صورت دربست برای حرکت به سمت این بندر وجود دارد. علاوه بر این، در ترمینال‌ها و پایانه‌های اتوبوسرانی، خطوط مختلفی از اتوبوس‌ها مسافران را به این شهر ساحلی می‌رسانند.

بسته به مبدا و مکانی که در آن هستید، هزینه سفر و مدت زمان رسیدن به مقصد متفاوت خواهد بود. با این حال تاکسی‌های دربستی و اتوبوس‌هایی که از پایتخت راهی بندر انزلی می‌شوند، چیزی نزدیک به 5 ساعت در مسیر هستند.

سفر به بندر انزلی با خودروی شخصی

اگر در پایتخت هستید و می‌خواهید با خودروی شخصی راهی بندر انزلی شوید، کافی است تا بعد از طی کردن اتوبان تهران-کرج، مسیر اتوبان قزوین رشت را در پیش بگیرید. پس از رسیدن به رشت، خروجی بندر انزلی را پیدا کرده و مسیرتان را تا رسیدن به این بندر ادامه دهید.

محل‌های اقامت در بندر انزلی

به دلیل محبوبیت بندر انزلی در میان گردشگران، انبوهی از خانه‌ها، سوئیت‌ها و ویلاها برای اقامت مسافران وجود دارد. با این حال بهترین محل‌های اقامت معمولا در نزدیکی دیدنی‌های شهر قرار گرفته‌اند. می‌توانید برای پیدا کردن بهترین سوئیت‌ها، اقامتگاه‌ها و صرفه‌جویی در هزینه‌های خود، از سایت شب نیز کمک بگیرید.

غذاهای محلی بندر انزلی

مگر می‌شود راهی شهرهای شمالی شد و از خوردن غذاهای پر رنگ و لعاب این خطه امتناع کرد؟ چشیدن غذاهای شمالی و بندر انزلی بیشتر از همیشه وسوسه‌برانگیز است وقتی که پای سبزی‌های محلی، دوغ تازه، سیر ترشی‌های چند ساله و برنج خوش عطر شمال در میان باشد.

نباید فراموش کرد که غذاهای شمالی و به‌خصوص غذاهای محلی انزلی از خوش طعم‌ترین غذاهای ایرانی به شمار می‌روند. برخی از پرطرفدارترین و خوشمزه‌ترین غذاهای بندر انزلی شامل آلو مسما، باقالی قاتق، ترشه تره، اشپل، ماهی شکم پر و سیر قلیه می‌شوند.

در بیشتر غذاهای این خطه، برنج، سیر و ماهی نقش اصلی را بازی می‌کنند. ضمن اینکه گردو و رب انار نیز به عنوان چاشنی‌های همیشگی در خوراک لذیذ مردم انزلی استفاده می‌شود. می‌توانید برای چشیدن غذاهای محلی هنگام سفر به بندر انزلی، به رستوران‌های باکیفیت این منطقه سر بزنید و لذت چشیدن خورش‌ها و برنج‌های خوش عطر و طعم این ناحیه را در حافظه خود ثبت کنید.

باقالاقاتق
رستوران های بندر انزلی

در بندر انزلی رستوران‌ها و کافه‌های متعدد و متنوعی وجود دارند که در آن‌ها انواع غذاهای محلی سرو می‌شود. می‌توانید با کمی پرس و جو و شرح سلیقه‌تان به مردم محلی، بهترین رستوران را مطابق با آنچه که هوس کرده‌اید پیدا کنید. با این حال برخی از بهترین و باکیفیت‌ترین رستوران‌های بندر انزلی شامل رستوران عمو اسماعیل، رستوران باکاراز، رستوران ساحلی دلفین، لوتکاچی، رستوران حاج مرتضی، رستوران کوبار و … می‌شوند. غذاهای محلی بندر انزلی از اصلی‌ترین جاذبه‌های این شهر هستند. در سفر به بندر انزلی لذیذترین غذاهای محلی از جمله انواع غذاهای دریایی (مانند ماهی سفید و ماهی شور)، فسنجان، میرزا قاسمی، ترش تره، باقالی قاتوق و سیر قلیه را می‌توانید در رستوران‌های آن نوش جان کنید. پلا کبابی داریوش، دریاکده، رستوران حاج مرتضی، کبابی سعید و رستوران حاج بابا از بهترین رستوران‌های انزلی هستند.

در این رستوران‌ها انواع غذای دریایی، غذای محلی شمالی و غذاهای متنوع ایرانی سرو می‌گردد.

مراکز خرید و بازارهای بندر انزلی

یکی از دوست داشتنی‌ترین بخش‌های سفر به شهرهای شمالی گشت و گذار در بازارهای آن‌هاست. بازارهایی رنگارنگ که سرشار از بوی خوش سبزیجات و میوه‌های تازه هستند و در هر گوشه و کنار آن‌ها، محلی‌ها محصولات خود را می‌فروشند.

در سفر به بندر انزلی با سر زدن به بازارهایی مانند شنبه بازار، بازار ساحلی و بازار ماهی فروش‌ها علاوه بر گذراندن اوقاتی خوش می‌توانید سوغاتی مورد نظرتان را هم تهیه کنید. انواع ماهی، طیور، زیتون، ترشیجات، لبنیات محلی، سیر و صنایع دستی مانند محصولات مروارید بافی، حصیربافی، مکرومه بافی و قلاب بافی از معروف‌ترین سوغات بندر انزلی هستند.
یکی از خوبی‌های این شهر منطقه آزاد بودن آن است. این یعنی اگر قصد خرید داشته باشید، در سفر به بندر انزلی می‌توانید از بازارها و پاساژهای آن جنس مورد نظرتان را با قیمت مناسب‌تری به نسبت سایر شهرها تهیه کنید.
از دیگر جاذبه‌های بندر انزلی می‌توان به موج شکن، بقعه بی بی حوریه، گورستان لهستانی‌ها، پل‌های انزلی، پارک شهر و دهکده ساحلی انزلی که یکی از زیباترین دهکده‌های ساحلی ایران است اشاره کرد.

یکی از لذت بخش‌ترین قسمت‌های سفر به بندر انزلی، خرید و گردش در میان بازارها و مراکز خرید این شهر است. در ادامه برخی از بهترین مراکز خرید بندر انزلی را به شما معرفی می‌کنیم:

شنبه بازار انزلی

شنبه بازار از جمله بازارهای محلی بندر انزلی است که محلی برای فروش و عرضه محصولات افراد بومی شهر شناخته می‌شود. همان‌طور که از نامش پیداست، این بازار شنبه هر هفته در خیابان نواب صفوی دایر می‌گردد. جالب است که بدانید این بازار هفتگی از 70 سال پیش تا امروز، پاتوقی برای خرید کردن مردم انزلی بوده است.

در این بازار انواع محصولات و صنایع دستی بندر انزلی به فروش می‌رسد. همچنین مواد خوراکی تازه‌ای مانند ماهی، میوه، سبزیجات معطر، رب انار و زیتون پرورده توسط کشاورزان و ماهیگیران عرضه می‌شود. به شما توصیه می‌کنیم که حتی اگر تصمیم به خرید ندارید، از این بازار خوش عطر و رنگ دیدن کنید تا در میان شلوغی عطرها و طعم‌ها و رنگ‌ها، غرق لذت شوید.

بازار بزرگ کاسپین انزلی

بازار بزرگ کاسپین از جمله مراکز خرید مدرن بندر انزلی شناخته می‌شود که در آن، واحدهای تجاری مختلف به فروش محصولات خود مشغولند. در این فروشگاه انواع پوشاک، کیف و کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی، عطر و ادکلن، شال و روسری، مواد خوراکی، لوازم و دکوراسیون منزل به فروش می‌رسند.

این مرکز خرید در نزدیکی ساحل قرار دارد و به دلیل داشتن رستوران‌ها و کافه‌های متنوع، از جمله پاتوق‌های گردشگران و مسافران به شمار می‌رود. بازار بزرگ کاسپین انزلی در خیابان مطهری و بعد از بازار پردیس قرار گرفته است.

جشنواره ها و مراسم آیینی و فرهنگی بندر انزلی

مردم بندر انزلی مانند دیگر نقاط ایران، آداب و رسوم مخصوص به خود را دارند. مردم این خطه همچنین علاوه بر آیین قدیمی خود، در طول تاریخ به دلیل ورود لهستانی‌ها و اروپایی‌ها، با فرهنگ غربی آشنا شده و کمی از فرهنگ مردم آن روزگار را به خود گرفته‌اند.

مهم‌ترین مراسم آیینی و فرهنگی بندر انزلی، به زمان نوروز و سفره هفت‌سین مربوط می‌شود. مردم این شهر علاوه بر چیدن سفره هفت سین مرسوم، سین‌های دیگری مانند سفید ماهی را بر سر سفره خود قرار می‌دهند.

برخی دیگر از مراسم مردم این ناحیه، به کشاورزی و کاشت و برداشت شالی‌های برنج بر می‌گردد. اگر در بندر انزلی به اندازه کافی باران نبارد، مردم محلی برای طلب باران، یک شی مقدس را در آب قرار داده و آن را می‌شویند تا بدین ترتیب خداوند بارش باران را بر شالیزارها ممکن سازد.

گاهی به دلیل بارش باران‌های پی‌در‌پی، شالیزارها و محصولات کاشته شده در خطر از بین رفتن قرار می‌گیرند. در این هنگام مردم بومی انزلی بر اساس اعتقادات خود، سر هفت مرد کچل را می‌بندند تا آفتاب دوباره از میان ابرها بیرون بیاید!

بخوانید از: جاهای دیدنی لاهیجان

سوغاتی های بندر انزلی

سفر به بندر انزلی، برابر است با خرید سوغاتی‌های هیجان انگیز که عطر و بوی مردم باسلیقه شمال را دل خود پنهان کرده‌اند. در بندر انزلی، اولین و بهترین سوغات خوراکی، برنج ایرانی است که با کیفیتی بی‌نظیر برداشت می‌شود و در مغازه‌های مختلف به فروش می‌رسد. در این بندر همچنین خوش عطرترین چای شمال قابل خریدن است.

پنیر سیاه مزگی، نان محلی تمیجان، رشته خشکار، گل پالوده، کوکی، نان خلفه، کلوچه مخصوص، میوه‌های تازه و سبزیجات معطر از دیگر خوشمزه‌های این شهر به حساب می‌آیند که می‌توانند به سادگی چمدان مخصوص سوغاتی‌ها را لبریز کنند.

در کنار خوراکی‌های خوشمزه، صنایع دستی مانند محصولات حصیری، بولاکی، چادر شب بافی، قلاب دوزی، گلیم بافی، صنایع چوبی، سفالگری، مروار بافی، بامبو بافی، نمد بافی، حصیر بافی، تولید دست بافت پشمی و… نیز توسط مردم خوش ذوق و هنرمند این خطه ساخته شده و در فروشگاه‌های مختلف شهر به فروش می‌رسند.

اطلاعات شهری مورد نیاز بندر انزلی

بندر انزلی هر سال ۱۳ تا ۱۵ میلیون گردشگر را به خود جذب می‌کند. این شهر ۳۱۵ کیلومتر مربع مساحت دارد و دومین شهرستان مهم استان گیلان به حساب می‌آید. فاصله بندر انزلی تا تهران ۳۶۸ کیلومتر است و سفر از پایتخت به این شهر حدود 5 ساعت طول می‌کشد.

کد بندر انزلی، ۰۱۳ است و غالب مردم آن، گیلک هستند. همچنین مردمان این ناحیه معمولا با برنج کاری، کشاورزی، ماهیگیری و صنایع دستی روزگار خود را می‌گذرانند.

بخوانید از: راهنمای سفر به رامسر

شهرها و روستاهای اطراف شهر بندر انزلی

در حوالی بندر انزلی، شهرهای کوچک و روستاهای بکر و شگفت انگیزی وجود دارد. روستای آبکنار، روستای اشپلا، روستای اشترکان و روستای بشمن از جمله این روستاها هستند که سر زدن به آن‌ها و لذت بردن از طبیعت بکر و هوای پاکشان، خالی از لطف نیست.

بندر انزلی، یکی از تماشایی‌ترین بنادر ایران

بندر انزلی نه تنها یکی از تماشایی‌ترین بنادر ایران است، بلکه اولین و بزرگ‌ترین بندر ایران در سواحل دریای خزر نیز به حساب می‌آید. بندر انزلی در فاصله ۴۰ کیلومتری از رشت واقع شده و یکی از توریستی‌ترین شهرهای ایران است که سالانه گردشگران بسیاری را از داخل و خارج کشور به خود جذب می‌کند. این شهر به شهر باران، شهر نیلوفرهای آبی و اروپای ایران معروف است و به خاطر آب و هوای خوش و طبیعت بی‌نظیرش نزد مسافران محبوبیت بسیاری دارد. در ادامه مهم‌ترین نکات را درباره سفر به بندر انزلی با هم مرور می‌کنیم تا بتوانید سفری به یاد ماندنی به این شهر داشته باشید.

کلام آخر، سفر به بندر انزلی، تفریحی تکرار نشدنی

گرچه بندر انزلی، یکی از شهرهای کوچک شمالی ایران است، اما تاریخ غنی، طبیعت بکر و دیدنی‌های تاریخی موجود در این بندر، این شهر را به یکی از جذاب‌ترین مناطق ایران تبدیل کرده است. بدون اغراق سفر به بندر انزلی، یک ماجراجویی هیجان انگیز و سرشار از خاطرات به یاد ماندنی خواهد بود.

شهرهای شمالی انگار که کارخانه خاطره سازی باشند؛ وقتی مسافر آن شهرها می‌شوی از جنگل، دریا، دشت و دمن، کوچه پس کوچه‌ها و خیابان‌های شهر کوله‌باری از خاطره با خودت می‌آوری. بندر انزلی در استان گیلان یکی از آن شهرهاست. با سفر به بندر انزلی موقعیت‌های بسیاری برای ثبت خاطراتی فراموش نشدنی خواهید داشت. تماشای نیلوفرهای آبی، گوش سپردن به صدای مرغان دریایی، قدم زدن در ساحل و لمس موج‌ها و ماسه‌ها، بازدید از جاذبه‌های منحصر به فرد و نوش جان کردن غذاهای لذیذ تنها بخشی از جذابیت‌های سفر به این شهر بندری و زیباست.

بندر انزلی شهری توریستی و گردشگرپذیر در استان گیلان است و به همین خاطر امکانات اقامتی متنوع و متعددی برای آن در نظر گرفته شده است. در سفر به بندر انزلی گزینه‌های مختلفی برای اقامت پیش روی شماست. خیلی‌ها ترجیح می‌دهند وقتی به شهری ساحلی می‌روند، ویلای ساحلی اجاره کنند و صبح که چشم باز می‌کنند صدای آرامش بخش امواج دریا اولین صدایی باشد که می‌شنوند. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید قبل از سفر برای اجاره ویلا و سوئیت حتما به سایت شب سر بزنید.
اگر هم در سفر به بندر انزلی برای اقامت هتل را ترجیح می‌دهید، با توجه به بودجه خود می‌توانید هتلی ارزان قیمت یا لوکس را از میان گزینه‌های متنوع انتخاب و رزرو کنید. کمپینگ در طبیعت هم در صورتی که وسایل مورد نیازش را داشته باشید و اهلش باشید، ارزان‌ترین گزینه و هم چنین هیجان انگیزترین گزینه برای اقامت اجاره ویلا در انزلی است.

سوالات متداول:

سفر به بندر انزلی از تهران چقدر طول می‌کشد؟

فاصله بندر انزلی تا تهران ۳۶۸ کیلومتر است و سفر از پایتخت به این شهر حدود 5 ساعت طول می‌کشد.

بندر انزلی در گذشته با چه نامی شناخته می‌شده است؟

بندر انزلی در گذشته با نام بندر پهلوی شناخته می‌شده است.

چه زمانی برای سفر به بندر انزلی بهتر است؟

بهترین زمان سفر به بندر انزلی، در بهار و اوایل پاییز است زیرا هوا در این زمان، رطوبت کمتری دارد و مطبوع و ملایم خواهد بود.

 

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب