لذت دریاچه گردی در اوان الموت

0

فیلمای قدیمی که درباره دریاچه ها پخش میکردن رو یادتونه؟

همیشه خدا یا یک اتفاق وحشتناکی دورو بر دریاچه میفتاد یا هیولایی عجیب غریب سرشو از زیر آب بیرون میکرد و آدمای اون اطراف رو میترسوند. خیلیامون تو بچگی با دیدن این فیلما ترسیدیم و ترجیح دادیم نزدیک همچین محل هایی نشیم.

سرعت تغییر رو اما از اینجایی میتونیم بفهمیم که تو دنیای امروز، دیگه خبری از این داستانهای ترسناک توی قصه ها نیست. الان دریاچه ها معروفن به آرامش بخش بودن و کلی تور و امکانات وجود داره واسه آدمایی که میخوان از شلوغی شهر به آرامش دریاچه ها پناه ببرن.

خوبه که بدونین ایران قشنگمون هم سهم قابل توجهی از این دریاچه ها داره. حدود 30 دریاچه در نقاط مختلف کشور وجود دارن و هرکدوم طبیعت و سبک مسافرتی خودشون رو دارن. اما دریاچه ای که تصمیم گرفتیم امروز سراغش بریم، یه جای شگفت انگیزه . حالا چرا شگفت انگیز؟ چون اگه مسافر اونجا بشید، میتونین شاهد یه طبیعت بکر و قشنگ باشید. در ضمن کلی گونه جانوری هم وجود داره که خیلی مسالمت آمیز اون دورو بر مشغول زندگین.پس بیاین کوله هامونو ببندیم و راهی ” دریاچه اوان ” در الموت بشیم :

دریاچه اوان کجا هست؟

فکر کنم بیشترتون “الموت” رو بشناسین. یه منطقه کوهپایه ای سمت قزوین که توی چند سال اخیر با داستان حسن صباح و قلعه افسانه ایش حسابی معروف شد. “دریاچه اوان” هم درست در نیمه شمالی الموت قرار گرفته. یه جایی بین کوه و طبیعت که برای دیدنش باید بعد از مسیر قزوین- الموت، دنبال جاده ای رو بگیرید که حسابی پیچ در پیچ و کوهستانیه . ولی نگران نباشین! منظره ها و کوه و دره هایی که در این مسیر می‌بینید خیلی تماشایی است.

بعد از حدود سه چهار ساعت رانندگی در مسیری  کوهستانی، زمین هموار میشه و بالاخره میرسید به روستای زر آباد و البته دریاچه اوان. وقتی که پایین کوههای قهوه‌ای و کنار درختای سرسبز و آبی دریاچه توقف کنید، حتما با خودتون میگید که این رانندگی به دیدن همچین منظره ای می ارزید.

تفریح و سرگرمی اطراف دریاچه اوان

خب خبر خوب اینه که این دریاچه فقط یه طبیعت برای تماشا نیست. اگه یکم حوصله داشته باشین میتونین اینجا حسابی تفریح کنین.

اول از همه اینکه شما میتونین با یه هزینه کم ، قایق پدالی های اطراف دریاچه رو کرایه کنید و به گوشه کنار دریاچه سر بزنید. یه قسمت های کوچیکی از دریاچه با نیزارها پوشیده شده و قایق سواری تو همچین فضایی خیلی لذت بخشه.

دوم اینکه بافت گیاهی و جانوری این محدوده میتونن سوژه های خوبی برای طبیعت شناسی و حتی عکاسی شما باشن. اطراف دریاچه پره از درختای بید و چنار و تبریزی و درختای میوه ای مثل سیب و آلبالو که تو فصل تابستون جون میده ازشون میوه بچینی. البته با احتیاط و بدون صدمه زدن به درختها !

هیجان انگیزتر این که اینجا خونه کلی از پرنده های مهاجر پاییزیه !  شما میتونین آخر تابستون و اوایل پاییز شاهد پرواز و زندگی مرغابی ها و قوهای مهاجر روی این دریاچه باشین.

محلی های این منطقه میگن تو اینجا به جز خرچنگ و لاکپشت! کلی  حیوون دیگه هم زندگی میکنن! از عقاب و شاهین و فاخته بگیر تا گربه وحشی و خرس قهوه ای!

به نظرتون هیجان انگیز نیس؟!

اقامت در دریاچه اوان و منطقه الموت

روستای الموت

اگه از کمپ بروهای حرفه ای هستین که حتما حواستون به خیلی چیزا هست، اما اگه به صورت حرفه ای سفر نمی کنین، یادتون نره که اول از همه لباس گرم با خودتون بیارین. اینجا شب ها دمای هوا پایین میاد و ممکنه حسابی سردتون شه.

خیلی از مسافرها ترجیح میدن یکی دو شب کنار دریاچه و تو چادر بمونن. ضلع جنوبی دریاچه بهترین جا برای  چادر زدنه . البته اگه خیلی با چادر زدن و خوابیدن توی طبیعت میونه خوبی ندارین ، میتونین سراغ اقامتگاه های بوم گردی و خانه های روستایی منطقه الموت هم برید. اونجا حتما میتونین یه جای کوچیک برای استراحت و خواب پیدا کنین.

حواستون باشه که اینجا ماهیگیری ممنوعه و تا زمانی که مجوز لازم رو نداشته باشید، نمیتونین ماهیگیری کنید! دلیلش هم اینه که به خاطر وجود قزل آلا و اردک ماهی توی دریاچه ، تا مدتها این محل پاتوق ماهیگیرا بود و همین موضوع باعث شد که کلی از این ماهی ها با خطر انقراض روبه رو بشن. پس لطفا بیخیال ماهیگیری بشید و به جاش از طبیعت بکر این منطقه لذت ببرین.

اینجا سرویس بهداشتی و بوفه هم وجود داره. البته شما خودتون آب و خوراکی همراهتون باشه . چراغ قوه هم یادتون نره! راستی من بهتون توصیه میکنم اگه میتونین، برنامتون رو جوری بچینین که حدود ۷ صبح برسین به دریاچه تا اصل زیبایی دریاچه و هوای مطلوب منطقه رو تجربه کنین! خوش بگذره!

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب