پارک جنگلی گیسوم، تکه‌ای از بهشت در گیلان

0

برای افرادی که در شهر به خصوص شهرهای بزرگ زندگی می‌کنند و بیشتر ساعات شبانه روز خود را به فعالیت مشغولند، اختصاص دادن زمانی به تفریح و فراغت از واجبات است. در این میان طبیعت میزبانی مهمان نواز است که با مهربانی مهمان‌هایش را در آغوش می‌کشد و پناهی برای خستگی آن‌ها می‌شود. خطه شمالی ایران با آب و هوای مطبوع و طبیعت بی‌نظیر خود و همچنین به خاطر وجود جنگل و دریا از محبوب‌ترین مقاصد نزد گردشگران است.

یکی از این جاذبه‌های طبیعی پارک جنگلی گیسوم است که همجواری جنگل و دریا در آن منظره‌ای رویایی و کم نظیر را خلق کرده است. قدم در دالان بهشت بگذارید، در جنگل‌ گیسوم به گشت و گذار بپردازید و در نهایت در ساحل گیسوم با صدای امواج دریا غرق در آرامش شوید و تنی به آب بزنید. پاییز که در آن درختان رخت‌های رنگارنگ خود را می‌پوشند فصل محبوب طبیعت گردان است. پس دست بجنبانید و برای سفری خاطره انگیز به پارک جنگلی گیسوم برنامه ریزی کنید.

بهترین فصل سفر به گیسوم

در این که پارک جنگلی گیسوم در هر چهار فصل سال زیباست شکی نیست اما به لحاظ شرایط آب و هوایی در فصل بهار و تابستان مسافران بیشتری راهی این منطقه می‌شوند. اما اگر عاشق طبیعت باشید در پاییز و زمستان هم می‌توانید با سفر به گیسوم شاهکاری از نقاش طبیعت را در برابر چشمانتان ببینید.

به طور کل بهترین زمان سفر به گیسوم را اردیبهشت، مهر و آبان می‌دانند.

پارک جنگلی گیسوم کجاست و چطور به آن‌جا برویم؟

یکی از زیباترین و محبوب‌ترین پارک‌های جنگلی ایران پارک جنگلی گیسوم است که نام خود را از روستایی به همین نام در این منطقه گرفته است. گیسوم یکی از قطب‌های گردشگری استان گیلان و از توابع بخش پره سر شهرستان تالش است که در فاصله حدودا ۱۸ کیلومتری جاده تالش به انزلی و ۹۰ کیلومتری جاده رشت به آستارا قرار دارد.

برای رسیدن به این طبیعت زیبا باید از رشت به سمت آستارا حرکت کنید. بعد از این که به پره سر رسیدید تقریبا ۵ کیلومتر باید رانندگی کنید تا تابلوی ورودی گیسوم را ببینید.

یکی دیگر از راه‌های دسترسی هم این است که از سمت تالش به گیسوم بروید. در این صورت قبل از این که به ورودی گیسوم برسید یک مسیر فرعی شما را به جنگلی زیبا و دنج می‌رساند که بازدید از آن قطعا خالی از لطف نیست.

گذر از دالان بهشت

سفر رویایی شما از همان لحظه‌ای که وارد پارک جنگلی گیسوم می‌شوید آغاز می‌شود. جاده‌ای پیش روی شماست که دو طرف آن را درختان سر به فلک کشیده احاطه کرده‌اند و دالان بهشت بهترین و دقیق‌ترین نامی است که می‌توان روی آن گذاشت. این منظره را بیشتر در رویا یا فیلم‌ها دیده‌اید اما این بار قرار است خودتان از آن عبور کنید و در قدم به قدم آن محو زیبایی‌ها و شگفتی‌ها شوید. اگر اهل پیاده روی هستید از ماشین پیاده شوید و حتما این مسیر را پیاده طی کنید. دست خودتان نیست ناخودآگاه آهسته قدم برمی‌دارید و حیفتان می‌آید که این جاده رویایی تمام شود. نگران نباشید بعد از تمام شدن جاده به ساحل و دریای بی کران می‌رسید که بخش هیجان انگیز دیگری از تفریح و خوش گذرانی شماست. اما قبل از آن گشت و گذار در جنگل را فراموش نکنید.

در ضمن بسیاری از افراد این مسیر را با دوچرخه طی می‌کنند. اگر شما هم از دوچرخه سواری لذت می‌برید می‌توانید حسابی خوش بگذرانید و از طبیعت اطراف لذت ببرید. در صورتی که با خودتان دوچرخه نیاورده باشید امکان اجاره دوچرخه نیز در این مکان وجود دارد.

قدم زدن در جنگلی زیبا و شگفت انگیز

پیاده روی و قدم زدن در این جنگل تماشایی که در هر نقطه آن طبیعت شما را به شگفتی و حیرت وامی‌دارد قطعا تجربه‌ای فراموش نشدنی‌ست. در پارک جنگلی گیسوم ۷۶ گونه گیاهی از نوع چوبی و علفی وجود دارد و گیاهان و درختانی متنوعی مانند انجیری، ازگیل، انار، آلو، سیب و زرد آلو در آن به چشم می‌خورد.

همچنین شانس دیدن حیواناتی مانند آهو، قرقاول، خرگوش، روباه، راسو، سمور و غاز وحشی را در این منطقه دارید.

اگر حسابی پیاده روی کردید و گرسنه شدید بد نیست بدانید در این جاده جنگلی خوراکی‌های خوشمزه‌ای مثل لبو، بلال، آش و باقالی را با توجه به فصلی که سفر کرده‌اید می‌توانید نوش جان کنید. یکی از دلایل محبوبیت پارک جنگلی گیسوم همین است که امکانات اقامتی و پذیرایی متنوعی از قبیل رستوران و بوفه، بازار، آلاچیق، سوئیت، ویلا و پلاژ را برای رفاه حال گردشگران در نظر گرفته است.

ساحل گیسوم و تفریحات آن

با پشت سر گذاشتن این جاده رویایی به ساحل گیسوم می‌رسید که می‌توانید در آن‌جا حسابی خوش گذرانی کنید. در این ساحل تفریحات آبی بسیاری مانند جت اسکی، شاتل، قایق سواری، پاراگلایدر و پاراسل در انتظار شماست تا لحظه به لحظه خاطره‌ای خوش از سفر به پارک جنگلی گیسوم برای خود بسازید. همچنین اگر هیجان بیشتری می‌خواهید کرایه موتورهای چهار چرخ و گشت در ساحل تجربه متفاوتی را برایتان رقم می‌زند.

در ساحل گیسوم شرایطی فراهم شده تا شما با خیال راحت شنا کنید و خستگی‌های خود را به آب بسپارید. جایگاه‌های جدا برای شنای بانوان و آقایان و وجود غریق نجات این امکان را فراهم می‌سازد تا در آرامش از آبتنی خود لذت ببرید.

در بازارچه ساحل گیسوم افراد محلی انواع خوراکی‌های خوشمزه و صنایع دستی را عرضه می‌کنند که می‌توانید برای خانواده یا دوستانتان از آن‌ها سوغاتی بخرید.

اسم شهرهای شمالی و دریا که می‌آید یکی از اولین چیزهایی که به ذهن آدم خطور می‌کند ماهی‌های لذیذ آن است. در گیسوم نیز ماهی کبابی خوراک پرطرفداری است که مغازه‌های اطراف ساحل برای مسافران آماده می‌کنند، پیشنهاد ما این است که حتما آن را امتحان کنید.

اقامت در گیسوم

برای اقامت در گیسوم جای هیچ نگرانی نیست زیرا امکانات اقامتی متعددی در پارک جنگلی گیسوم برای گردشگران در نظر گرفته شده است. یکی از چیزهایی که می‌تواند اقامت در گیسوم را برای شما خاطره انگیز و لذت سفرتان را چند برابر کند، کمپینگ در طبیعت زیبای گیسوم است. چادر و سایر وسایل مورد نیاز برای کمپینگ را همراه خودتان ببرید و از تماشای آسمان شب در ساحل گیسوم و گوش سپردن به صدای امواج لذت ببرید. بابت امنیت منطقه هم جای هیچ نگرانی نیست زیرا اقدامات لازم برای حفظ آرامش و امنیت مسافران توسط پاسگاه پلیس انجام می‌گیرد.

سوئیت و واحدهای اقامتی برای اسکان مسافران در پارک جنگلی گیسوم وجود دارد. با این حال اگر دلتان خواست می‌توانید به یکی از روستاهای اطراف مانند گتگسر و لاهارود بروید و اقامت در خانه‌های روستایی را تجربه کنید.

البته برخی از افراد نیز سفری یک روزه به پارک جنگلی گیسوم را تجربه می‌کنند و شب برای اقامت به سایر شهرهای اطراف (تالش، رضوان شهر، بندر انزلی، آستارا و رشت) می‌روند. در این صورت می‌توانید اقامتگاه مورد نظرتان را (ویلاهای ساحلی و جنگلی، سوئیت و آپارتمان) پیش از سفر از سایت شب انتخاب و رزرو کنید و با خیال راحت راهی گیسوم شوید.

جاذبه‌های نزدیک به پارک جنگلی گیسوم

آبشار ویسادار، جاده اسالم به خلخال و سورتمه تالش نیز برخی از جاذبه‌های نزدیک به پارک جنگلی گیسوم هستند. اگر فرصت داشتید حتما به آن‌ها سر بزنید تا لذت سفرتان چند برابر شود.

حرف آخر این که جنگل و ساحل گیسوم مناظر فوق العاده‌ای برای عکاسی دارد و فرصت‌های بسیاری برای ثبت لحظات ناب به شما می‌دهد. قرار نیست حتما عکاس باشید و دوربین حرفه‌ای داشته باشید با همین دوربین موبایلتان دست به کار شوید، سوژه‌ها را شکار کنید و خاطرات خوش سفر را برای همیشه ماندگار کنید.

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب