چطور کرونا بر زندگی بلاگرهای گردشگری تاثیر گذاشته است؟

0

اینفلوئنسرها و بلاگرهای گردشگری از جمله افرادی هستند که حرفه شان با ظهور و گسترش کرونا دستخوش تغییرات و رکود شدیدی شده است.

تا پیش از شیوع این ویروس، بلاگرهای سفر عمومآ درآمد بالایی داشتند. بیشتر درآمد این افراد غالبآ از راه تبلیغات و معرفی هتل ها و دیدنی های شهرهای مختلف خلاصه میشد. بسیاری از این بلاگرهای شناخته شده با پستهای اینستاگرمی، وبسایت و ویدیوهایشان در یوتیوب به شهرت جهانی رسیدند، تا جایی که پیش از کرونا مدیران گردشگری برای دعوت این افراد به شهر و کشور خود سر و دست میشکستند.

مانند تمام کسب و کارهای دیگر،همه گیری کرونا و قرنطینه تاثیر بزرگی بر صنعت گردشگری و مشاغل مرتبط با آن گذاشته است. در مطلب پیش رو به تاثیر این اپیدمی بر زندگی و کار بلاگرهای گردشگری خواهیم پرداخت .

 

ممنوعیت سفر

وبلاگ نویسان سفر برای تولید محتوا نیازی به مسافرت های دائمی ندارند. آنها میتوانند درباره یکی از صدها مکانی که قبلآ بازدید کرده اند بنویسند و ​​تولید محتوا انجام دهند.

شاید حتی برخی از پست های بلاگرها به سفرشان در ماههای گذشته برگردد. تجربیات گردشگری این افراد به قدری زیاد است که میتوانند با کمی خاطره بازی، محتوای دلخواهشان را تولید کنند.

اما واقعیت این است که چنین تولید محتوایی با ماندن در خانه و قرنطینه به ورطه تکرار میرسد. بلاگرهای سفر برای تولید اخبار جدید و به روز و محتوای خلاقانه نیاز به جستجو و کشف ناشناخته ها دارند.

این قشر از بلاگرها هرچقدر هم که تولید محتوا کنند تا زمان برقراری این بیماری مخاطبان محدودی خواهد داشت. زیرا دیگر مثل گذشته کسی در سفر نیست، برنامه ریزی برای گردشگری انجام نمیدهد و متعاقبآ به دنبال اطلاعات مسافری نمیگردد.

 

بازدیدهای محدود از شبکه های اجتماعی

تا پیش از گسترش ویروس کرونا و در اواسط ژانویه سال 2020، بسیاری از وبلاگهای گردشگری روزی 10 هزار بازدید از صفحه خود را دریافت میکردند. البته که این بازدیدها با توجه به قدرت بالای SEO وبلاگها ایجاد شده بود.

بلاگرها با استفاده از قوانین SEO میتوانستند در رتبه نخستین سایتهای پیشنهادی گوگل قرار بگیرند.برخی از این بازدیدها از طریق پینترست دریافت میشد هرچند که نسبت آن به گوگل قابل توجه نبود.

تا پیش از کرونا شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرم به اندازه گوگل تحت تاثیر قرار نگرفته بود. با این وجود بازدید از شبکه های اجتماعی ملزم ساعتها تلاش بود و این امکان وجود داشت که این شبکه ها پلتفرم مورد علاقه برخی از بلاگرها هم نباشد.

 

تاثیر ویروس کرونا بر اقتصاد آمریکا از ماه مارس آغاز شد. به دنبال این اتفاق، بازدید و ترافیک وبلاگها به طرز چشمگیری کاهش یافت.

از ماه مارس گذشته تا امروز، آمار بازدید به متوسط روزانه 1500 تا 2000 مورد میرسد. افتی بزرگ که در چند سال اخیر بی سابقه بوده است.

با وجودی که در روزهای سال جدید ترافیک وبلاگهای گردشگری افزایش یافته است، اما هر بار که مرزی بسته می شود و شهری به قرنطینه میرود، رکود دیگری اتفاق میفتد.

موضوع دیگر این است که سایتهای بزرگ گردشگری تاثیر زیادی بر وبلاگهای کوچک میگذارند. این سایتها با تیم های صد نفره و حرفه ای خود عرصه را بر وبلاگهای کوچک تنگ کرده اند.

به همین علت بسیاری از میکرو اینفلوئنسرها و وبسایتهایی که شهرت زیادی ندارند تحت تاثیر این رقابت ناعادلانه، بازدیدکنندگان محدودی دریافت میکنند.

 

درآمد پایین تبلیغات

کاهش ترافیک وبسایت مستقیماً با درآمد تبلیغات ارتباط دارد. علاوه بر این دورکاری و رکود اقتصادی باعث شده تا نرخ تبلیغات هم کاهش یابد. درآمد بلاگرها که با مقیاس RPM (درآمد در ازای هر 1000 نمایش) محاسبه میشود، به کمترین میزان خود رسیده است.

بدین ترتیب بسیاری از بلاگرها مجبور شده اند تا تبلیغات بیشتری در وبلاگهایشان قرار دهند. اخیرآ نرخ این تبلیغات که با عنوان Google adsense شناخته میشود در ماههای گذشته تا حدودی بهبود یافته است. با این وجود کسی نمیخواهد در این روزها هزینه زیادی برای تبلیغ یک محصول مسافرتی یا هتل بپردازد.

 

استرس و کاهش اشتیاق سفر

نباید فراموش کنیم که در کنار تمام مشکلاتی که این طوفان بزرگ با خود به همراه آورده است، نگرانی های دیگری هم وجود دارد.

بلاگرهای گردشگری مانند دیگر افراد با بیماری، از دست دادن نزدیکان و استرس دست و پنجه نرم میکنند. کاهش درآمد و طولانی شدن روند درمان حس عظیمی از ناامیدی را در میان این افراد برانگیخته است.

برای بسیاری از اینفلوئنسراهای حوزه گردشگری، دور کاری و ماندن در خانه عجیب و حتی تعریف نشده است. خیل عظیمی از این افراد برای گذران زندگی خود جریانهای کاری دیگری را آغاز کرده اند.

بر اساس تحقیقات پژوهشگران، 43 درصد از وبلاگ نویسان فعال در گوگل نسبت به آینده نگرانند و اعلام کرده اند که به دلیل آسیب دیدگی و ماندن در خانه، اضافه وزن گرفته اند. آنها همچنین میگویند که نمیدانند چه زمانی با همان اشتیاق پیشین به مسافرت و سفرنویسی برمیگردند.

 

چه چیزی هنوز برای بلاگرها کار میکند؟

با وجود تمام محدودیتهای کرونایی در زندگی بلاگرهای حوزه سفر، هنوز برخی روزنه های امید برای این اقشار وجود دارد.

نخست اینکه تحقیقات نشان داده است مسافران بیشتر از گذشته مایل به سفرهای محلی هستند و در جستجوی اطلاعات بومی میگردند. تولید محتوا در زمینه جاذبه های محلی میتواند بازدید وبلاگها را افزایش دهد و بدین ترتیب سایتهای مسافرتی محلی از سایر وبسایتها بهتر عمل میکنند.

موضوع دوم به غذا و خوردنی های خوشمزه سفر برمیگردد. غذا موضوعی بین المللی است و پست های غذایی معمولا بازدید بیشتری دارند. پس اینفلوئنسرهای گردشگری میتوانند روی این موضوع تمرکز کنند.

مردم همچنین در گوگل و دیگر وبسایتهای مشابه عبارت “چگونه به صورت رایگان سفر کنیم” را جستجو میکنند. بدین ترتیب بلاگرها میتوانند روشهای مختلف این موضوع را با مخاطبان خود در میان بگذارند.

و در نهایت ” آموزش” از دیگر فعالیتهای درآمدزا برای اینفلوئنسران گردشگری شناخته میشود. اطلاعات مفید گردشگری، کلاسهای آنلاین سفر و حتی کار با دوربین عکاسی از جمله این موارد آموزشی است.

 

آینده اینفلوئنسرهای گردشگری

مانند هر واقعه سخت دیگر این اپیدمی هم به تاریخ خواهد پیوست.بسیاری از فعالان حوزه گردشگری پیش بینی میکنند که صنعت وبلاگ نویسی با وجود تغییرات متعدد زنده میماند و مردم دوباره به سفر بر میگردند.

گرچه تعطیلات طولانی و قرنطینه در ماههای آینده پابرجا هستند،کشف واکسن این بیماری میتواند تا سال دیگر بخش بزرگی از مسافران را به چرخه گردشگری بازگرداند.

پیش بینی میشود که تا آن زمان بلاگرهای گردشگری با موضوعاتی مرتبط با کرونا تولید محتوا کنند و پس از اتمام قرنطینه دوباره به روزهای موفقیت آمیز خود برگردند.

 

 

برگردان از

https://worldtravelfamily.com/

 

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب