گشت و گذار جذاب پاییزی در روستای امامه

0

اگر فرصت نکردید تا در روزهای گرم و تعطیلات تابستان، چند روزی به سفر بروید و خستگی را از تنتان به در کنید، نگران نباشید! اتفاقا یکی از بهترین زمان‌ها برای سفر همین روزهای خنک و دلنشین مهر است! روزهایی که در آن خبری از ترافیک و شلوغی جاده نیست و آب و هوا هم در بهترین حالت خود قرار دارد.

اگر پایتخت نشین هستید، به شما توصیه می‌کنیم که سفرهای پاییزی خود را با سر زدن به روستاهای نزدیک تهران شروع کنید. مثلا همین روستای امامه را در نظر بگیرید! این روستا تا تهران تنها یک ساعت فاصله دارد و آنقدر زیبا و دیدنی است که تجربه سفر به آن بدون شک به یکی از بهترین خاطراتتان تبدیل می‌شود.

اجازه دهید تا در ادامه با شما بیشتر از روستای امامه صحبت کنیم و برخی از جاهای دیدنی این طبیعت بکر و شگفت انگیز را به شما معرفی نماییم.

جهت اجاره ویلا و سوئیت در روستای امامه کلیک نمایید

روستای امامه کجاست؟

روستای امامه
روستای ییلاقی و کوهستانی امامه از دو آبادی «امامه بالا» و «امامه پاپین» تشکیل شده است.

اگر اهل تهران باشید، حتما نام روستای امامه را شنیده‌اید یا حتی به آن سر زده‌اید! روستایی در ۵۵ کیلومتری تهران که در حوالی لواسان و دامنه‌های البرز واقع شده و پاتوق طبیعت گردان، کوهنوردان و علاقه‌مندان به پیک نیک و کمپینگ است.

بد نیست که بدانید امامه از دو آبادی «امامه بالا» و «امامه پاپین» تشکیل شده است و با وجود این تقسیم بندی، به صورت یک روستای واحد دیده می‌شود. روستای امامه همچنین فاصله بسیار کمی تا شمشک و فشم دارد و بسیاری از علاقه‌مندان به تفریحات زمستانی، در فصول سرد سال این منطقه را برای سکونت کوتاه مدت انتخاب می‌کنند.

بحوانید از:‌ تنگه واشی یا ساواشی کجاست؟ 

درباره روستای امامه

امامه سرزمین درختان پر برگ و بار سیب، گیلاس و هلو ا
امامه سرزمین درختان پر برگ و بار سیب، گیلاس و هلو است.

همانطور که به شما گفتیم، روستای امامه از دو آبادی امامه بالا و امامه پایین تشکیل شده است. بافت امامه پایین یا پایین ‌محله، تاریخی و قدیمی است و برای آنهایی که به گشت و گذار در روستاهای قدیمی علاقه‌مندند، یک پیشنهاد جذاب خواهد بود.

امامه بالا در مقایسه با پایین محله، بافت جدیدتری دارد و در قسمت‌های مختلف آن خانه‌ها، ویلاهای کوچک و بزرگ و مغازه‌های جدید ساخته شده است. شغل اغلب اهالی روستای امامه کشاورزی و دامپروری است. پرورش گوسفند در این روستا رواج دارد و لبنیات یکی از سوغات اصلی روستا به حساب می‌آید. وجود باغ‌های سیب، گیلاس و هلو نیز باعث شده است تا بخشی از مردم روستا فعالیت اصلی خود را در باغداری و فروش میوه‌های بومی خلاصه کنند.

بخوانید از: ری گردی یک روزه در نزدیکی تهران

روستای امامه در پاییز
با گذشت زمان و مهاجرت مردم روستا به شهر، لهجه قدیمی امامه نیز رو به فراموشی رفته است.

اهالی قدیم روستای امامه به دو گویش فارسی و طبری (چیزی شبیه به لهجه مازندرانی) صحبت می‌کنند. با گذشت زمان و مهاجرت مردم روستا به شهر، لهجه امامه نیز رو به فراموشی رفته و اغلب جوانان روستا هنگام صحبت کردن لهجه خاصی ندارند.

جهت رزرو و اجاره ویلا و سوئیت در اطراف تهران کلیک کنید

بافت و معماری روستای امامه

بافت و معماری روستای امامه
به دلیل ساخت‌وساز ویلا در امامه، نمی‌توان بافت تاریخی و معماری آن را به‌طور محسوس در روستا مشاهده کرد.

روستای امامه چیزی حدود ۵۵ هکتار وسعت دارد که ۳۶ هکتار از آن را باغ‌های میوه و ۱۴ هکتار دیگر را زمین‌های زراعی و مسکونی تشکیل می‌دهند. به دلیل ساخت‌وسازهای بی‌رویه خانه و ویلا در امامه، نمی‌توان بافت تاریخی و معماری روستا را به‌طور محسوس مشاهده کرد. با این حال هنوز خانه‌های قدیمی این منطقه با سقف‌های چوبی مسطح به چشم می‌آیند و خانه‌های اشرافی و اعیان نشین قدیمی روستا با دهلیزها و ورودی‌های قدیمی دیده می‌شوند. جالب است که بدانید هنوز روی درب بعضی از خانه‌های امامه، کلون‌های زنانه و مردانه به سبک دوران قاجار وجود دارد.

یکی دیگر از نکات جالب توجه در امامه، تونل‌های کوچک و بزرگی است که در برخی از کوچه پس کوچه‌های روستا به چشم می‌خورد. برخی از اهالی قدیم امامه می‌گویند که این تونل‌ها، روستا را از زیرِ زمین به قلعه مازیار وصل می‌کردند. در حالی که برخی دیگر معتقدند این تونل‌ها انبار مواد غذایی مردم قدیم روستا بوده و از آنها برای نگهداری علوفه دام استفاده می‌شده است.

بخوانید از:‌ پیست اسکی دیزین ، فرصتی برای خوش‌گذرانی در فصل سرما 

تاریخچه روستای امامه

تاریخچه روستای امامه
بر اساس نقاشی‌ها و اسناد دست‌نویس باقی‌مانده از دوران قاجار، امامه روستایی با تاریخ غنی و طبیعتی فرح بخش بوده است.

شاید باورش برایتان سخت باشد اما امامه یک روستای تاریخی و بسیار قدیمی است که بر اساس اسناد بدست آمده، قدمت زندگی در آن به دوران صدر اسلام برمی‌گردد. مورخان معتقدند که مردم روستای امامه، در برابر حمله اعراب مقاومت بالایی از خود نشان داده‌اند و همچنان دین خود را (که زرتشت بود) حفظ کردند. با این حال با ورود مهاجران علوی به منطقه لواسانات، دین اسلام کم کم به امامه نیز راه یافت و مردم روستا به تدریج به این دین و مذهب شیعه گرویدند.

در دوره‌های مختلف تاریخ به ویژه در اوایل حکومت قاجار، به دلیل دسترسی دشوار به روستای امامه، حاکمان وقت از این روستا به عنوان تبعیدگاهی برای مبارزان مازندرانی و گرجستانی استفاده می‌کردند. با این حال در اواخر دوره قاجار، پادشاهان شکار و سایر تفریحات خود را در حوالی روستای امامه انجام می‌دادند.

بخوانید از: بهترین رستوران های لواسان

دیدنی‌های روستای امامه

در روستای امامه، جاذبه‌های تاریخی و طبیعی متعددی وجود دارد که گردشگران می‌توانند با سر زدن به آنها، تاریخ و طبیعت ناب این منطقه را به خوبی دوره کنند. در ادامه برخی از دیدنی‌های روستای امامه را به شما معرفی می‌کنیم:

قلعه مازیار

قلعه مازیار
قلعه مازیار به سبک قلعه‌های نظامی حسن صباح بنا شده است.

به شما گفتیم که در گذشته‌های دور، برخی از حاکمان از روستای امامه به عنوان تبعیدگاه مبارزان مازندرانی و گرجستانی استفاده می‌کردند. «قلعه مازیار» یا همان «قلعه امامه»، دقیقا از آن دسته بناهایی است که در آن زندانیان مازندرانی به تبعید و اسارت گرفته می‌شدند. این قلعه که بیش از هزار سال قدمت دارد، در دوره آل زیار و به سبک قلعه‌‎های نظامی حسن صباح ساخته شده است. از آنجا که در ساخت این قلعه فردی به نام «مردآویج زیاری» یا «مازیار» نقش داشته است، نام آن را قلعه مازیار گذاشته‌اند.

قلعه مازیار
در حال حاضر از این قلعه تاریخی تنها بخش‌های کوچکی از حصار دفاعی، برج، قنات و اتاق شاه نشین باقیمانده است.

قلعه مازیار به‌ دلایل امنیتی در مکان مرتفع‌تری از محیط اطراف خود (۲,۴۵۰ متر از سطح دریا) ساخته شده و ورود به آن تنها از جبهه شمالی امکان پذیر خواهد بود. در حال حاضر از این قلعه تاریخی تنها بخش‌های کوچکی از حصار دفاعی، برج، قنات، ارگ و اتاق شاه نشین باقی مانده است. قلعه مازیار در محدوده امامه بالا واقع شده و دسترسی به آن به حدود ۳۰۰ کیلومتر پیاده‌روی نیاز دارد.

بخوانید از:‌ معرفی روستای آهار، زیباترین روستای تهران! 

منطقه باغ تنگه

منطقه باغ تنگه
مسیر باغ‌ تنگه از ابتدا تا انتها با چشمه‌های متعدد کوچک و بزرگ، مراتع و چراگاه‌ها احاطه شده است.

باغ تنگه منطقه‌ای سرسبز و خوش آب و هواست که در اطرافش تا چشم کار می‌کند دشت‌های پر درخت، تپه‌های مرتفع، مراتع، چراگاه‌ها و چشمه‌های متعدد دیده می‌شوند. طبیعتی بکر و ناب که در حوالی امامه بالا واقع شده و هر سال گردشگران زیادی را به‌ سمت خود می‌کشاند.

بد نیست که بدانید بسیاری برای استراحت، طبیعت گردی و پیک نیک در زمین‌های هموار این منطقه اتراق می‌کنند. رودخانه زیبای امامه نیز از میان این باغ عبور کرده و با آبیاری درختان و فضای سبز اینجا، به سرسبز شدن بیشتر این منطقه کمک می‌نماید.

بخوانید از: معرفی روستاهای دیدنی اطراف تهران

تفریحات روستای امامه

حالا که تا روستای امامه آمده‌اید، بگذارید برخی از تفریحگاه‌های آن را نیز به شما معرفی کنیم تا اوقات مفرحی را به سفر خود اضافه کنید. بعضی از بهترین تفریحات در روستای امامه به شرح زیر هستند:

کوهنوردی در ارتفاعات روستای امامه

کوهنوردی در ارتفاعات روستای امامه
روستای امامه گذرگاه کوهنوردانی است که قصد صعود به قله‌هایی نظیر همهن، مهرچال و پیرزن کلوم را دارند.

اولین و جذاب‌ترین تفریح در روستای امامه کوهنوردی است. این روستا در ارتفاعات رشته کوه‌های البرز واقع شده و به دلیل مسیرهای پیمایشی مناسب، بهترین گذرگاه برای کوهنوردانی است که می‌خواهند به قله‌هایی مانند «همهن»، «مهرچال» و «پیرزن کلوم» صعود کنند. اگر شما هم می‌خواهید از طریق امامه به قله‌های اطراف صعود کنید، توصیه می‌کنیم که حتما از راهنمای یک فرد محلی یا بومی کمک بگیرید.

بخوانید از: سد لتیان، تفریحگاهی خوش آب و هوا برای گردش چند ساعته 

پیاده‌روی در باغ‌های میوه و کوچه باغ‌های روستا

باغ‌های میوه و کوچه باغ‌های روستا
کوچه پس کوچه‌های روستای امامه نیز از دیگر دیدنیهای جذاب این روستا هستند.

مگر می‌شود راهی روستای امامه شوید و از کوچه باغ‌های باصفایش دیدن نکنید؟ در امامه بیش از ۳۰ هکتار باغ گلابی، گردو، سیب، آلبالو و هلو وجود دارد که اغلب به کمک رودخانه روستا و قنات‌ها و چشمه‌های اطراف سیراب می‌شوند. این باغ‌های جذاب و پر درخت در بهار، تابستان و پاییز، جلوه‌ای شگفت انگیز و نفسگیر به طبیعت امامه می‌بخشند.

کوچه پس کوچه‌های روستای امامه به ویژه امامه پایین نیز بافت قدیمی و منحصر به فردی دارد و می‌تواند محلی جذاب برای یک پیاده‌روی نوستالژیک و سرشار از آرامش باشد.

بخوانید از:‌ آبگرم رینه لاریجان، چشمه معجزه آسای دماوند 

طبیعت گردی، کمپینگ و عکاسی

طبیعت گردی، کمپینگ و عکاسی در امامه
یکی از بهترین تفریحات امامه، طبیعت گردی و کمپینگ در اطراف این روستا است.

طبیعت اطراف امامه بهترین محل برای یک پیک نیک باصفا و دم کردن یک چای دبش ذغالی است. مخصوصا اگر در خنکای پاییز راهی روستا ‌شوید، می‌توانید در میان انبوهی از برگهای زرد و قرمز و نارنجی بساط کمپینگ خود را برپا کرده و چند ساعتی استراحت کنید.

اگر دوربین عکاسی دارید، پیشنهاد می‌کنیم که حتما آن را در سفر به روستای امامه به همراه داشته باشید. در حوالی این روستا آنقدر مناظر طبیعی شگفت انگیز و دیدنی وجود دارد که حیف است آنها را با دوربین خود ثبت نکنید!

برای اجاره ویلا و سوئیت در لواسان کلیک نمایید

آب و هوای روستای امامه

آب و هوای روستای امامه
آب و هوای روستای امامه به دلیل واقع شدن در ارتفاعات، خنک و مطبوع است.

روستای امامه به طور کلی آب و هوای خنکی دارد و حتی در گرم‌ترین روزهای سال هم مطبوع و معتدل است. اصلا به همین دلیل است که بسیاری این روستا را یکی از بهترین ییلاقات تهران معرفی می‌کنند. فراموش نکنید که امامه به دلیل قرار گرفتن در ارتفاعات، زمستان‌های سرد و پر برفی را تجربه می‌کند. بنابراین اگر می‌خواهید در فصل سرما به این روستا سفر کنید، باید همراه داشتن زنجیر چرخ و سایر تجهیزات لازم را جدی بگیرید.

بخوانید از:‌ راهنمای جامع سفر به فشم تهران

سوغات روستای امامه

سوغات روستای امامه
توتک نان محلی امامه است که به عنوان سوغات این روستا توسط مردم محلی پخته می‌شود.

کشاورزی، باغداری، زنبورداری و دامداری از جمله مشاغل اصلی اهالی روستای امامه است. به همین دلیل بخشی از سوغات هیجان انگیز این روستا شامل فرآورده‌های لبنی مانند شیر محلی، پنیر، خامه، کره و عسل بومی می‌شود. علاوه بر این، زنان قدیمی روستا با آرد و شیر یک نان محلی خوشمزه هم درست می‌کنند که عطر و طعمش نظیر ندارد. این نان محلی که با نام «نان توتک» معرفی می‌شود، در تنور پخته شده و به عنوان سوغات در مغازه‌های محلی روستا به فروش می‎رسد.

بخوانید از: جاهای دیدنی لواسان

بهترین زمان سفر به روستای امامه

روستای امامه در زمستان
امامه روستایی چهار فصل است و در هر زمانی از سال زیبایی‌های منحصر به فرد خود را دارد.

روستای امامه در هر فصلی از سال زیباست و طبیعت شگفت انگیزش در هر زمانی به شکل متفاوتی در می‌آید. پس انتخاب بهترین زمان برای سفر به روستای امامه، کاملا به سلیقه شخصی شما بستگی دارد. با این حال اگر می‌خواهید از آب و هوای مطبوع و معتدل روستا لذت ببرید و طبیعت امامه را در زیباترین روزهایش مشاهده کنید، بهتر است که فصل بهار، تابستان و اوایل پاییز برای سفر آماده شوید.

بخوانید از: مکان های دیدنی و تفریحی در فشم 

اقامت در روستای امامه

اقامت در روستای امامه
در روستای امامه، خانه‌های محدوی برای اجاره و شب‌مانی وجود دارد.

با وجود ساخت و سازهای بی‌رویه و ویلاهای کوچک و بزرگ در امامه، امکانات اقامتی محدودی در این روستا وجود دارد. با این حال شما می‌توانید از هتل‌ها، پانسیون‌ها و ویلاهای فشم، شمشک، دیزین و مناطق اطراف برای اقامت کمک بگیرید. یک راه دیگر برای ماندن در روستای امامه هم کمپینگ است. به ویژه در نواحی شرقی و شمال شرقی روستا (دشت مهرچال) و در کنار رودخانه امامه، زمین‌های هموار و مناسبی برای شب‌مانی مسافران وجود دارد.

با این حال فراموش نکنید که برای کمپ در امامه باید امکانات و تجهیزات لازم مانند چادر، کیسه خواب، زیرانداز، چراغ قوه، آب و غذا و لباس مناسب را به همراه داشته باشید. در جنب میدان امامه بالا نیز یک سرویس بهداشتی عمومی واقع شده است که مسافران می‌توانند از آن استفاده کنند.

بخوانید از:‌ راهنمای سفر یک روزه به طالقان

مسیرهای دسترسی به روستای امامه

مسیرهای دسترسی به روستای امامه
برای دسترسی به روستای امامه باید از طریق جاده لشکرک خود را به جاده فشم برسانید.

اگر با ماشین شخصی راهی روستای امامه می‌شوید، باید از جاده لشکرک خود را به میدان «میدان قائم» برسانید و از آنجا وارد جاده فشم شوید. بعد از حدود ۱۵ کیلومتر رانندگی و رد کردن سه راهی اوشان، تابلوی روستای امامه را در سمت راست جاده خواهید دید. از سر جاده تا میدان امامه بالا حدود هفت کیلومتر مسیر کوهستانی، آسفالته و پیچ‌درپیچ پیش روی شما است.

پیش از ورود به روستا، یک سه راهی وجود دارد که مسیر مستقیمِ آن (خیابان گلزار)، شما را به مرکز روستا و میدان امامه بالا می‌رساند. برای دسترسی به روستای امامه پایین، در دو کیلومتری امامه بالا، وارد جاده فرعی در سمت راست خود شوید. پس از ورود به این جاده، تابلوهای «منطقه حفاظت‌شده ورجین» و «آستانه مبارکه امامزاده نور» را مشاهده خواهید کرد.

اگر قرار است با تاکسی به روستای امامه بروید، باید خودتان را به فلکه چهارم تهرانپارس برسانید و بعد سوار تاکسی‌هایی شوید که شما را به فشم یا جاده امامه می‌رسانند. می‌توانید از هر جا که پیاده شدید دربست گرفته و به سمت روستای امامه بروید.

بخوانید از: سفری یک روزه به جاذبه‌های شگفت انگیز اطراف تهران 

دیدنی‌های اطراف روستای امامه

بعد از سر زدن و گشت و گذار در روستای امامه، می‌توانید از دیگر جاذبه‌های دیدنی که در حوالی این روستا وجود دارد نیز بازدید کنید. در ادامه برخی از بهترین و پرطرفدارترین دیدنی‌های اطراف روستای امامه را به شما معرفی می‌کنیم:

غار موزه وزیری

غار موزه وزیری
تمام آثار موجود در غار موزه وزیری روایتگر داستان‌های شاهنامه و فولکلور ایران هستند.

بدون اغراق یکی از جالب‌ترین و متفاوت‌ترین دیدنی‌های اطراف روستای امامه، غار موزه وزیری است. این مجموعه اولین غار موزه خصوصی ایران است که با هزینه شخصی مجسمه ساز برتر ایرانی، استاد ناصر هوشمند وزیری در یک بنای دوبلکس در لواسان ساخته شد. در این مجموعه هیجان انگیز، بیش از هزار مجسمه و آثار تجسمی از جنس چوب، سنگ، استخوان، فلز و حتی مواد بازیافتی نگهداری می‌شود. مجسمه‌هایی که شکل و شمایل مختلفی دارند و برخی از آنها از شخصیت‌های داستانی شاهنامه الهام گرفته شده‌اند.

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های این غارموزه، کارگاه صنایع دستی است که در آن آثار کلکسیونی از شطرنج‌های قدیمی نگهداری می‌شود. سرای بسطامی، گالری، کارگاه مجسمه‌سازی، و کارگاه مجسمه‌های بازیافتی از دیگر بخش‌های جذاب این مجموعه به حساب می‌آیند.

بخوانید از: گشتی در دنیای مجسمه ها، غارموزه وزیری 

میگون

میگون
میگون از مقاصد خوش‌آب‌وهوای نزدیک به روستای امامه است.

شهر میگون از دیگر نقاط ییلاقی اطراف تهران و روستای امامه است که به دلیل آب و هوای خنک و طبیعت دل انگیزش، شهرت فراوانی در میان گردشگران دارد. میگون نیز مانند امامه، از کوچه باغ‌های قدیمی، مراتع سبز و کوهپایه‌های مرتفع تشکیل شده و در تابستان‌ها بهترین محل برای شنا و آبتنی، کمپینگ و عکاسی است.

وجود رستوران‌ها و کافه‌های کوچک و بزرگ در میگون باعث شده است تا بسیاری از تهرانی‌ها حداقل برای شکم چرانی هم که شده، هر آخر هفته به این منطقه خوش آب و هوا مراجعه کنند. خانه تاریخی هومن میگون، آبشار هفت چشمه، دره و آبشار هملون، رودخانه میگون، مدرسه بین‌المللی یخ‌نوردی و دره آهنگرک از دیگر جاذبه‌های گردشگری میگون به حساب می‌آیند.

بخوانید از:‌ سد نمرود بهشت دست نیافتی درنزدیکی تهران و فیروزکوه 

روستا و آبشار کلوگان

روستا و آبشار کلوگان
بسیاری از گردشگران در روزهای گرم سال از حوضچه کوچک پایین آبشار کلوگان برای آبتنی استفاده می‌کنند.

اگر هوس کرده‌اید که بعد از سر زدن به روستای امامه، از طبیعتی ناب و بکر دیدن کنید و در خنکای هوایش همه چیز را به فراموشی بپسارید، به شما توصیه می‌کنیم که حتما از روستا و آبشار کلوگان بازدید کنید. کلوگان که نامش از کلمه «گلوگاه» گرفته شده است، روستایی در نزدیکی امامه است که بافت تاریخی زیبایی دارد و با خانه‌های آجری و قدیمی به چشم می‌آید.

می‌توانید بعد از گشت و گذار در کوچه پس کوچه‌های روستا، به سراغ جاذبه‌های طبیعی که در این حوالی هستند بروید و از مکان‌هایی مانند «چشمه پدر»، «قله‌ ورجین» و «آبشار کلوگان» نیز بازدید کنید. بد نیست که بدانید بسیاری از گردشگران در روزهای گرم سال از حوضچه کوچک پایین آبشار کلوگان برای آبتنی و آب بازی استفاده می‌کنند.

بخوانید از: دریاچه آهنگ حوالی شهر فیروزکوه ، بهشتی در ۱۰۰ کیلومتری تهران 

آبشار سوستون

آبشار سوستون
آبشار سوستون یکی از جاذبه‌های دیدنی لواسان و روستای امامه است.

یکی دیگر از آبشارهای جذاب و دیدنی حوالی روستای امامه، آبشار سوستون است که به دلیل جاری شدنش از میان سنگ‌ها و صخره‌های پله‌ای، منظره‌ای شگفت انگیز و منحصر به فرد به طبیعت این ناحیه بخشیده است. این آبشار در شمال شرقی دهستان افجه قرار گرفته و بعد از جاری شدن در مسیر خود بخش زیادی از باغ‌ها و زمین‌های این منطقه را آبیاری می‌کند.

بخوانید از: پرسه در کوچه پس کوچه‌های روستای برگ جهان

نکات مهم در سفر به روستای امامه

روستای امامه
به دلیل وسعت زیاد روستای امامه، بهتر است که برای گشت و گذار در طبیعت آن از یک راهنما کمک بگیرید.
  • جاده دسترسی به روستای امامه پیچ‌درپیچ و کوهستانی است. بنابراین اگر می‌خواهید در ماه‌های آخر پاییز و زمستان یا در زمان بارندگی به امامه بروید؛ حتما از سلامت وسیله نقلیه خود مطمئن شوید.
  • اگر در روزهای تعطیل قصد بازدید از روستای امامه را دارید، بهتر است برای جلوگیری از ماندن در ترافیک سنگین فشم، از سمت شهر لواسان و از طریق روستای راحت‌آباد خود را به امامه برسانید.
  • به دلیل وسعت زیاد روستای امامه، بهتر است برای گشت و گذار در طبیعت آن از یک راهنما کمک بگیرید.
  • در امامه و اطراف آن، چشمه‌های آب فصلی نظیر چشمه حاج کدخدا، گل چشمه و چشمه امبیشه (واقع در باغ تنگه) وجود دارند؛ چشمه‌هایی که تامین‌کننده آب شرب روستا هستند و می‌توانید با خیال راحت از آب آنها بنوشید.
  • اگر قصد کوهنوردی یا طبیعت گردی در اطراف امامه به سرتان زده است، همراه داشتن کفش و لباس مناسب را فراموش نکنید.
  • به دلیل کوهستانی بودن امامه، بهتر است که افراد با محدودیت‌های حرکتی و سالمندان از سفر به این روستا در فصول سرد خودداری کنند.
  • در سفر به امامه، مراقب محیط زیست باشید و از ریختن زباله در طبیعت جدا خودداری کنید.
  • ممکن است هنگام اقامت در امامه در روزهای سرد زمستان با مشکلاتی مانند نبود لوله‌کشی گاز، نبود حمام عمومی و نبود سیستم حمل و نقل مناسب برای رفت و آمد مواجه شوید. به همین دلیل به شما توصیه می‌کنیم که پیش از سر زدن به روستا تمام امکانات اقامتگاه را به دقت بررسی کنید.

کلام آخر

امامه یکی از زیباترین و خوش آب و هواترین روستاهای اطراف تهران است.

روستای امامه از آن دسته مناطق ییلاقی است که سفر به آن به هر پایتخت نشینی توصیه می‌شود. مخصوصا در این روزهای نخستین پاییز که گرمای هوا رو به کاهش رفته و جاده‌ها خلوت‌تر از همیشه هستند. طبیعت امامه آنقدر دیدنی، بکر و شگفت انگیز است که به شما قول می‌دهیم سفر به این روستا، به یکی از بهترین خاطراتتان تبدیل خواهد شد. اگر تصمیم گرفته‌اید تا در این آخر هفته یا دیگر روزهای پیش رو به امامه سر بزنید، می‌توانید از سایت شب نیز برای رزرو خانه، ویلا و اقامتگاه‌های بومگردی روستا کمک بگیرید.

 

پرسش‌های متداول

روستای امامه کجاست؟

امامه روستایی در ۵۵ کیلومتری تهران است که در حوالی لواسان و دامنه‌های البرز واقع شده و پاتوق طبیعت گردان، کوهنوردان و علاقه‌مندان به پیک نیک و کمپینگ به حساب می‌آید.

بهترین زمان سفر به روستای امامه کدام فصل است؟

اواخر بهار، تابستان و اوایل پاییز بهترین زمان سر زدن به روستای امامه به شمار می‌روند.

تفریحات روستای امامه کدامند؟

پیاده‌روی و گشت‌وگذار در باغ‌ها و کوچه باغ‌ها، کوهنوردی در قله‌های اطراف، طبیعت‌گردی در مناطق سرسبز، پیک‌نیک، عکاسی و بازدید از جاذبه‌های تاریخی برخی از معروف‌ترین تفریحات روستای عمامه هستند.

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*