کرونا در فضای کاری!!

0

کرونا در فضای کاری!!

 

با مشاهده ویروس کرونا در ایران، مجموعه ای از راهکارها برای پیشگیری و درمانِ این بیماری اعلام شده است. راهکارهای کلی که تاکید آن به بهداشت فردی و شستن دستهاست.

از آنجا که هنوز بسیاری از افراد به فعالیت های کاری خود میپردازند،تصمیم گرفتیم تا از نکاتی درباره پیشگیری و برخورد با این بیماری در محیطِ کار سخن بگوییم.

این راهنمایی ها از وبسایت “سازمان جهانی کنترل و پیشگیری بیماری ها” گرفته شده و به نکاتی اشاره میکند که تا به امروز برای جلوگیری از کرونا استفاده شده است.

 

نکات مهم برای کارفرمایان

 

از کارمندان بیمار بخواهید که در خانه بمانند

 

کارمتد بیمار

– افرادی که علائم تنفسی دارند، سرفه میکنند یا هنوز تب آنها پایین نیامده ،نباید به محل کار مراجعه کنند.کارمندان باید در صورت دیدن هرعلامتِ این بیماری به سرپرست خود اطلاع دهند و در خانه بمانند.

– تأثیر بیماری روی کارمندانِ آسیب پذیر بیشتر است. برای سرکار آمدنِ افرادی که شرایط مزمن پزشکی دارند یا میانسال هستند پافشاری نکنید.

– قوانین مرخصی در این زمان باید منعطف باشد. چه برای کسانی که میخواهند از افرادِ بیمار در خانه مراقبت کنند و چه افرادی که به علائم کرونا دچار شده اند.

– حواستان به شرکتهایی که با آنها تجارت یا قرارداد دارید یا از خدمات ِکارمندانِ آن استفاده میکنید باشد. به آنها درباره اهمیت و خطر کارمندانِ بیمار بگویید و آنها را ترغیب کنید تا مرخصی های منعطف را در برنامه خود قرار دهند.

– برای مرخصی دادن منتظر ارائه مدارک و گواهی پزشکی از سمت کارمندانی که علائم بیماری دارند نمانید.این روزها بیمارستان ها و مراکز پزشکی در شلوغ ترین زمان خود هستند و ممکن است صادر کردن گواهی در فرصتی کوتاه امکان پذیر نباشد.

 

کارمندان بیمار را جدا کنید

کارمندان بیمار را جدا کنید

– کارمندانی که در بدو ورود با علائم تنفسی مثل سرفه و تنگی نفس دیده میشوند یا در اواسط روز به این علائم دچار شده اند باید از سایر کارکنان جدا شده و فوراً به خانه فرستاده شوند.

– با توجه به انتقال سریع بیماری، تعداد افراد مبتلا در حال افزایش است و ممکن است افراد بیشتری در محل کار غیبت کنند. آماده باشید تا در صورت لزوم روشهای تجاری خود را تغییر دهید.

شاید لازم باشد اولویت بندی مشتریان را تغییر دهید یا برخی از فعالیتهایتان را به حالت تعلیق درآورید.

 

درباره علائم کرونا و اصول بهداشتی  اطلاع رسانی کنید

درباره علائم کرونا و اصول بهداشتی  اطلاع رسانی کنید

– پوستر و اطلاعیه های مربوط به کرونا را در نقاط مختلف محلِ کار قرار دهید. پوسترهایی که درباره علائم بیماری صحبت میکنند و کارمندان را تشویق میکنند تا در صورت دیدنِ این علائم خانه بمانند.

– به مقدار کافی دستمال کاغذی فراهم کنید و سطلهای زباله ای تعبیه کنید که بدون لمس کردن مورد استفاده قرار گیرد.

– صابون ،آب و مواد پاک کنندهِ مبتنی بر الکل را در محل کار فراهم کنید. محلول های ضد عفونی کننده را در قسمت های مختلف و اتاق های کنفرانس قرار دهید تا افراد به استفاده از آنها ترغیب شوند.

– از کارمندان بخواهید تا دستانشان را با ضدعفونی کننده هایی که از 60 تا 95 درصد الکل تشکیل شده تمیز کنند یا دستانشان را حداقل به مدت 20 ثانیه با صابون و آب بشویند.

اگر دستها به وضوح آلوده شده باید اول از صابون و آب استفاده شود.

 

نظافت همیشگی محیط را انجام دهید

نظافت همیشگی محیط را انجام دهید

به طور مرتب تمام سطوح محل کار مانند میز، دیوارها،رایانه ،تلفن و وسایل شخصی را تمیز کنید.در حال حاضرهیچ ضد عفونی فراتر از تمیز کننده های معمول لازم نیست.

میتوانید علاوه بر مایعات ضد عفونی،برای هر شخص بسته های دستمال مرطوب تهیه کنید.

 

نکات مهم برای کارمندان

 

اگر قرار است کارمندان به سفر بروند

اگر قرار است کارمندان به سفر بروند

– برای آخرین راهنمایی ها و توصیه های مربوط به هر کشوری که به آن سفر خواهید کرد ،اطلاعیه های بهداشتی و مسافرتی را بررسی کنید. این اطلاعات در سایتِ کنترل و پیشگیری بیماری ها موجود است.

– از رفتن به شهرهایی که در آنها وجود کرونا گزارش شده خودداری کنید.

– قبل از شروع سفر وضعیتتان را بررسی کنید و در صورت مشاهده علائم سفرتان را لغو کنید.

– در صورت پیدا شدن علائم هنگام مسافرت به سرپرست خود اطلاع دهید و با يك مرکز بهداشتي در تماس باشید.

– اگر عازم خارج از کشور هستید باید مراکز مراقبتهای بهداشتی و پزشکی مخصوص را بشناسید و بدانید چگونه با آنها در تماس باشید.

 

در محل کار

در محل کار

– در صورت داشتن یک عضو بیمار در خانه، حتمآ به سرپرست خود اطلاع دهید.

– اگر به بیماری مبتلا شدید یا به داشتن علائم آن مشکوک هستید، همکاران و افراد دیگر را از این موضع آگاه کنید.

– هنگام سرفه یا عطسه، بینی و دهان خود را با دستمال بپوشانید و بعد از استفاده آن را دور بیندازید.

– از وسایل شخصی خودتان که مرتب ضد عفونی میشوند استفاده کنید.دستهایتان را مرتب بشویید و فاصله خود را با همکارانتان حفظ کنید.

– از تجمع در نقاط پر ازدحام خودداری کنید.

– آرامش خودتان را حفظ کنید و نسبت به موثق بودن خبرهایی که هر لحظه به گوشتان میرسد مطمئن شوید.

 

برگردان از

https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/specific-groups/

 

دوستان عزیزِ شب میتوانید برای اطلاعات بیشتر درباره این بیماری به وبسایت بالا مراجعه کنید.

 

 

 

 

 

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب