طرقبه مشهد، طبیعتی بکر در استان خراسان

0

طرقبه یکی از مراکز مهم گردشگری مشهد است. این شهر با داشتن امکانات تفریحی و تاریخی، نه تنها توجه مسافران، بلکه بسیاری از اهالی مشهد را هم برای گشت و گذار به خود جلب می‌کند. در این مطلب سری به طرقبه مشهد می‌زنیم و با شما از جاذبه‌های دیدنی این شهر پر نقش و نگار صحبت می‌کنیم.

طرقبه مشهد کجاست؟

طرقبه مشهد

طرقبه در ۱۶ کیلومتری مشهد و در منطقه‌ کوهستانی استان خراسان رضوی قرار گرفته است. این شهر در مسیر جاده «جاغرق» و در جنوب غربی مشهد واقع شده و از سمت غرب و شمال به کوه‌های «بینالود» و «تخت رستم» محدود می‌شود. دسترسی به این شهر سرسبز و پردرخت از قسمت انتهایی غربی بلوار وکیل آباد مشهد امکان پذیر خواهد بود.

طرقبه از جمله شهرهایی است که علاوه بر تفریحات مختلف، جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بسیاری دارد و از همه مهم‌تر، با رستوران‌ها و کافه‌هایی مملو از غذاهای خوشمزه شناخته می‌شود.

جهت مشاهده و اجاره ویلا کلیک کنید.

بهترین رستوران های طرقبه

طرقبه برای علاقه‌مندان به شکم چرانی و غذاهای خوش عطر و طعم، یک شهر ایده‌ال است! در این منطقه کوهستانی تا دلتان بخواهد انواع و اقسام رستوران‌‌ها و کافه‌ها مشغول فعالیت هستند. در ادامه برخی از محبوب‌ترین رستوران‌های طرقبه مشهد را به شما معرفی می‌کنیم:

رستوران تشریفات طرقبه مشهد، خوشمزه‌ترین شیشلیک‌های مشهد

یکی از معروف‌ترین رستوران‌های طرقبه، رستوران تشریفات است که در آن غذاهای مختلف ایرانی و بین المللی با کیفیت بالا آماده و سرو می‌شود. این رستوران در فضایی باز و سرسبز واقع شده و با داشتن ۱۴ آلاچیق، لذت غذا خوردن در طبیعت را چند برابر می‌کند. در این مجموعه چندین سالن سرپوشیده و کافی شاپ هم برای افرادی که به فضاهای بسته علاقه دارند، ساخته شده است.

کیفیت بالا و سرویس‌دهی مناسب این رستوران باعث شده است تا بسیاری از نخستین مراجعه کنندگان این مجموعه، به مشتریان دائمی آن تبدیل شوند. اگر تصمیم گرفتید تا به رستوران تشریفات سر بزنید، امتحان کردن شیشلیک خوشمزه آن را از دست ندهید.

آدرس رستوران تشریفات طرقبه مشهد: ۵۰۰ متر مانده به جاغرق، سمت چپ، مجموعه پذیرایی تشریفات

شماره تماس: ۳۴۲۵۳۵۴۱-۰۵۱ و ۳۴۲۵۳۸۳۲-۰۵۱

ساعت کاری: ۱۰:۳۰ صبح تا ۱۲ شب

برای مشاهده و اجاره سوئیت مشهد کلیک کنید

رستوران گنجعلی خان طرقبه مشهد، فضای خودمانی و دوستانه

اگر هوس کردید تا در طرقبه مشهد در فضایی دوستانه استراحت کرده و غذاهای سنتی این شهر را امتحان کنید، پیشنهاد ما به شما رستوران گنجعلی خان است. غذاهای پرطرفدار این مجموعه شامل انواع کباب‌های سنتی و دیزی سنگی خوش عطر و طعم آن می‌شوند.

از بابت قیمت هم خیالتان راحت باشد، چرا که منوی این رستوران با وجود کیفیت مناسب، قیمت مقرون به‌صرفه‌ای دارد. فراموش نکنید که در رستوران گنجعلی خان غذاها در فضایی دلنشین و بر روی تخت‌های چوبی و باصفا سرو می‌شوند.

آدرس رستوران گنجعلی خان طرقبه مشهد: مشهد، طرقبه، نبش پل طرقدر

شماره تماس: ۳۴۲۲۲۷۶۳-۰۵۱

ساعت کاری: ۱۱ قبل از ظهر تا ۱۲ شب

رستوران سران طرقبه مشهد، تجربه‌ای فراموش نشدنی

رستوران سران یک رستوران پنج ستاره با سرویس‌دهی لوکس است که به دلیل ارائه خدمات منحصر به فرد، طرفداران بسیاری در طرقبه و مشهد دارد. غذاهای این رستوران شامل انواع خوراک ایرانی و فست فود می‌شوند که با بهترین کیفیت آماده و سرو می‌گردند.

این مجموعه با داشتن ۳ طبقه رستوران، کافی شاپ و تالار پذیرایی، یکی از بزرگترین رستوران‌های شهر طرقبه به شمار می‌رود.

آدرس رستوران سران طرقبه مشهد: ابتدای جاده طرقبه، بین خیابان امام رضا ۱ و ۳

شماره تماس: ۰۹۱۵۵۰۰۲۰۰۷

ساعت کاری: یک ظهر تا ۱۲ شب

رستوران آرتیمان طرقبه مشهد، مناسب برای مهمانی‌های خانوادگی

صرف یک وعده غذای باکیفیت در آلاچیق و فضای باز و تماشای آبشار و مناظر بکر طبیعت، تنها برخی از جذابیت‌های رستوران آرتیمان به حساب می‌آیند. آرتیمان یکی از رستوران‌های دیدنی طرقبه مشهد است که فضای بسیار بزرگی دارد و با داشتن ظرفیت پذیرایی از هزار میهمان، می‌تواند محلی مناسب برای دوره‌همی‌ها و مهمانی‌های خانوادگی باشد. در این مجموعه همچنین فضای بازی برای سرگرمی کودکان در نظر گرفته شده است.

در رستوران آرتیمان غذاها با بهترین کیفیت طبخ و سرو می‌گردند. محبوب‌ترین غذاهای این مجموعه شامل کباب شیشلیک و خورشت گوشت می‌شوند که امتحان کردنشان به هر گردشگری به شدت پیشنهاد می‌شود. با این حال منوی این رستوران بسیار متنوع است و هر فرد با هر ذائقه و سلیقه‌ای می‌تواند غذای دلخواهش را به راحتی پیدا کند.

آدرس رستوران آرتیمان طرقبه مشهد: طرقبه، بین عنبران ۱۴ و ۱۶

شماره تماس: ۰۹۱۵۳۰۸۰۱۳۲

بخوانید از: جاهای دیدنی مشهد

فست‌فود دیدار طرقبه مشهد، محلی برای دیدارهای دوستانه

همانطور که از نامش پیداست، در این مجموعه انواع غذاهای فست فود آماده و سرو می‌شود. فست‌فود دیدار مانند دیگر رستوران‌های طرقبه مشهد، فضای باز، گرم و صمیمانه‌ای دارد و از گردشگران در آلاچیق‌ها و طبیعتی بکر پذیرایی می‌کند. خوشبختانه قیمت منوی غذایی فست فود دیدار مناسب است و در آن پارکینگ اختصاصی هم برای رفاه حال مراجعان تعبیه شده است.

آدرس فست فود دیدار طرقبه مشهد: طرقبه، نبش امام رضا ۱۰ و ۱۲

شماره تماس: ۰۹۳۵۱۷۳۱۵۰۰

ساعت کاری: ۱۰ صبح تا یک بامداد

تفریحات طرقبه مشهد

نوبتی هم که باشد، نوبت به تفریحات طرقبه مشهد می‌رسد! خبر خوب این است که در این شهر دیدنی، امکانات تفریحی متنوعی برای گردشگران و سایر اهالی مشهد در نظر گرفته شده است. در ادامه به برخی از تفریحات طرقبه مشهد اشاره می‌کنیم:

اسب‌سواری، تفریح محبوب اما گران قیمت

سوارکاری از تفریحات محبوب مشهد و طرقبه است که در زمین‌هایی با طراحی حرفه‌ای انجام می‌گردد. در باشگاه‌های اسب سواری مشهد و طرقبه، مجرب‌ترین اساتید به پرورش اسب‌های نمونه مشغولند. در این مجموعه‌ها همچنین از اسب‌های کوتاه قامت برای آموزش به کودکان استفاده می‌شود. وجود رستوران، کافی شاپ و پارکینگ در نزدیکی زمین‌های اسب‌سواری باعث شده است تا بسیاری از ساکنان مشهد و گردشگران نیز به راحتی از امکانات این مجموعه بهره بگیرند.

با این حال نباید فراموش کرد که این تفریح نسبت به دیگر امکانات گردشگری شهر، قیمت بالایی دارد! بنابراین باید بودجه جداگانه‌ای برای آن در نظر بگیرید.

بخوانید از: راهنمای سفر به مشهد

پیست کارتینگ، پاتوق عشق سرعت‌ها

در حوالی طرقبه مشهد، چند پیست کارتینگ برای علاقه‌مندان احداث شده است که در تمام روزها به ویژه آخر هفته، پاتوق عشق سرعت‌ها می‌شود. در این پیست اغلب ماشین‌های کم وزن برای رانندگی و مسابقه‌های سرعتی با یکدیگر کورس می‌گذارند. تنوع امکانات گردشگری این مجموعه تمام سنین را مجذوب خود می‌کند! ضمن آنکه کارتینگ و ماشین سواری در این پیست اتومبیل‌رانی، محدودیتی برای ارائه خدمات همزمان به بانوان و آقایان را ندارد.

فراموش نکنید که این تفریح هم مانند اسب سواری تا حدی گران قیمت است و به بودجه جداگانه احتیاج دارد.

لذت اسکی در یک روز برفی

باور کردنش سخت است اما می‌توان در شهر طرقبه مشهد هم لذت اسکی کردن بر روی برف‌های کوبیده شده ارتفاعات را تجربه کرد! پیست اسکی طرقبه در فصل زمستان، با انبوهی از برف از علاقه‌مندان این ورزش به خوبی پذیرایی می‌کند. در حقیقت این پیست یکی از پاتوق‌های محبوب مردم این شهر و ساکنان مشهد به حساب می‌آید.

چالی‌دره طرقبه مشهد، تجربه یک روز شیرین

چالی دره مجموعه‌ای تفریحی و گردشگری است که در نزدیکی طرقبه مشهد واقع شده و با داشتن امکانات متعدد، یک روز خاطره انگیز را برای گردشگران فراهم می‌کند. در این مجموعه تفریحات هیجان انگیزی مانند زیپ‌ لاین، بانجی جامپینگ، تله کابین و تله سیژ برقرار شده است که با قیمت ارزان و مقرون به صرفه، حسابی سرتان را گرم خواهند کرد.

چالی‌دره طرقبه همچنین یک دریاچه تفریحی دارد که در آن بسیاری از افراد به قایق‌سواری یا ماهی‌گیری می‌پردازند.

آب و هوای طرقبه مشهد

طرقبه مشهد به دلیل واقع شدن در دامنه رشته کوه‌های بینالود، آب و هوای سرد و خشکی دارد و همین موضوع باعث شده است تا این شهر در زمستان‌ها با برف و یخبندان‌های بسیار دست و پنجه نرم کند. با این حال طرقبه در بهار و تابستان در کنار دره‌های سبز و خرم، مراتع زیبا، رودخانه‌های پر آب و کوه‌های استوار دیدنی‌تر از همیشه می‌شود.

در طرقبه مشهد همچنین ییلاقات متعدد و روستاهای گردشگری بسیاری وجود دارند که در فصول گرم سال، با آب و هوایی خنک از گردشگران پذیرایی می‌کنند. آب و هوای مطبوع این شهر باعث شده است تا محصولات کشاورزی با تنوع فراوان در مزارع این شهر به ثمر برسند. محصولاتی که اغلب شامل آلبالو، گیلاس، آلو، توت قیسی و سیب درختی می‌شوند.

تا یادمان نرفته است بگوییم که دمای هوا در طرقبه ۵ تا ۱۰ درجه خنک‌تر از مشهد است! به همین دلیل است که بسیاری از مردم این شهر در فصل تابستان راهی طرقبه می‌شوند تا از آب و هوای معتدل و خنک آن در طبیعتی بکر و رویایی کمال لذت را ببرند.

جاهای دیدنی اطراف طرقبه

طرقبه مشهد تنها با جاذبه‌های تفریحی و تاریخی شهرت ندارد! در حوالی این شهر سرسبز و خرم نیز دیدنی‌های بی‌شماری وجود دارند که دسترسی به آن‌ها از طریق جاده‌هایی هموار و مسیرهای کوتاه به راحتی امکان‌پذیر است. برخی از جاهای دیدنی اطراف مشهد طرقبه به شرح زیر هستند:

پارک جنگلی وکیل آباد، بزرگترین پارک طرقبه مشهد

پارک جنگلی وکیل آباد، طبیعتی وسیع، بکر و سرسبز است که در آن تا چشم کار می‌کند، درختان سر به فلک کشیده، رودخانه‌های پر آب و نیمکت‌های کوچک برای نشستن دیده می‌شوند. این پارک که یکی از بزرگترین فضاهای سبز استان خراسان رضوی به حساب می‌آید، نزدیک به ۲۵۰ هزار متر مربع مساحت دارد و دسترسی به آن از خیابان وکیل آباد مشهد امکان پذیر است.

پارک جنگلی وکیل آباد با داشتن امکاناتی مانند رستوران، بوفه، آلاچیق و فضای پیاده‌روی، همه چیز را برای یک طبیعت گردی ناب و جانانه فراهم کرده است. فراموش نکنید که بخش‌هایی از این پارک به‌صورت پلکانی طراحی شده است و می‌تواند پیاده‌روی را برای افرادی که دچار محدودیت حرکتی هستند، کمی سخت و دشوار کند.

دره ارغوان، طبیعت صورتی رنگ طرقبه مشهد

به گمان ما باید در ابتدای ورودی این دره، تابلویی را نصب می‌کردند و روی آن می‌نوشتند: «به بهشت طرقبه خوش آمدید!»! دره ارغوان، این طبیعت رنگارنگ طرقبه مشهد، بدون شک چیزی فراتر از بهشت است. دره‌ای که با انبوهی از درختان ارغوان احاطه شده و در اردیبهشت ماه با گل‌های صورتی و سرخابی و بنفش به چشم می‌آید. جالب است که بدانید بسیاری از شاعران و فرهیختگان ادبی، به این درخت لقب «درخت عشق» داده‌اند.

دره ارغوان از جمله مناطق ییلاقی و خوش آب و هوای طرقبه مشهد است که در دامنه کوه‌های بینالود واقع شده و طبیعتش چشم هر گردشگری را به خود خیره می‌کند. در بسیاری از روزهای سال، گردشگران و سایر مردم محلی با نشستن در این طبیعت و لذت بردن از مناظر و رودخانه پرخروش این دره، اوقاتشان را با آرامش سپری می‌کنند. در این منطقه همچنین یک مرکز رفاهی و گردشگری وجود دارد که می‌توان از برخی امکاناتش مانند تخت و سوپر مارکت استفاده کرد.

دره ارغوان یکی از بهترین محل‌ها برای علاقه‌مندان به طبیعت است و بسیاری از کوهنوردان نیز از این دره برای پیمودن مسیرهای خود بهره می‌گیرند.

دره و روستای جاغرق، منطقه ییلاقی طرقبه مشهد

یکی از زیباترین و بکرترین طبیعت‌های طرقبه مشهد، دره جاغرق است که در ۷ کیومتری این شهر واقع شده و آب و هوای مطبوعی دارد. این دره یکی از مناطق بسیار قدیمی طرقبه و استان خراسان شناخته می‌شود. بسیاری از مورخان اعتقاد دارند که این منطقه پیش از اسلام نیز مسکونی بوده است. در این دره چنار ۷۰۰ ساله‌ای نیز وجود دارد که قطر تنه آن به بیش از دو متر می‌رسد.

رودخانه فصلی، قنات، چشمه و آبشار از دیگر ویژگی‌های طبیعی دره جاغرق به حساب می‌آیند. در حوالی این منطقه گورستانی نیز دیده می‌شود که به ثبت ملی رسیده است و قدمت آن را به دوران تیموریان نسبت می‌دهند. تا یادمان نرفته بگوییم که این دره و روستای اطرافش چیزی حدود ۱۵۰۰ متر از سطح دریا فاصله دارند و همین موضوع باعث شده است تا زمستان‌های این منطقه سرد و طاقت فرسا باشد.

روستای کنگ، ماسوله طرقبه مشهد

لقب روستای پلکانی تنها به ماسوله گیلان تعلق ندارد! روستای تاریخی کنگ در طرقبه مشهد از جمله جاذبه‌های دیدنی اطراف این شهر است که با داشتن معماری پلکانی، در دسته روستاهای متفاوت و جذاب کشور قرار می‌گیرد. یکی از جذابیت‌های روستای کنگ این است که مانند ماسوله، پشت بام برخی از خانه‌های پایینی به عنوان حیاط خانه بالایی استفاده می‌شود.

به دلیل تاریخی بودن این روستا و فضای بکر و کوهستانی‌اش، ورود به آن با ماشین هزینه کوچکی را در پی دارد. بسیاری از خانه‌های این روستا خالی از سکنه هستند! خانه‌هایی که دیوارهایشان، از گذشته‌های دور حکایت می‌کنند.

روستای کنگ همچنین با داشتن باغستان‌های پر درخت و آبشاری پر آب، طبیعت جذابی برای گشت و گذار فراهم کرده است.

بخوانید از: بهترین سوغات مشهد

روستای دهبار طرقبه مشهد، منطقه خوش آب و هوای بینالود

یکی از زیباترین روستاهای اطراف طرقبه مشهد، روستای خوش آب و هوای دهبار است که در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و باغ‌های میوه فراوانی دارد. این روستا بیشتر از هرچیز با درختان و میوه‌های خوش آب و رنگی مانند سیب، گیلاس، گردو و گلابی شناخته می‌شود. در این روستا یک رودخانه پرخروش و پرجریان هم از میان سنگ‌ها و صخره‌ها می‌گذرد که بسیاری نشستن و اتراق در اطراف آن را به شدت توصیه می‌کنند.

روستای دهبار در ۱۴ کیلومتری طرقبه مشهد و بر روی دامنه کوهپایه‌های بینالود واقع شده است.

روستای ازغد طرقبه مشهد، سکونتگاه تاریخی

اگر به کشف ناشناخته‌ها و سر زدن به روستاهای تاریخی علاقه‌مندید، روستای ازغد یک پیشنهاد ایده‌ال است! این روستای خوش آب و هوا، مناظر دیدنی و چشم‌نواز بسیاری دارد و یکی از مقاصد پرطرفدار گردشگران به حساب می‌آید. روستای ازغد همچنین با داشتن بناهای باستانی ارزشمند، فرصت مناسبی را برای تماشای تاریخ این منطقه فراهم کرده است. در این روستا مقبره‌هایی چند هزار ساله کشف شده‌اند که قدمتشان به هزاران سال پیش بازمیگردد.

مسجد پاچنار و چنارهای ۷۰۰ ساله‌اش

اما یکی از دیدنی‌های روستای ازغد، چنارهای کهنسال آن هستند که عمرشان چیزی بیشتر از ۷۰۰ سال است. چنارهای استوار با تنه‌هایی قطور که خاطرات بسیاری را در دل خود جا داده‌اند! در اطراف این چنارها، مسجدی قدیمی هم دیده می‌شود که آن را با نام «مسجد پاچنار» می‌شناسند. ساخت و معماری این مسجد به دوران تیموریان تعلق دارد. قرار گرفتن چنارهای قدیمی در کنار این مسجد باعث شده است که بسیاری این درختان را در حکم مناره‌های مسجد تلقی کنند.

رودخانه طرقبه

در موازات کوه‌های بینالود، رودخانه‌ای زیبا جریان دارد که آن را با اسامی «رودخانه طرقبه» و «رودخانه پنج دره» معرفی می‌کنند. این رودخانه در مسیر خود، از میان دره‌ها و صخره‌های متعددی عبور می‌کند و در منطقه پنج دره، به رودخانه دیگری می‌پیوندد. رودی که در گذرش، باغ‌های بسیاری را سیراب می‌کند و با آبیاری مناطق اطرافش، طبیعتی جذاب و دیدنی را پدید آورده است.

رودخانه پنج دره طرقبه در طول مسیر خود یک دره زیبا با طبیعتی بکر و توریستی را به وجود آورده است؛ تا جایی که بسیاری از اهالی مشهد، این منطقه را برای استراحت و تفریح ییلاقی خود انتخاب می‌کنند. در حوالی این رودخانه همچنین آب و هوای بکر و مطبوعی جریان دارد و گردشگران در اینجا، یک جرعه نفس پاک را سر میکشند.

برای رسیدن به منطقه ییلاقی رودخانه طرقبه، می‌توانید وارد بخش طرقدره شده و به‌ سمت روستای کلاته آهن حرکت کنید. سپس با رسیدن به رودخانه، مسیر جاده خاکی سمت چپ را پیش گرفته و پس از طی کردن تقریبا دو کیلومتر، به این منطقه تفریحی برسید.

اما اگر تصمیم دارید تا با پای پیاده راهی این طبیعت سرسبز شوید، باید از مسیر «رودخانه بار» به ‌سمت نقطه ابتدایی رودخانه حرکت کنید. زمانی که به محل تلاقی دو رودخانه کوچک و بزرگ رسیدید، منطقه پنج دره آغاز می‌شود. مسیر سمت راست را پیش بگیرید تا سرانجام به این منطقه بکر و رویایی منتهی شوید.

بهترین زمان رفتن به طرقبه مشهد

همانطور که پیش از این گفتیم، طرقبه مشهد آب و هوای سرد و کوهستانی دارد. به همین دلیل بهترین فصل سر زدن به آن اواخر بهار تا اواخر تابستان است. با این حال اگر علاقه‌مند به هوای سرد و تفریحات زمستانی هستید، می‌توانید در فصل پاییز و زمستان هم راه این شهر دیدنی را در پیش بگیرید.

پارک های طرقبه

از جمله جذابیت‌های طرقبه مشهد، پارک‌های سرسبز و البته تاریخی این شهر است. پارک‌هایی که می‌توانند محلی ایده‌ال برای استراحت، قدم زدن، پیک نیک و حتی تماشای آثار تاریخی باشند. در ادامه به معرفی برخی از بهترین پارک‌های طرقبه مشهد می‌پردازیم.

کمر مقبولا، اولین پارک نقاشی سنگی ایران

برای تمام علاقه‌مندان به آثار باستانی و تاریخی، پیشنهاد ویژه‌ای داریم! در طرقبه مشهد پارک دیدنی وجود دارد که در آن آثاری از تمدن تاریخی این منطقه به یادگار مانده است.

پارک کمر مقبولا در دشتی حاصلخیز بین دو رشته کوه بینالود و هزار مسجد واقع شده است و با داشتن طبیعتی بکر و دیدنی‌های تاریخی، هرسال گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می‌کند. در این بوستان سنگ نوشته‌هایی از مردم گذشته بدست آمده است که بسیاری از مورخان، قدمت آن را به دوران پارینه سنگی نسبت می‌دهند. نقاشی‌هایی که صحنه شکار و سبک زندگی مردم اولیه را در خود منعکس کرده‌اند.

این آثار سنگی، اندازه‌ها و شکل‌های گوناگونی دارند و در مناطقی مانند کمرسیاه، کلاته زیری، چشمه عسل، داغستان، بیلدر، کلاته عبدل، کلاته درخت بید و باغو به چشم می‌خورند. بیشترین سنگ‌نگاره‌هایی که در شهر طرقبه مشهد کشف شده‌اند، حاوی نقش بز کوهی هستند و بعد از آن نقش انسان‌هایی که در حالات مختلف حک شده‌اند.

بوستان سنگی کمر مقبولا در سه کیلومتری شمال شهر طرقبه و یک کیلومتری دره داغستان واقع شده است و در شمال غربی مشهد قرار دارد.

بخوانید از: بهترین رستوران های مشهد

پارک جنگلی بهمن، استراحتگاهی در شلوغی شهر

یکی دیگر از جاذبه‌های طبیعی طرقبه مشهد، پارک جنگلی بهمن است که مساحتی برابر با ۸ هزار متر مربع دارد. این پارک از درختان سر به فلک کشیده‌ای تشکیل شده است که از روزگاران دور به یادگار مانده‌اند. در این مجموعه همچنین امکانات تفریحی متنوعی مانند زمین بازی کودکان، نمازخانه، سالن اجتماعات، نیمکت، رستوران و آشپزخانه برای گردشگران به چشم میخورد.

پارک جنگلی بهمن در بخش جنوبی شهر طرقبه مشهد واقع شده است.

باغ پونه، وسیع و پر درخت

پارک یا باغ پونه از جمله فضاهای سبز و دلنشین طرقبه مشهد است که در دره کوهستانی این شهر قرار دارد. این پارک با داشتن پوشش گیاهی متنوع و امکانات تفریحی فراوان، محلی ایده‌ال برای گردش و گشت و گذار خانواده‌ها و سایر گردشگران به حساب می‌آید.

در این فضای سبز، سه آبنما طراحی شده است که شب‌ها با نورپردازی‌های هنرمندانه و زیبا، تصاویر به یاد ماندنی و جذابی را پیش چشمان گردشگران پدید می‌آورند. پارک پونه طرقبه مشهد در حاشیه جنوبی شهر و در مجاورت پارک جنگلی بهمن واقع شده است.

چگونه به طرقبه مشهد برسیم

سفر به طرقبه مشهد از طریق راه‌های مختلفی امکان پذیر است. شما می‌توانید با استفاده از اتوبوس، تاکسی، خودروی شخصی و حتی مترو خود را به راحتی به این شهر برسانید. برای سر زدن به طرقبه با مترو، می‌توانید بعد از سوار شدن در خط وکیل آباد مشهد و پیاده شدن در ایستگاه آخر یا ایستگاه ترمینال، ادامه مسیر را با اتوبوس یا تاکسی به سمت طرقبه طی کنید.

برای سفر به این شهر با خودروی شخصی، از سمت بلوار وکیل آباد وارد جاده‌ای شوید که به سمت بلوار امام رضا امتداد پیدا می‌کند، با رسیدن به انتهای این بلوار وارد طرقبه خواهید شد. شما همچنین می‌‎توانید با کرایه ماشین، خود را به طرقبه برسانید و از تماشای جاهای دیدنی آن لذت ببرید.

خاطره بازی یا نکاتی که در بازدید از طرقبه برایتان مفید است

بسیاری از گردشگران و مسافران مشهد و حرم امام رضا، برای گشت و گذار از طرقبه هم دیدن میکنند. در حقیقت طرقبه اولین شهری است که بعد از مشهد، توریست‌های خارجی و داخلی فراوانی را به خود جذب می‌کند.

مهتاب گردشگری است که چند روزی را با خانواده‌اش در طرقبه سپری کرده است. او می‌گوید که تماشای رودخانه این شهر (که از به هم پیوستن چندین رود کوچک بوجود آمده)، تجربه‌ای نفسگیر بوده است. او همچنین رستوران تشریفات را به شدت به همه پیشنهاد می‌کند و معتقد است که شیشلیک‌‌های این رستوران در هیچ کجای دیگر پیدا نخواهد شد!

کاوه دیگر گردشگر طرقبه، سر زدن به چالدره را دیدنی توصیف می‌کند و معتقد است که زیپ لاین این مجموعه حسابی او را به هیجان آورده است. او همچنین سر زدن به پارک سنگی طرقبه را به همه علاقه مندان آثار تاریخی توصیه می‌کند و می‌گوید که تماشای نقاشی‌های صحنه‌های شکار، ابزار اولیه، گاومیش و نقش انسان بر روی سنگها، برای او بسیار جذاب و جدید بوده است!

کلام آخر، طرقبه مشهد، شهر سرسبز خراسان

در این مطلب شما را با بهترین امکانات و جاذبه‌های طرقبه مشهد آشنا نمودیم و به اختصار از این شهر کوهستانی و خوش آب و هوا صحبت کردیم. طرقبه مشهد از جمله شهرهای دیدنی ایران و استان خراسان رضوی است که با داشتن امکانات تفریحی و تاریخی و طبیعتی ناب، هر گردشگری را برای سفر وسوسه می‌کند.

خوشبختانه در طرقبه، خانه‌ها و اقامتگاه‌های بومگردی کوچک و بزرگی وجود دارند که به گرمی میزبان مسافران خواهند بود. می‌توانید برای اجاره ویلا، اقامتگاه و رزرو آپارتمان در مشهد و طرقبه از سایت شب نیز کمک بگیرید.

سوالات متداول درباره طرقبه مشهد

آیا ورود به طرقبه مشهد رایگان است؟

بله! ورود به شهر طرقبه رایگان است و هزینه‌ای ندارد. علاوه بر پارک‌های طرقبه مانند پارک پونه و پارک جنگلی بهمن، بازدید از مکان‌های تاریخی و طبیعی این شهر نیز رایگان خواهد بود.

آیا در طرقبه مشهد امکانات پارکینگ وجود دارد؟

در طرقبه مشهد گردشگران می‌توانند علاوه بر پارکینگ‌های عمومی در سطح شهر، از مناطق پارک خودرو که در کناره‌های خیابان مشخص شده است استفاده نمایند.

آیا در طرقبه مشهد امکانات برای خانواده‌ها و کودکان وجود دارد؟

پارک‌ جنگلی وکیل آباد، پارک‌های بهمن، پونه و کمر مقبولا از جمله امکانات تفریحی برای خانواده‌ها و کودکان به شمار می‌روند. علاوه بر این در رستوران‌های مهم طرقبه مشهد مانند رستوران آرتیمان، برای سرگرمی کودکان امکاناتی مثل زمین بازی در نظر گرفته شده است.

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب