عادتهای عجیب و غریب 7 کشور دنیا

0

هنگامی که به کشوری جدیدی سفر می کنیم، به ندرت سعی در یادگیری سنت های محلی و شیوه زندگی آن مقصد داریم، و البته که این اشتباه ماست.

برخی از مواردی که ما در فرهنگ خود امری عادی و مسلم تلقی میکنیم، ممکن است در کشورهای دیگر غیرعادی باشد. برعکسِ این موضوع هم صادق است. موضوعات پیش پا افتاده در کشورهای دیگر میتواند برای ما مهم و حتی آزاردهنده باشد.

دانش و آگاهی درباره فرهنگ و عادات کشورهای مقصد، سفر را آسان تر می کند.این موضوع همچنین باعث میشود تا شاهد موقعیت های شرم آور و خنده دار و بعضآ ناراحت کننده نباشیم.

می دانیم که شوک فرهنگی تا چه حد میتواند ناخوشایند باشد. به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا در این مطلب چند عادت عجیب و متفاوت با آنچه که تا به حال دیده ایم بگوییم.

با ما همراه باشید!

 

در ژاپن بسیاری از خیابان ها “اسم” ندارند

در ژاپن از شماره بلوک به جای نام برای خیابان استفاده میکنند.

سیستم آدرس در ژاپن با آنچه در کشور‌های جهان وجود دارد متفاوت است. به همین دلیل است که در این کشور شنیدن مواردی مانند “من در بلوک 6 کار می کنم” یا “من در بخش 3 زندگی می کنم” بسیار معمول است. البته برخی موارد استثنایی درباره خیابانهای اصلی و بزرگراه ها وجود دارد.

این شماره ها معمولا روی بلوک‌ها یا مربع‌های مسکونی ثبت میشود و به این ترتیب خیابان‌ها بدون نام می‌مانند. موضوعی که به ویژه در شهرهای غربی این کشور دیده میشود.

چنین سیستمی ممکن است در ابتدا بسیار گیج کننده به نظر برسد، اما اگر نقشه داشته باشید پیدا کردن بلوک مورد نظر بسیار آسان خواهد بود. حتی ممکن است با تسلط بر این روش سریعتر مقصدتان را پیدا کنید.

با این حال نقشه‌هایی در مناطق اصلی مثل ایستگاه‌های قطار و اتوبوس وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آنها مکان مقصد و مبدأ را مشخص کنید.

این موضوع ممکن است برای مسافران تازه وارد کمی عجیب باشد.

 

جوهر قرمز در کره جنوبی ممنوع است

در سنتهای کره جنوبی نوشتن نام فرد با رنگ قرمز به معنای فوت آن شخص است. به همین دلیل است که گردشگران هنگام انتخاب قلم یا خودکار باید بسیار محتاط باشند.

 

در کلمبیا شکلات داغ با تکه های پنیر نمکی سرو می شود.

مردم در کلمبیا نگرش و رفتار خاصی نسبت به شکلات دارند.

نوشیدن شکلات داغ به همراه پنیر در این کشور بسیار معمول است و طبق گفته های گردشگران سرو پنیر نمکی در لیوانهای هات چاکلت یکی از تجربه های خوشمزه و هیجان انگیز آنها بوده است.

 

کشورهای هلندی تبار و پنجره های خالی

در بعضی از کشورهای اروپایی مانند هلند به ندرت روی پنجره ها پرده ای آویخته میشود و کشیدن پرده پشت پنجره ها معمول نیست. به این ترتیب اگر فردی از کنار پنجره ای رد شود میتواند به راحتی هر آنچه که در یک خانه اتفاق می افتد را مشاهده کند.

گرچه ممکن است این موضوع تعجب آور باشد که چطور مردم محلی نگران حریم خصوصی خود نیستند، اما مسئله این است که در این کشورها مردم مفهوم متفاوتی از حریم خصوصی دارند. به فضای شخصی یکدیگر احترام می گذارند و هیچ کس حتی فکر نمی کند که از پنجره به داخل خانه ها نگاه کند.

 

در ترکیه دسری وجود دارد که از سینه مرغ درست می شود

به نظر می رسد که سینه مرغ نه تنها برای تهیه کوفته و سالاد سزار مناسب است که میتواند برای یک دسر واقعی هم کارآمد باشد.

در ترکیه یک پودینگ به نام tavuk göğsü وجود دارد که از سینه مرغ خرد شده، شیر، برنج ،شکر و دارچین تهیه میشود.

یک وعده غذایی آماده که باب طبع بسیاری از افراد خوش خوراک است.

 

مردم سنگاپور لباس هایشان را روی چوبهای بامبو خشک می کنند

سنگاپور به دلیل جاذبه های گردشگری غیرمعمول و متعددش مشهور است. اما در این کشور موضوعی وجود دارد که احتمالاً هیچ گردشگری آن را بی تفاوت رد نمی کند: “روشی که مردم محلی لباس های خود را با آن خشک می کنند.”

در سنگاپور مردم به جای طناب های معمولی، از چوبها و تیرهای بامبو برای خشک و آویزان کردن لباسهایشان استفاده می کنند.

گرچه در بعضی خانه ها به جای این چوبها از میله های پلاستیکی استفاده میشود اما همچنان انتخاب بسیاری از مردم محلی چوبهای رنگارنگ بامبو است .

 

حمامهای سنتی در ژاپن

یکی دیگر از عجایب ژاپن حمامهای سنتی است که از چوب ساخته میشود.

این حمامها در حقیقت بشکه های چوبی هستند که روی اجاق گاز قرار می گیرند تا آب درون آنها گرم شود. با این حال امروز بسیاری برای جایگزینی این بشکه ها از وان های پلاستیکی و فولادهای ضد زنگ استفاده میکنند.

در حال حاضر در هر خانه ژاپنی حمامی با این سبک وجود دارد. به طور کلی حمام رفتن در این کشور با تشریفات و آیین متفاوتی انجام میشود. به این صورت که فرد در آب فرو می رود تا جایی که بدن او تا شانه ها در آب قرار گیرد، سپس این بشکه چوبی با درپوش بسته می شود تا آب گرم بماند.

طبق روایات سنتی همه اعضای خانواده به نوبت و بدون تغییرِ آب، از این حمام استفاده می کنند و همیشه قبل از آن دوش میگیرند!

 

خانه های هلندی پر شیب ترین پله های جهان را دارند

پله های پرشیب یکی از ویژگی های اصلی خانه های هلندی است.

این پله ها بخش مهمی از خانه هایی هستند که در مجاورت کانالها قرار گرفته اند. شکل پله ها معمولآ بلند و کم عرض است و به دلیل سیل و آبگرفتگی های احتمالی ساخته شده اند.

از آنجایی که این پله ها باید با فضای خانه ها مطابقت داشته باشند، به شکل باریک و شیب دار در آمده اند.

 

در فرانسه شیر در دمای اتاق نگهداری می شود

در سوپرمارکتهای فرانسه انواع شیر خوراکی (از استرلیزه تا پاستوریزه) پیدا میشود. اما بیشتر مغازه های فرانسه شیر را با روش ” فوق پاستوریزه” عرضه میکنند، به همین دلیل نگه داشتن شیر در یخچال موضوعی عجیب است.

بسیاری از مردم این کشور ادعا میکنند که نگه داشتن شیر در دمای عادی اتاق باعث ترش شدن یا تغییر مزه آن نخواهد شد.

 

 

 

برگردان از

https://brightside.me/wonder-places

 

نظرتان را ثبت کنید

ایمیل شما با ثبت نظر نمایش داده نمی‌شود

*

بنر نصب اپلیکیشن شب